IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : herdenken slavernij Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 22:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik wordt toch zo moedeloos van zulke dingen. worden we dat nu nog verweten? surinamers en antillianen etc die claimen er nog onder te lijden. HOU ER MEE OP! Ik vind de slavernij vreselijk en dat is iets wat erg fout was maar spendeer je energie aan andere dingen. verwijt, ons "blanke" nederlanders dat niet constant". niet alleen blanken deden aan slavernij overigens. veel stammen in afrika verkochten ook mensen, praat daar dan eens over. of besteedt je energie aan het bestrijden van de huidige slavernij in bijvoorbeeld Soedan (een negerland !) maar ik wil niks meer horen van die slachtofferrol waarin sommigen maar al te graag in zwelgen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 30-06-2002 22:06]


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 22:08 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

en ook al waren de blanken er alleen aan schuldig. Dan hebben wij er op dit moment er niets meer mee te maken.. hoe lang is de slavernij al wel niet opgeheven?? Ik weet ook wel dat er heus nog wel slavernij bestaat, maar moet daar nu nog zo geijld over worden?? Doe er dan wat aan en ga niet zo lopen te janken.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-06-2002 22:09 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 30 juni 2002 22:08 schreef Cadaveria het volgende:
en ook al waren de blanken er alleen aan schuldig. Dan hebben wij er op dit moment er niets meer mee te maken.. hoe lang is de slavernij al wel niet opgeheven?? Ik weet ook wel dat er heus nog wel slavernij bestaat, maar moet daar nu nog zo geijld over worden?? Doe er dan wat aan en ga niet zo lopen te janken.





Suck my piss


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 30-06-2002 22:12 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

idd waarom zou je de last moeten dragen, van een "foutje" dat je voor ouders begaan hebben. Zelfde geld ook voor het gezeik over/tegen duisters (die kut moffen enz) en de japanners, waarom zou een japanse keizer van nu zijn verontschuldigingen aan moeten bieden voor iets dat zijn voor ganger in wo2 gedaan heeft. Ergo: ook niet zo zeiken over de slavernij



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-06-2002 22:12 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ja dat is allemaal wel zo, maar vergeten en vergeven word het toch nooit, tis net als met de duitsers en wo II. dat word ze ook eigenlijk nooit vergeven.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 30-06-2002 22:16]


Oud Vuil.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 30-06-2002 22:13 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

jah maar waarom niet?



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 22:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ha, ik zie ze al klagen in een land als Soedan. daar worden ze gelijk tegen de muur aangezet. sorry, dat ik het zo bot zeg maar het is niet anders. en als het leven zo zwaar is in een land vol onderdrukkers en wrede blanken, ga maar snel terug naar het verlicht suriname met vriendelijk democratische mensen als Bouterse. als je het over slavendrijvers hebt....


(ik haat mensen die zich een onterechte slachtoffer rol aanmeten)


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 30-06-2002 22:15 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

door bepaalde mensen niet nee(reactie op wim)

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 30-06-2002 22:16]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 22:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:12 schreef webblaster wim het volgende:
ja dat is allemaal wel zo, maar verheten en vergeven word het toch nooit, tis net als met de duitsers en wo II. dat word ze ook eigenlijk nooit vergeven.


kijk, als je een bejaarde in Rotterdam bent en je zete nog dat ze heel je binnenstad hebben platgegooid kan ik me er wel iets bij voorstellen. maar jongeren van nu moeten er gewoon mee ophouden. (ook de jongere joden moeten KAPPEN met constant zeiken over o.a. herstelbetalingen maar dat zal wel weer niet gezegd mogen worden)


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 30-06-2002 22:17 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

atilla zegt:
(ik haat mensen die zich een onterechte slachtoffer rol aanmeten)


markam zegt:
dat is het zelfde gelul, dat zwarten een aantal jaar geleden begonnen te zeiken dat sinterklaas, racistisch was. De zwarte piet was altijd de slaaf en dat moest maar eens afgelopen zijn. Toen gingen zij als zwarte klaas en witte piet, rot toch op zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 30-06-2002 22:18]



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 30-06-2002 22:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:16 schreef attila_de_hun het volgende:
kijk, als je een bejaarde in Rotterdam bent en je zete nog dat ze heel je binnenstad hebben platgegooid kan ik me er wel iets bij voorstellen. maar jongeren van nu moeten er gewoon mee ophouden. (ook de jongere joden moeten KAPPEN met constant zeiken over o.a. herstelbetalingen maar dat zal wel weer niet gezegd mogen worden)

mee eens


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 22:17 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:12 schreef webblaster wim het volgende:
ja dat is allemaal wel zo, maar verheten en vergeven word het toch nooit, tis net als met de duitsers en wo II. dat word ze ook eigenlijk nooit vergeven.
En dat vind ik zoooo dom. Wat hebben die lui van onze leeftijd en die leeftijd van onze ouders (tot 50 jr) nu meegedragen aan de tijd van hitler. Er zijn in Nederland en elders ter wereld nog steeds gekken die Hitler aan hangen en daar hebben de Duiters als volk en als individu niets mee uit te staan. Wij kunnen er ook niet veel aan doen als Willem Alexander ineens 'vreemd' gaat doen.
De Duiters op zich zijn niet de veroorzakers van de 2e wereld oorlog. Dat was Hitler. Waarom moeten mensen die daar niets mee van doen hebben daar voor nog steeds worden gestraft??
Ik vind dat men over al een olifant van een mug maakt en dat is iets waar ik een ontzettende hekel aan heb. Mensen willen overal iets over te zaniken hebben., FUCK dat!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 22:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:17 schreef Markam het volgende:
dat is het zelfde gelul, dat zwarten een aantal jaar geleden begonnen te zeiken dat sinterklaas, racistisch was. De zwarte piet was altijd de slaaf en dat moest maar eens afgelopen zijn. Toen gingen zij als zwarte klaas en witte piet, rot toch op zeg!


inderdaad, en zwarte piet moet trouwens niet eens een neger voorstellen maar een blanke die door de schoorsteen is geweest!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-06-2002 22:22 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 juni 2002 22:17 schreef Cadaveria het volgende:
En dat vind ik zoooo dom. Wat hebben die lui van onze leeftijd en die leeftijd van onze ouders (tot 50 jr) nu meegedragen aan de tijd van hitler. Er zijn in Nederland en elders ter wereld nog steeds gekken die Hitler aan hangen en daar hebben de Duiters als volk en als individu niets mee uit te staan. Wij kunnen er ook niet veel aan doen als Willem Alexander ineens 'vreemd' gaat doen.
De Duiters op zich zijn niet de veroorzakers van de 2e wereld oorlog. Dat was Hitler. Waarom moeten mensen die daar niets mee van doen hebben daar voor nog steeds worden gestraft??
Ik vind dat men over al een olifant van een mug maakt en dat is iets waar ik een ontzettende hekel aan heb. Mensen willen overal iets over te zaniken hebben., FUCK dat!


ach, precies. we hebben een paar maanden terug met obscenity en fearer in duitsland opgetreden. wat hebben we gelachen met die gasten, zeg. en juist over wo2!


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 22:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:12 schreef webblaster wim het volgende:
ja dat is allemaal wel zo, maar vergeten en vergeven word het toch nooit, tis net als met de duitsers en wo II. dat word ze ook eigenlijk nooit vergeven.


weet je,

wij gaan de volgende landen aanklagen en schadevergoedingen eisen en grote monumenten bij:

duitsland
frankrijk
spanje
engeland
alles in scandinavie
japan

voor gelede schade en geestelijke last die ik, en wij allemaal, lijden onder hun toendertijdse wrede, brute wrede bezetting. (CASH!!!!)


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 30-06-2002 22:24]


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-06-2002 22:42 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

En dan mogen dieren wel voor ons werken als slaven, en erger, consumeermiddel

(sorry ik kan het niet laten, maar ik ben nog steeds voor een gelijkere wereld)


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 22:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:42 schreef SQT het volgende:
En dan mogen dieren wel voor ons werken als slaven, en erger, consumeermiddel

(sorry ik kan het niet laten, maar ik ben nog steeds voor een gelijkere wereld)
zo wijk je een beetje af van het onderwerp lijkt me.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 22:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:42 schreef SQT het volgende:
En dan mogen dieren wel voor ons werken als slaven, en erger, consumeermiddel

(sorry ik kan het niet laten, maar ik ben nog steeds voor een gelijkere wereld)


tot op bepaalde hoogte, neen. maar start hier een nieuwe topic over want het onderwerp is boeiend genoeg.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-06-2002 22:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als die gasten die in NEDERLAND wonen zoveel last hebben van de slavernij door NEDERLANd, waarom wonen ze hier dan???


Als het je niet bevalt FOCK OFF!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 22:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:48 schreef Jenje het volgende:
Als die gasten die in NEDERLAND wonen zoveel last hebben van de slavernij door NEDERLANd, waarom wonen ze hier dan???


Als het je niet bevalt FOCK OFF!
idd. Dat vraag ik me al jaren af. Maar die kwestie is niet alleen gemoeid met het slavernij punt.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-06-2002 22:59 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 30 juni 2002 22:06 schreef attila_de_hun het volgende:
ik wordt toch zo moedeloos van zulke dingen. worden we dat nu nog verweten? surinamers en antillianen etc die claimen er nog onder te lijden. HOU ER MEE OP! Ik vind de slavernij vreselijk en dat is iets wat erg fout was maar spendeer je energie aan andere dingen. verwijt, ons "blanke" nederlanders dat niet constant". niet alleen blanken deden aan slavernij overigens. veel stammen in afrika verkochten ook mensen, praat daar dan eens over. of besteedt je energie aan het bestrijden van de huidige slavernij in bijvoorbeeld Soedan (een negerland !) maar ik wil niks meer horen van die slachtofferrol waarin sommigen maar al te graag in zwelgen.


Dan ook maar even on-topic reageren:
Inderdaad, van het verleden moet je leren, je leeft nu en naar de toekomst, richt je daar op en probeer die twee zo goed mogelijk maken voor iedereen en blijf niet zeuren over het verleden.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 30-06-2002 23:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 22:17 schreef Cadaveria het volgende:
En dat vind ik zoooo dom. Wat hebben die lui van onze leeftijd en die leeftijd van onze ouders (tot 50 jr) nu meegedragen aan de tijd van hitler. Er zijn in Nederland en elders ter wereld nog steeds gekken die Hitler aan hangen en daar hebben de Duiters als volk en als individu niets mee uit te staan. Wij kunnen er ook niet veel aan doen als Willem Alexander ineens 'vreemd' gaat doen.
De Duiters op zich zijn niet de veroorzakers van de 2e wereld oorlog. Dat was Hitler. Waarom moeten mensen die daar niets mee van doen hebben daar voor nog steeds worden gestraft??
Ik vind dat men over al een olifant van een mug maakt en dat is iets waar ik een ontzettende hekel aan heb. Mensen willen overal iets over te zaniken hebben., FUCK dat!


Hmmz, zit wat in. Heeft iemand ooit de film de wave gezien?(was waar gebeurd), hierin bleek dat het verheerlijken en aanhangen/volgen van een leider (zoals Hitler dus), waarvan iedereen zegt van "dat gebeurd ons niet", dus ook gebeurde in een experiment met nazi trekjes op een middelbare school. En dit al binnen korte tijd. Creepy dus.


Bazzio Attacks!!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-06-2002 23:26 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 30 juni 2002 23:23 schreef bazzio het volgende:
Hmmz, zit wat in. Heeft iemand ooit de film de wave gezien?(was waar gebeurd), hierin bleek dat het verheerlijken en aanhangen/volgen van een leider (zoals Hitler dus), waarvan iedereen zegt van "dat gebeurd ons niet", dus ook gebeurde in een experiment met nazi trekjes op een middelbare school. En dit al binnen korte tijd. Creepy dus.


Heb ik wel eens van gehoord ja. Ik heb vorig jaar een werkstuk gemaakt over Goebbels, waaruit dus ook bleek dat iemand die absoluut niet voor Hitler was zich wel mee liet slepen in een van de speeches (van Hitler of Goebbels, dat wet ik niet meer). Gelukkig had hij het wel zelf door. Dat is toch best knap van zo'n man eigenlijk


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 23:27 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 23:23 schreef bazzio het volgende:
Hmmz, zit wat in. Heeft iemand ooit de film de wave gezien?(was waar gebeurd), hierin bleek dat het verheerlijken en aanhangen/volgen van een leider (zoals Hitler dus), waarvan iedereen zegt van "dat gebeurd ons niet", dus ook gebeurde in een experiment met nazi trekjes op een middelbare school. En dit al binnen korte tijd. Creepy dus.
beetje het zelfde als het christendom..indoctrinatie.
Ik pas dan ook altijd op met het zeggen hoe ik zal reageren op een situatie die ik nog niet ken. Wat is een mens dan ook zwak.. Dat een mens zo zijn eigen normen en waarden aan de kant kunnen zetten en totaal ergens anders in meegaan.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-06-2002 23:54 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 juni 2002 23:23 schreef bazzio het volgende:
Hmmz, zit wat in. Heeft iemand ooit de film de wave gezien?(was waar gebeurd), hierin bleek dat het verheerlijken en aanhangen/volgen van een leider (zoals Hitler dus), waarvan iedereen zegt van "dat gebeurd ons niet", dus ook gebeurde in een experiment met nazi trekjes op een middelbare school. En dit al binnen korte tijd. Creepy dus.


tja, die film kreeg je verplicht op school te zien, in ieder geval in '85 toen ik in 3mavo zat. indrukwekkende film!

onee, '84 bedoel ik

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 30-06-2002 23:55]


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 0:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Herdenken slavernij?? Is dit weer in het kader van 'respect' of zo?



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen