IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Standbeelden Vorige pagina
Asherah
Usericon van Asherah
Posted 04-03-2003 19:59 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2003 22:57 schreef aerodis het volgende:
ik zit er over na te denken om Kunstgeschiedenis te studeren


Niet doen, als bijvak is het super, maar kunstgeschiedenis aan de unief valt enorm tegen...


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 04-03-2003 20:00 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2003 19:59 schreef Asherah het volgende:
Niet doen, als bijvak is het super, maar kunstgeschiedenis aan de unief valt enorm tegen...
waarom niet?

Ik wou het ook gaan doen nl....


true disco chick


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 04-03-2003 20:04 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Wel... in het eerste jaar heb je véél meer gechiedenis dan kunstgeschiedenis, dus alleen doen als ook dat je erg interesseert, verder had ik het weinige beetje kunstgeschiedenis in datzelfde eerste jaar al allemaal minstens even uitgebreid gezien eerder, dus daar was ook niks aan, en verder moet je na één of twee jaar kiezen tussen theatergeschiedenis, muziekgeschiedenis of filmgeschiedenis of nog iets, ben ff vergeten wat, het blijft dus niet puur om die artistieke stromingen tussen de oudste tijden en de moderne kunst draaien... je hebt bijvoorbeeld ook architectuur, dodelijk saai, believe me... Tenzij dit alles je even erg interesseert als kunstgeschiedenis zoals ik het net beschreef, zou ik er niet aan beginnen...


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 04-03-2003 20:05 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com



Ik wist het! Kunstgeschiedenis is DE studie voor mij!


Don't blush when I rip you open


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 04-03-2003 20:06 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht



pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 04-03-2003 20:07 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Voor mij ook nog steeds hoor

Geschiedenis was mijn 2de keus nl


true disco chick


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 04-03-2003 22:07 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Alle stromingen van de kerk en dergelijken vind ik niet echt interessant.


Blitzkruchekuch
Usericon van Blitzkruchekuch
Posted 21-06-2005 0:39 by Blitzkruchekuch Wijzig reactieProfiel van BlitzkruchekuchQuote dit bericht

Ik wil graag een standbeeld van theo van gogh, zijn linker been in rotterdam, zijn rechter in amsterdam......zodat ze zijn reet in marokko kunnen zien.een grote afzuigkap onder zijn ballen en een ventilator in zijn achterste...mensen,dan zijn we meteen van de gore uitlaatgassen af!!!


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 21-06-2005 0:42 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

´Bronzen Nachtwacht komt naar Den Haag´
09 Juni 2005 18:17:13


DEN HAAG (ANP) - De Nachtwacht van Rembrandt van Rijn, maar dan anders, maakt zijn opwachting in de Hofstad. De levensgrote, in brons gegoten leden van de Compagnie van Frans Banning Cocq en Willem van Ruytenburch bewaken vanaf 26 juni een tijdje paleis Noordeinde in Den Haag.


Dat is het plan waaraan het Buurtschap Noordeinde momenteel werkt, zei voorzitter Bart Kat donderdag. De ondernemers uit de straat van het werkpaleis van koningin Beatrix willen het stilleven laten overkomen uit de tuin van kasteel St. Gerlach in Valkenburg aan de Geul in Zuid-Limburg.

Dit ter ere van het 25-jarig regeringsjubileum van de vorstin. Rembrandt zelf zal ook acte de présence geven: de Russische kunstenaars Alexander Taratynov en Mikhail Dronov lieten ook zijn beeltenis in brons gieten. ,,Hij zit voor de groep beelden te schilderen´´, aldus Kat.

De groep van 22 bronzen beelden maakt deel uit van de tentoonstelling Noordeinde in Beeld. Dertien galeriehouders uit de straat hebben uit hun collectie een beeld gekozen dat zij in hun etalage tentoon stellen. De koningin mag daaruit een exemplaar kiezen, dat zij dan aan het einde van het jubileumjaar cadeau krijgt van het buurtschap, legde Kat uit. Na Den Haag reist Rembrandt met zijn gezelschap volgens hem door naar Amsterdam, in verband met het Rembrandtjaar in 2006.



slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 2:18 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2003 13:24 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
best wel ziek eigenlijk...
Waarom zouden ze zoiets hebben gedaan? Na een bloederige oorlog veel lijken over dus dachten ze: laten we er maar een gebouw van maken?


Mocht je nog steeds nieuwsgierig zijn naar het antwoord:
Ik heb een tijdje terug op tv een docu over soortgelijke catacombes onder Parijs (als ik me niet vergis) gezien. Die beenderen werden vanwege plaatsgebrek op de begraafplaatsen daar in die catacombes gestapeld om plaats te maken voor de nieuwe doden. Op deze manier werden de overledenen toch nog met respect behandeld en konden mensen die toch nog bij hun doden willen zijn hun dierbaren toch nog opzoeken (al vraag ik me af hoe je de botten uit elkaar wilt houden aangezien ze alles op soort been hadden gesorteerd).


steenbok
I AM THE BLACK WIZARDS!!!
Usericon van steenbok
Posted 28-07-2005 15:22 by steenbok Wijzig reactieProfiel van steenbokQuote dit berichthttp://www.isleofman.nl

quote:
Op 1 maart 2003 12:19 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
er schijnt trouwens een kasteel ergens te staan waar veel meubels en lampen en dergelijke gemaakt zijn van echte mensen schedels en beenderen van mensen, ik heb er een keer een documentaire over gezien op tv, weet iemand waar dit kasteel zich bevind?





net buiten praag geloof ik....
ik had er heen gewild toen ik vorige zomer in praag was maar het mocht niet zo zijn...


can't spel CRAP without RAP!!!


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 28-07-2005 16:28 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 1 maart 2003 12:48 schreef Valorian het volgende:
Hm.. foto die ik gemaakt heb van een graf in Parijs:

(dus niet echt een standbeeld, maar toch..)



Details zijn vooral erg gaaf:





(Oude post, late reactie; ik weet het!)
Père-Lachaise? Lijkt me echt geweldig mooi daar. Als ik ooit eens in Parijs kom (dat moet lukken), wil ik daar ook heen.


Bloodied by the thorns beside the leaves


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen