|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Hey, Ik vroeg me af of er ook nog goeie melodieuze black metal bands zijn, want ik ben al lang geintreseerd in melodieuze death metal maar weet eigenlijk niet zo veel van het hele black metal gebeuren. Zijn er nog goeie melodieuze black metal bands? post ze hier Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Old mans child.... Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote:Zie je? Ik zei het toch. |
|
quote: Sorry mate, ik blijf de oude OMC toch goed vinden. De nieuwe is een beetje teveel van het goede Alleen ik luister de laaste tijd helemaal geen keyboard metal.. [Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 14-07-2002 12:32] Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote: Iam the black wizards Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Wat ben je toch verdomd true Panda |
|
Mwa, naglfar zit ook wel lekker melodie in. 12'th Rising En in burzum zit ook veel melodie (ligt eraan hoe je het bekijkt) [Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 14-07-2002 12:43] Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Ik, Wil Schuurman |
|
Abigor niet te vergeten |
|
quote: Wow hun logo is true HAHA die muziek van hun, damn wat een pleuris herrie! [Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 14-07-2002 12:50] Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
cof anorexia nervosa misteltein castrum ork (kan door als melodieus) belzebeth siebenburgen maldoror luna aurora (beetje true achtig met keyboard) rotting christ theatre the vampires wycked witch stigmatheist (b;ack/death met veel keyboard) |
|
Dissection is eigenlijk de enige melodieuze black metal band waar ik met plezier naar luister. Emperor ook zekers wel voor zover dat melodieus is (valt toch wel mee?) |
|
quote:Ik vind de ouwe Emperor een ultiem voorbeeld van een melodieuze black metal band. Maar het hangt er inderdaad vanaf hoe je het bekijkt. Als je onder melodieuze black metal 'rock-styled metal met een zwart sausje en volkomen overbodige clichématige neo-klassieke keyboards' verstaat, nee, dan is ouwe Emperor niet melodieus. Maar persoonlijk vind ik black metal intens melodieuze muziek, en zou ik zelfs 'Transilvanian Hunger' willen noemen als melodieus album (de andere Darkthrone albums niet trouwens). Niet dat dat nu zo'n gevarieerd album is, nee. En het heeft ook geen heldere produktie, nee. Maar melodie heeft er wel een prominente plek in, dus vandaar het epitethon 'melodieuze black metal'. Zoiets geldt bv. niet voor Blasphemy of zo (duh). |
|
Dan zou graveland er ook wel bij mogen. |
|
Zekers! Vooral 'The Celtic Winter'. En Averse Sefira... Abigor heb ik zien langskomen, is ook een goede. Ik vind het allemaal melodieuze bands, toch bekruipt me niet het gevoel dat het de bands zijn die de topicstarter wil horen. Maar ik vind het persoonlijk een prima definitie van 'melodieuze black metal', dan zijn we tenminste van die Deep Purple on speed-bands als Old Man's Child enzo af (en NEE dit gaat dus niet over 'true of niet true). |
|
De oude emperor is inderdaad zeer goed, ben ook groot fan van "Hordanes Land" en "In the nightside eclipse" en wat minder van "Anthems to the welkin..." ze zijn melodieus maar nogsteeds agressief en vooral zeer sfeervol (vooral nightside) geweldige muziek gewoon.... en dat terwijl alles ook nog redelijk rauw is (m.u.v. anthems, alhoewel dat album wel uitermate chaotisch is) Ik, Wil Schuurman |
|
Children of Bodom Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
quote: Niet leuk van je dat je een klasseband als Deep Purple vergelijkt met Old man's child !! Ik, Wil Schuurman |
|
fluisterwoud |
|
quote: is niet echt mono black, beetje black/trash met keyboard |
|
Hmmz ik vind zelf dimmu borgir en old man's child toch wel mooi hoor, maar ik luister ook dissection en sacramentum. Emperor vind ik iets minder eigenlijk maar daar heb ik volgens mij ook iets te recente muziek van gehoord. Ik weet niet meer welke cd dat was maar klonk niet echt super vond ik. Verder zal ik dan eens wat gaan downloaden van wat hier gepost is, want veel bands ken ik niet. Alhoewel we wel af beginnen te dwalen want graveland enzo vind ik niet echt geweldig. Dat is niet echt wat ik zoek. Die eerste post van Dwaallicht zal ik zeker wel eens gaan uitchecken. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Children of bodom ? Black thrash ? Whahaha... Ik zou maar eens desaster, nifelheim of gospel of the horns aanzetten dan hoor je wat Black/Thrash is... Children of Bodom is power metal met 'rauwe vocalen' Ik, Wil Schuurman |
|
'Children of Bodom'. Ik word oud.... |
|
quote: nou t is zeker ook geen power [Dit bericht is gewijzigd door impaled succubus op 14-07-2002 13:36] |
|
Ohnee ? Luister eerst maar eens naar een bands als Stratovarius of een andere finse power metal band en zet daarna children of bodom op. De snelheid gaat wat omhoog en de stem is wat rauwer.... Black fucking metal ? ahum... neen! [Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 14-07-2002 13:37] Ik, Wil Schuurman |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |