|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Wanneer is dit, en waar? |
|
http://www.dourfestival.be/ 10 t/m 13 july 57 euro 4 dagen 30 euro 1 dag te Belgie line up voornamelijk hardcore, wat dj's, wat ska bands, biohazard, king crimson, soulflfy en een heleboel dingen die me totaal niets zeggen en ook waarschijnlijk niks met metal te maken hebben. Ze spelen overigens OOK op het north sea jazz festival in Den Haag kosten 55 euro dagtick 135 euro 3 dagen Voor meer tourdates buiten belgie/nederland zie www.king-crimson.com Further dates will be added as they are officially confirmed. Please note: premature announcements that have been made elsewhere have listed some incorrect dates and venues. er is nog 1 gat bij nederland/belgie... [Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 15-05-2003 16:24] |
|
quote: Vreemde combinatie I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
quote: Mischien is er 1 dag hardcore dag en een ska dag en een dj dag ofzoeits dergelijks? Tour is ter promotie nieuwe cd heeft iemand die al geluisterd? [Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 15-05-2003 16:25] |
|
King Crimson komt dit jaar ook al op North Sea Jazz. Benieuwd hoe snel ze de zaal leegspelen. Oh ja, en John Zorn, ook al zo'n muzikale extremist. Bekend van onder meer Painkiller met Bill Laswell op bas en Mick Harris (ex-Napalm Death, Scorn) op drums. Grind freejazz was dat. |
|
quote: He, dat is meer in de buurt I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
...maar wel enorm duur... |
|
Okay, bij deze ik ga dus naar North Sea Jazz . |
|
He, doet DE server ut? |
|
quote: Helaas andere line up; belooft wel MEGA vet te zijn!!!! JOHN ZORN ELECTRIC MASADA Optreden op North Sea Jazz: > zondag 13 juli 2003 : Paul Acket Paviljoen : 18:30 - 19:45 uur Line-up: John Zorn (sax); Marc Ribot (guitar); Jamie Saft (keyboards); Trevor Dunn (bass); Kenny Wollesen (drums); Cyro Baptista (percussion) [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-05-2003 21:04] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Hoe duur is duur? I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Jammer dat het zo prijzig is 55 euro voor een dagticket.. pfft Ze hebben daar ook nog een PWA zaal met stoelen waar je extra voor moet betalen (king crimson speelt in het paviljoen) ook valt het samen met jamrock waar ik wel heenwilde lijkt me wel een tof festival en goedkoop quote: Vaste baan dat helpt inderdaad denk ik (qua kosten). Wat ga je allemaal kijken dwaallicht? Het enigste wat ik verder ken is Van Morrison. Verder nog wat dingen als Relax en Mo'Jones van naam. |
|
Vaste baan helpt ja bovendien laat ik de metalfestivals schieten, dat scheelt. Ik zie wel dat KC maar een uur speelt . Als ze op tour gaan, ga ik daarvoor. Ik weet verder zowat niets van jazz, bovendien zie ik er ook veel pleuriszooi tussenstaan (Laura Fygi e.d.). |
|
quote: Jamrock! Moet ik dit jaar spelen! Met mijn indierock bandje. Heb gehoord dat dat een erg gezellig festivalletje is... On-topic: Deze line-up van KC vind ik niet de meest beroerde. Pat Mastelotto is een erg goede drummer. Notabene ex-Mr Mister (Take-these broken wings...stelletje EO-rockers) |
|
quote: Hmmm, op bas Trevor Dunn? Is dat niet de bassist van Mr. Bungle en Fantomas? John Zorn heeft de eerste van Mr. Bungle geproduceerd dus dat zou het cirkeltje weer rondmaken... |
|
Nou, ik heb vandeweek dus 'VROOOM VROOOM' gekocht en dat is een live-dubbelCD van de Thrakattak tour (de tour ter gelegenheid van het briljante 'Thrak' album uit 1994 dus) en mensen, mensen, dit album is een uitstekende gelegenheid om er eens achter te komen waar de fuck dat King Crimson nu over gaat!!! Ik vind CD 1 het tofst, daar staan de meeste klassiekers op... kippevel momenten, zoals de drum-improvisatie (line-up is met twee drummers!) waarna BWANGGG 'Red' losbarst met die machtige eerste gitaarriff waarop het publiek in gejuich ontsteekt, nou, dat is orgastisch man. Machtig moment... machtig nummer, machtige band!! Zelfde geldt voor de virtuoze improvisatie daarna en vervolgens KLABANG de über-ruige beginriff van '21st Century Schizoid Man'. KOPUH!!! [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-06-2003 22:15] |
|
Jammer dat het zo duur is als ze een keer in de burt spelen |
|
Gepost 'for future reference': Naast 'In the Court of the Crimson King' kan ik verder aanraden: Larks Tongues in Aspic, Starless and Bible Black, Red, Discipline, Thrak. Ik ken een paar andere albums die ik echter niet zo über tof vind als deze, maar ik moet nog een paar andere luisteren die ook tof schijnen te zijn. Maar die vijf die ik noemde zijn echt helemaal te gek (vooral die eerste drie, zijn de drie albums op rij gereleased door de tweede line-up van King Crimson, echt ongelooflijk spul). 'Discipline' is als je het mij vraagt de beste plaat uit de jaren '80 periode, en 'Thrak' is het beste album van het 'double trio' (uit 1994). Echt te gek. |
|
quote: Heb je 'The power to believe'(hun laatste) al gehoord? Ik vind het gelijk een van hun betere albums. Thus spoke the night spirit.... |
|
quote: Nee, heb een beetje schroom om hem te gaan luisteren. |
|
Je wilt ze chronologisch "ontdekken"? Of is het de titel? [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 11-06-2003 23:06] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Daarvoor is het al te laat, ik vrees echter dat KC het meeste van z'n focus is kwijtgeraakt en een voortkabbelende KC-plaat is toch slecht voor m'n wereldbeeld . *edit* die titel belooft ook niet veel goeds nee, maar VOORUIT, laat ik het op 'voor meerdere interpretaties vatbaar' houden [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 11-06-2003 23:07] |
|
De titel heeft mij vorige keer wel weerhouden om het dus te kopen. Het beloofd niet veel goeds, maar ik mag eigenlijk niet zo bevooroordeeld zijn. Maar er is iig genoeg keuze om deze nog ff te ontwijken... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Niet talmen, KC kan soms wel eens cynisch uit de hoek komen zeg maar. Verwacht hier ook maar iets dergelijks en een steengoeie schijf. Thus spoke the night spirit.... |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |