|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
ik heb net 4 virusen uit mijn computer moeten halen, ook via meel gekregen denk ik. na ja ben dr niet blij mee |
|
ik gebruik ook PC-cillin 2000... maar dan komt hij vanaf een CD'tje |
|
ik draai nu versie 2002 |
|
Bingo! Ik heb het virus ook binnen. |
|
quote: Die van mij was gratis. |
|
Vreemd dat die virussen niet worden tegengehouden door jullie providers..? Ik krijg geen virussen! Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Hmm.... ik heb net mijn hotmail gecheckt en had 4 vargsmal mailtjes. Ik heb ze meteen verwijderd. the only pleasure is pain |
|
kreeg vandaag een meel waarin een boel onzin stond, jU AngbbwU_YPNG IHDRH]8gAMA IDATxwWuv9JI2Eejwav6447I^jTCwKExDdo3L2a``KZkAcAKHg2iUkhR`p`5 JbyKVP8ap98uRA_2PlJE khZ4HrgYK\qiPpOgjStixkS^8AjZSy lt4\S Pl]pn`tEccHZ6W \vp geEKp`3F19Ru2DPfmGpYB yexj[k2Rs_^7mNYc 4KiD2tiGtdAmpSKtWKjkGKJMOk6_\K3m2lPfaaLVP\ki2ahc g^KBKIrA33MrhuWBjV`m19eL3RdIWMP3noxxMK en als attachement nijntje.jpg van ene dannymaasman@hotmail.com hoewel nijntje niet echt eng klinkt, en er geen .vbs tussenstaat, zal het wel geen virus zijn? toch? iig weggepletterd Oud Vuil. |
|
ik krijg allemaal goldfish mailtjes zullen wel virrussen zijn Ik delete zowieso alle onbekende mailtjes met een onduidelijk titel Zoals Lovefriends ofzo en fwd komt er bij mij ook niet door |
|
Hotmail virusscanner laat Yaha-virus gewoon door Gepubliceerd op dinsdag 25 juni 2002 18:26 De maildienst Hotmail blijkt een behoorlijke steek te laten vallen bij de controle op virussen. Sinds de ontdekking op 15 juni is het Yaha-virus aan een opmars door Nederland bezig, maar Hotmail liet vandaag besmette bijlagen nog ongemoeid. Viruscontrole binnen Hotmail wordt verzorgd door McAfee, een van de grootste anti-virusbedrijven, dat opmerkelijk genoeg het Yaha-virus al ruim een week geleden voor het eerst beschreef. Een bericht met het Yaha-virus (dat binnenkomt als .bat, .scr of .pif bestand) laat de Hotmail virusscanner ongemoeid. De scanner geeft het virus zelfs een groen vinkje. Een testbericht met een besmette bijlage werd door de McAfee scanner doorgelaten. Bij het downloaden springt de bedrijfsvirusscanner van fabrikant Trend Micro tussenbeide en verbiedt het downloaden of openen van de bijlage. In het grote screenshot (opent in nieuw venster) hebben we het verduidelijkt: 1) Hotmail herkent het als screensaver vermomd virus niet. 2) Een download wordt daarom toegestaan en op dat moment... 3) Springt de bedrijfsvirusscanner tussenbeide en identificeert het Yaha-virus correct. Woordvoerder A. Choho van MSN Nederland laat in een eerste reactie weten dat de virusscanner als extra dienst aan Hotmail-gebruikers wordt aangeboden. "De individuele gebruiker houdt een eigen verantwoordelijkheid in de omgang met attachments." Choho voegt er aan toe dat MSN Nederland de dienst slechts afneemt van McAfee. "McAfee is verantwoordelijk is voor het onderhoud aan de virusscanner en moet zorgdragen dat de virusdefinities zijn bijgewerkt zodat ook de nieuwste virussen worden herkend", stelt Choho. Overigens vrijwaart Hotmail zich in de algemene voorwaarden van verantwoordelijkheid voor niet herkende virussen. Omdat virusscanners per definitie achter de feiten aanlopen is dat redelijk. Desondanks is het opmerkelijk dat McAfee het virus in eindgebruikersversies van haar software al ruim een week detecteert en de virusscanner voor miljoenen Hotmail-gebruikers niet is bijgewerkt. McAfee was niet in staat ons voor publicatie van een reactie te voorzien. Daarom: alle attachments zijn verdacht en kunnen potentieel een virus bevatten. Een eigen, up-to-date virusscanner op de thuis-PC blijft van belang. Lars Pasveer - Computer Planet |
|
ik had ook zo een screensaver mailtje gehad maar verwijdert |
|
quote: Het is toch ook achterlijk dat zodra de hotmail virusscanner een virus niet detecteert iedereen er meteen last van krijgt? Zegt wel wat over de hotmail gebruikers dus. Misschien moet ik gewoon maar alle hotmail adressen gaan blocken ofzo, scheelt waarschijnlijk ook een hoop andere spam. |
|
quote: ja ik ook maar krijg nu steeds een fout melding/ bericht naar microsoft versturen?? berichtje argh, wordt gek |
|
Hehe... ik denk dat iedereen die .vbs, .pif, .scr enz. bestandjes over de email binnenkrijgt, en nog steeeds zo lomp is om die dingen op te starten het gewoon verdient om een virus te krijgen. Door een beetje gezond verstand te gebruiken ben ik al jaren virusvrij... Zenial |
|
quote: En dat is nu precies wat ze willen. Bazzio Attacks!!! |
|
quote:ik krijg die mailtjes ook, maar als ik je blokkeer kan ik ook geen mails meer over het project krijgen. Kun je niet je pc schoonmaken? MuayThaigerrr!! |
|
Hmmm, ik heb gisteren Norton Anti-virus 2002 gedowned en al mijn schijven gescanned maar het programma vindt geen enkel virus. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik krijg er nu ook om de 5 minuten. Ik kan alleen de sender niet blokken. |
|
quote: Misschien stomme vraag, maar heb je ook de laatste virus definities? Bazzio Attacks!!! |
|
quote: LOL! Lees waar de virusschrijvers nu mee bezig zijn: First JPEG virus not a threat Daarin: quote: [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-06-2002 12:54] |
|
quote: Nee, ik vind niet dat gebruikers daar moeten op letten en zelf moeten raden wat een virus is, en wat een echte attachment is. Micro$oft beweert toch steeds gebruikersvriendelijk te zijn? *g* Het is schandalig dat het zo makkelijk is om virussen te maken die schade aanrichten op een flutOS waar iedereen heeft voor betaald!! De schuld ligt niet bij de gebruiker, maar wel bij Micro$oft. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Als iemand jou vals geld geeft ga je toch ook niet bij de bank lopen miepen? Daar moet je toch ook zelf op letten? |
|
quote: Huh? Dat kan je toch helemaal niet vergelijken?? Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
en bovendien weet niet iedereen hoe je dat kunt zien en gaf de hotmail virus scan een groen vinkje, dus aangezien dat valse info is kan de minder bekwame doorsnee interslet gebruiker daar weinig aan doen |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |