|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben ooit eens mijn muziekcollectie beginnen archiveren in een DB, via Access ook maar ik ben er vorig jaar mee gestopt, ik kreeg't niet zoals ik het wilde hebben zegmaar Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Audio cd's neem ik aan; das jammer - de mijne is gebouwd op mp3's; anders kon je em hebben. |
|
quote:... en vinyl en tapes... ben wel benieuwd hoe je dat aan boord legt! Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
hmmz....ik heb mijn halve...niet mijn hele, muziek collectie ook in database...heel simpel. Ik kan er verder weinig mee, behalve in vullen in tabellen en iets op alfabet zetten enzo...ik ben n00b als ik naar dat plaatje kijk.. Suck my piss |
|
quote: hrm.... denk dat de relaties ongeveer zo liggen: ENTITEIT ARTIEST Artiest-id Naamartiest etc. ENITEIT ALBUM Album-id Artiest-id Jaar album Type Medium (cd, vinyl) etc. andere info ENTITEIT TRACKS Tracknummer-id Album-id Titellied etc. andere info Zodra de basis ligt, is de rest prutsen. Beetje basiskennis van Macro's is wel vereist voor sommige dingen. |
|
quote: Huh? Kan dat zo maar met Access? Dan heb ik er toch niet goed naar gekeken blijkbaar... |
|
quote: Hehe, ik heb nu 3014 mp3's in de database staan. Hieronder volgt een .rtf word geexporteerd overzicht gemaakt uit die database: http://www.cuci.nl/~questie/rptTotaallijst.rtf Kan de gekste dingen ermee oproepen. Het mooiste vind ik mp3's per opslagmedium. Dan weet ik precies wat op m'n cdtjes staat. |
|
ja ongeveer zoiets.... ik wou iets waar ik per band, de lp's in mn bezit kon opvragen (met de nummers, jaartal, line-up, etc) maar ook dat ik kon zoeken naar een nummer (van "fuck ja van wie was dat nr alweer?") Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Nooit gehoord van Switchboards? Te vinden onder extra, database hulp programma's. Op zich kan access best veel, het switchboard is al een redelijk goed menu. |
|
quote: Ah, dat moet te doen zijn, als je dat plaatje bekijkt van het switchboard wat ik erop heb gezet - onder database queries kan ik zoeken. |
|
quote: Nee dus. Ik heb Access maar 1 keer gebruikt en vond het toen zo klote dat ik het nooit meer aangeraakt heb. |
|
Ik krijg databases nu behandelt op de vu, met name het modelleren nog "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
mss toch nog eens heruitpluizen, krijg er zelfs zin in om te prutsen. Barrrman vroeg me overlaatst een lijst te maken met alle metalbands die'k kende, dus als dat zo lekker exporteert wordt dat nog interessanter Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Datamodellering & normaliseren Heb ik idd ook gehad. Erg leuk vond ik. Daarom ben ik ook zo gek en blijf aan de gang met access. |
|
bij ons wordt er vooral met unix gewerkt, dus geen access hier "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ik wil graag na afstuderen iets met Oracle gaan doen, mogelijk DBA. |
|
op dit moment besteden we geen aandacht aan platformen, het is nog puur theoretisch en ik zou ook nog niet weten waar ik de database op zou willen maken "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Nu ja, volgens mij is access alleen het meest wijdverspreide tool onder particulieren. Misschien zijn er wel meer... kent iemand ze? |
|
ben er net deze periode mee bezig, moet het dus nog leren hehe Je moeder. |
|
Ik heb voor mijn homepage ook erg veel databases nodig, maar ik hou niet zo van die uitgebreide programma's. Ik doe alles maar dan ook alles gewoon in platte tekstfiles. Werkt voor mij prima, ik schrijf zelf de c++ files die er statistieken uithalen, htmls van maken etc etc. Zo is de hoofd datafile voor mijn homapage (track info van 2500 cds) een textfile van 1.8 Mb. Lekker klein en snel dus, dat krijg je in een programma als access niet voor elkaar (tenminste niet op mijn trage compu ghehehe) Zenial |
|
quote: Nu ja, voor een homepage heb ik het niet nodig. Wel knap hoor!! Ik heb nog geen performance problemen gemerkt bij 1 van mijn databases, god verbied. >.< Ze moeten me maar eens crashen. AI!!!! |
|
hmz ik heb ook alles in een access DB'tje, maar heb met VB er een beheerprogje omheen gemaakt. Op het moment dat ik het bouwde wist ik meer van VB dan van access, dus vandaar. |
|
k doe wel veel met databases maar dan niet met access. ik gebruik het voornamelijk om internetapplicaties te programmeren. ik heb ook een database aangelegd voor alle albums (origineel en mp3) die ik heb. gewoon voor de gein. geen track info... misschien dat dat nog komt. moet ik alleen 1000 albums opnieuw doorlopen... (niet zelf intikken natuurlijk ) REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD! |
|
Ik ben (overdag, heh ) medewerker databasebeheer bij een verzekeringsmaatschappij. Maar dat zijn geen muziekdatabasejes... En we benaderen de tabellen met behulp van SAS; het ding draait op een Oracle-engine. Het zijn van die systemen die jaren van geschiedenis hebben, vol ontwerpwijzigingen e.d. Daarom hebben we ook een E-R diagram van 63 bladzijden, en een data dictionary van 2500 A4'tjes . [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 17-02-2003 9:35] |
|
Owja werk... SQL server daar doe ik wel het een en ander mee... quote: Dat ken ik ook erg goed, zelfs op een systeem dat 6 jaar oud is Een goede DBA zouden we trouwens wel kunnen gebruiken... maar ja bezuinigingen. [Dit bericht is gewijzigd door elessar op 17-02-2003 10:12] |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |