|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
In de tijd van newton waren alle wetenschappers óók alchemist, theoloog en ethicus.. dat wist ik wel.. Maar van die voor spelling heb ik nog nooit gehoord.. Staat er ook bij waar je er meer over kan vinden? 't lijkt me wel interessant.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Newton zei niet dat het einde in 2060 zou komen; hij zei dat het na 2060 zou gebeuren, en dat het dan best nog een tijd zou kunnen duren. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Give or take 250 a la die ene astroide... |
|
Newton was maar een klein deel van zijn leven een "groot natuurkundige". Zijn natuurkunde wetten vond hij min of meer toevallig omdat hij het fysische gedrag van de hemel lichamen wilde bestuderen en ook omdat hij zich nogal verveelde.(Hij leefde in die periode op het platteland omdat de pest Londen helemaal platlegde). Hij heeft aardig wat over astrologie gepubliceerd maar de kwantiteit van zijn publicaties was groter dan de kwaliteit. Ik zou het dus met een vrachtwagentje zout nemen. |
|
Newton is toch die kerel die de meest briljante ideeen krijgt als er dingen op zijn hoofd vallen? Dit slaat nergens op. |
|
nee |
|
Is het ook geen poppetje uit een tekenfilmserie? Ik kan me vaag zoiets herinneren. Ik kan ook wel voorspellen dat de wereld na 2060 vergaat, moeilijk hoor... [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 22-03-2003 18:47] |
|
|
|
ach, die Newton toch... het ware wel interessanter geweest mocht er een precies jaartal op plakken, en niet zo van "na 2060" ... ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
quote: de kerel is niet helderziend |
|
quote:en een complete mafketel... |
|
*voor de niet-natuurkunde fans onder ons toch* ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Natuurlijk was Newton alchemist! Net zoals vele andere 'wetenschappers' van zijn tijd (wetenschap bestond toen nog niet zoals wij het nu kennen). Newton werd dan ook natuurfilosoof genoemd. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Ik mag sterven als de wereld niet vergaat in het jaar 2679. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Hij was ook zwaar gelovig == PRUTSER! |
|
(deels) hierover is een goede (historische fantasy) trilogie geschreven door Greg Keyes De trilogie heet: De eeuw van de wonderen, het eerste boek heet: Het wapen van newton. Gaat over wetenschap vs geloof en heeft een behoorlijk filosofische ondertoon. |
|
de 2de komst van Christus? Komt ie dat echt verhaal halen? Begrijp dat niet zo... Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
quote: en ik jou niet... |
|
quote: en ik JOU niet sukkel, kareltje kutmongool!!! |
|
en waar is dat goed voor peter? |
|
ja jongens, zo kan ie weer hè... vroeger waren wiskundigen (en wetenschappers in het algemeen) alles tegelijkertijd, omdat het simpelweg niet zo uitgebreid was als vandaag de dag. nu is het quasi onmogelijk om alles over zelfs ook maar één tak van gelijk welke wetenschap te kennen het is gewoon te veel... those were the days dat integralen niet bestonden ... ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Ja als je het met een intergraal zou uitrekenen zou je echt niet op 2060 uitkomen |
|
ik heb al vreemdere verbanden zien leggen met integralen... nu nog een functie vinden en de juiste grenzen nemen : op naar de 2060!!! ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Maar waar neem je de functie van -Gristenen -Gelovigen -Domme mensen (combinatie) -... |
|
als je op 2060 wilt uitkomen, is er inderdaad altijd wel een berekening te vinden die daar op uit komt. no problemo... Ehm... 2000 + 60 = 2060 (!!!) Dit slaat nergens op. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |