IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Migraine Vorige pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2011 15:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2011 14:58 schreef ElitE het volgende:
Maar had je dat alleen bij migraine aanvallen?

En kun je beschrijven wat je zag/ervaarde?
Altijd voorafgaand aan aanvallen. Ik begon alles tien keer zo sterk te ruiken en te horen, licht deed pijn aan mijn ogen. Op een gegeven moment werd dan alles wazig, en kwamen er donkere vlekken voor mijn ogen. Daarna moest ik altijd meteen plat, omdat ik niks meer kon verdragen.
Tegenwoordig neem ik meteen rust als ik sterker begin te ruiken of zoek ik een andere omgeving op. In parfumeriewinkels word ik altijd 'platgeslagen' door alle verschillende geuren die daar door elkaar 'schreeuwen', weet even geen betere omschrijving.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2011 15:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Maar jij vertelde toch ook dat je aura's had, of ervaar je die niet alleen bij migraine?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2011 15:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2011 15:14 schreef ElitE het volgende:
Maar jij vertelde toch ook dat je aura's had, of ervaar je die niet alleen bij migraine?
Alleen bij migraine inderdaad. Maar ik kan me er tegenwoordig voor afsluiten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2011 15:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Heb even zitten kijken in het boek van Oliver Sachs over migraine. Deze tekening komt wel aardig in de buurt met de aura's die ik zie vlak voor een migraine-aanval. Afgewisseld met zwarte vlekken en lichtflitsen dan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 23-10-2011 15:34 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

Komt me bekend voor, ik heb zelf ook migraine.
Aanvallen kunnen ontstaan door stress, als ik bijna ongesteld moet worden, opeens omslaan van weer, ontzettende herrie (bijvoorbeeld buren die uren aan het boren en 't klussen zijn), alcohol, of opeens.
Het is bij mij begonnen een jaar nadat ik dus aan de pil ging. Een keer had de apotheek ook 'de namaak pil' (huismerk) gegeven. Dat was geen goed idee, dat maakte 't veel erger, gelukkig weer een goed merk terug nu.
Aanvallen kenmerken zich bij mij: ontzettende bonkende koppijn altijd aan mijn rechterkant, misselijk (overgeven), overgevoeligheid voor licht en geluid.
Vooraf aan een aanval moet ik vaak ontzettend veel drinken (continu dorst), veel na de wc (en dorst houden), langzaam overgevoeligheid van geluid en licht, raar gevoel in mijn hoofd.
Als medicijn gebruik ik zakjes carbonaatcalcium (oplossen in een kopje water), helaas niet vergoed maar het werkt meestal wel (niet altijd). Moet het innemen als ik een aanval voel aankomen. Daarna even rust nemen en meestal kan ik daarna (wat rustiger) door. Soms is het nog een beetje onhandig, vb in de les, of in de trein etc.
Maar de laatste tijd wordt 't wel steeds minder, heb het nu gemiddeld 1x in de week, vlak voordat ik ongesteld wordt dus.


euu?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2011 15:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je wordt wekelijks ongesteld?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-10-2011 16:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hier ook soms het zien van die zogenaamde aura's. Altijd vlak voor de aanval, nooit op een ander moment. Het begint met overgevoeligheid voor licht/geur/geluid. Vervolgens zie ik steeds waziger, er lijkt dan een soort 'gekleurd waas' om dingen heen te zijn. Vooral bij dingen die licht geven heel sterk, vergelijkbaar met als je je ogen tot spleetjes knijpt en naar een lantaarnpaal kijkt. Maar dan ook met andere kleurtjes. Gelukkig al een behoorlijke poos niet gehad, kan ze behoorlijk goed tegen houden door op tijd rust en evt. medicijnen te nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 23-10-2011 16:25]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2011 12:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 oktober 2011 15:34 schreef Vlekkie het volgende:

Als medicijn gebruik ik zakjes carbonaatcalcium (oplossen in een kopje water), helaas niet vergoed maar het werkt meestal wel (niet altijd).


dat kost toch niet veel? het is gewoon kalk, het spul wat je uit je theepot, koffiezetapparaat of waterkoker haalt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2011 12:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 oktober 2011 15:26 schreef bastianus het volgende:
Heb even zitten kijken in het boek van Oliver Sachs over migraine. Deze tekening komt wel aardig in de buurt met de aura's die ik zie vlak voor een migraine-aanval. Afgewisseld met zwarte vlekken en lichtflitsen dan.


Zijn er nog elementen die je steeds terug ziet komen? zoals de "tunnelvisie" in dit plaatje en andere patronen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-10-2011 14:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2011 12:43 schreef ElitE het volgende:
Zijn er nog elementen die je steeds terug ziet komen? zoals de "tunnelvisie" in dit plaatje en andere patronen?
Die tunnelvisie inderdaad, de zwarte vlekken en de lichtvlekken. Maar ik moet zeggen dat ik het niet al te nauwkeurig meer weet, mijn laatste migraineaanval is al meer dan twee jaar geleden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2011 14:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

MAar ervaar je het ook als heel psychedelisch dat je zegmaar opgaat in die kleuren of is het meer afstandelijk dat je het wel ziet maar meer als een filmpje wat niet echt gevoelige snaren raakt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-10-2011 17:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

De beelden, geluiden en geuren nemen het over, je wordt 'bedwelmd' door je zintuigen als het ware. Daarna moet ik ook z.s.m. tegen de vlakte.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2011 17:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah wel een redelijke analogie met trippen?

Wel vreemd dat migraine juist wordt bestreden met tripmiddelen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen