IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Bezoekersaantallen meer of minder? Bepaalde regio's? Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2002 6:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik probeer een hier een globaal beeld te krijgen van de populariteit van metal in Nederland:

In Nederland zijn heel veel metalbands is mijn indruk; is er sprake van verzadiging, zo van, minder interesse van zalen of is het stabiel of stijgt het juist?

Mijn indruk was halverwege jaren 90 dat er een soort stormloop naar concerten was met Dynamo 95 als hoogtepunt in bezoekersaantal.

1a Wat is jullie indruk van het aantal metalgangers nu? (Veel) meer, ong. gelijk, of (veel)minder?

1b Verschilt de stijging/daling nog per regio en per metalgenre?

2 En hoe zit het met cd verkopen? (Per genre verschillend?)Zeker nu er via internet zoveel te krijgen is?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-07-2002 6:43]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-07-2002 7:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

mag ik vragen wat jij studeerd????
jeetje al die sociaal cultureel gebonden vragen van jou. maar ik denk dat er wel verschil per regio is, zeker percentueel gezien.
***btw dat dynamo geen bezoekers meer trek komt omdat zijn status teniet is gedaan door dat gekloot met de plek en de hoeveelheid aantal dagen, de meeste mensen willen niet een dan van het dynamo dat vroeger drie dagen was****

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 04-07-2002 7:45]

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2002 8:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hier in Twente zit je meestal wel goed met metalconcerten.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-07-2002 9:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Van zaken als interesse van zalen en CD-verkoop weet ik niets.

Overal is concertbezoek wel vrij goed denk ik zo. Death of black metal in de Goudvishal zorgt altijd wel voor een gezellig gevulde zaal (niet dat daar zoveel mensen voor nodig zijn) maar ook weer niet mudvol of zo.

Bij metal in de 013 zit dat ook wel goed, zelfs een middagje Pentacle zorgde voor een fijn gevulde kleine zaal. De No Mercy en X-massfests zijn een groot succes, maar dat kan ook komen doordat een aantal bands er onevenredig vaak staat (Immortal, Marduk en Cannibal Corpse).

Zeker is metal populairder aan het worden, ik denk dat dit samenhangt met de gestage influx vanuit mallcore en met het feit waaraan in een andere thread al getipt werd... het 'mainstreamism' van de hedendaagse metal, het feit dat alles toegankelijker wordt en dus ook meer publiek trekt.

Dankzij internet zit je binnen de kortste keren op sites waar obscure zooi besproken wordt/te krijgen is. Internet heeft in feite de betekenis van het woord 'obscuur' weggenomen. Dus JA, metal is populairder en wordt populairder, maar de influx van nieuwe fans die het allemaal via internet hebben leren kennen is vaak een beetje bedroevend (dit soort gezanik is echter van alle tijden ).

Ik heb de indruk dat er in het zuiden en oosten van NL meer metalfans zitten, maar dat is oud nieuws.

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 04-07-2002 9:18 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik kan je al een evrschil aangeven met de regio waar ik in woon.
Ik woon in Venlo........als er een metal concert (al zou die der al zijn) komt er geen hond opaf.
Ga je bv een kilometertje of 40 naar het zuiden zit je in Roermond en als daar een metalgig ergens is is het vaak volle bak.

Ik ga er gewoon vanuit dat het volk hier in Venlo gewoon niet zo is geïnteresseerd in "metal" dus loopt dat hier ook gewoon niet.....

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-07-2002 9:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 9:18 schreef Triple-Dan het volgende:
Ik woon in Venlo........als er een metal concert (al zou die der al zijn) komt er geen hond opaf.
Ga je bv een kilometertje of 40 naar het zuiden zit je in Roermond en als daar een metalgig ergens is is het vaak volle bak.

Ik ga er gewoon vanuit dat het volk hier in Venlo gewoon niet zo is geïnteresseerd in "metal" dus loopt dat hier ook gewoon niet.....

en venlo is nog vrij dicht bij nijmegen ook nog, ach ja maar jullie hebben wel het limburgs museum, je kan niet alles hebben he

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-07-2002 11:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 juli 2002 7:44 schreef ghoulliette het volgende:
mag ik vragen wat jij studeerd????
jeetje al die sociaal cultureel gebonden vragen van jou...

Culturele Maatschappelijke Vorming

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 04-07-2002 11:39 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 4 juli 2002 9:48 schreef ghoulliette het volgende:
en venlo is nog vrij dicht bij nijmegen ook nog, ach ja maar jullie hebben wel het limburgs museum, je kan niet alles hebben he

O ja klopt hehe........een gevangenis waarz e een mooie park voor hebben opgeofferd hehe

Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 04-07-2002 16:31 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

Venlo heeft alleen Perron55, en idd, als daar metal komt is de zaal voor een kwart gevuld. Is overigens met alle "alternatieve" concerten daar.
Gek eigenlijk, want in de dorpen rondom Venlo leeft metal wel (denk aan bands als Inhume, Mangled, Occult, After Forever). Als je in een jeugcentrum metal neer zet, en je maakt een beetje reclame, dan zit het meestal wel vol. In Venlo niet.....

Pritt kills the Brazilian glue-scene

Jebes
Usericon van Jebes
Posted 04-07-2002 16:41 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Sja, hier in Houten leeft metal nou niet echt. Eens in de drie/vier maanden heb je een metal avond in de plaatselijke 'disco' of wat het ook mag zijn. Normaal zijn er dan 20 man (harde kern) maar laatst in april ofzo was het wel gezellig vol. Maar toen waren er ook veel lui die niet in houten wonen. Verder zie je in Houten ook nauwelijks metalheads, wel steeds meer mallcore (ff wennen aan nieuwe naam) gastjes maar die zie je overal steeds meer...

Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-07-2002 17:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
1a Wat is jullie indruk van het aantal metalgangers nu? (Veel) meer, ong. gelijk, of (veel)minder?

1b Verschilt de stijging/daling nog per regio en per metalgenre?

2 En hoe zit het met cd verkopen? (Per genre verschillend?)Zeker nu er via internet zoveel te krijgen is?

1a) Door de populariteit van 'black' metal, nu metal en bands als MM zou ik zeggen dat er een stijging is van het aantal metalfanz; Liep in mijn schooltijd 90% in Aussi's, zie je nu heel veel pubers in gothic outfit Maar dan heb ik het wel over het mainstream genre, in de 'extreme' scene is het aantal fanz min of meer gelijk gebleven.

Ik verwacht wel dat door het opstapje dat de populaire bands vormen (CoF, Dimmu, MM, Rammstein, WT etc), de instroom in de extremere scene zal gaan stijgen.

1b) Phew.. Regionaal gezien heb ik eigenlijk geen idee, de metalscene in Rotterdam (waar ik dus woon) is altijd al erg klein geweest. De oldschool-hardcore scene is wel kleiner aan het worden, en de punk scene is hier echt gruwelijk groot Het aantal gelegenheden waar extremere bands kunnen spelen is dan ook enorm afgenomen

In Rotterdam heb je nu voor metal eigenlijk alleen de Baroeg nog maar, terwijl je voorheen ook naar de Blokhut en de Vlerk kon..

De Vlerk is gefuseerd met Via Ritmo (oefenruimtes) en de SKVR (Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam) tot Waterfront, wat zoals verwacht tot een punk/ ska/ emo/ hiphop/ drum&bass bolwerkje heeft geleid..

Ik heb wel gemerkt dat een paar jaar geleden de metalscene in Amsterdam en het oosten/ zuiden van het land groter was dan hier, geen idee hoe dat nu is

2) Ik denk dat CD verkopen lager zijn doordat internet enorm gegroeid is, veel mensen branden liever een CD'tje van gedownde MP3's dan dat ze een CD kopen denk ik.. Aan de andere kant is het wel makkelijker geworden om aan moeilijk verkrijgbare titels te komen, ik denk dus dat de verkopen in de underground scenes zijn gestegen..

Punt

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 04-07-2002 20:28 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 9:18 schreef Triple-Dan het volgende:

Een kilometertje of 40? Dan ben je Roermond al 15 km voorbij joh .

Ik kom uit Tegelen (gemeente Venlo) en kan de geringe interesse in metal hier beamen. Daarentegen hebben wij wel de Sounds hier in Venlo, voor mij de beste cd-zaak van Nederland als het om metal cd's gaat. Daar kan de Boudisque of The Rock of zelfs State off Art (de cd's die ik moet hebben, hebben zij altijd NET niet!) echt niet tegenop. Waarschijnlijk doet die Sounds het toch ook best goed dan qua metal... Duitse inkoop??

Ik heb laatst Cryptopsy gemist hier in Perron 55, en verder heb ik nooit echt op het programma van die zaal gelet (doe ik nu wel overigens), dus kan niet zeggen hoe vol het daar kan worden bij een goed metalconcertje.

Off-topic: Komt ZM'er Vomitory hier ook uit de buurt?

DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 04-07-2002 20:43 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Hier in regio Ede-Wageningen leeft metal wel aardig, maar het kan wel beter naar mijn idee. We hebben hier wel een organistatie die de metalscene stimuleert, Ede Keihard genaamd. Een initiatief van de band Nepenthe. Zij organiseren wel eens optredens in de Kei, een klein zaaltje hier. Dat is altijd wel lachen, niet bijster druk.
Voor de rest spelen er ook nog wel eens bands in de So What, die is dan meestal wel verzadigd met volk.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-07-2002 21:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

iemand wel eens in de Noord oost polder geweest?? Ik was daar de enige metal head onder de 30 en voor zo ver ik weet zijn er verder geen alternatieve cafe's dan de klos.
Hier in Zwolle schiet het ook niet echt op moet ik zeggen.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 04-07-2002 21:32 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

Nou ik kom uit Tiel, en dan zit je dus wat metal betreft echt zwaar klote. Het is steevast een klote end rijden naar concerten (dichste bij is Rotterdam, Baroeg of Nijmegen, Doornroosje). Verder haal ik'de meeste van m'n CD's of uit de Large of ik ga naar Tilburg of Nijmegen, dus dat zegt ook al genoeg. Eigenlijk zijn alleen de meest gangbare CD's in Tiel zelf te verkrijgen. Het houdt dan ook echt op bij een band als Cannibal Corpse.

Drink met matuh............., nooit alleen.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-07-2002 21:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik denk dat op Urk, Staphorst etc nogal lage bezoekersaantallen te turven zijn!

Nix
Usericon van Nix
Posted 04-07-2002 21:35 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 21:07 schreef Cadaveria het volgende:

Hier in Zwolle schiet het ook niet echt op moet ik zeggen.

Dit geldt ook voor mij.
Ik woon bij Zwolle

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Nix
Usericon van Nix
Posted 04-07-2002 21:37 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 21:35 schreef attila_de_hun het volgende:
ik denk dat op Urk, Staphorst etc nogal lage bezoekersaantallen te turven zijn!

Staphorst een paar, ik kan t weten ik woon d'r , het is bij Zwolle..

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

attila_de_hun
Posted 04-07-2002 21:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Mutilator, ik denk dat het het beste is voor jou als je zalen contacteert en vraagt of ze gegevens hebben van aantallen bezoekers, zoals 0-13, Paradiso etc. Dan kun je ze middelen per regio en zo meer exacte uitspraken doen (effe grofweg).

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-07-2002 21:52 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Regio waar ik woon (groene hart) is het nog niet eens zo slecht gesteld met gelegenheden. In Alphen heb je Het Kasteel met sporadisch vrij goede metalen van eigen bodem. Dan op redelijke afstand heb je zuidelijk Rotterdam (Baroeg). Noordelijk heb je in Haarlem het Patronaat en in Amsterdam Paradiso/Melkweg. Verder zijn in directe omgeving nog wat kleine tentjes zoals Babylon Woerden etc.
Het publiek is hier over het algemeen vrij magertjes qua opkomst. Opzich best jammer, anders zouden er wellicht meer metalbands kunnen optreden in de verschillende gelegenheden

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

attila_de_hun
Posted 04-07-2002 21:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 21:37 schreef Nix het volgende:
Staphorst een paar, ik kan t weten ik woon d'r , het is bij Zwolle..

is het echt zo erg als ik denk in Staphorst?

Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 05-07-2002 10:46 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 20:28 schreef TNightmare het volgende:
Off-topic: Komt ZM'er Vomitory hier ook uit de buurt?

Jawel, woon in Sevenum en ben programmeur van ojc Walhalla/Prilpop.

Pritt kills the Brazilian glue-scene

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2002 10:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zeg Mutilator .. ben je soms bezig de ideale plaats te vinden voor een metalfestvial ofzo ?
Zo ja, kun je me de uitslag dan mailen

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 05-07-2002 12:06 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 5 juli 2002 10:46 schreef Vomitory het volgende:
Jawel, woon in Sevenum en ben programmeur van ojc Walhalla/Prilpop.

Dan zullen we elkaar hoogswaarschijnlijk wel kunnen dan

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 05-07-2002 12:10 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 4 juli 2002 20:28 schreef TNightmare het volgende:

Ik heb laatst Cryptopsy gemist hier in Perron 55, en verder heb ik nooit echt op het programma van die zaal gelet (doe ik nu wel overigens), dus kan niet zeggen hoe vol het daar kan worden bij een goed metalconcertje.

Nou ik ben er toen wel geweest en ik kan zeggen dat het toen best wel vol was voor een Perron 55. Maar dan heb je mzzl gehad dat er toch een beetje reclame is gemaakt bv ook oa door Sounds zodat veel mensen ervan wisten........als je de weg weet en er gebruikt van maakt zou je in Venlo best een leuk metal avondje kunnen maken in bv het Perron maar goed vaak word dat niet gedaan en komt er geen kip kijken.........
Ik heb bv ooit eens Sadist in De Singel gezien en daar is amper reclame voor gemaakt.........nou als er 30 man waren was het belachelijk veel en dat is jammer......

Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 05-07-2002 12:19 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 11:30 schreef Mutilator het volgende:
Culturele Maatschappelijke Vorming

ah, je bent een soort Jeen

Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com