IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Vragen die je je stelt bij je eigen principes Volgende pagina
|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 15:31 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

Ik ben al jaren vegetariër (geen veganist) en eet dus wel eieren, maar geen kaviaar, terwijl dat toch ook gewoon eitjes zijn. Ik heb leer, maar verafschuw bont, terwijl beide van dieren afkomstig zijn. Ivoor doe ik niet aan mee, maar m'n moeder gaf me onlangs een ring cadeau van zilver en koraal, en die heb ik aangedaan, hoewel koraal ook een diertje is. Ik kan soms in gedachten -vooral als ik in geen al te beste stemming ben- de meest racistische opmerkingen maken, terwijl ik toch helemaal geen racist ben (of ben ik misschien een verdoken racist dan?), hetzelfde met seksistische opmerkingen, etc.

Om een lang verhaal kort te maken: iedereen heeft zo z'n principes, en iedereen wijkt hier denk ik -al dan niet bewust- wel eens vanaf. (of neem ik hier dingen aan die ik niet zou mogen aannemen?) Waarom meten we dan altijd met twee maten en gewichten, of zijn jullie wél consequent in de "toepassing" van jullie principes?


Disclaimer:
Als een soortgelijk topic al bestaat: sluiten die boel, of als dit klinkklare nonsens is, smurf het dan naar waar het wel thuishoort


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

(Het topic principes bestaat idd al, maar geen mens die weet waar het is denk ik)


Zijn principes er niet om er te zijner tijd es vanaf te wijken?


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-07-2002 15:32 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Ik ben altijd onaardig tegen mensen, maar voor knappe dames maak ik wel eens een uitzondering...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2002 15:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm .. de afwijkingen die jij beschrijft vind ik een totale afbraak van je principe .. maar vooruit ..

Ik heb weinig principes eigenlijk .. ééntje is "Do not to others what you don't want to be done to yourself"

Ach daar zal ik heel misschine ook vanaf wijken.
Uitzonderingen bevestigen de regels.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 15:34 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:32 schreef Asherah het volgende:
(Het topic principes bestaat idd al, maar geen mens die weet waar het is denk ik)

Oh. Nu ja. Bij deze verontschuldig ik me
quote:
Op 17 juli 2002 15:32 schreef Asherah het volgende:
Zijn principes er niet om er te zijner tijd es vanaf te wijken?

Zou het dan niet beter zijn om principes gewoon tout court af te schaffen? Als ze er toch enkel zijn om van af te wijken?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 15:34 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Principes....moeilijk...denken....geen zin in.
Alles mag, niets moet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2002 15:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:34 schreef |MoRGaN| het volgende:
Zou het dan niet beter zijn om principes gewoon tout court af te schaffen? Als ze er toch enkel zijn om van af te wijken?


Hamburgertje?

Ach .. ze geven je voer tot nadenken, en je creert er een identiteit door ..


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:36 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:34 schreef |MoRGaN| het volgende
Zou het dan niet beter zijn om principes gewoon tout court af te schaffen? Als ze er toch enkel zijn om van af te wijken?


Hmm, nee, want principes zorgen voor een zekere moraal, die je zo lang mogelijk moet proberen ophouden, anders zou het hier maar een soepje worden... Ik ben nl bijvoorbeeld van het principe "dat je mensen geen pijn mag doen".

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 17-07-2002 15:37]


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 15:40 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:33 schreef Jenje het volgende:
Hmm .. de afwijkingen die jij beschrijft vind ik een totale afbraak van je principe .. maar vooruit ..

Ja? Ik geef toe dat mijn gedachten niet altijd even rechtlijnig zijn, maar over het algemeen. Ach, als je het van een andere kant bekijkt (ja ja, compromissen sluiten): leer is geen bont, kaviaar heb ik nooit lekker gevonden, die ring doe ik ook nooit meer aan, en over m'n eigen gedachten ben ik geen meester. Totale afbraak vind ik het nu ook weer niet, maar misschien ben ik gewoon kortzichtig...

quote:
Op 17 juli 2002 15:36 schreef Asherah het volgende:
Hmm, nee, want principes zorgen voor een zekere moraal, die je zo lang mogelijk moet proberen ophouden, anders zou het hier maar een soepje worden... Ik ben nl bijvoorbeeld van het principe "dat je mensen geen pijn mag doen".

Maar als je ze gewoon zo lang mogelijk moet proberen op te houden, dan komt er dus wel degelijk ooit een moment waarop je mensen wel pijn mag doen? (ja sorry, kan zo snel niet op iets anders komen)


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:42 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:40 schreef |MoRGaN| het volgende:
Maar als je ze gewoon zo lang mogelijk moet proberen op te houden, dan komt er dus wel degelijk ooit een moment waarop je mensen wel pijn mag doen? (ja sorry, kan zo snel niet op iets anders komen)


Bekijk het anders, ooit komt er wel es een moment waarop je iemand pijn doet, ook al is het eigenlijk tegen je principes...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 17-07-2002 15:42]


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 15:44 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

dat ligt aan de reden waarom je het doet


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:45 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht



SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 15:46 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

nou, waarom zou je die iemand pijn doen dan? daar zit een reden achter, die dan misschien weer niet tegen je principes is


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 15:47 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:46 schreef SQT het volgende:
nou, waarom zou je die iemand pijn doen dan? daar zit een reden achter, die dan misschien weer niet tegen je principes is

Maar als het inderdaad -zoals Asherah zei- niet opzettelijk is? Je kan iemand immers pijn doen zonder dat te willen?


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 15:49 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 15:47 schreef |MoRGaN| het volgende:
Maar als het inderdaad -zoals Asherah zei- niet opzettelijk is? Je kan iemand immers pijn doen zonder dat te willen?

dan is het toch ook niet tegen je principes? je doet het dan namelijk niet bewust. toch?


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 15:49 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:47 schreef |MoRGaN| het volgende:
Maar als het inderdaad -zoals Asherah zei- niet opzettelijk is? Je kan iemand immers pijn doen zonder dat te willen?


Idd, die "niet opzettelijk" maakt wel degelijk deel uit van de zin SQT.
Ik bedoel dus bv als je het uitmaakt met je liefje terwijl hij of zij nog stekeverliefd is op je, maar jij het helemaal niet meer ziet zitten. Dan wil je die persoon helemaal niet pijn doen, maar doe je het toch.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 17-07-2002 15:50]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2002 15:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:40 schreef |MoRGaN| het volgende:
Ja? Ik geef toe dat mijn gedachten niet altijd even rechtlijnig zijn, maar over het algemeen. Ach, als je het van een andere kant bekijkt (ja ja, compromissen sluiten): leer is geen bont, kaviaar heb ik nooit lekker gevonden, die ring doe ik ook nooit meer aan, en over m'n eigen gedachten ben ik geen meester. Totale afbraak vind ik het nu ook weer niet, maar misschien ben ik gewoon kortzichtig...



Ik neem aan dat je het doet vanwege medelijden met dieren. Maar, als het je dus uitkomt, schuif je het aan de kant!
Helaas zie je dit bij veel vegetariërs ..


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 15:51 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:49 schreef SQT het volgende:
dan is het toch ook niet tegen je principes? je doet het dan namelijk niet bewust. toch?

Da's dan weer een andere discussie. Ik vind persoonlijk van wel: zelfs al doe je het niet opzettelijk, het druist wel degelijk in tegen je principes. (vandaar ook het "al dan niet bewust" in m'n eerste post)


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 15:52 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 15:49 schreef Asherah het volgende:
Idd, die "niet opzettelijk" maakt wel degelijk deel uit van de zin SQT.
Ik bedoel dus bv als je het uitmaakt met je liefje terwijl hij of zij nog stekeverliefd is op je, maar jij het helemaal niet meer ziet zitten. Dan wil je die persoon helemaal niet pijn doen, maar doe je het toch.


dat lijkt zo, maar je zult die persoon (en jezelf) nog veel meer pijn doen om het niet uit te maken, want dan leeft hij/zij voor een illusie, wat helemaal erg is (geloof me, illusies zijn zó klote)


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 15:53 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:49 schreef Jenje het volgende:
Ik neem aan dat je het doet vanwege medelijden met dieren. Maar, als het je dus uitkomt, schuif je het aan de kant!
Helaas zie je dit bij veel vegetariërs ..

Dat neem je dan toch verkeerd aan Ik ben namelijk niet gestopt met het eten van vlees en vis uit principe, maar omwille van een weddenschap. Mijn vegetarisme staat los van het feit dat ik geen voorstander ben van bont.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2002 15:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sorry .. maar dat is de stomste reden die ik ooit gehoord heb.

Het is dus geen principe van je, maar een pkwestie van persoonlijk gewin ..


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 15:54 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 15:49 schreef Jenje het volgende:
Ik neem aan dat je het doet vanwege medelijden met dieren. Maar, als het je dus uitkomt, schuif je het aan de kant!
Helaas zie je dit bij veel vegetariërs ..


zul je bij mij niet zien, echt niet


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 15:56 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:54 schreef Jenje het volgende:
Sorry .. maar dat is de stomste reden die ik ooit gehoord heb.

Het is dus geen principe van je, maar een pkwestie van persoonlijk gewin ..

Jij hoort wel vaker "de stomste reden die je ooit gehoord hebt" he? En nee, het ging niet om persoonlijk gewin, aangezien ik er niets bij won. Tenzij je gaat muggenziften en zeggen dat het feit dat ik gelijk kreeg en dus wel degelijk zonder vlees kan leven ook persoonlijk gewin is.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2002 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar .. het is dan toch geen principe voor je? Je doet hem om anderen de loef af te steken!

Nou ja, je moet het zelf weten ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2002 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:54 schreef SQT het volgende:
zul je bij mij niet zien, echt niet


Wat voor schoenen heb je?


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 15:59 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

ik ben het hier wel met jenje eens ja, anyway, hoe minder vlees, hoe minder bio-industrie, hoop ik


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen