![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Was een briljant optreden. Trist live op z'n best. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
|
quote: quote: Ja, die mogen eigenlijk in mijn rijtje ook niet ontbreken. Ik heb ze in de latere dagen niet zo gek vaak meer gezien, in het begin wel. Baroeg Open Air 2008 toen alleen de 7" net uit was. Het mooist was de Come, Reap releaseshow in een bunker in Aken, met Urfaust, Truppensturm en Graupel. quote: Ja, dit was echt fantastisch! Met die schilderijen van Costin Chioreanu op de achtergrond ook. Kippenvel als ik er nu alleen al aan terugdenk. quote: Pr3t, ja? |
|||||||||
|
Welk jaar landde jij daar, 2006? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
2005, een paar maanden te laat. |
|||||||||
|
Ik heb Ancient Rites ook ooit gezien in Wageningen, e.o.a. concert georganiseerd door Metalfan. Dat was uiteraard voordat ik tot geloof kwam :D Geen idee of dat ook 2005 was? When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote: Bij mij schieten Aphex Twin en Odd Future te binnen op mijn allereerste Lowlands. Doet nog steeds pijn. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|||||||||
|
quote: Door het Katatonia-topic dacht ik ook plots aan een (voor mij althans) legendarische show van hen in zaal Eland te Gent, een stoffige zolder met een groot raam dat uitkijkt over de stad en waar de volle maan binnenscheen. Dat moet ten tijde van Last Fair Deal Gone Down geweest zijn - in huidige termen een old school set die ze afsloten met Murder hetgeen een spontane moshpit deed ontstaan. |
|||||||||
|
quote: Aphex Twin heb ik op LL 2011 gezien, dat was erg gaaf.. Over Lowlands gesproken, ik vroeg mijn vrouw naar haar lijstje en zij noemde direct het optreden van The Prodigy daar, 2009. Dat was inderdaad fenomenaal. |
|||||||||
|
quote: Dat was precies het optreden dat ik gemist heb Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|||||||||
|
Ik baal er momenteel wel licht van dat ik op Roadburn2011 niet naar Swans ben wezen kijken. (': Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Was niet zoveel aan hoor. "Succes lijkt in de toekomst te liggen." |
|||||||||
|
quote:Was wel dat optreden. Kan ook 2004 zijn geweest. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Amenra op Ieperfest in 2004. Door technische problemen kon hun optreden 's middags niet doorgaan. Daarom speelden ze 's avonds in het bos naast de camping. Ik quote even een concert-review die het eloquenter kan verwoorden dan ik: "De sfeer van het bos, het aan een boom opgehangen kruis met opgezette vogel en de schaduw van de bomen door het meegenomen TL-licht maken dit optreden tot het beste van dit jaar Ieper. De verzwelgende sound van het viertal doet de rest. Wat een geniale zet van de heren om hier het noodaggregaat neer te zetten en de instrumenten in te pluggen." I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote: Ik had de band king Diamond wel al een paar keer live gezien voor dit reünie optreden, maar Mercyful Fate niet gezien toen ze in de eerste helft van de eighties opgetreden hebben in Nederland, daar ben ik weer net te jong voor, vonden mijn ouders. Ik stond vooraan met mijn eega, tegen het hek aan en pal voor Hank Shermann. Kelere, wat was dit een vet optreden, ik werd haast niet goed toen. Allemaal op weg naar niets, doen we zus of zomaar iets. |
|||||||||
|
Was jij hier niet bij , Wim? https://www.setlist.fm/setlist/king-diamond/1997/melkweg-the-max-amsterdam-netherlands-23db380f.html + https://www.setlist.fm/setlist/mercyful-fate/1997/melkweg-the-max-amsterdam-netherlands-3bdb3808.html Toen was je toch niet meer zo jong? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Zeker was ik daarbij, sterker nog, er was nog een Nederlandse datum voor beide bands, toen, was ik ook. 97, toen was ik 28, hehe. Gave concerten, maar niet zo gaaf als reünie concert in 93. Maar in 84 was ik 15. Te jong, blijkbaar. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 23-09-2026 17:00] Allemaal op weg naar niets, doen we zus of zomaar iets. |
|||||||||
|
1999, 13, Mercyful Fate, Dynamo open Air. Zondag te Nijmegen is mijn lul aan te raken. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Allemaal op weg naar niets, doen we zus of zomaar iets. |
|||||||||
|
quote:Lucky in Rijssen volgens mij. Van daaruit meteen doorgeknald naar Wacken. Ik moest rijden, want onze chauffeur was kats bezopen, en ik had er maar een stuk of 5 op. Zoiets zou ik nou nooit meer doen… Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote: Die andere datum was in Noorderligt, Tilburg. Eerste keer dat ik King en MF live zag, 16 was ik toen, hehe |
|||||||||
|
quote:Oja. Daar ben ik ook bij geweest. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
Lastig topic, ik ben niet zozeer van de beste muziek, maar van de beste herinneringen. Dat zegt mij veel meer, live is een band vaak toch wat minder, naar mijn mening. Het eerste wat mij te binnen schiet is Fluisterwoud en Darkened Nocternal Slaughtercult in Woerden (2005 denk ik). Ik kocht daar bij gebrek aan Fluisterwoud merch een tape van Urfaust, rechtstreeks van één van de bandleden. We moesten de laatste trein naar Utrecht halen en wie zitten er vol in de corpsepaint ook in de trein? Fluisterwoud. Dat was wel heel gaaf. Het afscheidsoptreden van Sauron, sjezus wat was dat gaaf. Vraag me niet waar het was, maar ook het was Darkened Nocternal Slaughtercult erbij, weet ik bijna zeker. Stonehenge, op de oude locatie, 1998/99/00, daar heb ik goede herinneringen aan, ik kocht daar de Demonica setbox van Behemoth, toen nog helemaal niet de commerciële reus van nu. Qua bands weet ik niks meer. Maar gaaf was het wel. Fortarock 2018, ik kwam voor Opeth, Satyricon en Nightwish ( ja echt), maar ontdekte Mantar, Igorrr en Alestorm. Ik zie nu op de flyer dat ik Meshuggah dus ook heb gezien. Dat was een gaaf festival zeg. Waldrock 1998-2000, mijn toenmalige vriendin woonde in Bergum, dus dat was lekker makkelijk reizen. Wat ik daar heb gemist/niet heb bekeken, omdat ik het niet kende is schandalig, met de wetenschap van nu, aiaiaiaiai Mijn nummer één is wel duidelijk. Ik was in 2025 speciaal en alleen vrijwilliger bij Into the Grave geworden voor Emperor. In de hoop ze van dichtbij te kunnen zien. Dat lukte. Trym was zeer ziek die dag en de band heeft het optreden dan ook niet helemaal afgemaakt. Maar ik kwam de band tegen achter het podium en heb even een praatje gemaakt en een foto gemaakt. Ja, ik was toen 45, maar als een kind zo blij. Hafgufa |
|||||||||
|
Over 5 moet ik wat langer nadenken maar het meest memorabele optreden voor mij is zeker Iron Maiden op Waldrock 2003. Ik was 18 en luisterde nog niet zo lang naar metal en dan vooral naar bands als CoF, Disturbed en Slipknot. Van te voren een poging gedaan om me in te luisteren maar Iron Maiden vond ik maar 'oude mannen muziek' en ik was dan ook totaal niet onder de indruk van deze headliner. Als ik het me goed herinner sloot de band HIM de tent af en waren we eigenlijk van plan om terug te keren naar de camping. Op het laatste moment besloten we toch nog een klein stukje Iron Maiden mee te pakken onder het mom van 'we zijn hier nu toch'. Tot op de dag van vandaag is dat het beste optreden wat ik ooit heb gezien. Vanaf opener 'The Number Of The Beast' tot afsluiter 'Run To The Hills' met een grote grijns staan genieten en elk nummer een stukje meer naar voren geglipt. Zo goed gespeeld, Bruce wond het publiek om z'n vingers, het publiek dat ook echt enthousiast was. Echt een fantastisch optreden! |
|||||||||
| Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
| Index / Concerten |