|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Cubase, Cakewalk, Reason, Logic, ProTools. Ff googlen of zoeken op Kazaa. |
|
aha, perfect, daar kan ik alvast iets mee! Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Ik had laatst een gast van een band gemailt. En hij raad 'fruity loops' aan als je begint. You will find lots of good tips etc. from (for example) www.futuremusic.co.uk or www.computermusic.co.uk. For the programs, get them from e.g. Kazaa, but remember,that if do make money with them it is more than fair to buy a registered copy of the software. (Am I sounding like a fucking Jesus now, heh. ) If you want demoversions etc. go for www.steinberg.net, as there are tutorials and forums also for everything. |
|
quote: heb jij die? gebruik zelf altijd cooledit pro |
|
quote: Nop, dat draait no way op mijn huidige PC.. Maar in de (school)studio van onze gitarist hebben we dat wel, hij doet SAE School for Audio Engineering meen ik.. Hier heb ik Cubase VST draaien, helaas met een onwerkbare latency van 1 seconde Ligt aan mijn on-board geluidskaartje. |
|
Het hangt er toch vanaf wat je wilt? Voor Cubase and stuff heb je toch een synthesizer nodig of niet? Zoiets als Fasttracker of Magix is een zelfstandig programma. Mijn broer heeft een kamer gevuld met synths en apparatuur, maar voor de computer vetrouwt hij nog altijd op zijn (bejaarde) Atari 1040 ST met Cubase. Dit vooral, omdat de timing met windows-computers niet perfect schijnt te zijn... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Een synthesizer?? Nee hoor Ik gebruik voor Cubase een drum-sample CD en een microfoon om mijn gitaar op te nemen, gaat prima! |
|
quote: Ej, dat klinkt interessant? Dus ik kan gitaar/zang opnemen op de compu en mixen met drums van een drum-sample CD? Vertel me meer! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: ja was dah! werk dat een beetje? |
|
quote: Ik neem gitaar met de speakersimulator van mijn pre-amp op, klinkt lekker vinnik (heb je wel eens gehoord Snaack!) |
|
weet iemand ook een plek waar je goeie wavjes van instrumenten kunt downloaden voor die programma's vaak kan ik met het progje wel overweg maar kan ik geen goede hgeludien vinden (ben verder redelijk amuzikaal, dus zelf inspelen is not an option) |
|
quote: Tuurlijk, Cubase heerscht!! Ik maak of met drumloops een ritmetrack, en als ik er de tijd voor neem sequence ik met losse drumsamples een drumtrack (voordeel is dan dat je alle geluiden op aparte sporen zet). Hier kan je in Cubase werkelijk alles mee doen, effecten erover heen, afmixen met automation etc etc, een virtuele professionele studio dus! Over die drumtrack neem ik dan gitaar op. Hier kan je ook weer tal van effecten op los laten (vrijwel onbegrensd aangezien effecten software plugins zijn..) De uiteindelijke kwaliteit hangt wel af van je soundcard en een dikke configuratie is ook aan te raden als je Cubase gaat gebruiken (snelle processor, veel geheugen, snelle harddisk). En ipv je gitaar met een mic opnemen zou je ook de Line6 GuitarPort kunnen overwegen, vette sounds die, wederom, softwarematig gemaakt worden op je PC. Met die GuitarPort kan je je gitaar via USB op je PC aansluiten. Dikke heersch! |
|
quote: Vette sound idd |
|
..overigens neem ik op met Cool Edit 2000 (van Snaack gekrijgt, lief is hij he?) Is een heel simpel progje, maar werkt perfect en kan tot 64 sporen aan |
|
quote: Eigenlijk nooit beseft dat er zoveel mogelijkheden zijn. Nooit over nagedacht ook. Zeker iets om in te verdiepen! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: jij bedoelt cooledit pro, met 2000 kan je weinig |
|
quote: Ik kan wel lief zijn @Schaffelaar: DOEN!! Je kan zo enorm veel qua opnemen op de PC tegenwoordig |
|
quote: bedoel ik inderdaad |
|
wel een heersch programma voor mijn dark ambient gebruik ik altijd het dark ambient room filter, dan klink je meteen als mortiis! |
|
Waarom staat die CoolEdit Pro nog niet op een desbtreffende server waar ik niet al te veel details over kwijt wil.... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ik gebruik al 5 jaar magix en nog steeds geen klachten werkt goed genoeg voor mij Je moeder. |
|
Logic Audio Platinum! Dat en een heleboel VST plugins... Klaar is je home-studio! En toch is een synth of masterkeyboard verrekte handig.., Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: zal em d'r nu ff opgooien knal alles wat ik van koel edit heb er wel ff op [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 10-12-2002 19:18] |
|
Ik heb gisteren die Fruity Loops eens uitgeprobeerd. T is een suffe naam, maar best een tof programma. Zelfs zo'n compleet amuzikaal persoon als ik kan er leuke dingetjes mee maken. Wel even een gehackte versie gedownload op Kazaa anders kan je niet saven hehe... Zenial |
|
quote: waar kun je die filter downloaden? |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |