![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote:Zowel jouw chaperonne als Bleh? waren dermate positief over dat ik de CD maar heb gekocht. De omschrijving staat me wel aan; lijkt mij interessant. Ik had eigenlijk Bitchin Bajas nog op de planning, maar op het moment dat zij speelden glad vergeten. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 22-04-2026 6:22] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
https://www.swisstransfer.com/d/3e22aadc-bb98-40d1-a074-9b895c134c3f Muziek gemaakt na RB. Weet niet hoe lang de link precies geldig is. [Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 21-04-2026 21:30] |
|||||||||
|
Coole editie weer! Donderdag - Habak: na een mooie, flink uitgelopen, biersessie op de camping toch maar eens naar het festival. Insania is best een goede plaat maar dit kwam live niet echt over, mede door het matige geluid. Overigens de rest van het festival weinig te klagen hierover hoor. - Fauna: coole show, sympathieke band. De non-album singles vind ik wel beter. - Ufomammut: heel vet! Oldskool Roadburn wat ik soms toch wel mis, hehe. - Maruja: sterke set hoor, maar wel wat overdreven allemaal qua presentatie. - Blawan: al eens eerder gezien, nu een stuk hardere sound, af en toe zelfs The Bug vibes. Ik trok het goed. Eerder op de dag nog gedeeltelijk de (dj-)set gezien van Filmmaker, wat een stuk minder spannend was dan dit. Vrijdag - Planning for Burial: was er best siked voor, maar het pakte mij niet helaas. - Heaven in Your Arms: goede set! Dikke Envy vibes, al haalt deze band het voor mij daar net niet bij. - Krallice: volgens mij na Incubate 2014 nooit meer in Europa geweest? Daar was ik toen bij iig. Alles na de eerste albums ligt me niet echt, vandaar de andere sets geskipped. Prima show, erg strak hoor, maar ook weer iets te langdradig.. - Armand Hammer: yo, dit was erg vet! Hiphop zoals dit op Roadburn voelt nog steeds wat gek, maar inmiddels kan alles! - The Machine: heerlijke trip in het skatepark. Nice! - Nothing: supercoole band. Live niet altijd perfect maar dit was echt moker! Daarna nog een stukje meegepakt van het nachtprogramma in de next, maar toen echt kapot en voldaan gaan tukken. Zaterdag - Heaven in Your Arms: voor mij nog een stuk beter zelfs dan de eerste set. Die nieuwe nummers waren mega! Daarna eigenlijk weinig op de planning tot in de avond, dan maar wat kroegen af, ook leuk. - Boris: niet helemaal mijn band maar Pink is wel het beste album imo. Was er niet echt in de mood voor helaas. - Dälek: fucking vet. Wat een dikke sound. - Wat gedeeltes gezien hierna. Eerst van Inter Arma in het skatepark. Oathbreaker al vaak gezien, maar ik kwam er nu niet zo in. Alweer snel richting Quest Master gegaan, wat geinig was, voor een tijdje dan. - Slift: vet, vet! Prima afsluiter. Al merk ik dat het nieuwere werk me wel wat minder doet. Zondag - Siem Reap: itt kwelgeest raakt deze, Elliott Smith-achtige muziek op momenten, van de Wiegedood gitarist mij wel. Erg mooi. - Primitive Man: log en zwaar. Tof. - Kiss the Anus of the Black Cat: veel geluisterd vroeger en een aantal keer eerder gezien. Goed weer hoor! Sevenfold hier ook als hoogtepuntje. - Warning: de band achter de beste doom-plaat ooit en een vrijwel perfecte eerdere show op Roadburn. Zoals genoemd was het nu zeker niet perfect. Ondanks dat heb ik grotendeels genoten. Hierna was het mooi geweest. Opnieuw een memorabel weekend met veel kwaliteit. Neurosis verwacht ik volgend jaar. Dan iig weer een dag erbij! |
|||||||||
|
quote: ಠ_ಠ <I> /w\ quote: Haha, mooie totaal andere lijst. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 22-04-2026 6:24] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Dat klinkt heel Roadburn-achtig |
|||||||||
|
quote: Hier hadden we samen een schransje en dansje kunnen doen - volgend jaar shirtjes posten inderdaad |
|||||||||
|
quote: Hierdoor beseft dat ik TNP volledig vergeten ben in mijn verslagje in het concert-topique Enkel laatste 2.5 nummer gezien, maar dat was inderdaad prachtig. Wat een letterlijk en figuurlijk orgelpunt ook met die laatste track en melodie die bleven duren - heel hypnotiserend en doorleefd, een welgekomen afwisseling tussen het gitaargeweld (in casu net na Primitive Man). |
|||||||||
|
quote:Lekker psychedelische fuzz-jam. Aan het begin meen ik weer wat Sylvester Anfang te horen. Later wat stoner-lijnen. We moeten wel een officiële Lucid Cream-bandfoto op LastFM. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Lekker verslagje ook, Northward. quote: Vergeten in mijn verslag op te nemen, maar hier was ik ook doordat de rij bij Milkweed enorm was. Hier min of meer op goed geluk binnengelopen en dat was een klassiek Roadburn moment. Ik vond het in tegenstelling tot jou wél erg mooi. Eén man voor een rij versterkers, die gedecoreerd waren met bloemen. Ik dacht even bij zijn improvisatieset te zijn beland, want de eerste minuten was het alleen zwaar dronen. Daarna kwamen echter ook nummers met drumcomputer en zang voorbij, die laatste goed te onderscheiden maar toch ook begraven onder lagen van distortion. Het deed me onverwacht denken aan The Angelic Process en greep me bij de keel! Echt heel mooi. Na afloop leek hij zelf ook behoorlijk geëmotioneerd. |
|||||||||
|
quote: Echt? TaP is één van mijn alltime favorieten - nu je het zo zegt ontwaar ik ook wat echo's daarvan in de nieuwe Blackwater Holylight |
|||||||||
|
Leuk om te lezen, al die uitgebreide verslagen Voor mij waren de twee sets van Heaven In Her Arms (nogmaals dank voor de tip!), de late era set van Cult Of Luna en de set van Nothing de absolute hoogtepunten. Heaven In Her Arms vond ik echt fantastisch. Heerlijke bombastische post-hardcore gespeeld door een groep enthousiaste Japanners. Blijer kun je mij niet krijgen hoor. In eerste instantie was het plan om alleen de set op zaterdag mee te pakken maar erg blij dat we de keuze hebben gemaakt om Agriculture eerder te verlaten en beide sets mee te pakken! Cult Of Luna, wat een band. Al zo vaak gezien maar ze lijken elke keer beter en professioneler te worden. Het geluid, de lichtshow, het ongemakkelijke dankwoord na afloop... alles klopte. Ik ben een fanboy van Nothing, dus eigenlijk kan deze band bij mij al niks verkeerds doen maar van alle keren dat ik ze heb gezien was dit echt veruit de beste. Eventjes was ik bang dat ze voor een half lege zaal moesten spelen maar gelukkig liep de zaal toch nog goed vol. Ook hier weer een erg goed geluid en heel vet dat ze Hymn to the Pillory speelden! Verder erg genoten van de Aurora set van Slow Crush, jammer om te lezen dat het zondag zo tegenviel. En een eervolle vermelding voor Moloch in de Hall of Fame, de tandjes... wat was dat hard en lomp! De enigste shows die me tegenvielen waren Wiegedood & Bl!ndman, hier kon ik echt niet inkomen, en Primitive Man, elke keer probeer ik het weer maar wat een oersaaie liveband. Verder (delen van) goede shows gezien van Yellow Eyes, Teardrinker, Agriculture, Krallice, Backengrillen, Blackwater Holylight, These New Puritans, Prostitute, Boris performing Pink, Oathbreaker (opmerkelijk hoe nokjevol de grote zaal hier van de eerste tot de laatste toon was) en Saetia. |
|||||||||
|
quote:Misschien toch moeten blijven. Ook fan van TAF. Ik denk dat het vooral te maken had met het geluid, wat nogal matig was (waar ik stond?). quote:Alles met te veel (free)jazz invloeden wijselijk geskipped [Dit bericht is gewijzigd door Northward op 22-04-2026 11:50] |
|||||||||
|
quote:Niet toevallig morgen stiekem naar Monkeys on Mars zonder hier de dresscode te melden? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Indrukwekkende editie. Gevoelsmatig een complete verwezenlijking van de visie die is opgezet na corona. Geen idee waar het nu naartoe moet met het festival, maar ik ben benieuwd! Traditiegetrouw in AsIce-format: ++ De grote kluisjes in Koepelhal De relaxte beveiliging Shearling (sekteleider dirigeert intense noise rock) Maruja (deze indie hypeband kan ik wel goed hebben, lekker gespeeld urgent) Prostitute (zelfde als Maruja) Chained To The Bottom Of The Ocean (enthousiast en pretentieloos beuken) + billy woods (toch wel het summum in de ondergrondse hiphopscene) Teardrinker (band die met collage van geleend gepredik boven zichzelf uit probeert te stijgen) Agriculture (volwassenere versie van de band ten opzichte van vorige keer op Roadburn) Heaven In Her Arms - The End Of Purification (knap dat de band na 10 jaar terugkomt met een zeer onderhoudende plaat die mij beter klonk dan al het voorgaande werk) Primitive Man - early set (paar hele vette oude nummers voor het eerst live gehoord) Boris - Pink Days (album van Boris dat ik het beste kan hebben, maar voel de mythische status van de band niet echt) Saetia (werkte beter dan pageninetynine vorig jaar) Truck Violence - Engine (helaas grotendeels gemist door technische problemen en halen van laatste trein, maar kwam indringend en overtuigend over) Krallice - current set (ik ging goed op de toevoeging van synths) Truck Violence - skatepark (herkansing die deels aangegrepen werd, heb het gevoel dat er alsnog iets ontbrak) Inter Arma - The Cavern (meest 'metal' optreden van het festival) Kiss The Anus Of A Black Cat (verrassend leuk) Crouch (scherpe boeking in skatehal) +/- Pain Magazine (combinatie Eurovisie-zangeres, punkband en elektronicaproducent heeft nog één iteratie op het geluid nodig) Cult Of Luna - early set (te 'gewoontjes' voor Roadburn anno 2026) Blawan (gaaf probeersel van de organisatie en vele baslagen erg indrukwekkend, maar in dit genre kan het stukken beter) Krallice - past set (ontzettend indrukwekkend, maar anti-show werkte niet echt op main stage van 013) Cult Of Luna - late set (zelfde als Cult Of Luna - early set) Traidora (daadwerkelijk geloofwaardig activisme, maar muzikaal te dun) Oathbreaker (Rheia gaat iets teveel om Caro naar mijn smaak) Ak'Chamel (had verwacht dat deze linea recta in -- gezet kon worden, maar was eigenlijk best tof) Lijkschouwer (gewoon degelijk) - Crippling Alcoholism (jammer van het geluid en zang die minder tof is dan op plaat) Habak (zelfde als Crippling Alcoholism) Armand Hammer (begon scherp, maar kakte erg in, deze mannen kunnen veel beter) Slowhole (leuk voor 10 minuten) K-X-P (had op meer rave gehoopt) -- Yellow Eyes (blanke, mannelijke matigheid waar Kim Hoorweg graag tegen ageert) Kowloon Walled City (zelfde als Yellow Eyes) Bosse-de-Nage (door geluid om zeep geholpen) Siem Reap (Roadburn-onwaardig) [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-04-2026 13:14] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|||||||||
|
quote: Nou... Voorafgaand aan Cult of Luna zaten we op de trappen en werden we door een autoritair type toegeblaft dat we moesten gaan staan. No gods, no masters, dus niet opgestaan natuurlijk. Ook niet toen hij me later een tweede keer commandeerde. Sterf maar. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 22-04-2026 13:38] |
|||||||||
|
Ik vond de beveiliging dit jaar ook opvallend relaxt. Afgelopen twee jaar liepen er altijd wel een paar overdreven krampachtig anaal te doen. Maar als grote kluisjes en relaxte beveiliging de eerste toppunten zijn waar je aan denkt, dan heb je een zeeeer matig festival gehad, als je het mij vraagt. Ik was overigens wel weer zeer tevreden over het eten. De birria taco's, de gefrituurde, Japanse bloemkool, de pizza, en natuurlijk het koffie/speciaalbierhuisje @ Spoorzone! [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 22-04-2026 14:00] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Ja, maar 6 euro voor een patatje (friet, ook goed) mayo en 11 euro voor een falafel wrap... Daar ben ik dan toch te Nederlands voor. Gelukkig genoeg goedkope fastfood toko's op de hoek. |
|||||||||
|
Ik ben eruit geschopt omdat ik een joint aan het draaien was in de gang. Schraal, maar gezien ik m daarna op mijn gemak kon oproken buiten was er nou ook weer niet zoveel aan de hand. Wel vreemd naar RB maatstaven. |
|||||||||
|
quote:Dergelijke foodtrucks kosten altijd een flinke duit. Ik vind die pizza voor 12 euro wel goed te doen. In Eindhoven stond ik een broodje kebab voor 9,- euro te bestellen. Toen dacht ik nog bij mezelf: "Dat moet een episch broodje worden. Zin in!" Nou... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Haha, dat is wat minder aangenaam inderdaad. Dat is me in 013 wel vaker overkomen en wordt vaak onderbouwd met dat dat moet van de brandweer. Geen idee of dat klopt. Overigens doel ik met mijn pluspunten er ook op dat er niet moeilijk gedaan werd over het meenemen van flesjes of tassen een zaal in. quote: Dat zit 'm dan vooral in jouw incorrecte aanname dat de zaken die ik als eerste noem het meest belangrijk zouden zijn. Mijn opvatting is dat we het bij een festival vaak primair over de bands hebben, maar de randvoorwaarden daar omheen spelen ook een niet onbelangrijke rol. Daar mogen best wat positieve aspecten van benoemd worden. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|||||||||
|
quote:Maar dat zeg ik helemaal niet. Ik had het over een chronologische volgorde van gedachten. Niet over hiërarchie van kwaliteit. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Ik had die twee puntjes op het laatst erbij geplakt Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|||||||||
|
Maar dan voldoe je niet aan de veronderstelde voorwaarde, waardoor de post alsnog overeind blijft. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 22-04-2026 17:44] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Gast, serieus - je kan veel vinden aan Yellow Eyes, maar 'matigheid' hoort niet in dat rijtje thuis. Wat blank en mannelijk daar dan nog mee te maken zouden hebben, ontgaat mij volledig. Ik zag hier wel eens een woordje voorbijkomen dat volgens mij volledig van toepassing is, beginnende met 'deug' en eindigende op 'kneuzerij'. |
|||||||||
| Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
| Index / Concerten |