IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : procyon-x aarschok recensie Vorige pagina
Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 11-08-2002 14:57 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Maarre.... volgens mij heeft productie alles met underground te maken, lijkt me.

Maar verder heb je wel gelijk hoor. En als het iemand niet bevalt, die recenSies, dan .... dan.....

Ik vind gewoon dat je uit die recensies moet halen wat erin zit, en geen gezeik. Wees blij dat er iemand al die moeite doet om al die (soms kut)muziek onder de loep te nemen.... mij niet gezien hoor.
Mijn enige criterium voor een goede recensie is dat het mij moet vertellen of ik die cd wel of niet wil kopen. En over het algemeen lukt dat aardig.
Maargoed, dat was mijn onzinnige bijdrage voor het moment wel weer..... Volgens mij zit er nog wat bloed in mijn bier van "gisteren"...

~ By the fallen one I shall arise ~

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 14:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 14:51 schreef Severe_Torture het volgende:
Dimmu Borgir is een uitstekende band

Over productie kritiek: is me nooit opgevallen; alleen heb ik ook liever een goeie productie omdat de muziek zo beter tot zijn recht komt. 'blessed are the sick' van Morbid Angel klinkt gewoon ontzettend DOF en dat heeft nix met underground charme (ruis en krakerig) te maken. Tuurlijk is het een leuke CD maar ik zet hem haast nooit op door het doffe geluid.
Je bent vast een aardige jongen, maar het is maar goed dat jij geen recensent bent.

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 11-08-2002 14:59 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2002 20:27 schreef Dargull het volgende:
Kom op, als of er ook maar een zich zelf serieus nemende metalhead is die de aardschok gelooft, zeker als het van veerkamp komt! die kerel heeft nog geen zinnig artikel afgeleverd in z'n leven, je had voor de gein het AD-Magazine van afgelopen zaterdag es moeten zien... Niet serieus nemen die vent en lekker verder gaan met je eigen ding!

Toch grappig om te zien dat vrijwel iedereen die Veerkamp niet zo mag; hij is namelijk de enige reden waarom ik nog op Aardschok geabonneerd ben.

Severe_Torture
Usericon van Severe_Torture
Posted 11-08-2002 15:00 by Severe_Torture Wijzig reactieProfiel van Severe_TortureQuote dit bericht

.....een band kan een underground geluid hebben en toch een goede produktie (neem Dissenter: Apocalypse of the Damned bijv.) en als de productie slecht is maar de band klinkt nog wel agressief en rauw dan is het ook helemaal niet erg, maar SOMS haalt een slechte productie de kracht van de muziek geheel en al weg en jullie kunnen me vertellen wat jullie willen: zonder agressie is metal helemaal NIX! Maar indien die agressie wel overeind blijft boeit productie me nix

Oh en Dwaallicht: het is maar goed dat ik geen recensent ben want ik geef geen cijfers op basis van 'dimmu borgir is te commercieel DUS is het een kutband' beetje triest van je eigelijk vind je niet???

[Dit bericht is gewijzigd door Severe_Torture op 11-08-2002 15:04]

Nee

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 15:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 15:00 schreef Severe_Torture het volgende:
Oh en Dwaallicht: het is maar goed dat ik geen recensent ben want ik geef geen cijfers op basis van 'dimmu borgir is te commercieel DUS is het een kutband' beetje triest van je eigelijk vind je niet???
Dat zijn jouw woorden kerel, niet de mijne!

Ishtar
Usericon van Ishtar
Posted 11-08-2002 15:06 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Als een cd zuigt dan moet je ze live gaan aanschouwen en als het DAN nix is, is het echt een kutband.

....zoals de cradle of filth bv......

BTW Dimmu Borgir roeleert!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 11-08-2002 15:09]

Severe_Torture
Usericon van Severe_Torture
Posted 11-08-2002 15:17 by Severe_Torture Wijzig reactieProfiel van Severe_TortureQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 15:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat zijn jouw woorden kerel, niet de mijne!

Wat ik wil zeggen is dat ik Dimmu een goede band vind. Okay, zeker niet mijn favorieten maar zeker de moeite waard. Maar als ik een band goed vind ga ik toch geen slecht cijfer geven???

Dan moeten ze cijfers ook afschaffen want een neutraal oordeel krijg je alleen als je minimaal 1000 metalheads een CD gaat laten beoordelen en dan het gemiddelde nemen. En dan nog zijn er mensen die het nix vinden. Zolang in een recensie staat beschreven wat ik kan verw88 vind ik het best het is een indicatie om interesse op te wekken

Je gaat toch geen CD kopen 'omdat ie een 90 kreeg'? Ik ga een of twee nummertjes downloaden van die CD en als ik het wat vind dan koop ik de CD

Trouwens ik geloof dat er een stukkie terug iemand een opmerking maakte over 'ambient gedreutel' dat de recentie te oppervlakkig zou zijn... maar het is een CD met tig verschillende bands erop dan krijg je indien je uitdiept dus een recensie van twee A4-tjes bij alle samplers?!

Deze discussie is een beetje onzinnig en al te vaak gevoerd want 'over smaak valt niet te twisten' cliche ja en iedereen is altijd wel een BEETJE subjectief.

Nee

Ishtar
Usericon van Ishtar
Posted 11-08-2002 15:22 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Om maar even de filosoof uit te hangen.... of liever gezegd, ik niet maar Kant:

Over smaak valt niet te twisten, wel te discussieren.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 15:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 15:17 schreef Severe_Torture het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat ik Dimmu een goede band vind. Okay, zeker niet mijn favorieten maar zeker de moeite waard. Maar als ik een band goed vind ga ik toch geen slecht cijfer geven???
Daar doelde ik niet op.

quote:
Dan moeten ze cijfers ook afschaffen
Zou ook moeten, ik vind die cijfers stom. Wat is nou het verschil tussen een 8 en een 8,5 of zo?? Gewoon een recensie schrijven, geen cijfer erbij.
quote:
Je gaat toch geen CD kopen 'omdat ie een 90 kreeg'?
Heeft iemand dat gezegd dan?

Mijn reactie was op de opmerking 'Dimmu Borgir is gewoon een goede band'.

Kijk, niemand vertelt je wat je moet doen (om de een of andere reden denken mensen altijd dat ik ze vetel wat ze moeten luisteren, of zo ). Maar 'Dimmu Borgir is gewoon een goede band' is shaky at best.

Als black metal band zijn ze niet serieus te nemen; als metal band twijfelachtig, zet je oren open en beluister ze eens goed en kijk eens wat verder dan dit soort overgeproduceerde rockmuziek.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com