IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Databases, wie doet er iets mee? Volgende pagina
Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:12 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

OK, nu is Access geen toppie programma om databases te produceren, maar ik maak er grif gebruik van. Ik heb onderhand mijn mp3 collectie, anime collectie en een stuk van m'n astrologie in databases gezet. ^_^ En het is superhandig!!!

Guck mal:


Anyways, is er iemand van jullie die ook een database heeft ontwikkeld en zo ja - zou ik em mogen inzien om nog meer functies te leren? Vice versa natuurlijk.




IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 16-02-2003 20:15 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik ben ooit eens mijn muziekcollectie beginnen archiveren in een DB, via Access ook maar ik ben er vorig jaar mee gestopt, ik kreeg't niet zoals ik het wilde hebben zegmaar


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:17 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:15 schreef IronGlory het volgende:
Ik ben ooit eens mijn muziekcollectie beginnen archiveren in een DB, via Access ook maar ik ben er vorig jaar mee gestopt, ik kreeg't niet zoals ik het wilde hebben zegmaar


Audio cd's neem ik aan; das jammer - de mijne is gebouwd op mp3's; anders kon je em hebben.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 16-02-2003 20:17 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 16 februari 2003 20:17 schreef Argentumfeles het volgende:
Audio cd's neem ik aan; das jammer - de mijne is gebouwd op mp3's; anders kon je em hebben.
... en vinyl en tapes... ben wel benieuwd hoe je dat aan boord legt!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 16-02-2003 20:19 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

hmmz....ik heb mijn halve...niet mijn hele, muziek collectie ook in database...heel simpel. Ik kan er verder weinig mee, behalve in vullen in tabellen en iets op alfabet zetten enzo...ik ben n00b als ik naar dat plaatje kijk..


Suck my piss


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:23 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:17 schreef IronGlory het volgende:
... en vinyl en tapes... ben wel benieuwd hoe je dat aan boord legt!


hrm.... denk dat de relaties ongeveer zo liggen:

ENTITEIT ARTIEST
Artiest-id
Naamartiest
etc.

ENITEIT ALBUM
Album-id
Artiest-id
Jaar album
Type Medium (cd, vinyl)
etc. andere info

ENTITEIT TRACKS
Tracknummer-id
Album-id
Titellied
etc. andere info

Zodra de basis ligt, is de rest prutsen. Beetje basiskennis van Macro's is wel vereist voor sommige dingen.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 16-02-2003 20:29 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:12 schreef Argentumfeles het volgende:
OK, nu is Access geen toppie programma om databases te produceren, maar ik maak er grif gebruik van. Ik heb onderhand mijn mp3 collectie, anime collectie en een stuk van m'n astrologie in databases gezet. ^_^ En het is superhandig!!!

Guck mal:


Anyways, is er iemand van jullie die ook een database heeft ontwikkeld en zo ja - zou ik em mogen inzien om nog meer functies te leren? Vice versa natuurlijk.




Huh? Kan dat zo maar met Access?
Dan heb ik er toch niet goed naar gekeken blijkbaar...


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:29 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:19 schreef skullfuck het volgende:
hmmz....ik heb mijn halve...niet mijn hele, muziek collectie ook in database...heel simpel. Ik kan er verder weinig mee, behalve in vullen in tabellen en iets op alfabet zetten enzo...ik ben n00b als ik naar dat plaatje kijk..


Hehe, ik heb nu 3014 mp3's in de database staan. Hieronder volgt een .rtf word geexporteerd overzicht gemaakt uit die database:
http://www.cuci.nl/~questie/rptTotaallijst.rtf

Kan de gekste dingen ermee oproepen. Het mooiste vind ik mp3's per opslagmedium. Dan weet ik precies wat op m'n cdtjes staat.





IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 16-02-2003 20:31 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

ja ongeveer zoiets.... ik wou iets waar ik per band, de lp's in mn bezit kon opvragen (met de nummers, jaartal, line-up, etc) maar ook dat ik kon zoeken naar een nummer (van "fuck ja van wie was dat nr alweer?")


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:31 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:29 schreef McDoom het volgende:
Huh? Kan dat zo maar met Access?
Dan heb ik er toch niet goed naar gekeken blijkbaar...


Nooit gehoord van Switchboards? Te vinden onder extra, database hulp programma's. Op zich kan access best veel, het switchboard is al een redelijk goed menu.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:32 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:31 schreef IronGlory het volgende:
ja ongeveer zoiets.... ik wou iets waar ik per band, de lp's in mn bezit kon opvragen (met de nummers, jaartal, line-up, etc) maar ook dat ik kon zoeken naar een nummer (van "fuck ja van wie was dat nr alweer?")


Ah, dat moet te doen zijn, als je dat plaatje bekijkt van het switchboard wat ik erop heb gezet - onder database queries kan ik zoeken.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 16-02-2003 20:34 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:31 schreef Argentumfeles het volgende:
Nooit gehoord van Switchboards? Te vinden onder extra, database hulp programma's. Op zich kan access best veel, het switchboard is al een redelijk goed menu.

Nee dus.
Ik heb Access maar 1 keer gebruikt en vond het toen zo klote dat ik het nooit meer aangeraakt heb.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-02-2003 20:34 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik krijg databases nu behandelt op de vu, met name het modelleren nog


"This one is older than shit, heavier than time!"


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 16-02-2003 20:35 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

mss toch nog eens heruitpluizen, krijg er zelfs zin in om te prutsen.
Barrrman vroeg me overlaatst een lijst te maken met alle metalbands die'k kende, dus als dat zo lekker exporteert wordt dat nog interessanter


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:35 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:34 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik krijg databases nu behandelt op de vu, met name het modelleren nog


Datamodellering & normaliseren Heb ik idd ook gehad. Erg leuk vond ik. Daarom ben ik ook zo gek en blijf aan de gang met access.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-02-2003 20:36 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

bij ons wordt er vooral met unix gewerkt, dus geen access hier


"This one is older than shit, heavier than time!"


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:38 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:36 schreef 0Tolerence het volgende:
bij ons wordt er vooral met unix gewerkt, dus geen access hier


Ik wil graag na afstuderen iets met Oracle gaan doen, mogelijk DBA.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-02-2003 20:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

op dit moment besteden we geen aandacht aan platformen, het is nog puur theoretisch en ik zou ook nog niet weten waar ik de database op zou willen maken


"This one is older than shit, heavier than time!"


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 20:43 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 20:41 schreef 0Tolerence het volgende:
op dit moment besteden we geen aandacht aan platformen, het is nog puur theoretisch en ik zou ook nog niet weten waar ik de database op zou willen maken


Nu ja, volgens mij is access alleen het meest wijdverspreide tool onder particulieren. Misschien zijn er wel meer... kent iemand ze?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-02-2003 21:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ben er net deze periode mee bezig, moet het dus nog leren hehe


Je moeder.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-02-2003 22:55 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik heb voor mijn homepage ook erg veel databases nodig, maar ik hou niet zo van die uitgebreide programma's. Ik doe alles maar dan ook alles gewoon in platte tekstfiles. Werkt voor mij prima, ik schrijf zelf de c++ files die er statistieken uithalen, htmls van maken etc etc.
Zo is de hoofd datafile voor mijn homapage (track info van 2500 cds) een textfile van 1.8 Mb. Lekker klein en snel dus, dat krijg je in een programma als access niet voor elkaar (tenminste niet op mijn trage compu ghehehe)


Zenial


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-02-2003 23:34 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 22:55 schreef Zenial het volgende:
Ik heb voor mijn homepage ook erg veel databases nodig, maar ik hou niet zo van die uitgebreide programma's. Ik doe alles maar dan ook alles gewoon in platte tekstfiles. Werkt voor mij prima, ik schrijf zelf de c++ files die er statistieken uithalen, htmls van maken etc etc.
Zo is de hoofd datafile voor mijn homapage (track info van 2500 cds) een textfile van 1.8 Mb. Lekker klein en snel dus, dat krijg je in een programma als access niet voor elkaar (tenminste niet op mijn trage compu ghehehe)


Nu ja, voor een homepage heb ik het niet nodig. Wel knap hoor!! Ik heb nog geen performance problemen gemerkt bij 1 van mijn databases, god verbied. >.< Ze moeten me maar eens crashen. AI!!!!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 17-02-2003 8:18 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

hmz ik heb ook alles in een access DB'tje, maar heb met VB er een beheerprogje omheen gemaakt. Op het moment dat ik het bouwde wist ik meer van VB dan van access, dus vandaar.



XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 17-02-2003 9:19 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

k doe wel veel met databases maar dan niet met access.
ik gebruik het voornamelijk om internetapplicaties te programmeren.
ik heb ook een database aangelegd voor alle albums (origineel en mp3) die ik heb.
gewoon voor de gein. geen track info... misschien dat dat nog komt. moet ik alleen 1000 albums opnieuw doorlopen... (niet zelf intikken natuurlijk )


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-02-2003 9:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik ben (overdag, heh ) medewerker databasebeheer bij een verzekeringsmaatschappij. Maar dat zijn geen muziekdatabasejes... En we benaderen de tabellen met behulp van SAS; het ding draait op een Oracle-engine.

Het zijn van die systemen die jaren van geschiedenis hebben, vol ontwerpwijzigingen e.d.

Daarom hebben we ook een E-R diagram van 63 bladzijden, en een data dictionary van 2500 A4'tjes .

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 17-02-2003 9:35]


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 17-02-2003 10:10 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Owja werk... SQL server daar doe ik wel het een en ander mee...

quote:
Op 17 februari 2003 9:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Het zijn van die systemen die jaren van geschiedenis hebben, vol ontwerpwijzigingen e.d.



Dat ken ik ook erg goed, zelfs op een systeem dat 6 jaar oud is

Een goede DBA zouden we trouwens wel kunnen gebruiken... maar ja bezuinigingen.

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 17-02-2003 10:12]



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen