IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Wat zijn mijn LP's waard? Vorige pagina | Volgende pagina
IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 23:00 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 30 juni 2002 22:40 schreef Cadaveria het volgende:
VOoral de gele. werd in geel gedrukt omdat goud niet mogelijk was. Die lp is leip veel waard. ik kreeg hem laatst aangeboden voor F 700
juist dat was het, vertel meer aub!

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-06-2002 23:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:40 schreef Cadaveria het volgende:
VOoral de gele. werd in geel gedrukt omdat goud niet mogelijk was. Die lp is leip veel waard. ik kreeg hem laatst aangeboden voor F 700

Yep.. en het grappige verhaal is, zo verteld Quorton in een interview, dat ze hem inderdaad in het goud wilde drukken. Ze wilde iets duisters, occults, maar aangezien Venom al die pentagram had viel dat af. Daarom namen ze die geit, die hij in een boek had staan over occult .. Toen bleek dat Goud te duur zou zijn om te drukken kozen ze voor geel. Deze vonden ze echter zo lelijk dat ze de 'persen hebben laten stilzetten' en voor wit kozen ipv geel. Het schijnt dat er 800 - 900 van die gele exemplaren bestaan dus..

wijzig: (o ja, dat goud te duur zou zijn komt niet omdat er echt goud is zit ofzo, in die inkt, maar gewoon omdat het geen proceskleur is (een kleur die wordt opgebouwd uit geel/blauw/rood) maar een kleur die apart moet worden ingezet, net zoals zilver, ander metallic kleuren, of dat Neon groen wat je weleens ziet.)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 30-06-2002 23:04]

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 23:01 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

shit je was me net voor..

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 30-06-2002 23:02]

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-06-2002 23:11 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hier een stukje uit het interview:

I intended to print it in gold, because gold has a special meaning when you are into
black magic, but it was as expensive to print as five other colours, so it ...

Helaas is er niet meer te lezen van het interview, omdat de site uit de lucht is (dit is de google-info bij de gevonden site)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 30-06-2002 23:14]

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 23:13 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

en die rooie?

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-06-2002 23:15 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 23:13 schreef IronGlory het volgende:
en die rooie?

Ik weet niet hoe dat zit.. dat was ook iets inderdaad, met of zonder rode ogen.. weird..

Jammer genoeg is DE website voor dit soort info,

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palladium/6646/bathory.htm

The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer.
Access to this site will be restored within an hour. Please try again later

Op die site staat ook het interview met Quorthon

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 30-06-2002 23:18]

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 23:16 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 23:15 schreef Valorian666 het volgende:
Ik weet niet hoe dat zit.. dat was ook iets inderdaad, met of zonder rode ogen.. weird..
zoiets was het wel idd. maar dat is pas de 2e druk.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 23:20 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

ik kom het wel nog 'ns te weten, bedankt nu al iig

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 23:22 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

graag gedaan

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 23:24 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

als beloning kijk ik uit voor een geel-oog op mn vinyl-trade/want/sales lijsten

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-06-2002 23:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 23:24 schreef IronGlory het volgende:

Hhehehe.. wil je voor mij dan kijken naar de volgende:

Mortem - Slow Death 7" EP ..

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 23:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 23:24 schreef IronGlory het volgende:
zet er ff bij onder de 400 piekjes

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 23:32 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

o
k

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-06-2002 23:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

HIER DE HELE GOAT-PASSAGE (de eerdergeposte link werkt inmiddels gewoon weer)

You´ve heard different versions about the first album cover, I asked Quorthon about the right one.

It was a week at the most before the cover was due to be printed, and I had no idea how it worked with covers, I thought the record company would take care of that. But they said we had to make a group photo, a nice cover, front and back, and print lyrics and stuff like that. We knew nothing about that, image and things, as I said we knew nothing at all.
Then in a book I had there was this Baphomet pentagram, but Venom had already done that on their first album, so I thought why not copy this and draw a pair of hornes to make it look a bit different. So I took a picture from a horror magazine or something like that, and put these two pictures together, very amateurish, with glue. Then we photographed it... it looked like shit. I intended to print it in gold, because gold has a special meaning when you are into black magic, but it was as expensive to print as five other colours, so it had to be done in yellow instead... and when I saw it I almost threw up, but that´s the way it is. I think there are only 900 copies of it, it´s a goddamn collector´s item today, and I don´t even have one myself, I think I have the jubileum albums and Octagon at home, you never collect that stuff.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 23:59 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-07-2002 0:02 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

geweldig.. vooral het gedeelte over dat hij er zelf nog geen heeft..

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-07-2002 0:09 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heheh.. net als Necrobutcher van Mayhem, die spaart oud Mayhem materiaal, van shirts tot lp's.. Best maf als je tering veel geld moet betalen voor lp's waar je zelf op staat

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-07-2002 0:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 23:59 schreef IronGlory het volgende:

Ja.. maf verhaal he..

Hier de foto's:

Of de link als die tyfusgeocities weer niet mee wil werken:

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palladium/6646/bathory.htm

Bathory´s classical debut, recorded and mixed in 36 hours. Bathory were allowed to record this album after they had appeared on "Scandinavian Metal Attack" and got tremendeous respons. They were, it is said, the only band on the compilation album to recieve fan mail. At first the album was intended to be printed in black and gold, but it proved to be too expensive, so it was printed in black and yellow instead. They didn´t think it looked too nice though, so they decided to print it in black and white instead.
On the LP the cover differs a bit from the CD (the goat is bigger and have red eyes):

The yellow version of the debut album was printed in 1000 copies. This rare (be prepared to pay $200-400) version of the first album is known as "The Yellow Goat":

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 01-07-2002 0:38 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 11:29 schreef attila_de_hun het volgende:
werkelijk? voorbeelde aub.

Een voorbeeld wat direct in mij opkomt is 'Gloom' van Macabre. Een maat van mij heeft m op lp en ik heb m later op cd gekocht. En die cd is echt veeeel minder

I can't shoot straight unless I've had a pint!

G.
Usericon van G.
Posted 01-07-2002 12:58 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 10:51 schreef Sarjenka het volgende:
check deze site:

http://www.hippieshakerecords.com/

zij verkopen dus ook 2e hands vinyl; prijzen zijn in euro's

nou hier uit blijkt dat gewone LP's nog geen flikker waard zijn!...zou er nog niet eens voor terug krijgen wat ik er zelf 15 jaar geleden voor betaald heb

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 18-12-2002 22:25 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ok, geen LP maar wat is deze cd waard:

Angel Dust - To Dust You will Decay
Disaster cd 10008

Op scratch schijnt hij een keer voor $200 te zijn verkocht.
Nu wil iemand deze cd van mij (ik vind er toch niet zoveel aan), wat kan ik vragen?

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-12-2002 22:30 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb zelf een 10 inch mini-LP van Nocturnal Breed.Gelimiteerd tot slechts 2 stuks!!!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 18-12-2002 22:32]

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 18-12-2002 22:33 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ik heb veel van die Vlad Tepes en Mutiilation dingetjes die op e-bay voor heel veel weggaan.

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-12-2002 22:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb hierboven trouwens gelezen dat goudkleurig niet mogelijk is.Nou,da's dus wel mogelijk.Heb van Burzum een gouden LP(eerste persing van Hlidskjalf).

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 18-12-2002 22:37 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Heb ook meerdere keren goud(kleurige) Metallica lp's gezien.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com