|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Naar mijn bescheiden mening vind ik dat Darkthrone, Necromantia op 'Crossing the fiery path' en Limbonic art(alleen die eerste heb ik) sowieso al een paar voorbeelden zijn van bands die een duistere sfeer oproepen. Als je nou in de progrock zou duiken uit de jaren 70 dan zou je bijvoorbeeld 'Shub Niggurath' kunnen noemen.... PS wat denk je bijvoorbeld van Burzum op 'Hvis lyset tar oss' en 'Filosofem' ? [Dit bericht is gewijzigd door Psychoblast op 26-07-2002 15:19] Thus spoke the night spirit.... |
|
quote:Ik weet niet welke bands je uitgeprobeerd hebt? |
|
Limbonic Art - Moon in the Scorpio komt in de buurt van een duistere sfeer. Verder ken ik: Dark Funeral, Absu, Aeternus, Liar of Golgotha (het nummer Ghost of the Ancient Siberian Wolfcult is duister!), Dimmu, Opera IX, Satyricon, Samael, Agathodaimon, Amethyst, Asmodeus, Of the Fallen, Ordo Draconis ... dat was het wel denk ik zo'n beetje... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Toch snel Darkthrone eens proberen dan! |
|
quote:Ja, daar gaat het idd niet mee gebeuren nee Behalve Aeternus. Sorry, maar de meeste van die bandjes schaar ik onder 'troep' (Dark Funeral bijv.) of 'vriendelijke troep' (bijna alle rest). Alleen Absu en in mindere mate Opera IX, en de ouwe Samael zijn okay. 'Gay' is ook wel een term die goed bij die bands past maar nu zit ik te zeiken. Idd toch maar snel ouwe Darkthrone proberen... DAT is duister. Ouwe Burzum ook, ouwe Emperor, ouwe Immortal, basically alle black metal uit het begin van de jaren '90! Ook 'The Celtic Winter' van Graveland uitchecken, ouwe (wederom) Dodheimsgard (ALLEEN het debuutalbum!!), debuut van Nastrond, Manes, Grand Belial's Key, Abigor, Abyssic Hate, Shining, Nehëmah, Judas Iscariot... DAT is voor mij duistere black metal. |
|
quote: Grand belial's key en Judas iscariot ga ik dan toch maar eens aanschaffen, die stonden toch al op mijn verlanglijst.... En inderdaad begin jaren '90 kwam de duisterste klack metal uit. Rotting christ mag mischien ook wel aan de lijst togevoegd worden en ook al is het death metal... wat denk je van Septic flesh Thus spoke the night spirit.... |
|
Bedankt, ik heb wat namen genoteerd. Emperor ken ik natuurlijk ook, hoewel ik daar het oude werk net iets te 'badkamer-prodcutie' vindt (I am the Black Wizards uitgezonderd natuurlijk, dat is meesterlijk). Alleen hun 'IX Equilibrium' vind ik geniaal ... anyway, bedankt allen Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Wel, m'n lijstje was meer wat 'random picks', in geen geval is het bedoeld als overzicht of zo. Ik vind de oude Septic Flesh zwaar okay! Tof die melodieuze riffjes ook erdoorheen, maar vanaf 'Ophidian Wheel' werd het wel wat saai IMO (al is dat nog steeds een tof album). |
|
*Aeternus - ... And so the Night Became *Mayhem - De Mysrteriis Dom Sathanas *Emperor - In the Nightside Eclipse + As the Shadows Rise *(Bijna) alles van Limbonic Art *Ildjarn - Det Frysende Nordariket + Forrest Poetry *Alles van Judas Iscariot *het oudere werk van King Diamond / Mercyful Fate Da's zo ongeveer alles wat bij mij iets duisters oproept. Ik heb hier Darkthrone al een paar keer gelezen. Darkthrone heb ik nooit écht goed gevonden. In mijn optiek typisch zo'n band die het 'net niet' heeft. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
over bm valt bina niet te twisten, voor iedereen liggen de grenzen ergens anders het bm gevoel is heel erg persoonlijk net als smaak |
|
quote: ik dacht dat judas iscariot juist een beetje de stijl van darkthrone overgenomen had en het ietwat extremer heeft gemaakt. correct me if i'm wrong. ik heb de eerste 2 van J.I. en alle darkthrone. Oud Vuil. |
|
quote: Darkthrone heeft het niet, Darkthrone ís het 11.45: restate my assumptions |
|
op een dag weet je het...darkthrone Oud Vuil. |
|
quote: Hou op met hokjes denken. |
|
quote: Hmmm, en toch... Judas Iscariot roept bij mij een echt kille sfeer op. Darkthrone niet. Het is een pure gevoelskwestie. (Wat ben ik toch een gevoelsmens... *zucht*) When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik ben al vrij lang bezig met het luisteren naar cd's die als Black Metal beschouwd mogen worden. Toch merk je dat er heel veel verschil in de stijl van spelen zit. Neem nou bijvoorbeeld een band als Dimmu Borgir, met zeer duister drum werk, screams, grunts, keyboards en spetterende gitaarrifjes. Dit is naar mijn mening absolute black metal, maar als je ze vergelijkt met Cradle of Filth dan kom je erachter dat er grote verschillen zijn in zang en gitaarspel, maar ook in "sfeeropbouw" Toch vind ik dat je het beide als Black Metal kunt zien, het is voor iedereen persoonlijk. Overigens wil ik jullie er aan herinneren dat ook niet alles binnen de Death Metal Scene direct het etiket Death Metal krijgt, omdat er veel verschillende invloeden zijn bij beide soorten. Neem nou bijvoorbeeld Vader (Death Metal), maar op bepaalde momenten kun je absoluut invloeden van Black Metal horen en voelen. Dus laten we het erop houden dat het persoonlijk is. you say you're men, we know you're cowards |
|
Voor mij is er maar een band echt Black en dat is Deicide op Legion. Die cd heeft een hele bizarre sfeer en de haat druipt ervan af. |
|
toch maar niet Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote:Ook niet iets als Grand Belial's Key? Zou toch moeten werken dunkt me. Sowieso heb ik een beetje het idee dat jij meer door de gaye paint en sommige keyboardprutsers wordt weggehouden, dan door de muziek zelf. (GBK gebruikt geen keyboards in de nrs., is niet vreselijk rauw, en draagt geen verf, so there ) |
|
quote:Neen geen GBK, en geen Lord Belial en meer van die dingen, en keboards liefst zo weinig mogelijk. Ik luisterde vroeger wel eens Nergal (Wizard of Nerath) die hadden ook keyboards maar niet melodieus, enkel scherpe klanken (chaotisch soms) en voor de rest erop beuken. -EDIT- Het is niet de rauwheid die me afhoud hoor! ik heb veel hardere en rauwere dingen liggen dan die black metal spullen, een klein vb'tje is Morbid Saint, ben ik helemaal weg van! (en Xcreta, Sixty Nine) [Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 13-08-2002 12:28] Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |