|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Wij, hills dan, spelen voor iig de onkosten maar soms is dat al niet eens te doen...laatst bijvoorbeeld op flatrock (campus,Enschede) gespeeld voor 20 muntjes de man, maar daar konden we dan ook op de fiets naartoe. Een optreden voor Gothcore tijdje terug bracht +- 160 euro op. |
|
quote: Natuurlijk Men kan roepen, je moet het niet om het geld doen, maar er constant geld bijleggen gaat ook vervelen |
|
Ik kan hier een heel lang verhaal op gaan steken over alle aspecten bla bla maar waar het eigenlijk gewoon op neer komt is dat het afhankelijk is van het gage + kosten rider, daarbovenop komt het percentage van het boekingskantoor (meestal tussen de 10 en 15 %) en dat wordt uiteindelijk als een totaalprijs aangeboden bij de organisator/zaalhouder/programmeur. Andre Hazes vraagt makkelijk f25.000,-, After Forever kostte laatst nog tussen de f3500,- en f4000,-. |
|
quote: andré wil er wel 2 kratjes bier bij Oud Vuil. |
|
Schop. Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Wat vraagt een grote Nederlandse band voor een optreden? En wat vragen de buren(Duitse bands bijv.)? |
|
Prijzen weet ik niet precies, maar ik denk dat Rammstein flink wat duurder is dan Blof. |
|
Urfaust legt zo 1.300 kilometer af voor een show in ruil voor 50 eurootjes aan benzinegeld, heb ik uit betrouwbare bron vernomen. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Das niet veel. Ik merk namelijk dat er ook bij beginnende bands enorm veel verschil tussen zit. Omdat MFT financieel nog niet goed loopt (lees: de schulden nog niet afbetaald zijn) moeten we altijd low-budget zoeken. Sommige bands willen graag spelen, en vinden een krat bier genoeg. Laatst werd ik door een bandje benadert. "Best meneer/mevrouw, graag zouden wij eens bij jullie optreden. We hebben dat nog niet eerder gedaan, maar het lijkt ons leuk bij jullie te spelen." Vervolgens vroegen ze 200 euro. |
|
quote:Die zijn duits toch? |
|
Aratron, Sepiroth en Funeral Whore komen tesamen voor 300 Euro (incl. backline) 5 Euro's? Op je muil!! |
|
En wat vragen jullie normaal gesproken alleen? |
|
quote: 300 euro + een backline vind ik toch een behoorlijke prijs voor 3 bands hoor... Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Zeker voor 3 (nog) niet veel zeggende namen. Daarom vroeg ik het me ook af. Wat vragen jullie dan, Olav? |
|
Een schaaltje M&M's waar de rode uit zijn gehaald, 10 flessen Evian per bandlid en een handvol persoonlijke assistentes. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Bij Olav mag je betalen in natura. |
|
quote: Haha, nee, ik bedoelde dat ze blijkbaar als beloning de backline van de venue gaan meenemen Flauwe grap-faal! Wij hoeren ons nog behoorlijk uit. Uit de rijkosten komen is het doel, wat dus vaak betekent dat we niet al teveel backline mee kunnen nemen. Denk dat we voor ongeveer 100 euro overal in NL wel willen staan. Naargelang het belang en een beperkte reis voor ons kan dat zakken edit: dus meestal spelen we ook wel voor 50 ofzo, en een enkele keer ook voor niks edit2: oh, en het kan inderdaad ook de prijs drukken als we bvb. vanuit Enschede met een paar andere bands ergens naartoe gaan. quote: Dat verandert wel veel, ja! quote: [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-03-2011 19:36] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Mhm, precies. En eigenlijk is het ook begrijpelijk, dat bands minstens de onkosten er uit willen en het liefst nog ietsje meer. Ik voel me nu ergens altijd wat schuldig als een band een super leuke show neerzet(Grown Cold bijvoorbeeld, afgelopen zaterdag) terwijl ze voor nop(bier&vreten) komen spelen. Maken we wel een keertje goed zodra die schuld is weggewerkt. |
|
quote: Maar jullie zijn dan ook niet commercieel. Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Niet teveel zorgen over maken, bands kunnen ook nee zeggen als ze niet voor nop willen spelen Uiteindelijk is het belangrijk dat de band het naar z'n zin heeft. Voor mij speelt dat ook echt mee, als ik ergens al geweest ben en weet dat het om een aantal redenen niet bevalt wil ik er ook gewoon meer geld voor om het de moeite waard te maken Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Zeker wel, maar we zetten onze commerciële principes graag opzij voor AANDACHT En dat met drie lui die in marketing opgeleid zijn, waardeloos. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Is dit iets, Silence? |
|
Graag, maar dat is wel 9 jaar geleden. |
|
quote: Haha ja we pikken onze eigen backline terug als we gespeeld hebben! Die 300 euro is een richtprijs hoor, nee heb je en ja ken je krijgen. Kunnen ze ons 50 euro per band en gratis bier geven dan komen we ook wel hoor. Met Aratron spelen we in oktober op Boarnsterhell Metal Night in Grou (Frl), daar zijn we qua gage puur afhankelijk van de opkomst. We zijn dus niet perse uit op veel geld, maar we proberen het wel te krijgen waar het kan hahahaha! www.aratron.net www.myspace.com/sepirothnl www.myspace.com/funeralwhore 5 Euro's? Op je muil!! |
|
quote: Harde onderhandelaar! |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |