IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : King Crimson, en alles wat daarbij hoort Vorige pagina | Volgende pagina
innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 14-05-2003 16:20 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Wow, ik dacht dat op dour voornamelijk hardcore bands speelden. Nou ja, KC is ook hardcore op hun manier...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-05-2003 22:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 16:05 schreef NolthuarII het volgende:
King crimson speelt op het DOUR Festival in belgie!










Wanneer is dit, en waar?


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 15-05-2003 16:19 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

http://www.dourfestival.be/

10 t/m 13 july

57 euro 4 dagen 30 euro 1 dag

te Belgie

line up voornamelijk hardcore, wat dj's, wat ska bands, biohazard, king crimson, soulflfy en een heleboel dingen die me totaal niets zeggen en ook waarschijnlijk niks met metal te maken hebben.

Ze spelen overigens OOK op het north sea jazz festival in Den Haag

kosten 55 euro dagtick 135 euro 3 dagen

Voor meer tourdates buiten belgie/nederland zie www.king-crimson.com

Further dates will be added as they are officially confirmed. Please note: premature announcements that have been made elsewhere have listed some incorrect dates and venues.

er is nog 1 gat bij nederland/belgie...


[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 15-05-2003 16:24]


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 15-05-2003 16:20 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 16:19 schreef NolthuarII het volgende:
http://www.dourfestival.be/

10 t/m 13 july

57 euro 4 dagen 30 euro 1 dag

te Belgie

line up voornamelijk hardcore, wat dj's, wat ska bands, biohazard, king crimson, soulflfy en een heleboel dingen die me totaal niets zeggen en ook waarschijnlijk niks met metal te maken hebben.




Vreemde combinatie


I can't shoot straight unless I've had a pint!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 15-05-2003 16:24 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 16:20 schreef Dunne_Hein het volgende:
Vreemde combinatie


Mischien is er 1 dag hardcore dag en een ska dag en een dj dag ofzoeits dergelijks?

Tour is ter promotie nieuwe cd heeft iemand die al geluisterd?

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 15-05-2003 16:25]


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 15-05-2003 16:28 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

King Crimson komt dit jaar ook al op North Sea Jazz. Benieuwd hoe snel ze de zaal leegspelen.

Oh ja, en John Zorn, ook al zo'n muzikale extremist. Bekend van onder meer Painkiller met Bill Laswell op bas en Mick Harris (ex-Napalm Death, Scorn) op drums. Grind freejazz was dat.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 15-05-2003 16:31 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 16:28 schreef innerlogicmarty het volgende:
King Crimson komt dit jaar ook al op North Sea Jazz. Benieuwd hoe snel ze de zaal leegspelen.



He, dat is meer in de buurt


I can't shoot straight unless I've had a pint!


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 15-05-2003 17:29 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

...maar wel enorm duur...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-05-2003 20:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Okay, bij deze ik ga dus naar North Sea Jazz .


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-05-2003 20:43 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

He, doet DE server ut?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-05-2003 21:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 mei 2003 16:28 schreef innerlogicmarty het volgende:
King Crimson komt dit jaar ook al op North Sea Jazz. Benieuwd hoe snel ze de zaal leegspelen.

KING CRIMSON

Optreden op North Sea Jazz:
> zaterdag 12 juli 2003 : Paul Acket Paviljoen : 18:00 - 19:15 uur

Line-up:
Adrian Belew (vocals, guitar); Robert Fripp (guitar); Tony Levin (bass); Pat Mastelotto (drums)

Niet de beste line up en nogal korte set


Oh ja, en John Zorn, ook al zo'n muzikale extremist. Bekend van onder meer Painkiller met Bill Laswell op bas en Mick Harris (ex-Napalm Death, Scorn) op drums. Grind freejazz was dat.


Helaas andere line up; belooft wel MEGA vet te zijn!!!!

JOHN ZORN ELECTRIC MASADA

Optreden op North Sea Jazz:
> zondag 13 juli 2003 : Paul Acket Paviljoen : 18:30 - 19:45 uur

Line-up:
John Zorn (sax); Marc Ribot (guitar); Jamie Saft (keyboards); Trevor Dunn (bass); Kenny Wollesen (drums); Cyro Baptista (percussion)


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-05-2003 21:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 15-05-2003 21:05 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 17:29 schreef innerlogicmarty het volgende:
...maar wel enorm duur...


Hoe duur is duur?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 15-05-2003 21:40 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Jammer dat het zo prijzig is 55 euro voor een dagticket.. pfft

Ze hebben daar ook nog een PWA zaal met stoelen waar je extra voor moet betalen (king crimson speelt in het paviljoen)

ook valt het samen met jamrock waar ik wel heenwilde lijkt me wel een tof festival en goedkoop

quote:
Op 15 mei 2003 20:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay, bij deze ik ga dus naar North Sea Jazz .


Vaste baan dat helpt inderdaad denk ik (qua kosten).
Wat ga je allemaal kijken dwaallicht? Het enigste wat ik verder ken is Van Morrison. Verder nog wat dingen als Relax en Mo'Jones van naam.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-05-2003 21:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Vaste baan helpt ja bovendien laat ik de metalfestivals schieten, dat scheelt. Ik zie wel dat KC maar een uur speelt . Als ze op tour gaan, ga ik daarvoor. Ik weet verder zowat niets van jazz, bovendien zie ik er ook veel pleuriszooi tussenstaan (Laura Fygi e.d.).


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 16-05-2003 11:22 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 21:40 schreef NolthuarII het volgende:
Jammer dat het zo prijzig is 55 euro voor een dagticket.. pfft

Ze hebben daar ook nog een PWA zaal met stoelen waar je extra voor moet betalen (king crimson speelt in het paviljoen)

ook valt het samen met jamrock waar ik wel heenwilde lijkt me wel een tof festival en goedkoop




Jamrock! Moet ik dit jaar spelen! Met mijn indierock bandje. Heb gehoord dat dat een erg gezellig festivalletje is...

On-topic: Deze line-up van KC vind ik niet de meest beroerde. Pat Mastelotto is een erg goede drummer. Notabene ex-Mr Mister (Take-these broken wings...stelletje EO-rockers)


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 16-05-2003 11:24 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 21:03 schreef Mutilator het volgende:
Helaas andere line up; belooft wel MEGA vet te zijn!!!!

JOHN ZORN ELECTRIC MASADA

Optreden op North Sea Jazz:
> zondag 13 juli 2003 : Paul Acket Paviljoen : 18:30 - 19:45 uur

Line-up:
John Zorn (sax); Marc Ribot (guitar); Jamie Saft (keyboards); Trevor Dunn (bass); Kenny Wollesen (drums); Cyro Baptista (percussion)



Hmmm, op bas Trevor Dunn? Is dat niet de bassist van Mr. Bungle en Fantomas? John Zorn heeft de eerste van Mr. Bungle geproduceerd dus dat zou het cirkeltje weer rondmaken...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-06-2003 22:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou, ik heb vandeweek dus 'VROOOM VROOOM' gekocht en dat is een live-dubbelCD van de Thrakattak tour (de tour ter gelegenheid van het briljante 'Thrak' album uit 1994 dus) en mensen, mensen, dit album is een uitstekende gelegenheid om er eens achter te komen waar de fuck dat King Crimson nu over gaat!!!

Ik vind CD 1 het tofst, daar staan de meeste klassiekers op... kippevel momenten, zoals de drum-improvisatie (line-up is met twee drummers!) waarna BWANGGG 'Red' losbarst met die machtige eerste gitaarriff waarop het publiek in gejuich ontsteekt, nou, dat is orgastisch man. Machtig moment... machtig nummer, machtige band!! Zelfde geldt voor de virtuoze improvisatie daarna en vervolgens KLABANG de über-ruige beginriff van '21st Century Schizoid Man'. KOPUH!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-06-2003 22:15]


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 07-06-2003 8:43 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Jammer dat het zo duur is als ze een keer in de burt spelen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2003 0:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Gepost 'for future reference':

Naast 'In the Court of the Crimson King' kan ik verder aanraden: Larks Tongues in Aspic, Starless and Bible Black, Red, Discipline, Thrak. Ik ken een paar andere albums die ik echter niet zo über tof vind als deze, maar ik moet nog een paar andere luisteren die ook tof schijnen te zijn. Maar die vijf die ik noemde zijn echt helemaal te gek (vooral die eerste drie, zijn de drie albums op rij gereleased door de tweede line-up van King Crimson, echt ongelooflijk spul). 'Discipline' is als je het mij vraagt de beste plaat uit de jaren '80 periode, en 'Thrak' is het beste album van het 'double trio' (uit 1994). Echt te gek.


Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 11-06-2003 11:41 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 0:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Gepost 'for future reference':

Naast 'In the Court of the Crimson King' kan ik verder aanraden: Larks Tongues in Aspic, Starless and Bible Black, Red, Discipline, Thrak.


Heb je 'The power to believe'(hun laatste) al gehoord?
Ik vind het gelijk een van hun betere albums.


Thus spoke the night spirit....


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2003 21:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 11:41 schreef Psychoblast het volgende:
Heb je 'The power to believe'(hun laatste) al gehoord?
Ik vind het gelijk een van hun betere albums.

Nee, heb een beetje schroom om hem te gaan luisteren.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 11-06-2003 23:03 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Je wilt ze chronologisch "ontdekken"? Of is het de titel?

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 11-06-2003 23:06]



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2003 23:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2003 23:03 schreef Azagthoth het volgende:
Je wilt ze chronologisch "ontdekken"?

Daarvoor is het al te laat, ik vrees echter dat KC het meeste van z'n focus is kwijtgeraakt en een voortkabbelende KC-plaat is toch slecht voor m'n wereldbeeld .

*edit* die titel belooft ook niet veel goeds nee, maar VOORUIT, laat ik het op 'voor meerdere interpretaties vatbaar' houden

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 11-06-2003 23:07]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 11-06-2003 23:14 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

De titel heeft mij vorige keer wel weerhouden om het dus te kopen. Het beloofd niet veel goeds, maar ik mag eigenlijk niet zo bevooroordeeld zijn. Maar er is iig genoeg keuze om deze nog ff te ontwijken...



Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 12-06-2003 22:37 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

Niet talmen, KC kan soms wel eens cynisch uit de hoek komen zeg maar. Verwacht hier ook maar iets dergelijks en een steengoeie schijf.


Thus spoke the night spirit....


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen