|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Emo-metal? |
|
Wasda? Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
mja..leguit...alhoewel ik denk dat het een goth-metal achtige mix is. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
Noem het dan gothicmetal Al die rare termen tegenwoordig ... |
|
Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
Je wordt oud sweety Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote:Bijna net zo oud als jij |
|
Kom ik aan met mijn 17 jaren jong Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
Onze muziekstijl is weer es niet duidelijk, zoals gewoonlijk overigens.... Ik zal het even uitleggen aan de hand van onze biografie: Solide melodieuze metal gitaar stukken, gecombineerd met stevige bas en doublebass drums. Samen met een vrouwelijke stem en sferische synthesizer, geeft de muziek een melancholisch gevoel. Het samenspel tussen de ruige instrumentale stukken en heldere stem, overbrugd door de synthesizer, houdt de muziek in evenwicht. Muziek met een grote variëteit in snelheid en dynamiek. Een combinatie van rock en metal. Trisomy maakt z.g. “Fusionmetal” stijl muziek met invloeden uit rock, doom-metal, melodische, gothic en progressieve metal. Vaak wordt voor de Trisomy sound ook wel de kreet “Emo-metal” gebruikt, vanwege het afwisselend melancholisch / agressief karakter van de nummers. Mensen, zo duidelijk genoeg? En anders is een bezoekje aan één van onze optredens ook een goeie tip. Liefs, Sirene Fuck all arrogant people! |
|
Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
ik dacht dat "emo" voor emotion stond? In ieder geval, ik heb er nogal een negatieve associatie mee. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Een negatieve associatie met onze band? Vertel.... Alle kritiek is welkom. Fuck all arrogant people! |
|
Mochten jullie ooit nog eens verder van huis optreden dan ben ik wel nieuwsgierig, maar aangezien ik niet in de buurt van Braboland woon gaat het nog ff niet door. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Greycloak, je bent van harte welkom! Laat tegen die tijd maar even weten wat je ervan vond. Dat vinden wij altijd belangrijk om te horen. Liefs, Sirene Fuck all arrogant people! |
|
Ghehehehe ja en ik las weer eens ECO-metal Zenial |
|
Emo-metal? <-- Trisomy (21) |
|
quote:LOL Hmm, dat gaan we eens uitvinden .. |
|
Gewoon doom metal dus Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote: het is een beetje moeilijk uit te leggen waarom precies, dat soort associaties gaan meestal onbewust.ik zal het toch maar even proberen uit te leggen waar die associatie vandaan komt. Ik ben het woord ook wel op andere forums tegen gekomen, en daar noemen ze mensen, die continu over hun "gevoelens" zeiken omdat ze henzelf zielig vinden, Emo's. Dat soort types denken dat ze door zelfmedelijden een individualistisch karakter opbouwen. Steeds verder verdrinken in je eigen gecreeerde "zielepiet-wereld" en andere mensen continu lastig vallen met hun zielige verhaaltjes om zo hun eigen zieligheid te bevestigen. Dat soort mensen doen er alles aan om zielig te blijven ipv hun leven een positieve wending te geven. Ze willen niet groeien of leren, ze willen geen positieve of gelukkige impulsen aan hun leven geven, want hun individualistische karakter is gebaseerd op pessimisme. Dit zijn zwakkelingen, zwakkelingen die klagen dat ze zwak zijn, maar verder geen moeite willen doen om sterker te worden (groeien). Dit is dus de associatie die ik bij "Emo" heb, misschien zit er een heel andere gedachte achter, dan moet je me dat maar eens vertellen. Verder ken ik je band niet, ik ben ervan overtuigd dat jullie allemaal capabele muzikanten zijn, het was niet mijn intentie om negatieve kritiek, of wat voor kritiek dan ook te geven. Maar het woordje "emo" maakt de drempel hoger, voor mij, om de moeite te nemen om eens wat te gaan beluisteren van jullie band. Alleen na al dit getype ben ik best wel nieuwsgierig geworden... [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 29-01-2003 20:02] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote:NEE NEE NEE |
|
Dus langzaam gespeelde EMO-CORE met ge-downtunede snaren en vocalen? //edit Zal wel (proberen) objectief te zijn straks; ben nu de 6 tracks aan het d/l-en. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 29-01-2003 14:05] |
|
Het is gewoon gothicmetal finito |
|
Hey Azagthoth, Bedankt voor de uitleg. Het is zo veel duidelijker voor mij wat je met jouw vorige uitspraak bedoelde. De term emo-metal bij onze band slaat puur op (en nou benoem ik het maar kort en krachtig) de emotioneel geladen zang in combinatie met de metalmuziek van de instrumenten. De teksten zijn niet al te blij, dat kan ik je wel zeggen, echter ze zijn niet gemaakt om een soort van zelfmedelijden of medelijden van het publiek op te wekken. Sowieso is onze muziek meestal in mineur (melancholische klank) en niet vaak in majeur (vrolijke klank), waardoor ik als tekstenschrijver vaker een negatief gevoel beschrijf/voel op de muziek als een positief. Dit wil ik bij het volgende nieuwe nummer anders aanpakken trouwens, want zoals jij zei: het moet niet overkomen als een soort verzwelgen in droefheid en zelfmedelijden. Verder denk ik dat je alleen maar een echt oordeel over onze muziek kan vellen als je ons live hebt zien spelen. Ook omdat smaak zo persoonlijk is. We zien je in ieder geval graag komen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. En zo duur is de entree voor een optreden van ons nog niet (soms zelfs nog gratis), dus je verliest er niet veel mee en je kan ten alle tijden weglopen. Liefs, Sirene Fuck all arrogant people! |
|
Hey MBMarduk, Aub niet de nummers van 2000 downloaden. Het ziet er naar uit dat je dat nu wel aan het doen bent! Daar sta ik namelijk met mijn zang helemaal niet op, de vorige zangeres wel, maar die had een hele andere sound. Ik kan je aanraden de bovenste 2 MP3's te downloaden, getiteld: Surrender en Despair. Dat is ons laatste werk en de beste referentie van wat we nu doen. Het zijn ook tevens de twee langzaamste nummers van ons repetoire, dus houd daar rekening mee! De nummers van 2000 zijn te oud om nog voor de stijl door te gaan, die we nu hanteren! Liefs, Sirene Fuck all arrogant people! |
|
Maak eens een afspraak in Vera, Groningen, dan ben ik er wel! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Volgende pagina |