IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Vintersorg of Borknagar? Volgende pagina
Child of bodom_PU
Usericon van Child of bodom_PU
Posted 20-01-2003 19:33 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

Sorry als dr al zon topic bestaat (kans is groot) maar de search functie werkt niet

anyway wat vinden we beter? Borknagar met Vintersorg als zanger (Empiricism), of Vintersorg met zn eigen band? De band Vintersorg vind ik echt hele goed muziek maken al wast het laatste album een beetje heel erg vaag

Ik zou zelf niet kunnen kiezen, als ik Cosmic Genesis naast Empiricism leg, ga ik wel voor die laatste, maar het verschil is minimaal. En ik zou het niet erg vinden als Borknagar weer verder zou gana met de zanger van Dimmu borgir, want Quintessence blijft een geweldig album (vind ik)

Jullie mening

Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way!

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-01-2003 19:34 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ouwe Borknagar, ZONDER vintersorg, MET Garm.

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-01-2003 19:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hmz vind vintersorg wel goed klinken en borknagar ook wel geinig hoewel ik toch vintersorg beter vind

maarjah ik oordeel nu op 4 mp3'tjes

Je moeder.

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-01-2003 19:35 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Dit topic bestaat al, maarja.. zoekfunctie
Ik vind Borknagar eigenlijk leuker om naar te luisteren.

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-01-2003 19:35 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

oude vintersorg en oude borknagar is ook zeer goed.
Nieuwe progressieve zooi mag weg.

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-01-2003 19:37 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 januari 2003 19:35 schreef wladimir het volgende:
oude vintersorg en oude borknagar is ook zeer goed.
Nieuwe progressieve zooi mag weg.

Progressief zou ik de nieuwe borknagar niet willen noemen, saai en commercieel wel.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-01-2003 19:38 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Nieuwe vintersorg in iedere geval wel.
Ze zouden ook nog een extra side project hebben gemaakt, hmm.
Zal ook wel ruk zijn.

Alhoewel die ene is best goed, komt even niet op de naam. (van vintersorg dan)

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-01-2003 19:38 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Beiden niet meer!!!!
Oude Borknagar met Kristoffer(Garm) en ook nog met Simen is gaaf.
Oude Vintersorg is ook gaaf.Tegenwoordig vind ik beide niks meer.Ze hebben beiden niet echt een eigen geluid meer en da's jammer.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Child of bodom_PU
Posted 20-01-2003 19:40 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

laatse album was wel progressief, (Visions from the spiral generator) maar de muziek was wat kaal, en heel vaag. Cosmic genesis of Odemarkens Son zeker goed klinken, en mooie , diepe lyrics

Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way!

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-01-2003 19:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

wat is dat side-project nou?

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-01-2003 19:41 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 januari 2003 19:40 schreef Child of bodom_PU het volgende:
laatse album was wel progressief, (Visions from the spiral generator) maar de muziek was wat kaal, en heel vaag. Cosmic genesis of Odemarkens Son zeker goed klinken, en mooie , diepe lyrics

En die laatste van Borknagar.
BWAAAAAAH!!
Kutproductie godverdomme, niet te geloven, getriggerde drums die heel vlak klinken en een bas die helemaal weggemixt is.

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-01-2003 19:42 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 januari 2003 19:40 schreef wladimir het volgende:
wat is dat side-project nou?

Heb er ooit eens wat van gelezen op het Borknagar forum, maar ik weet niet of dat ooit van de grond is gekomen.

Child of bodom_PU
Posted 20-01-2003 19:42 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

Vintrsorg produceerd trouwens wel enorm snel albums. Vftsg is nog niet eens een jaar oud (lange na niet) en de niewue cd (kan ff niet op de naam komen) komt er binnenkort al weer aan

Child of bodom_PU
Posted 20-01-2003 19:45 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

quote:
The next Vintersorg album is going to have the format of a concept/theme album, a story running through the albums entirety, and with a musical flow that includes small compositions between the "real" songs. The music takes off from "Visions from the spiral generator" and twists and turns through a vast genre spectra(as always with Vintersorg). From mellow prog to extreme metal, to ambient and folky vibes, spiced with a lot of effective contrasts, changing directories but united under a solid musical kingdom.

Below are the titles for the upcoming album "The focusing blur":

Prologue Dialogue
The Essence
The Thesises Seasons
Matrix Odyssey
Star Puzzled
A Sphere In A Sphere(to infinity)
Blindsight Complexity
Artifacts Of Chaos
Dark Matter Mystery/Blackbody Spectrum
Curtains
A Microscopical Macrocosm

Note that this is still the pre-production phase, so titles can be changed or added.

Here's something I did on the side just as an experiment to a photo/image project, held by a guy called Jonas Bäckman.
The song is called "Tidens Härold"(Times Herald) and bears quite a medieval aura I guess, of course this should be recorded by a symphonic orchestra, but no time and budget was there, so it's just synthetic. Anyway, I just thought it could be nice to have it up on the site...

With Borknagar, we're concentrating on the new album. The basic structures for it are completed, we all just have to slip into the songs and arrange them in suitable clothes. But it feels that we have a stronger basis than we had at the "Empiricism" session at the same time, so I'm extremely enthusiastic about the recording.
At the Havayoth camp things are moving forward, even if the motion is slow. The material is completed from a writing perspective, but we're having label problems at the moment. Still we feel that if we just can solve those tragic things, the new album will be a much more complete journey than the first one.
I've written music and lyrics for another album/project that will be up and going at the turn of the year, a lot of people will take part in this... The moderator and organisor of this project is Borge Finstad(producer, engineer....etc), the guy that co-produced "Empiricism" (worked with Mayhem, Vintersorg, Solefald...).
Me and Öystein G Brun(Borknagar) are also invoking another musical entity called ION. Öystein has written the music(I'll add some ambient synthetics to it) and I'll start working on the vocals and other stuff asap.
And I'm doing some vocals on a demo for the Vintersorg session drummer Benny "Hägge" Hägglund's solo project, what happens with that we'll see.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-01-2003 19:45 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ja, omdat mr v weer leuke ideeën heeft .
Ik heb een tijdje om dat forum gezeten, die gast heeft elke maand wel weer wat bedacht.

Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 20-01-2003 19:46 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Till fjalls (ofzoiets) van Vintersorg vind ik erg goed en de latere cd's ook wel (wat ik gedownload heb dan).
Vintersorg is een erg goeie zanger en past ook vrij goed bij Borknagar.
Hoewel ik Simen en Garm ook goed vond. (Simen is een uitstekende zanger en zit zijn talent te verdoen bij Dimmu Borgir)

Hoogtepunt van Borknagar is voor mij toch wel Olden domain.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-01-2003 19:47 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Havayoth is wel zeer goed ja, de stem van mr V past precies bij die muziek.

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-01-2003 19:48 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 januari 2003 19:46 schreef Verval het volgende:
Hoogtepunt van Borknagar is voor mij toch wel Olden domain.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-01-2003 19:53 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Mijn Borknagar hoogtepunt is hun debuut cd simpelweg getiteld Borknagar.Lekker rauw en toch die mooie melodielijnen

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 20-01-2003 20:43 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2003 19:53 schreef Hub de Gallier het volgende:
Mijn Borknagar hoogtepunt is hun debuut cd simpelweg getiteld Borknagar.Lekker rauw en toch die mooie melodielijnen

oe, ja, dat eerste nummer!! "Vintervredets Sjelesagn"

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-01-2003 22:00 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

1) Het eerste album van Borknagar (daarna is het kut)
2) Otyg

Breng gewoon deze 2 terug en laat die anderen lekker weg.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-01-2003 22:01 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 januari 2003 22:00 schreef XnegativeX het volgende:
1) Het eerste album van Borknagar (daarna is het kut)
2) Otyg

Breng gewoon deze 2 terug en laat die anderen lekker weg.

Tweede is toch ook nog heel erg goed.
En met Simen is ook nog wel genietbaar, maar wel meteen een heel andere stijl.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-01-2003 22:23 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

mjah otyg rip, maar je hebt Lusmk en Vinterskugge van Isengard nog.

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 20-01-2003 23:43 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Hedniskhjartad & Till Fjalls zijn regelrechte mijlpalen van albums!!! Maar totaal niet te vergelijken met welk album van Borknagar dan ook, ik vind het sowiezo twee verschillende bands, Borknagar is steviger dan Vintersorg, gebruikt wat meer typische BM invloeden, en Vintersorg toch meer folk. Maar als ik een keus moet maken....100% Vintersorg, heeft als band vind ik meer te bieden, meer variatie dan Borknagar, maar ach ieder voorzich, vind het twee zalige bands

ilyc
Usericon van ilyc
Posted 21-01-2003 1:39 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2003 19:45 schreef wladimir het volgende:
Ja, omdat mr v weer leuke ideeën heeft .
Ik heb een tijdje om dat forum gezeten, die gast heeft elke maand wel weer wat bedacht.

Zolang de kwaliteit goed blijft, wat naar mijn mening zeker het geval is, is daar toch weinig mis mee?
Als Vintersorg liefhebber vind ik het hartstikke tof dat Mr. V zo actief en creatief bezig is met zijn hobbie/passie.

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 21-01-2003 10:05 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik ga voor Vintersorg

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com