IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Melodieuze black metal bands. Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 14-07-2002 12:24 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hey,

Ik vroeg me af of er ook nog goeie melodieuze black metal bands zijn, want ik ben al lang geintreseerd in melodieuze death metal maar weet eigenlijk niet zo veel van het hele black metal gebeuren. Zijn er nog goeie melodieuze black metal bands? post ze hier

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-07-2002 12:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nog ff snel voor mijn ontbijt, voordat de Dummy Burger/Old Man's Child legioenen de titel 'goede melodieuze black metal' claimen (geloof ze niet!!!):

ouwe Ancient, ouwe Emperor, Manes, Grand Belial's Key, Varathron, Dissection, Sacramentum.

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 14-07-2002 12:28 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Old mans child....

Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-07-2002 12:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 12:28 schreef Heosphoros het volgende:
Old mans child....
Zie je? Ik zei het toch.

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 14-07-2002 12:30 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 12:29 schreef Dwaallicht het volgende:
Zie je? Ik zei het toch.

Sorry mate, ik blijf de oude OMC toch goed vinden.

De nieuwe is een beetje teveel van het goede

Alleen ik luister de laaste tijd helemaal geen keyboard metal..

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 14-07-2002 12:32]

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 14-07-2002 12:33 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 12:27 schreef Dwaallicht het volgende:
ouwe Emperor

Iam the black wizards

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-07-2002 12:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wat ben je toch verdomd true Panda

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 14-07-2002 12:41 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Mwa, naglfar zit ook wel lekker melodie in.

12'th Rising

En in burzum zit ook veel melodie (ligt eraan hoe je het bekijkt)

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 14-07-2002 12:43]

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 14-07-2002 12:44 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik zou Enbilulugugal proberen...

http://www.mp3.com/enbilulugugal

Erg goed & melodieus ook nog!

Ik, Wil Schuurman

Twone
Usericon van Twone
Posted 14-07-2002 12:44 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

Abigor niet te vergeten

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 14-07-2002 12:45 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 12:44 schreef Snagger het volgende:
Ik zou Enbilulugugal proberen...

http://www.mp3.com/enbilulugugal

Erg goed & melodieus ook nog!

Wow hun logo is true

HAHA die muziek van hun, damn wat een pleuris herrie!

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 14-07-2002 12:50]

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 14-07-2002 12:46 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

cof
anorexia nervosa
misteltein
castrum
ork (kan door als melodieus)
belzebeth
siebenburgen
maldoror
luna aurora (beetje true achtig met keyboard)
rotting christ
theatre the vampires
wycked witch
stigmatheist (b;ack/death met veel keyboard)

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 14-07-2002 13:11 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Dissection is eigenlijk de enige melodieuze black metal band waar ik met plezier naar luister.

Emperor ook zekers wel voor zover dat melodieus is (valt toch wel mee?)

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-07-2002 13:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 13:11 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Dissection is eigenlijk de enige melodieuze black metal band waar ik met plezier naar luister.

Emperor ook zekers wel voor zover dat melodieus is (valt toch wel mee?)
Ik vind de ouwe Emperor een ultiem voorbeeld van een melodieuze black metal band. Maar het hangt er inderdaad vanaf hoe je het bekijkt. Als je onder melodieuze black metal 'rock-styled metal met een zwart sausje en volkomen overbodige clichématige neo-klassieke keyboards' verstaat, nee, dan is ouwe Emperor niet melodieus.

Maar persoonlijk vind ik black metal intens melodieuze muziek, en zou ik zelfs 'Transilvanian Hunger' willen noemen als melodieus album (de andere Darkthrone albums niet trouwens). Niet dat dat nu zo'n gevarieerd album is, nee. En het heeft ook geen heldere produktie, nee. Maar melodie heeft er wel een prominente plek in, dus vandaar het epitethon 'melodieuze black metal'. Zoiets geldt bv. niet voor Blasphemy of zo (duh).

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 14-07-2002 13:24 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Dan zou graveland er ook wel bij mogen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-07-2002 13:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zekers! Vooral 'The Celtic Winter'. En Averse Sefira... Abigor heb ik zien langskomen, is ook een goede.

Ik vind het allemaal melodieuze bands, toch bekruipt me niet het gevoel dat het de bands zijn die de topicstarter wil horen. Maar ik vind het persoonlijk een prima definitie van 'melodieuze black metal', dan zijn we tenminste van die Deep Purple on speed-bands als Old Man's Child enzo af (en NEE dit gaat dus niet over 'true of niet true).

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 14-07-2002 13:29 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

De oude emperor is inderdaad zeer goed, ben ook groot fan van "Hordanes Land" en "In the nightside eclipse" en wat minder van "Anthems to the welkin..." ze zijn melodieus maar nogsteeds agressief en vooral zeer sfeervol (vooral nightside) geweldige muziek gewoon.... en dat terwijl alles ook nog redelijk rauw is (m.u.v. anthems, alhoewel dat album wel uitermate chaotisch is)

Ik, Wil Schuurman

Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 14-07-2002 13:30 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Children of Bodom

Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 14-07-2002 13:30 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 13:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Zekers! Vooral 'The Celtic Winter'. En Averse Sefira... Abigor heb ik zien langskomen, is ook een goede.

Ik vind het allemaal melodieuze bands, toch bekruipt me niet het gevoel dat het de bands zijn die de topicstarter wil horen. Maar ik vind het persoonlijk een prima definitie van 'melodieuze black metal', dan zijn we tenminste van die Deep Purple on speed-bands als Old Man's Child enzo af (en NEE dit gaat dus niet over 'true of niet true).

Niet leuk van je dat je een klasseband als Deep Purple vergelijkt met Old man's child !!

Ik, Wil Schuurman

soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 14-07-2002 13:31 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

fluisterwoud

impaled succubus
Posted 14-07-2002 13:31 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 13:30 schreef Possessedpacman het volgende:
Children of Bodom

is niet echt mono black, beetje black/trash met keyboard

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 14-07-2002 13:33 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hmmz ik vind zelf dimmu borgir en old man's child toch wel mooi hoor, maar ik luister ook dissection en sacramentum. Emperor vind ik iets minder eigenlijk
maar daar heb ik volgens mij ook iets te recente muziek van gehoord. Ik weet niet meer welke cd dat was maar klonk niet echt super vond ik. Verder zal ik dan eens wat gaan downloaden van wat hier gepost is, want veel bands ken ik niet. Alhoewel we wel af beginnen te dwalen want graveland enzo vind ik niet echt geweldig. Dat is niet echt wat ik zoek. Die eerste post van Dwaallicht zal ik zeker wel eens gaan uitchecken.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 14-07-2002 13:33 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Children of bodom ? Black thrash ?

Whahaha...

Ik zou maar eens desaster, nifelheim of gospel of the horns aanzetten dan hoor je wat Black/Thrash is...

Children of Bodom is power metal met 'rauwe vocalen'

Ik, Wil Schuurman

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-07-2002 13:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

'Children of Bodom'.

Ik word oud....

impaled succubus
Posted 14-07-2002 13:35 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 13:33 schreef Snagger het volgende:
Children of bodom ? Black thrash ?

Whahaha...

Ik zou maar eens desaster, nifelheim of gospel of the horns aanzetten dan hoor je wat Black/Thrash is...

Children of Bodom is power metal met 'rauwe vocalen'

nou t is zeker ook geen power

[Dit bericht is gewijzigd door impaled succubus op 14-07-2002 13:36]

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 14-07-2002 13:36 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ohnee ?

Luister eerst maar eens naar een bands als Stratovarius of een andere finse power metal band en zet daarna children of bodom op. De snelheid gaat wat omhoog en de stem is wat rauwer....

Black fucking metal ? ahum... neen!

[Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 14-07-2002 13:37]

Ik, Wil Schuurman

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com