|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Welke zijn jouw favoriete kunststromingen? Voor mij is dat de romantiek true disco chick |
|
jugendstil vind ik wel mooi [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 08-03-2003 13:35] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Death & black metal, experimentele ambient. Nee, okay. Voor schilderkunst is het denk ik voorlopig impressionisme (Monet, van Gogh e.a.), al ben ik een behoorlijke barbaar op dat gebied (weet er nog nauwelijks iets van af). Ik vind de vrouwen van Gustav Klimt ook wel mooi, welke stijl is dat? En qua boeken: Amerikaanse 20e-eeuwse literatuur kan me erg bekoren (Burroughs, Pynchon, Vonnegut...). |
|
quote:Eigenlijk doel ik op de hele stroming,ik kan me er overal in terugvinden Zowel in de literatuur(Shelley,Keats,Coleridge,Byron,...) Als in de schilderkunst(Friedrich,Delacroix,...) Als in muziek (Beethoven,Mendelsohn,...) true disco chick |
|
quote: ? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Eerder iets als dit... [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 08-03-2003 13:15] |
|
Het is idd mooi. Ik weet niet wat het precies is, maar er zitten organische vormen (vormen van planten en dieren) in, wat een kenmerk is van het jugendstil. de onderste zou ik meer bij het impressionisme plaatsen [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 08-03-2003 13:18] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Gat-ver-"dame", dit gedrocht van bijna 2m hoog heeft mijn oom pontificaal aan het hoofd van zijn eettafel hangen ...en veel meer van dezelfde schilder en/of van dezelfde stroming (m.a.w. met blubbervrouwen) //edit Deze dus: [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 08-03-2003 13:19] |
|
quote: Volgens mij is Klimt idd Jugenstil, als ik het me goed herrinner zelfs een van de belangrijkere schilders van de Jugendstil Via google-assistentie kom ik uit bij het feit dat Klimt een van de oprichters is geweest van de stroming 'Secession', een stroming binnen de jugendstil . [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 08-03-2003 13:22] |
|
Dat is toch geen blubbervrouw, MBM... . Ik wil wel een plaatje van een blubbervrouw tevoorschijn halen? |
|
quote: ? [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 08-03-2003 13:22] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Potverdorie! Die heeft 'ie dus OOK! |
|
Nee, dat is niet echt eetlust opwekkend |
|
Het is geen Playboy!! Hier kan ik dus erg lang naar kijken: |
|
I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Die extra "optische" kunstkronkel die menigeen in hun brein heeft zit bij mij ergens anders. Metal, Booze und Mädchennn |
|
Ik heb hier een mooie poster van de brug van Monet aan de muur hangen, maar kan geen fijn plaatje vinden . *edit* wacht, dit lijkt er een beetje op [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 08-03-2003 13:43] |
|
er zijn heel veel verschillende versies van dat schilderij te vinden.. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Ja, maar niet degene die aan m'n muur hangt . Oh, sommige schilderijen van van Gogh vind ik ook wel mooi. Ik hou wel van dat woeste kleurgebruik en die krankzinnige penseelstreken. Al klink ik volgens mij voor een kunstkenner als iemand die zegt 'ik vind Morbid Angel wel goed, ik hou wel van die harde gitaren'. |
|
Dan moet je Herman Brood's "woeste" schilderijen ook kunnen apprecieren |
|
futurisme vind ik ook mooi I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: en die van marilyn manson dan... I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
true disco chick |
|
mooi weet je trouwens ook van wie het is? Blinded by Fear of Life... |
|
quote:Natuurlijk Rubens natuurlijk;wat een geniaal man true disco chick |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |