IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Metal genegeerd? Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-01-2003 10:35 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Dit topic moet niet gaan over metal-concerten en festivals, die op zichzelf staan. Die zijn er meer dan genoeg, lijkt me.

Afgelopen weekend werd weer pijnlijk duidelijk hoe door programmeurs van algemene festivals de metal compleet wordt genegeerd. In drie dagen, met talloze bands en podia in Stad (eurosonic en noorderslag) was er welgeteld één metalband die optrad (Maliën in de kelderbar in Vera ) en die niet eens officieel stond geprogrammeerd!

Andere genres krijgen echter overdreven veel aandacht. Standaard zijn er 2 podia waar de hele nacht door die vervelende dance-dj's de lucht vervuilen met hun techno-gepomp.

Waarom zijn dit soort festivals geen goede afspiegeling van de hedendaagse muziek? Vaak wordt een gebrek aan vernieuwing als reden aangehaald, maar waarom mag een singer-songwriter die net 3 akkoorden op zijn intertoys-gitaar kan pingelen meteen op een hoofdpodium en waarom krijgt een kut-dj als tiesto een POPprijs, terwijl die uiteraard naar WT moest gaan (niet échte metal, maar toch).

Mijn inziens zijn die programmeurs verstofde ouwe zakken, die alleen het gejengel programmeren wat zij mooi vinden en dance programmeren om zo vooruitstrevend te lijken.

Tijd voor vervanging van programmeurs!

Dear dirty delightful old drunken old days

ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 13-01-2003 10:36 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

maar aan de andere kant.. wil jij dan tussen de trancehippies staan op zon concert? dat wekt zeker spanningen op.

Schaffelaer
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-01-2003 10:40 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Het gaat erom, dat alle genres aan bod horen te komen op zo'n festival. Ik ben ook bereid mij open te stellen voor andere genres. Omgekeerd merk ik hier echter niets van.

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 13-01-2003 10:49 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Allemaal leuk en aardig, maar zitten we daar zo op te wachten dan?
Ik heb vorig jaar op het bevrijdingsfestival te zwolle gezien hoe geweldig metalpubliek en andersoortig publiek met elkaar kunnen 'omgaan',kortom metallers die alles opzij beuken en niet nadachten dat dat niet overal zo is en de rest van het volk dat zich hieraan irriteerde. En ach, als er toch alleen maar metallers komen heb ik liever dat het door een zaaltje zelf geprogrammeerd wordt. Een gemeente zal immers niet snel subsidie geven aan een anti-christelijke danwel obscene bands. Kunnen we weer gezellig naar after forever of Whitin temptation gaan luisteren.

Life doesn't get much better than this!

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-01-2003 10:50 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 10:40 schreef Schaffelaer het volgende:
Het gaat erom, dat alle genres aan bod horen te komen op zo'n festival. Ik ben ook bereid mij open te stellen voor andere genres. Omgekeerd merk ik hier echter niets van.

Nee maar metalheads en zijn dan ook eng onfatsoenlijk langharig tuig

maar het klopt wel wat je zegt. Op zich maakt het mij niet zoveel uit ik ga liever naar een optreden festival waar alleen metalheads rondlopen. Alleen is het natuurlijk niet bevordelijk voor nieuwe instroom in de metal (wat natuurlijk niet altijd een positief punt is).

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 13-01-2003 11:41 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Ik ben er zeker niet rouwig om dat op zulke festivals geen metalbands spelen.....dalik willen trancertjes ook trance / dance muziek op Graspop / Wacken / FTC / of welk heilig festival dan ook....laat maar lekker uit elkaar...er zijn genoeg metalfestivals in Europa

soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 13-01-2003 11:44 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

huh???
waar heb jij last van dan?? heb je niet genoeg metal? dan doe je zelf iets fout.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-01-2003 11:46 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik hoef ook niet zo nodig gemixte festivals (ik ben zelfs voor het opsplitsen van Wacken in het heavy metal gedeelte en de rest... hehe) maar ik heb me ook al jaren geirriteerd aan hoe Pinkpop altijd compleet op radio en tv werd uitgezonden en gepromoot door die jan douwe moetikjekopverbouwe terwijl dynamo open air compleet genegeerd werd, op af en toe een kranteberichtje na, of een melding op het nieuws dat er lange files zijn vanwege het festival...

Zenial

soepkoeltoer
Fashion Police
Posted 13-01-2003 11:48 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

boeie, gaafste dingen zijn nou eenmaal ondergronds en dat betekent niet dat het genegeerd wordt, het heeft alleen geen behoefte aan een enorm publiek die de sfeer alleen verneukt.

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 13-01-2003 11:53 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 13 januari 2003 10:35 schreef Schaffelaer het volgende:
Dit topic moet niet gaan over metal-concerten en festivals, die op zichzelf staan. Die zijn er meer dan genoeg, lijkt me.

Afgelopen weekend werd weer pijnlijk duidelijk hoe door programmeurs van algemene festivals de metal compleet wordt genegeerd. In drie dagen, met talloze bands en podia in Stad (eurosonic en noorderslag) was er welgeteld één metalband die optrad (Maliën in de kelderbar in Vera ) en die niet eens officieel stond geprogrammeerd!

Andere genres krijgen echter overdreven veel aandacht. Standaard zijn er 2 podia waar de hele nacht door die vervelende dance-dj's de lucht vervuilen met hun techno-gepomp.

Waarom zijn dit soort festivals geen goede afspiegeling van de hedendaagse muziek? Vaak wordt een gebrek aan vernieuwing als reden aangehaald, maar waarom mag een singer-songwriter die net 3 akkoorden op zijn intertoys-gitaar kan pingelen meteen op een hoofdpodium en waarom krijgt een kut-dj als tiesto een POPprijs, terwijl die uiteraard naar WT moest gaan (niet échte metal, maar toch).

Mijn inziens zijn die programmeurs verstofde ouwe zakken, die alleen het gejengel programmeren wat zij mooi vinden en dance programmeren om zo vooruitstrevend te lijken.

Tijd voor vervanging van programmeurs!

kijk,daar valt gewoon helemaal niks meer aan toe te voegen.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-01-2003 11:56 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 13 januari 2003 11:48 schreef soepkoeltoer het volgende:
boeie, gaafste dingen zijn nou eenmaal ondergronds en dat betekent niet dat het genegeerd wordt, het heeft alleen geen behoefte aan een enorm publiek die de sfeer alleen verneukt.

Sorry, maar Dynamo HAD een enorm publiek. Ruim 100.000 bezoekers in '95... en nog werd het door de media behandeld als een obscuur klein festivalletje in iemand zijn achtertuin

Zenial

soepkoeltoer
Fashion Police
Posted 13-01-2003 11:58 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 11:56 schreef Zenial het volgende:
Sorry, maar Dynamo HAD een enorm publiek. Ruim 100.000 bezoekers in '95... en nog werd het door de media behandeld als een obscuur klein festivalletje in iemand zijn achtertuin

nou en, wat moeten media nou met metal, van mij hoeft het niet op tv te komen en dat pinlpop op tv komt, dan komt het ook alleen dat de muziek daar voor een bredere publiek is.

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 13-01-2003 12:02 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 13 januari 2003 11:56 schreef Zenial het volgende:

inderdaad.en dan gaan er nog 3 boeren zeuren dat hun koeien geen melk meer geven en er word gelijk een einde aan gemaakt

soepkoeltoer
Fashion Police
Posted 13-01-2003 12:04 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

aan andere kant is dynamo heel klein begonnen, en dat het nu voor duizenden bezoekers is geworen lijkt me genoeg toch?

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 13-01-2003 12:20 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Alle festivals beginnen klein

Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 13-01-2003 12:23 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Ik vind het allemaal een beetje tegenstrijdig gezijk.
Eerst spuit iedereen hier zijn afgrijzen tegenover "slipknot-mannetjes" (en terecht!) en nu wil je ineenkeer dat Metal-fests in de media komen. Op die manier trek je alleen maar van die wannabe's aan.
Ik vind zelf concerten in kleine zaaltjes veel leuker, daar is een veel betere sfeer.
En 'grote' metal bands die zie ik wel op Wacken of zo.

Schaffelaer
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-01-2003 12:47 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Waarom komt zo'n discussie er altijd weer op neer, dat metal alleen leuk is, als er alleen 'true-e' mensen aanwezig zijn?

Het ging mij erom, dat er op algemene festivals ook metal thuishoort, omdat het een genre is, waar je niet omheen kunt. Dat de sfeer daar niet 'true' is, daar gaat het niet om. Ik vind, dat iedereen kennis moet kunnen nemen van de muziek, want daar is zo'n festival voor.

En dat elitaire gelul, dat je dan 'fout publiek aantrekt' en van 'wij zijn metal en de rest snapt dat niet' ben ik wel zo zat... Zelf vind je de muziek toch mooi, dan moet je toch enthousiast zijn, als anderen het ook mooi vinden. Daar hoef je echt geen haar tot op je reet en de complete darkthrone discografie in je cd-kast voor te hebben...

Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 13-01-2003 12:50 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

was jij op Lowlands?
Ik wel, en dummie burger ook
Dus Metal komt wel op festivals.

Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 13-01-2003 12:50 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

quote:
Op 13 januari 2003 12:47 schreef Schaffelaer het volgende:
Waarom komt zo'n discussie er altijd weer op neer, dat metal alleen leuk is, als er alleen 'true-e' mensen aanwezig zijn?

Het ging mij erom, dat er op algemene festivals ook metal thuishoort, omdat het een genre is, waar je niet omheen kunt. Dat de sfeer daar niet 'true' is, daar gaat het niet om. Ik vind, dat iedereen kennis moet kunnen nemen van de muziek, want daar is zo'n festival voor.

En dat elitaire gelul, dat je dan 'fout publiek aantrekt' en van 'wij zijn metal en de rest snapt dat niet' ben ik wel zo zat... Zelf vind je de muziek toch mooi, dan moet je toch enthousiast zijn, als anderen het ook mooi vinden. Daar hoef je echt geen haar tot op je reet en de complete darkthrone discografie in je cd-kast voor te hebben...

amen hier ben ik het dus ook volledig mee eens

The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-01-2003 12:55 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Het is eigenlijk best wel simpel, een festival probeert een zo'n groot mogelijk publiek te bereiken. En misschien was je al op de hoogte dat metal een relatief klein publiek trekt.

Nou ja, 1+1=2 ik ga het niet verder uitleggen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-01-2003 12:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik hoef niet zo nodig mix-festivals te hebben. Geef maar gewoon meer goede metalconcerten met liefst beginnende bandjes, is altijd leuk, en geef ze dan ook een kleine vergoeding ervoor.
Zo wordt de nederlandse underground pas goed gestimuleerd!

Schaffelaer
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-01-2003 13:02 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 12:55 schreef Azagthoth het volgende:
Het is eigenlijk best wel simpel, een festival probeert een zo'n groot mogelijk publiek te bereiken. En misschien was je al op de hoogte dat metal een relatief klein publiek trekt.

Nou ja, 1+1=2 ik ga het niet verder uitleggen.

Lees ff 't topic goed door... Dynamo 100.000 bezoekers in '95? relatief klein zeg je? ik zou niet weten welk festival dat haalt...

Het bezoekersaantal argument vervalt hierbij lijkt me... Bovendien zijn bezoekersaantallen niet het goede motief om iets als eurosonic te organiseren...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-01-2003 13:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Natuurlijk word metal door de media en de massa genegeerd.
Het zijn toch ook twee enorme uiterste?

Metal is voor het klootjesvolk altijd nog de belichaming van het slechte, het kwade.

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-01-2003 13:05 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Sjee, als er al "genoeg" metal op festivals is, dan begrijp ik niet waar je over klaagt. Je wilt graag metal opdringen aan het commerciele publiek ???

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 13-01-2003 13:21]

Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2003 13:14 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik heb niets tegen gemixte festivals omdat ik niet alleen maar naar metal luister maar ook van techno, drum & bass, of minder metal achtige bands kan genieten als het maar goed is. Ik wil natuurlijk wel eens naar een festival als Dynamo of Wacken, met een puur metal publiek, maar ik heb er niets op tegen dat festivals als pinkpop of pukkelpop of lowlands verschillende dingen naast elkaar programmeren.

Maar dan moet men wel consequent zijn en alle soorten goede live-muziek toelaten, tja, dan krijg je misschien wel meer bands/acts die je minder vindt maar ook een grotere kans op een eventuele goede band die je nog niet gezien hebt.

Ik vindt het stom dat verschillende soorten muziekliefhebbers niet met elkaar om zouden kunnen gaan, als je een gemixt festival hebt kun je altijd verwachten dat er verschillende mensen komen, en als een groep de andere niet kan uitstaan of de muziek vervelend vindt krijgen ze later toch wel hun kans, omdat wanneer hun band(s)/act(s) spelen ze zich uit kunnen leven.

Maar idd, er is wel een soort van negering van de media als het om metal gaat (en dan bedoelen we meestal niet de populaire zauw, maar die bands die opkomend of zelfs al bekend zijn in de metal wereld)

"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"

soepkoeltoer
Fashion Police
Posted 13-01-2003 14:15 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2003 13:02 schreef Schaffelaer het volgende:
Lees ff 't topic goed door... Dynamo 100.000 bezoekers in '95? relatief klein zeg je? ik zou niet weten welk festival dat haalt...

Het bezoekersaantal argument vervalt hierbij lijkt me... Bovendien zijn bezoekersaantallen niet het goede motief om iets als eurosonic te organiseren...

tja en dan tel je niet het volk uit Duitsland, België, Zweden en zo voort mee.

Ik persoonlijk vind dat festivals met alle soorten muziek helemaal geen sfeer hebben, want ik ga alleen voor metal dan, terwijl de rest heel raar van staat te kijken en maar denken wat een kut herrie. En als jij dat leuk vind dan maakt het mij niet uit, maar echte metal blijft toch voor altijd ondergronds.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com