IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Wat is de beste horror film Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 27-07-2001 0:05 by bazzio Profiel van bazzio

Ik heb net op rtl5 zitten kijken naar Warlock-the armageddon, was wel aardig (waarom wint satan nou nooit).
Maar ik vroeg me eigenlijk af wat jullie nou de beste horrorfilm vinden die jullie ooit gezien hebben


Bazzio Attacks!!!


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 27-07-2001 0:10 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

He, die heb ik opgenomen.
Beste horrorfilm.. uhm ik nie weet nie
Kom ik nog op terug..


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-07-2001 1:21 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

beste........reannimator


Suck my piss


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-07-2001 9:23 by Mark Profiel van Mark

Tja, is lastig, want je hebt aardig wat verschillende soorten horror. Over het geheel denk ik toch Hellraiser II: Hellbound. En wat betreft de meer komisch getinte horror toch weer de keuze tussen Braindead en Army of Darkness...en dan Bad Taste voor de beste low-budget film ooit

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 27-07-2001 9:24]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 27-07-2001 9:31 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Day Of The Dead
Als je eens flink depri wilt worden


I can't shoot straight unless I've had a pint!


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 27-07-2001 9:47 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

Ik vind Braindead en Bad Taste werkelijke horror!!!Deze films zijn lekker schaamteloos goor!



Mad Maikie
Not the sky, but your mind is the limit!
Usericon van Mad Maikie
Posted 27-07-2001 10:19 by Mad Maikie Profiel van Mad Maikiehttp://www.ulysses-online.nl

Mijn absolute top tien, misschien heb je er wat aan.

1. Evil Dead 2 - Hetzelfde verhaal alleen nog even wat enger en Ash is natuurlijk geknipt voor dit soort films.

2. Braind Dead (Dead or Alive) - Echt geweldige humor, bescheuren om deze film. Al een tijdeje terug dat ik hem gezien heb. Zombiehumor ten top.

3. From Dusk till Dawn 1 - Echt geweldig Taraantino en Clooney in een film. Gave effecten en very creepy vampiers.

4. Hellraiser - De eerste natuurlijk (2 was ook erg gaaf, daarna werd het troep). Geweldige schrijver (Clive Barker) en regiseur dus.

5. Night(Return?) of the Living dead 3 - Wat moet je met deel drie vraag je je af. Maar op de een of andere reden was deze erg spannend. Vooral het meisje wordt een erg gave zombievamp!!!

6. The Stand - Niet echt een horror, wel een pracht epos met geweldige cast.

7. House (ik weet alleen niet meer welke 1,2 of 3) - Deze films zijn alldrie totaal verschillend. Eentje ervan is echt geweldig, ranzig coole effecten enz.

8. Seven - Is ook niet echt horror maar het plot op het eind doet je maag omdraaien zonder dat je echt wat ziet. Echt een kippevelfilm.

9. John Carpenter's Vampires - Ook een heel aardige film. Lekker spannend, erg gaaf om de vapieren te zien verbranden in de zon. Wel een frisse aanpak op de vampierenfilms.

10. Deep Blues Sea - Je weet wel die film met die reuzehaai van kort geleden. Niet echt horror, maar ik vondt hem erg spannend en vooral dat de arm van de doktor eraf gebeten wordt erg realistisch.


Mad Maikie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-07-2001 10:50 by Mark Profiel van Mark

Dat meisje met die naalden e.d. is Return of the Living Dead 3.
Night of the Living Dead heeft als vervolgen Dawn of the Dead en Day of the Dead (George Romero).

Wat me wel opviel was het enorme verschil in stijl tussen Return of the living dead 1/2 en deel 3 (en verder). 1 en 2, maar vooral 1, zijn op momenten echt grappig, maar 3 is heel donker en somber. Erg toffe film

(*Herinnert zich nog steeds de microfoon die in deel 2 ineens in de linker of rechter bovenhoek verschijnt en secondenlang zichtbaar blijft...*)


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 27-07-2001 11:22 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

ik krijg niet snel de creeps, maar bij "Event Horizon" staat mijn nekharen geregeld rechtop.

Verder zijn mijn favorieten:

The Beyond a.k.a. E tu vivrai nel terrore - L'aldilà : http://us.imdb.com/Title?0082307
pure cult uit de jaren '80; helaas heb ik de gesencureerde versie, waarin een aantal gore stukjes gewoon weggeknipt zijn.

The Shining (1980) Stanley Kubrick is (was) werkelijk een meester in het neerzetten van een ontzettend sfeervolle en creepy omgeving; vooral het gebruik van de groothoeklens is geweldig in deze film

Ook de film "The house on haunted hill" (1999) vond ik persoonlijk behoorlijk eng. Dit had tevens te maken met het feit dat er allerlei enge geluiden in de film zitten (fluisteringen e.d.). Als je dan films in Dolby Digital bekijkt en de kamer is verduisterd, krijg je een zeer beklemmend gevoel. GEWELDIG DUS

Verder zijn er nog wel -tig horrorfilms op te noemen die goed zijn, en nog meer die puur vullus zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 27-07-2001 11:22]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 27-07-2001 11:33 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

Ziekste film ooit gezien: Dee Sniders-Strangeland
Ook leuk: The Omen, Hellraiser.....


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 27-07-2001 12:22 by Der_Pim Profiel van Der_Pimhttp://www.officiumtriste.com

Een aardige ziek film is Nekromantic (deel 1 en 2), beetje langdradig maar wel "grappig".
Verder vind ik Candyman wel geslaagd.

Maar waar gaat jullie voorkeur naar uit. Het gore werk, of de meer psychologische films of andere horror?


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 27-07-2001 14:08 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

De beste zou ik niet kunnen zeggen, een aantal die ik erg goed vind zijn Evil Dead (vooral deel twee), Necronomicon, The Gate, House 3 (met een aantal zéér vermakelijke scenes), Return of the living dead... etc. etc.

Verder zijn er legio anderen waarvan ik niet meer weet hoe ze heten, helaas.


Dead things grow from deep inside...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 27-07-2001 18:26 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 27 juli 2001 12:22 schreef Der_Pim het volgende:
Een aardige ziek film is Nekromantic (deel 1 en 2), beetje langdradig maar wel "grappig".
Verder vind ik Candyman wel geslaagd.

Maar waar gaat jullie voorkeur naar uit. Het gore werk, of de meer psychologische films of andere horror?



t Psychologische, eerder verbale en verfijnde werk uiteraard, met emmers bloed gooien kan echt iedereen hoor, maar spanning opbouwen op verantwoorde wijze(of net onverantwoorde... ) is iets anders... en dan nog eens tot een deftige plot komen... tsss tsss...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 27-07-2001 18:54 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

quote:
Op 27 juli 2001 12:22 schreef Der_Pim het volgende:
Maar waar gaat jullie voorkeur naar uit. Het gore werk, of de meer psychologische films of andere horror?


Wat mij betreft liefst een gore film met toch een beetje een goed verhaal, en veel schrikeffecten voorafgegaan door van die typische spanningsopbouwende stukjes. Liever films over mensenetende zombies, demonen en weet ik wat voor monsterachtige gedaantes als met seriemoordenaars en dergelijke (Friday the 13th enzow). Die vind ik meestal niet erg spannend.



Dead things grow from deep inside...


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 27-07-2001 20:04 by madeline usher Profiel van madeline usher

Zonder twijfel:"In the mouth of madness"


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-07-2001 20:17 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

dies inderdaad heeeeeeeeeeel kewl!

[mod] Iets minder smilies kan ook [/mod]

[Dit bericht is gemodereerd door Paul op 27-07-2001 21:00]


Suck my piss


lestat
I assume I need no introduction...
Usericon van lestat
Posted 27-07-2001 20:49 by lestat Profiel van lestathttp://www.aeternus-darkermonument.tk

Een van de beste is toch wel de remake van de thing,door john Carpenter.
verder zal ik mij beperken tot de films die nog niet genoemd zijnhe mummy, met Karloff uiteraard,Poltergeist 1 en niet te vergeten de Exorcist 1.
En in de cata'goor'ie humor/platter B, hebben we nog Blood sucking freaks.

Veel kijk plezier


God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-07-2001 21:27 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 27 juli 2001 20:17 schreef skullfuck het volgende:
dies inderdaad heeeeeeeeeeel kewl!

[mod] Iets minder smilies kan ook [/mod]


ok, maar ze zijn zo tof!


Suck my piss


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 27-07-2001 22:57 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

Hellraiser, Braindead (al is het meer humor), Exorcist enzovoorst...
Oja ik Warlock de Armageddon ook gekeken, het is best een leuke film, maar weer zoooo voorspelbaar


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 29-07-2001 1:08 by GkuA Profiel van GkuA

House on the haunted Hill en Event Horizon zijn voor mij de besten

[Dit bericht is gewijzigd door GkuA op 29-07-2001 1:08]


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Talena
Usericon van Talena
Posted 29-07-2001 11:13 by Talena Profiel van Talena

Nou dat is een gewetens vraag eve denken .
Ik denk tog wel the Oman of is dat geen horror jawel toch nou ja ik ben weer lekker origineel.
Verder weet ik het ik zal ik zal diep in mijn geheugen moeten graven kom ik nog op terug.
Stay Heavy


Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 29-07-2001 11:41 by Creepieboy Profiel van Creepieboyhttp://www.cu2.nl/creepieboy

Nou, mijn engste film is toch zonder twijfel: Teletubbies *huiver*


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 29-07-2001 20:12 by Aragorn Profiel van Aragornhttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

haha leuk........not

Evil Dead vind ik nog altijd 1 van de leukste, Ash heerst gewoon
ik heb ook zon Ash aktiefiguurtje gekocht...echt lache

oh ja Texas Chainsaw Masacre is ook wel leuk om te zien


I love the smell of painted miniatures in the morning


AltMazter
Suicide, think about it.... consider it!
Usericon van AltMazter
Posted 29-07-2001 20:46 by AltMazter Profiel van AltMazter

Ash is erg tof (ken alleen Evil Dead 3 aka Army Of The Dead).

Texas Chainsaw Massacre zijn we (ik en mijn broer) bij in slaap gevallen...
Later hebben we de film afgekeken (tijdens de lunch) en vonden er echt helemaal geen ene reet aan...
Wat zou er leuk aan moeten zijn? Het verhaal is supersloom en er zit geen spanning in...


Forward into the light, forward into infinity!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 29-07-2001 21:07 by madeline usher Profiel van madeline usher

Ik ben vooral dol op hele ouwe griezelfilms.
"Freaks"is bijvoorbeeld echt wel de moeite.
Deze film heeft ook een boodschap mee:mensen die niet verwend zijn door de natuur,zijn niet hoofdzakelijk slecht,terwijl echt mooie mensen niet altijd een goed karakter hebben.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 29-07-2001 22:43 by elmar Profiel van elmar

mijn smaak gaat toch meer uit naar films zoals stir of echoes ofzo, met geesten een mystery in een omgeving zoals de haunting (wat zou ik dat huis graag als zomerhuis willen hebben)


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen