|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ten eerste Amon Amarth noemt zichzelf dus wel deathmetal.Anyway,deze muziekstijl geeft kracht.Zo komt dat tenminste bij mij over.Luister maar naar "Left hand path" en "Osculum Obscenum".dan weet je wat ik bedoel Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hmmz het is natuurlijk voor veel mensen verschillend maar goed. Maar voor veel mensen spreken denk ik toch de bruutheid en de teksten een rol. Voor andere misschien eerder de techniek. Veel goed op elkaar afgestemde riffjes heel goed ingespeeld enzo.... Ik zelf luister alleen melodieuze "niet al te harde" ( ) death metal... en mij gaat het dan vooral om de afwisseling tussen melodische stukken en brutere stukken. En ik vind de grunt bij death metal ook veel mooier dan die bij black metal. Ook de mooie riffjes met een meeneuriende melodie (dus zo'n melodie die de hele dag in je hoofd blijft zitten) vind ik mooi. Daarom zie ik persoonlijk ook niet veel in dat "rag-werk" Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Vaagjes en onduidelijk?? Pffff... als je in de zon wil kijken doe je ook eerst een zonnebril op! Gewoon vaker luisteren dus. |
|
Het roept een soort oergevoel op dat van diep komt. Verder zijn de goeie deathmetalbands juist heel strak. Vaker & beter luisteren dus. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Nutteloos topic... als je aan menig mens op straat vraagt zal hij/zij ook zeggen dat Amon Amarth onduidelijk/vaag/etc. is... --> "vaker luisteren... " |
|
De sfeer die wordt opgebouwd De techniek en de virtuositeit De vlekkeloze tempowisselingen(van traag naar razendsnel en vice versa) Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
De aantrekkingskracht van death metal. Nou, eigenlijk geen, death metal is nou niet direct mijn favoriete stijl... tenzij de magische twee woordjes er voor komen te staan In dat geval, de harde drums (niks geen triggers en blastbeats) de vunzige riffs & zang ! Daarom ! Ik, Wil Schuurman |
|
ehm goed hard aggro raggen gaat er toch wel in? And my marlboro light |
|
quote: en wat zijn die 2 woorden? No meat is sweater |
|
De vele mooie vrouwen in het genre. maar serieus: de brute kracht die de muziek uitstraalt. dat spreekt mij erg aan, vooral de oudere lichting speelt ruw en primitief. schitterend gewoon. |
|
geef mij dan toch maar black fear my moo of wrath |
|
tis gewoon lekker lomp, dusss wat wil je nog meer. |
|
quote: ja en dan het liefst cradle of filth!!!!! No meat is sweater |
|
quote: Lomp, vettig en heavy! En bij vlagen snel! Je kan me de bout hachelen! |
|
Luister naar oude zweedse deathmetal en je weet meteen wat de aantrekkingskracht is.Brute harde midtempo muziek die je een adrenalinestoot geeft Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
bij mij was het toch voornamelijk de grunt. toen die z'n intrede deed, was ik verkocht. demo's van death, slaughter. in ' 85 Oud Vuil. |
|
geen, ik houd er niet van. [Dit bericht is gewijzigd door Gangrad op 16-12-2002 22:10] Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: OLD SCHOOL ! Ik, Wil Schuurman |
|
quote: jah, dat heb ik ook wel eigenlijk. nieuwe bevalt me niet zo. nieuwe blackmetal daarintegen. Oud Vuil. |
|
quote: Je bedoelt met al die computereffecten? Ikzelf vind het wel gaaf, maar lijkt me weinig voor jou... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
voor mij vooral de lompe, brute kracht die erachter zit. alleen wil ik het altijd weer steeds bruter hebben en ben ik er daardoor wat op uitgekeken... wat is er lomoper zwaarder en harder dan mortician, brodequin en devourment e3n toch nog muzikaal..? Je moeder. |
|
De sfeer,de techniek,de teksten,de manier van zingen.Death metal rulet zwaar!!! Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Death Metal vind ik leuk door de bruutheid luister over het algemeen meet Black maar af en toe Death tussendoor zoals Deicide en Immolation is heerlijk, lekker bruut [Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 04-05-2003 14:29] |
|
deathmetal is bruut, vet, technisch, afwisseld! Dat zijn de criteria voor een goede DM band en ik denk dat Cryptopsy op dit moment DE DM band is die je moet kunnen waarderen anders kan je beter een ander genre gaan opzoeken. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Het gave gitaarwerk.. vooral in de old school death. Al dat constante dubbel-bass gebeuk wordt ik binnen no-time schijtziek van. Maar lekkere gitaarriffjes en gave gitaarsolo's zijn gewoon geweldig om naar te luisteren. En bij black metal vind ik dit niet zo snel terug omdat het daar toch (naar mijn mening) wat meer om de sfeer te doen is, en de productie vaak ook wat brakker is. Ook de meestal lage wat brommende grunt bij death metal vind ik zeer veth klinken. Hard en snel vind ik altijd wel goed, maar het moet niet zijn om het lomp zijn, het moet mooie gitaar/drum stukken bevatten, gewoon mooie lijnen in het nummer... er moet nog enigsinds melodie in te herkennen zijn, en een opbouw hebben. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |