|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nou, arme kindjes.. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
ben 15, krijg de ene keer geen, dan weer 2 keer zoveel zakgeld... zit er niet mee, hoeveel ik krijg... geef wel een gil als mijn geld op is, en dan valt er meestal wel wat te regelen met ouders |
|
Hoeveel kreeg Vargen... Even denken. Ik weet dat ik ooit toen ik 13 was een keer 3 maanden gespaard heb voor een bouwpakket van Starship Enterprise dat geloof ik 35 gulden koste. Maar ik kreeg ook iets bijgelegd... |
|
hmm ik kreeg 5 piek permaand handje contantje. Maar dat was 1 derde, de rest werd gestort op mijn spaar rekening.. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Oh ja, ik had ook zoiets als een spaarpot... die heb ik later nog opengebroken. Best wel stevige dingen die metalen Rabobank spaarpotjes. |
|
quote:idd . ik heb er een blikopener op kapot gebroken.. Ik heb net een afwasmachine van mijn 'spaarpot' gekocht Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Hahahaha daar heb ik ook erg mijn best op zitten doen om die open te breken!!! Was me niet gelukt trouwens, want ik wou t wel doen zonder dat mn ouders het merkten =))) Maar verder vind ik wel dat kinders zakgeld moeten krijgen, en niet als ze iets nodig hebben het aan pa+ma vragen, want zo leren ze echt niet met geld omgaan. Ik ken een paar mensen die zo zijn opgevoed en die nu op de harde manier moeten leren met geld om te gaan. Een daarvan is mijn (ex)huisgenoot nu. Hij kon z'n huur niet betalen omdat ie teveel uitgaf aan onzinnighden, en is er nu door de woonstichting uitgezet. (ik woon in een studentenhuis dus) Zenial |
|
quote:Ha, een afwasmachine! Die staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, maar ik spaar eerst nog even voor een nieuw bed en dan voor een nieuwe bank. Oh ja ik wil ook nog steeds zo'n conceptII roei-ergometer, alleen zijn die dingen zo enorm duur. On topic: Ik kreeg geloof ook maar een paar gulden zakgeld in de week. Ik weet wel dat ik op mijn tiende met vijf dubbeltjes ben begonnnen. Kinderen moeten wel zakgeld krijgen om te leren met geld om te gaan. Daarom vind ik ook dat ze eigenlijk geen erg grote bedragen moeten krijgen. Ze mogen best wel een paar maandjes sparen voor iets dat je graag wilt hebben. Daar leer je volgens mij meer van dan dat je alles zomaar krijgt. No regrets and no remorse... |
|
ik kreeg niet meer dan 75 in de maand als ik al wat kreeg... rest moest ik zelf regelen ( werken dus...) tegenwoordig kost me moeder MIJ alleen nog maar geld... verdien trouwens tussen de 200 en de 1000 euro in de maand, ligt eraan hoe lui ik ben My madness, my sadness |
|
quote: klinkt goed, wat voor werk doe je? |
|
pakketjes sorteren :D die 1000 euro is echter nog maar ene keer voorgekomen, ben vrij lui My madness, my sadness |
|
quote:Mooi, was ik niet de enige. Echt belachelijk, wéér een reden om geen kids te nemen. Bloedzuigers, parasieten. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Die kinderen die er nu toch zijn worden overstapeld met vanalles en nog wat van materiaal e.d., ze kweken er luie, verwaande en moraalloze MIETJES van. Ik kots ervan!! Kijk even rond, wat een ziekelijke kutmentaliteit Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: het is allemaal de schuld van de kinderen hoor... et feit dat volwassenen geld aan ze verdienen door opzettelijk rages te creeren vergeet je maar ff My madness, my sadness |
|
Precies!.. al die rage's.. alleen maar om geld te verdienen en de kindertjes worden er alleen maar hebberiger van. Pappa mag ik dit.. mamma mag ik dat.. En het erge is dat sommige ouders daaraan toegeven om hun kinderen tevreden te houden. Kinderen hebben zakgeld nodig maar niet absurd veel omdat ze zonodig elke week een nieuw kompjoeter spelleje willen Followed the reaper... |
|
quote: Precies. Vanaf september begint de voorbereiding op Sinterklaas, dan liggen de winkels al vol speelgoed, en vanaf februari maken we ze gek omdat Pasen eraankomt.. Om nog maar te zwijgen van alle flitsende commercials op tv, tussen cartoons.. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
waar ik echt het vlammend schijt van krijg is die kinderen van 11 die met een gsm rondlopen en vanaf hun 16 met een brommer rijden (tewijl ze er echt geen nodig hebben Ik ben er nu 18 zit nog op school en krijg 50 euro per maand, daarvan kom ik zelf niet toe om mijn drank te betalen, gelukig verjaar ik af en toe nog eens en zo. maar een brommer en een gsm das voor lozers, en voor mensen die het nodig hebben |
|
sja ik vind persoonlijk dat ik redelijk veel geld krijg. ik krijg 50 euro per weekend en daar zit me zakgeld en geld voor boodschappen in, me ouders zijn het weekend er niet. en me kinderbijslag krijg ik ook zelf, en ik werk veel dus jah. geld kom ik eigenlijk nie tekort. Ik krijg het geld ook alleen maar omdat ze er nooit zijn dus jah en in de zomervakantie zijn ze er ook weinig. [Dit bericht is gewijzigd door Voice_of_thunder op 20-07-2002 10:25] |
|
ik kreeg toen ik van mijn 12 1euro per week.Van mijn 16de mocht ik uitgaan en toen kreeg ik 20 euro per maard en sinds mijn 18 de krijg ik 50 europer maand |
|
Ik liet van mijn 5e tot mijn 12e altijd de hond uit van mijn ouders en van de buurman, daar kreeg ik per week 7,50 (guldens, wat een tijd was dat) vanaf mijn twaalfde kreeg ik fl 20 zakgeld in de week en vanaf mijn 14e kreeg ik ook nog 75 gulden kleedgeld in de maand. vanaf mijn 15e echt gaan werken (daarvoor alleen tijdschriftenwijkje) en daarna nooit meer geldproblemen gehad eigenlijk, vooral omdat rages me gestolen konden worden en merkkleding ook. Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Leggen je ouders nooit eens bij voor een concertje ofzo? Ik heb altijd veel zakgeld gekregen, maar ik heb daar vooral veel van gespaard. De rest was voor drank, tabak, fuiven en concerten. Ik wou geen brommer etc.. Toen ik bijna 18 was, had ik een mooie vette spaarrekening, waarmee ik een lange reis dacht te maken, maar daar hebben mijn ouders een stokje voor gestoken. Ze hebben mijn rekening geplunderd, en een nieuwe auto gekocht. 'Trust No One' Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Dat wordt dus straks een enkeltje bejaardentehuis. |
|
wow das wreed lullig zeg, |
|
quote: Hahah LOL Wraak Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |