IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : beeldschermen topic Vorige pagina | Volgende pagina
MetalfanBlackness
mfbforum.tk
Usericon van MetalfanBlackness
Posted 05-07-2002 14:34 by MetalfanBlackness Wijzig reactieProfiel van MetalfanBlacknessQuote dit berichthttp://forum.metalfanblackness.com

Redlijk goede merken: Iiyama, CTX

What is this hell you have put me through, Do as I say not as I do, pushed onto me what's wrong or right, hidden from this thing that they called live, Mijn forum

SQT
Usericon van SQT
Posted 05-07-2002 14:34 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

21"??

MetalfanBlackness
mfbforum.tk
Posted 05-07-2002 14:35 by MetalfanBlackness Wijzig reactieProfiel van MetalfanBlacknessQuote dit berichthttp://forum.metalfanblackness.com

21 inch

What is this hell you have put me through, Do as I say not as I do, pushed onto me what's wrong or right, hidden from this thing that they called live, Mijn forum

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-07-2002 14:35 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

.
zei t zelfde als mn voorganger

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 05-07-2002 14:35]

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

SQT
Usericon van SQT
Posted 05-07-2002 14:36 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 5 juli 2002 14:35 schreef MetalfanBlackness het volgende:
21 inch

snap ik, maar dat retegroot zeg

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-07-2002 14:37 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Bedankt voor de tips!

(goh, een 21 inch, geraakt dat wel op mijn tafeltje )

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

MetalfanBlackness
mfbforum.tk
Posted 05-07-2002 14:38 by MetalfanBlackness Wijzig reactieProfiel van MetalfanBlacknessQuote dit berichthttp://forum.metalfanblackness.com

Nog nooit een 24" beeldscherm gezien?

body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 05-07-2002 14:39 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

ik heb een ronkende compjoeter...
damn gaar ding

MetalfanBlackness
mfbforum.tk
Posted 05-07-2002 14:40 by MetalfanBlackness Wijzig reactieProfiel van MetalfanBlacknessQuote dit berichthttp://forum.metalfanblackness.com

Of wat dacht je van dit: Sharp PZ-50HV2E 50" Plasma (á € 15014,-)

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-07-2002 14:40 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 14:36 schreef SQT het volgende:
snap ik, maar dat retegroot zeg

ik ben dr ook best blij mee, maar t is gewoon handig werken (en voor gamen is t ook niet mis )

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

SQT
Usericon van SQT
Posted 05-07-2002 14:42 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 5 juli 2002 14:40 schreef MetalfanBlackness het volgende:
Of wat dacht je van dit: Sharp PZ-50HV2E 50" Plasma (á € 15014,-)

-slik-

DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 06-07-2002 20:16 by DeCiPhEr Wijzig reactieProfiel van DeCiPhErQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 14:05 schreef MetalfanBlackness het volgende:
Het merk en type beeldscherm verwacht ik....

euhw jah maar had er nog nooit van gehoord en ik doe ICT

MetalfanBlackness
mfbforum.tk
Posted 06-07-2002 23:54 by MetalfanBlackness Wijzig reactieProfiel van MetalfanBlacknessQuote dit berichthttp://forum.metalfanblackness.com

Bijna dezelfde opleiding als mij dus ik doe technische informatica

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-06-2006 18:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Fire, verander dit topic eens in het Beeldschermen topic.

Ik heb een nieuw beeldscherm nodig, omdat mijn ouwe dood is.
Je hebt de kwestie tft vs. crt maar ik ben al zover dat ik weet dat het geen tft word. (tft is niet echt geschikt voor het grafische werk wat ik doe, zo heb ik begrepen). Maar nu zijn er veel CRT's op de markt, maar is daar nog veel verschil in? Ik ben best bereid er wat voor neer te leggen uiteraard, iemand tips?

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 19-06-2006 18:48 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2006 18:41 schreef spectre het volgende:
Fire, verander dit topic eens in het Beeldschermen topic.

Ik heb een nieuw beeldscherm nodig, omdat mijn ouwe dood is.
Je hebt de kwestie tft vs. crt maar ik ben al zover dat ik weet dat het geen tft word. (tft is niet echt geschikt voor het grafische werk wat ik doe, zo heb ik begrepen). Maar nu zijn er veel CRT's op de markt, maar is daar nog veel verschil in? Ik ben best bereid er wat voor neer te leggen uiteraard, iemand tips?

Als je bereid bent er wat voor neer te leggen, heb je hele goede TFT's die vele malen beter zijn dan de beste CRT's. Een tijdje geleden hadden de CRT's alleen een hoge MS maar dat is ook allang niet meer. TFT geeft veel beter de echte kleuren weer en zijn ook (juist) perfect voor grafisch werk. Van 3D tot photoshop, van illustrator tot Premiere.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-06-2006 18:53 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Hey Spectre, ik heb begrepen dat de Iijama (ofzo) Visionmaster pro 20" en 21" de beste zijn voor grafisch werk ivm met de resolutie en frequentie. Maar dat gold voor een aantal jaren geleden. Misschien zijn er nu wel betere op de markt. Ik had er eentje totdat ik hem had verruild voor een tft. De aanwezige aansluitingen van de mijne waren VGA en Component.

Succes met het vinden van de juiste iig.

lampje

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-06-2006 19:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2006 18:48 schreef Creepmime het volgende:
Als je bereid bent er wat voor neer te leggen, heb je hele goede TFT's die vele malen beter zijn dan de beste CRT's. Een tijdje geleden hadden de CRT's alleen een hoge MS maar dat is ook allang niet meer. TFT geeft veel beter de echte kleuren weer en zijn ook (juist) perfect voor grafisch werk. Van 3D tot photoshop, van illustrator tot Premiere.
Geef dan eens een tip, van wat ik heb begrepen is TFT nog niet op het niveau van CRT

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-06-2006 19:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2006 19:05 schreef spectre het volgende:
Geef dan eens een tip, van wat ik heb begrepen is TFT nog niet op het niveau van CRT

Ik ben een half jaar geleden op zoek geweest naar een TFT die aan mijn wensen voldeed, is niet gelukt binnen mijn budget.

Bij mijn weten is er in de tussentijd niet een 'funkelnagelneue' TFT verschenen die 'het' wel heeft. De kleurechtheid van een CRT is voor een TFT van een enigszins normale prijs niet te behalen. Je komt al heel snel in het segment van >2000 euro terecht. De voordelen van een TFT (rust voor je ogen, ruimte, geen spiegeling) zijn bij die bedragen simpelweg niet meer rendabel als je bedenkt dat een CRT van dezelfde kleurechtheid al gauw 1000, 1400 euro minder kost.

Alles IMO natuurlijk, maar zo denk ik erover...
*edit* creepmime, CRT's een hoge MS? Ik denk dat je een lage MS bedoelt lage responstijd, of liever: geen responstijd. De meeste goede TFT's zijn intussen qua responstijd ook wel OK maar dat is volgens mij niet waar het spectre om te doen is.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 19-06-2006 19:18]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-06-2006 19:21 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Als je een TFT op niveau wilt kopen, dan kom je gewoon makkelijk op een EIZO uit. Zij bieden goede panelen (niet die goedkope 6 en 8 bit panelen die samsung e.a. merken gebruiken), goede backlight (dat scheelt een HOOP) en goede service (5 jaar garantie en zero dead pixel)

Dus ja, klaar als een klontje.

"This one is older than shit, heavier than time!"

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-06-2006 19:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wat M. zegt, volgens mij is er geen TFT die op het niveau komt van een CRT tenzij je enorm belachelijke bedragen gaat neertellen (boven de 2000 dus). Hij moet voldoen voor grafisch werk, dus zo kleurecht en zo scherp als het maar kan zijn, ik heb een goede grafische kaart dus daar zal het niet aan liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 19-06-2006 19:30]

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-06-2006 19:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2006 19:28 schreef spectre het volgende:
Wat M. zegt, volgens mij is er geen TFT die op het niveau komt van een CRT tenzij je enorm belachelijke bedragen gaat neertellen (boven de 2000 dus). Hij moet voldoen voor grafisch werk, dus zo kleurecht en zo scherp als het maar kan zijn, ik heb een goede grafische kaart dus daar zal het niet aan liggen.

Je hebt wel goede EIZO schermen onder de 2000 Eurie's. Ik zou zeggen ga eerst eens naar een winkel toe, dan kan je een goede CRT naast een EIZO zetten.
Eizo maakt trouwens alleen maar TFT's tegenwoordig, dat zegt wel een hoop van een merk dat kleurechtheid nastreeft

"This one is older than shit, heavier than time!"

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-06-2006 19:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik had je tip al nagezocht, ze zitten idd onder dat bedrag, interessante tip
Mag ik trouwens vragen hoe je aan deze wijsheid komt, ik ben erg argwanend ingesteld

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 19-06-2006 19:46]

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-06-2006 12:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dit word hem, ik kon deze 21" goedkoop op de kop tikken, het is een oud model.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-06-2006 12:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

CRT for the win! Ik vind het ook maar niks, die TFT's, een beeldscherm moet gloeien, niet schijnen!

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-06-2006 12:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

met een er voor zitten is de shit

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com