IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Darkthrone "Transilvanian..." vraag Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-07-2002 16:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik heb onlangs deze cd tweedehands gekocht. Het tweede nummer eindigt vrij plotseling. Hoort dat zo? of is dit een misdruk. verder wil ik wel kwijt dat dit een briljante cd is bomvol steengoede nummer(mijn persoonlijk favoriet darkthrone nummer staat er ook op: "Skald au satans sol")

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-07-2002 17:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Da's m'n favoriete black metal plaat, attila (wel... samen met Hvis Lyset Tar Oss)....

dat nummer duurt bij mij gewoon 2:21, eerst komt die prachtige riff vlak over de helft van het nummer, en dan laten ze de gitaar uitwaaien en doet Fenriz twee keer zo'n drumdinges alsof ze 'Raining Blood' gaan spelen zeg maar. En dan is het een paar seconden stil en begint 'Skald av Satans Sol', wrrrraaaaaargghghghghghhhh

Ik zit nu die CD te luisteren, voor het eerst sinds tijden....

HEERS!!!!!!!

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 11-07-2002 17:55 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Dat plotselinge eind met dat geluid of de geluidsopname ophoud hoort zo Bij mij duurt dat nummer ook 2:21 min. en zit er ook zo'n eind aan.

attila_de_hun
Posted 11-07-2002 18:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Okay, dan is mijn kopie in orde. bedankt. wat een mazzel zeg om zo een goede titel tweedehands in perfecte staat voor enkele euro's op de kop te tikken. wat ik ook gaaf vind is die ongelooflijke ruis uit de gitaarversterkers (denk ik) aan het eind van een nummer. luister maar eens. ik heb wel eesn met iemand samen gespeeld die op tilt ging als mijn gitaar een klein piepje veroorzaakte nadat een nummer was af gelopen. die moet dit maar eens horen. prachtig gewoon. Ik vind deze titel zelfs beter dan "blaze..."en hoort echt in de verzameling van iedere zichzelf respecterende (black) metalfan.

Darkthrone

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-07-2002 18:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Jazeker wel! Op 'Transilvanian Hunger' hebben ze definitief alle Bathory/Celtic Frost/Hellhammer invloeden van zich afgeworpen en is echt een nieuwe muziekstijl opengebroken... te gek!! (het album daarna was meteen weer een Celtic Frost/Hellhammer cover album zeg maar, maar goed).
Die sound past ook zo perfect bij de muziek, een muur van distortion, enorme ruis, zeer vaak herhalende riffs (hypnotiserend!), morbide melodieën, intens kwaadaardige zang (Nocturno Culto ), trademark 'garden sprinkler' drums van Fenriz (tot die tijd nog nooit gedaan), aaaaaarghhhh dat album is het PERFECTE black metal album.

En als bonus zijn de lyrics (ik heb de vertalingen gelezen) ook nog eens één van de beste black metal lyrics ooit geschreven (de helft door Varg).

TRANSILVANIAN HUNGER

(hm, gebeurt niet vaak dat ik zo enthousiast raak)

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 11-07-2002 18:29]

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 11-07-2002 18:39 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Als je goed naar nr3(of4) luistert dat hoor je dat er een stukje is uitgeknipt.

Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-07-2002 18:46 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

WAAAAARGGGGGGGG!!!

Transilvanian Hungerrrr!
mijn fav. black metal plaat

attila_de_hun
Posted 11-07-2002 19:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik zie dat dit album een diepe indruk op vele, naast mij, heeft gemaakt. waarom noemen mensen dan toch altijd "a blaze.." als HET essentiele darkthrone album?? okee, die is ook erg goed, maar, zoals dwaallicht opmerkte, hier tonen ze hun "ware" gezicht en deze bevalt me een heel stuk beter!

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 11-07-2002 20:33 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 19:32 schreef attila_de_hun het volgende:
ik zie dat dit album een diepe indruk op vele, naast mij, heeft gemaakt. waarom noemen mensen dan toch altijd "a blaze.." als HET essentiele darkthrone album?? okee, die is ook erg goed, maar, zoals dwaallicht opmerkte, hier tonen ze hun "ware" gezicht en deze bevalt me een heel stuk beter!

omdat op die cd de darkthrone meezingerhit 'in the shadow etc' staat. Ik vind alleen Katharian Lifecode en Where Cold Winds blow interessant van deze cd.
Transilvanian Hunger is een waar meesterwerk.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 11-07-2002 21:01 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Transilvanian hunger is inderdaad geweldig album, ook mij darkthrone favoriet!!

Vooral slottet i det fjerne is geweldig!!!

De nieuwe darkthrone trouwens heb ik pas op de kop getikt, ook zo slecht nog niet...

Ik, Wil Schuurman

Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 11-07-2002 21:29 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 18:29 schreef Dwaallicht het volgende:

En als bonus zijn de lyrics (ik heb de vertalingen gelezen) ook nog eens één van de beste black metal lyrics ooit geschreven (de helft door Varg).

TRANSILVANIAN HUNGER

(hm, gebeurt niet vaak dat ik zo enthousiast raak)

Weet je ook als en waar die vertalingen op het internet te vinden zijn?

Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)

Witchking
Usericon van Witchking
Posted 11-07-2002 22:06 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Transilvanian hunger!! so pure..so COLD!!

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-07-2002 22:37 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ajah, darkthrone, mijn blackmetal goden.

liedje 1 van trans. hell yeah!

ik heb ze allemaal, drie gaan er regelmatig in de cdspeler vd auto.

-transilvanian hunger
-total death
-plaguewielder.

panzerfaust is okk te gek, alleen is die zang een beetje clean. vreemd.

die 1ste is nog steeds te gek voor een technische metalbui.

jammer dat ze nooit meer live te keer gaan. wil toch nog steeds een keer op vakantie in bergen, al 3X geweest(marine) maar nu met vriendin.

fjorden rulen!

Oud Vuil.

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-07-2002 0:26 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Dat hoort zo dat het zo plotsling ophoudt. Maar op Under a Funeral Moon na vind ik het het beste album van darkthrone. Maar Transilvanian Hunger (nu mn achtergrond btw) en Graven Takenheimens Saler (zeker de teksten) zijn natuurlijk zeker wel lekker (net zoals de rest van het album).

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-07-2002 0:29 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wat kan ik toevoegen aan dit topik?
Darkthrone heerscht!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-07-2002 1:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 21:29 schreef Fedaykin het volgende:
Weet je ook als en waar die vertalingen op het internet te vinden zijn?
Nee, een jongen had ze voor me vertaald en die vertalingen ben ik..... KWIJT

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-07-2002 12:21 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 1:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee, een jongen had ze voor me vertaald en die vertalingen ben ik..... KWIJT
Kijk ff hier http://web.tiscali.it/nordensskalder/

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-07-2002 12:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Vielen Dank!!

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 12-07-2002 12:51]

Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 12-07-2002 22:00 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Dank! [img]

Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)

Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 12-07-2002 22:23 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Hej, lekkere avatars bij pics daar

"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-07-2002 2:03 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 22:37 schreef webblaster wim het volgende:
Panzerfaust is okk te gek, alleen is die zang een beetje clean. vreemd.

Ik vind de zang op Panzerfaust juist super-bruut en vuil.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-07-2002 17:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 2:03 schreef Heiden het volgende:
Idd, af en toe lijkt het wel alsof hij die microfoon in z'n slokdarm heen en weer ragt of zo, vooral op 'Quintessence'

attila_de_hun
Posted 13-07-2002 18:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 17:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Idd, af en toe lijkt het wel alsof hij die microfoon in z'n slokdarm heen en weer ragt of zo, vooral op 'Quintessence'

is dat ook niet typische iets voor "Beherit"?

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-07-2002 20:56 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juli 2002 2:03 schreef Heiden het volgende:

ik bedoel eigenlik, dat er helemaal geen echo ofzo overheen zit, meestal zingt nocturno wat, en dan komt het er met een echo achteraan.

die tekst van quintessence is ook van de count, wel een beetje simpele tekst.

Oud Vuil.

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-09-2002 1:26 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik probeer hem net af te spelen op mn computer maar Transilvanian Huner (het nummer) blijft de hele tijd hangen. Hebben mensen hier nog meer problemen mee?

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-09-2002 1:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2002 1:26 schreef Iskariot het volgende:
Ik probeer hem net af te spelen op mn computer maar Transilvanian Huner (het nummer) blijft de hele tijd hangen. Hebben mensen hier nog meer problemen mee?
Mijn CD speler leest de hele CD niet eens!

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com