IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Slapeloosheid i.v.m. volle maan? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-01-2003 3:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2003 3:19 schreef Frietbal het volgende:
Laat ff 1 ding duidelijk zijn.

Met veel slaap ik altijd goed.

Oftewel, nu heb je niet veel op, of wat?


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 04-01-2003 20:34 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Dat de maan effect heeft is heel logisch.

Dieren zijn altijd onrustiger met volle maan. Waarom? Omdat met volle maan er meer licht is, en nachtelijke roofdieren voornamelijk *ook* met behulp van visie jagen. Volle maan betekent dus meer gevaar voor iedereen. Maar ook voor roofdieren zelf is het belangrijk, volle maan is meer mogelijkheden voor jacht. Dus iedereen is eigenlijk onrustiger..dit resulteert in meer 'spanning in de lucht', agressievere mensen en meer. Het is niet voor niets dat ziekenhuizen op een vrijdag vlak voor, tijdens, en vlak na volle maan extra personeel inzetten.

Oh en dat mensen er geen last van zouden moeten hebben gaat alleen op voor mensen die denken dat we al 'te ver' van onze natuurlijke roots zijn ge-evolueerd. Natuurvolken zijn overigens wel nog steeds afhankelijk van een maanritme. Niet alleen qua getijden en zaaiseizoenen e.d...
Dat we niet helemaal los van de evolutie staan blijkt wel uit het feit dat sommige mensen ook hier onrustiger worden.

EDIT: lijkt me overigens logisch dat vrouwen die buiten leven ovuleren tijdens de volle maan. Dat vrouwen gelijktijdig ovuleren is een evolutionair principe van competitie, maar dat dat tijdens de volle maan gebeurt kan je verklaren met 'volle maan=meer licht=meer gevaar buiten'. Wanneer zou het meest onverstandig zijn om nachts sex te hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Egregius op 04-01-2003 20:39]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-01-2003 23:01 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De maan heeft wel meer invloed als licht, ze veroorzaakt de getijden van onze oceanen. En het is idd een feit dat met volle maan veel mensen 'gek' zijn.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 05-01-2003 0:25 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

De maan heeft een aantrekkingskracht op de aarde, daardoor wordt het eb & vloed op aarde. De zeeen & oceanen bestaan, net als mensen voor het grooste gedeelte uit water.
Het kan niet anders dan dat de stand / volheid van de maan invloed heeft op (alle) mensen. Alleen zal bij de een deze invloed veel meer merkbaar zijn dan bij de ander.

Gevolgen van de volle maan zouden dus slapenloosheid, (zelf)destructiviteit & raar/afwijkend gedrag kunnen veroorzaken. (zoals ik bij mezelf en bij andere in mijn omgeving heb waargenomen)

Lunatic betekent ook maan-gekte. (weet niet meer wie daar over begon in deze discussie-draad).


~ We are a virus with shoes


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-01-2003 0:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Lunatic betekent krankzinnige, toch? En lunacy gekte, maar goed, niet specifiek maan-gekte. Echter, het is wel zo dat het woord naar de maan (luna, immers) vernoemd is. Alles wat met de maan te maken had, was gek. De maan zie je ook alleen 's nachts, en is nooit constant, altijd groeiend of afnemend, of zelfs weg. Denk ook aan 'mania' en 'manie'.

Hecate was de Griekse godin van oorlog, dood en verderf, en ook van de maan.

Ik heb zelf geen merkwaardige gedragsveranderingen, maar de maan is zeer inspirerend inderdaad. Die middeleeuwse symboliek is erg gaaf; denk ook aan kruispunten bv.

Over een kruispunt lopen met volle maan, dat was vroeger vragen om moeilijkheden... Pagan Fears.....


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 06-01-2003 13:09 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

De maan heeft wel een duidelijk effect op deze wereld, getijden e.d. maar de psychologische effecten van een volle maan zijn wel vaker onderzocht (of werd althans geprobeerd), met volle maan komen er vaker meer patienten binnen in de eerste hulp dan normaal, en veel 1ste hulp verpleegsters en dokters kunnen je vertellen dat sommige van de raarste dingen zijn gebeurd op volle maan avonden.

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me wel logisch dat de maan een effect heeft op de mens.

Even afdwalend van ut topic, op een ander board waar ik ga was een gast die probeerde uit te leggen waarom hij dacht dat de maan niet een echte natuurlijke satelliet kon zijn, en dat hij geloofde dat het door ruimtewezens was geplant en zo, best leuke theorie eigenlijk...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-04-2003 23:24 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

het is volle maan,volle maan,volle maan

en ik kan niet slapen



true disco chick


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 16-04-2003 23:30 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik kan vaak niet slapen als het warm is (zoals nu) maar van volle manen heb ik nooit last gehad volgens mij.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 16-04-2003 23:30 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

ik lig altijd 1 dag voor volle maan wakker


wait for me dragon, we'll meet in the sky


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-04-2003 23:32 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 23:30 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
Ik kan vaak niet slapen als het warm is (zoals nu) maar van volle manen heb ik nooit last gehad volgens mij.
Ik heb dan altijd meer energie en kan om niks eigenlijk gewoon in woede uitbarsten,in staat tot moord, ik word soms echt bang van mezelf


true disco chick


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 16-04-2003 23:33 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 23:32 schreef pale enchantress het volgende:
Ik heb dan altijd meer energie en kan om niks eigenlijk gewoon in woede uitbarsten,in staat tot moord, ik word soms echt bang van mezelf


ik zeg al niks meer...straks ga je me vermoorden. Overigens verander ik met volle maan wel in een weerwolf, maar das niet erg


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-04-2003 23:34 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 23:33 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
ik zeg al niks meer...straks ga je me vermoorden. Overigens verander ik met volle maan wel in een weerwolf, maar das niet erg
Op jou kan ik niet kwaad worden


true disco chick


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 17-04-2003 11:50 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 23:34 schreef pale enchantress het volgende:
Op jou kan ik niet kwaad worden


och....en gister viel ik toch pas om 3 uur in slaap


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-04-2003 12:42 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

ik heb naar mijn idee ook maar een uur of 2 geslapen vannacht


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 17-04-2003 13:36 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Met volle maan is het een stuk lichter buiten. En aangezien ik altijd met het raam/gordijnen open slaap, heeft dat inderdaad invloed ja!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


occult
Usericon van occult
Posted 17-04-2003 13:52 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

slapeloosheid dat heb ik elke avond al... vanacht was het pas beroerd. viel pas om half 5 in slaap en moest er al om 6 uur uit.. tsjah en zoiets heb ik elke nacht maar normaal rond 4 uur dat ik pas slaap en er weer zo vroeg uitmoet. sjah ik weet het raar he kan er ook niet veel aan doen


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 17-04-2003 13:52 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

ik slaap altijd als een roosje


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-04-2003 13:53 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ach, stop toch gewoon eens met koffie drinken zo laat op de avond!!!!

Tzit volgens mij allemaal tussen de oren!



I Find That I Am Not There...


natassja
Usericon van natassja
Posted 17-04-2003 19:23 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2003 13:36 schreef Claw het volgende:
Met volle maan is het een stuk lichter buiten. En aangezien ik altijd met het raam/gordijnen open slaap, heeft dat inderdaad invloed ja!



aarrrgg, waarom?? dan zou ik echt geen oog dicht doen net als in horrorfilms die hebben altijd de gordijnen open


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-04-2003 19:34 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

geen last van, wat is dit voor een loos topic uberhaupt? onzin zou een betere plaats zijn


"This one is older than shit, heavier than time!"


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 17-04-2003 19:40 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Als je gewoon moe bent slaap je wel goed.
Ben je niet moe, blijf je langer wakker doordat het lichter is blabla.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 17-04-2003 19:59 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 17 april 2003 19:34 schreef 0Tolerence het volgende:
geen last van, wat is dit voor een loos topic uberhaupt? onzin zou een betere plaats zijn


Jouw reacties zijn ook nogal loos, misschien moet je zelf je posts maar beperken tot enkel de onzin.


Dit slaat nergens op.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-04-2003 20:00 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik moet toch zeggen dat ik de laatste dagen relatief goed heb geslapen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-04-2003 20:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2003 19:59 schreef mörke het volgende:
Jouw reacties zijn ook nogal loos, misschien moet je zelf je posts maar beperken tot enkel de onzin.




"This one is older than shit, heavier than time!"


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 17-04-2003 20:00 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 17 april 2003 20:00 schreef 0Tolerence het volgende:


Merci Beaucoup...

En dan nu: on-topikk


Dit slaat nergens op.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen