IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Meest memorabele optredens Vorige pagina
Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 24-09-2026 22:16 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit bericht

Goed, ook even in de archieven gedoken. In willekeurige volgorde:

After Forever - Alphen a/d Rijn, 2004. Super enthousiast, pakten de hele zaal in. Inclusief ondergetekende, die het tot die tijd maar pompeus gedoe vond.
De reünieshow in Tilburg vorig jaar was ook (onverwacht) gedenkwaardig. Vooral toen ze na al die klassiekers Discord speelden als toegift. Kippenvel!

Biohazard - Rotterdam, 2012. Wat een energie, en wat een chaos in de zaal. Fantastisch!

Devin Townsend - Toronto, 2025. Zijn voorlopig laatste tour met band, alleen in de VS en Canada. Door toeval deze show kunnen zien, en gelukkig maar. Topavond.

Gaahls Wyrd - Utrecht, 2019. INTENS. Punt.

Guano Apes - Tilburg, 2001. Mijn eerste rockconcert en ik was groot fan, dus alleen daarom al bijzonder. Achteraf bleek het ook nog eens een van de betere GA-shows te zijn, met nummers die ik verder nooit meer live van ze heb gehoord.

Fear Factory, Strapping Young Lad en Godflesh - Tilburg, 2001. Laatste tour van de originele FF, enige tour van Godflesh met een drummer (Ted Parsons van Swans) en mijn enige keer SYL live. Drie keer overweldigend.

Lowbrow - Gouda, 2008. Hobbybandje van (ex-)leden van Nasty Savage, Death en Obituary. Ik kende ze, maar was 1 van de weinigen - er stonden hooguit 25 mensen in de zaal. Desondanks een te gekke set old school death metal van vijf oudgedienden die er helemaal voor gingen.

Nehëmah - Under The Black Sun 2009. Stikdonkere nacht in de open lucht, band die geweldig speelde met goed geluid, en dan compleet wegtrippen. Alle black metal-hokjes aangevinkt.

Nightwish - Ziggo Dome, 2018. De Decades-tour, een avond vol jeugdsentiment met Floor op de top van haar kunnen.

Triptykon - Roadburn 2010. Het livedebuut van "de nieuwe band van". Oogde wat onwennig, maar super heavy, met Nocturno Culto (!) als gastzanger. Afsluiter bovendien van een dag met nog meer indrukwekkende optredens van o.a. Thorr's Hammer, Noneuclid en Darkspace.

En bijna vergeten: Wardruna - Incubate 2009. In een openluchttheater, je moest langs een met fakkels verlicht pad naar je plek. De muziek was toen nog iets minder liedjesgericht en meer "ritualistisch", en vooral: helemaal nieuw, met al die traditionele en/of zelfgebouwde instrumenten. Het geluid was niet al te best, maar toch... nog nooit zoiets meegemaakt, fantastisch.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 25-09-2026 6:08]

Vox Clamatis in Deserto

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 25-09-2026 7:11 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 24 september 2026 22:16 schreef Dweller het volgende:

Guano Apes - Tilburg, 2001. Mijn eerste rockconcert en ik was groot fan, dus alleen daarom al bijzonder. Achteraf bleek het ook nog eens een van de betere GA-shows te zijn, met nummers die ik verder nooit meer live van ze heb gehoord.

Goede kans dat ik daar ook was. Want ik heb ze eens in Tilburg gezien toen ik een jaar of 16/17 was. Was met sgoolvrienden mee. Destijds al niet (echt) mijn muziek, maar ik herinner mij een objectief goed en leuk optreden. Weet jij toevallig de naam van het voorprogramma nog? Ze speelden Sweet Dreams.

Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."

Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 25-09-2026 12:15 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2026 7:11 schreef KwelgeestIV het volgende:

Goede kans dat ik daar ook was. Want ik heb ze eens in Tilburg gezien toen ik een jaar of 16/17 was. Was met sgoolvrienden mee. Destijds al niet (echt) mijn muziek, maar ik herinner mij een objectief goed en leuk optreden. Weet jij toevallig de naam van het voorprogramma nog? Ze speelden Sweet Dreams.

Het voorprogramma bij "mijn" GA-concert was Superfly 69. Duits altrockbandje, vond het verrassend goed toen. Maar of ze Sweet Dreams speelden weet ik niet.

Vox Clamatis in Deserto

Sater
Usericon van Sater
Posted 25-09-2026 14:40 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Grote kans van wel:

quote:
Natürlich ist keine in den Nu – Metal Sphären arbeitende Gruppe ohne eine Coverversion komplett. Bei Superfly69 ist es der Eurorythmics Klassiker „Sweet dreams“, der aber nicht auf ihrem Album „sing with a smile“ vertreten ist.

http://www.bizarre-radio.de/interview/superfly-69-superfly-69-interview

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 26-09-2026 20:53 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2026 20:24 schreef SimsalaWim het volgende:
Ja, het was niet echt goed of zo, maar wel helemaal te gek. Ik denk dat het door jeugdsentiment kwam, ik heb de eerste Carnivore plaat enorm hoog zitten. En ze waren niet eerder "in de buurt" geweest.

Ook nog in tilburg gezien, dat was ook niet zo goed, haha.

Wackennnn!

Allemaal op weg naar niets, doen we zus of zomaar iets.

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 27-09-2026 15:02 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Opeth in Vera Groningen in 2001. Tijdens Black Water Park tour. Vera was behoorlijk afgevuld en volgens mij Katatonia in het voorprogramma. Was steenkoud en na afloop zagen we de mannen zelf hun spullen in de busjes gooien in de Oosterstraat. Jaar later stonden ze in de Kleine Zaal van de Oosterpoort en sindsdien alleen maar groter geworden.

Jon Oliva's Pain in het Podium in Hardenberg rond 2005. Leuke zaal, veel Savatage-nummers. De zaal had een bar en Jon bestelde tussendoor vrolijk Amaretto's. Tegelijkertijd was ie prima bij stem iets dat later in 013 tijdens de opnamen van een live dvd (die er nooit kwam) helemaal anders was.

Psychotic Waltz in Amersfoort. Was de tweede keer dat ik ze (eindelijk) zag. Eerste keer was als een van de voorprogramma's van Nevermore in de Melkweg (ook Symphony X speelde die avond). Leuke, kleine zaal en mooie interactie. Wat een bazenband was dat.

Pain of Salvation in Hedon Zwolle. Was de tour van The Passing Light of Day en bleek laatste optreden te zijn van Ragnar Zolberg. Hing al een beetje raar sfeertje op podium, maar schijnt dat er flink gezeik was binnen de band. Desondanks een hele gave show waar vooral titelnummer van de laatste plaat door merg en been ging.

Rush heb ik een keer of 3 gezien. Altijd indrukwekkend.

Voivod in het Beest in Goes in 2017. Op een zondagmiddag volgens mij. Impulsieve actie om vanuit het Noorden naar Goes en weer terug te rijden. Was het meer dan waard. Geopend met Killing Technology. Dan weet je het wel.

Slayer in de IJsselhal tijdens hun laatste optreden in Nederland.

Thin Lizzy met John Sykes in Hardenberg. One Night Only tour. Leukste incarnatie van Lizzy zonder Lynott. Het gemak waarme Sykes gitaar en zang combineerde... werkelijk geweldig.

Dream Theater in Theatre Antique d'Orange in Orange Frankrijk. Tijdens de zomervakantie van 2025 met het gezin heen gegaan. Weer eens wat anders dan Bankzitters, Roxy Dekker of Bruno Mars.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com