IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : zijn er hier gothics? Vorige pagina | Volgende pagina
M2-X.U.L.
once we were weak organic
Usericon van M2-X.U.L.
Posted 20-07-2002 18:55 by M2-X.U.L. Wijzig reactieProfiel van M2-X.U.L.Quote dit bericht

dat ken dus ook nog die meneer luisterd waarsch naar zyklon enzo dan ken ik t best begrijpen dat je slayer niet kent ener geen interesse naar heb


, now we use both to achieve perfection


Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 20-07-2002 18:56 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

ouwe slayer is wel leuk...voor de rest kan het mij ook geen fuck schelen.


sebinsagoil


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-07-2002 19:19 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

ik vind dat er geen regels bestaan aan een gothicer zijn, zoals dat je steeds depri moet rondlopen, op kerkhoven ronddolen, enzo

Ik luister ook graag naar gothic, kleed me wel altijd in het zwart, jaja , maar echte regels bestaan er niet.

ik zou toch één regel willen:
Do not define yourself as a goth when you listen to Marilyn Manson or Cradle of Filth.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


M2-X.U.L.
once we were weak organic
Usericon van M2-X.U.L.
Posted 20-07-2002 19:23 by M2-X.U.L. Wijzig reactieProfiel van M2-X.U.L.Quote dit bericht

ik dank u hartelijk voor uw zegje geheel mee eens


, now we use both to achieve perfection


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-07-2002 19:24 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-07-2002 19:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ben het helemaal met beli eens. ik luister ook naar muzie zoals lacrimosa ed. en kleed me vaak zwart, maar zal me niet een gothic willen noemen. bovendien ben ik daar veels te vrolijk voor (grapje, weet best dat niet alle goths doods zijn, ken genoeg leuke goths)


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-07-2002 19:34 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 20 juli 2002 18:54 schreef Slechtheid het volgende:
Jah, en? Ik weet dat ze bestaan, en heb ooit iets van Season in the Abyss gehoord, maar verder ken ik er niets van. En schamen daarvoor doe ik me al helemaal niet.


heh om eerlijk te zijn heeft iemand mij ooit 3 jaar trug gezegd dat slayer wel goed was (ik wist toen nog helemaal niet wat de band betekende in de metal wereld en ik wist nog vrij weinig van metal want ik zat toen in de slipknot, guano apes en red hot chili peppers wereld. En ik heb toen eens 3 liedjes van ze gedownd en daarvon vondi k seasons in the abbys super cool, dus ik heb nu nog een cd liggen met stuk of 7 liedjes van slipknot, een sum 41 liedje een system of a down liedje en 3 slayer songs

Ik heb later nog wel ooit iets van slayer geluisterd hoor, maar toch vind ik het zwakke muziek en ik kan er echt niet lang naar luisteren...



M2-X.U.L.
once we were weak organic
Usericon van M2-X.U.L.
Posted 20-07-2002 19:41 by M2-X.U.L. Wijzig reactieProfiel van M2-X.U.L.Quote dit bericht

ik had die cd gekregen samen met altars of madness van morbid angel nou dan ken je wel inschatten welke cd het onderspit moest delven juist ja en nu luister ik hooguit 1x in de week naar metal


, now we use both to achieve perfection


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-07-2002 20:06 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

je kent niet eens alle metal


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 20-07-2002 20:07 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Het valt me op dat vele pubers zich opeens gaan vastklampen aan het label "gothic". Er is weinig lol meer aan om daar commentaar op te gaan leveren, maar ze stimuleren tot nadenken is nog steeds iets goeds (en dat moet je als puber al zoveel... ).

Gewoon doen waar je zin in hebt en je weinig tot niks aantrekken van opdringerige invloeden van buitenaf, is mijn wijselijk advies . Luister Rammstein, Within Temptation en Limp Bizkit door elkaar (dat zullen inmiddels wel de bands zijn waar de gemiddelde metalfan mee begint tegenwoordig) en ga eens kijken wat de muziekwereld nog meer te bieden heeft!


M2-X.U.L.
once we were weak organic
Usericon van M2-X.U.L.
Posted 20-07-2002 20:14 by M2-X.U.L. Wijzig reactieProfiel van M2-X.U.L.Quote dit bericht

idd het zijn de laatste tijd veel pubers ik denk zelfs dat het merendeel pubertijd niet eens haalt met een gem leeft van 12


, now we use both to achieve perfection


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 20-07-2002 20:20 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2002 20:07 schreef TNightmare het volgende:
Het valt me op dat vele pubers zich opeens gaan vastklampen aan het label "gothic". Er is weinig lol meer aan om daar commentaar op te gaan leveren, maar ze stimuleren tot nadenken is nog steeds iets goeds (en dat moet je als puber al zoveel... ).

Gewoon doen waar je zin in hebt en je weinig tot niks aantrekken van opdringerige invloeden van buitenaf, is mijn wijselijk advies . Luister Rammstein, Within Temptation en Limp Bizkit door elkaar (dat zullen inmiddels wel de bands zijn waar de gemiddelde metalfan mee begint tegenwoordig) en ga eens kijken wat de muziekwereld nog meer te bieden heeft!


amen.

(doch laat limp bizkit weg)


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-07-2002 20:21 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik stoor me vooral aan die hordes Limp Bizkit/Rammstein-fans die er heilig van overtuigd zijn dat ze naar extreme metal luisteren terwijl die bands toch niks voorstellen qua hardheid. Ik noem zulke groepen niet eens meer metal. LB maakt gewoon hiphop met een vervormd gitaartje en Rammstein fleurt zijn simpele industrialdeuntjes op met een reeks minder gitaarriffs. Die bands zijn voor mij geen metal, laat staan hard of extreem.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-07-2002 20:37 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

dat heb ik het zelfde met cradle of filth fans.


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 20-07-2002 20:37 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

mja dit is ook al tig keer gezegd en weten we nou wel



Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 20-07-2002 21:55 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

Gothic muziek kan wel leuk zijn en WT is ook niet fout en MDB al helemaal niet!WT is niet echt metal meer Gothic maar op Enter(de 1e cd toen ze nog niet zo commercieel waren)klonk meer als metal.Al die regeltjes om iets te zijn vind ik vreselijk en ook al die mensen die denken als ze Linkin Park luisteren dat ze dan helemaal metalhead zijn.Slayer de feestelijke punk band yeah right ga jij maar eens wat meer over metal leren!


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 20-07-2002 22:17 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Het blijft altijd maar een discussie zonder eind, wat goth precies inhoud.
Voor de een is het dit, voor een ander weer dat. Lekker boeiend.
Net als wat voor muziek gothic precies is.
Ik zie gothic is als een muziekstroming, met als metal, dance, jazz, soul, klassiek, wat aalemaal weer is onderverdeeld is substromingen en mengingen.

De debuut-cd van WT bevat wel wat gothic-invloeden, maar ze noemen ook Paradise Lost gothic. Maar dat is Lacrimosa al helemaal.
Dat is in mijn ogen pas true gothic. En dat lijkt natuurlijk weer totaal niet op WT of PL.
In de pubertjes-media wordt WT natuurlijk gothic genoemd (en is Ice Queen de eerste single van ME, hoe fout dat ook is). Maar hoe mooi hun muziek ook is, en hoe gothic de jurk van Sharon ook mag zijn, gothic is het zeker niet.
Tristania en After Forever komt dan weer veel meer in de buurt.

En waarom maken zoveel mensen zich zo druk over de pubers? En vooral over wat zij als gothic zien! Mij boeit het niet.
Maar ze een beetje bijleren en echte gothic laten ontdekken kan nooit kwaad natuurlijk.

Ik heb gezegd. Amen.


Bring The People Together


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 20-07-2002 22:46 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 20 juli 2002 21:55 schreef Eternal Darkness het volgende:
Gothic muziek kan wel leuk zijn en WT is ook niet fout en MDB al helemaal niet...


wie heeft het nou weer ove MDB in een Gothic topic

'DOOM METAL' is het genre !


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 20-07-2002 22:49 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Tja, sommige mensen praten graag over dingen waar ze niks van afweten...

En yup ik ben sinds gisteren ook gothic; ik heb nu mijn nieuwe jurk aan.


joeri
Usericon van joeri
Posted 20-07-2002 23:05 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

toevallig ben k een puber, maar k verafschuw mensen die opeens gothic worden, omdat ze ice queen zo'n mooi nummer vinden. k ben zelf trouwens geen gothic, k heb geen idee wat k ben, en dat interesseert me ook niet zolang k maar mezelf. k beschouw WT niet als metal, k heb nog nooit iets van hun album enter gehoord, dus daar kan k niks over zeggen. er loopt bij ons op school zo'n groep monglolen rond die opeens allemaal gothic werden, en satanist werden. dat is zo triest. ze gaan naar dimmu borgir luisteren om bij die mensen te horen, HOE ACHTERLIJK KAN JE ZIJN! je luister naar muziek als je die mooi vindt, anders niet.


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 21-07-2002 10:12 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Wat heeft Dimmu Borgir nu weer met satanisme te maken? Zo goed als niks als je het mij vraagt. Maar ook bitter weinig met black metal.
Waarom moet je alle muziek nu weer een naam geven? Het in hokjes stoppen.
Muziek is gewoon een groot veld met allemaal losse hekjes om een lichte afscheiding te maken, maar waar alle verschillende soorten muziek stijlen vrijelijk doorheen stroomt.

Je vindt iets goed of je vindt iets niet goed, zolang je het zelf maar goed vind en het niet goed moet vinden om ergens bij te horen, want dan loop je altijd achteraan.
Wees vooruitstrevend, ga zelf op zoek naar leuke muziek die jijzelf leuk vind, in wat voor hokje men het ook wenst te stoppen.

Ja, deze topic gaat over gothic (muziek, levensstijl). Tuurlijk, hele hordes kinderen vinden zichzelf ineens goth, omdat het steeds grijpbaarder wordt en steeds makkelijk geaccepteerd wordt in de maatschappij, maar ook omdat het een trieste, naargeestige uitstraling heeft, het goth-zijn. En de kinders van tegenwoordig (de pubers dus) vinden het stoer om down, negatief, verveeld over te komen. Zo is het nu, zo was het vroeger en zo zal het altijd zijn. Hoort bij het volwassen worden.
Zo heeft elke generatie pubers dus wel iets om zich aan vast te klampen. En nu os het dus de beurt aan de gothic-scene.
Mooi toch? Zolang ze goed geïnformeerd worden over wat gothic echt inhoud en wat 'echte' gothic-muziek is heb ik er vrede mee.
Maar helaas: de tmf/fancy/(s)hitkrant-media weet er net zoveel van als de pubers zelf en worden dus foutief geïnformeerd (in mijn ogen)....


Bring The People Together


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 21-07-2002 11:33 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ja
En ik kras mezelf niet open,ben niet depri,aanbid geen duivel,snij geen puppies open,huil niet naar de maan,ben geen zogenaamde wiccan,droog geen madeliefjes onder een fohn etc. etc.
Ik luister geen WT MM COF en dat soort dartboard bandjes

Aan de andere kant luister ik ook sommige metal,maar dat mag niet van de 'scene'

Weet je? ik ben gewoon Vampie met een trek naar de goth kant


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 21-07-2002 11:50 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 21 juli 2002 10:12 schreef Darkzone het volgende:
Wat heeft Dimmu Borgir nu weer met satanisme te maken?


"In the name of satan - I lead you into temptation"
"With honor I bear the Mark of Satan"
"Disguised in gloom, I wear the Mask of Satan"

in zoverre heeft Dimmu Borgir zeker wel wat met satanisme te maken, hoewel ik ook weet dat ze heus geen echte satanistische riten uitvoeren in hun slaapkamers...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 21-07-2002 12:14 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

sja ik wilde eigenlijk het zelde als vampie zeggen. ik snij ook nie in me zelf en dergelijke, en jah ik trek zelf ook veel naar gothic, maar jah


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 21-07-2002 12:16 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Dat zeg ik.
Al kunnen ze nog zoveel songs maken met Satan in de titel.


Bring The People Together


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen