|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Voor mij erg simpel : plezier hebben .. en dan niet plezier als in hele dag stuiterend blij zijn (sterf hippies, ga eerst wassen en kom dan terug) maar je zelf lekker bezig houden met een fenomeen waar je veel in kwijt kunt. |
|
Het doel van muziek is emotie overbrengen door middel van geluid. [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 10-03-2003 21:58] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: daar ben ik het er wel mee eens, hoewel dat bekendheid in ons geval wel meevalt, ik hou me er ook zoveel mogenlijk buiten qua persoon/priveleven. ik wil niet dat mensen de muziek naar ons gaan beoordelen maar naar hoe het is/klinkt/waar het voor staat. Je moeder. |
|
quote: Dus jij vindt ook dat geld verdienen geen rol speelt? Dat wil dus zeggen dat jij je muziek ook zomaar downloadbaar zou stellen op het internet om zo maar zoveel mogelijk live concerten te kunnen scoren? Want daar maak je lol. [Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 10-03-2003 21:58] I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
1)Het overbrengen van een boodschap. 2)Vermaken van mensen. Dit lijkt in ieder geval wel zo. Nu zijn er genoeg bandjes die dus totaal geen boodschap hebben dus dan gaat regel 2 in werking. In de betere gevallen zou beide regels van toepassing moeten zijn lijkt me, zowel het vermaken van mensen als diezelfde mensen iets duidelijk maken. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
quote: Hmmm, ik vind dit persoonlijk een te nauwe definitie. Het enige 'doel' waar muziek aan zou moeten beantwoorden is inderdaad dat van expressie, dat ben ik met je eens. Bij iets als Idols is onduidelijk wat het doel is, omdat die muziek door wel heel veel mensen tot stand komt. Het doel van de uitvoerende gebruiksvoorwerpen is zoveel mogelijk aandacht krijgen en beroemd worden. Het doel van de managers e.d. is zoveel mogelijk geld verdienen. Het doel van de oorspronkelijke componisten is hetzij geld verdienen, hetzij 'mensen vermaken'. Verder zullen veel bands in het ondergrondse circuit echt niet serieus over hun 'doel' nadenken hoor; de meesten willen alleen maar vet rocken en het publiek vermaken. Sommige anderen houden er een compleet ideologische agenda op na, sommige zelfs een politieke of godsdienstige. Dus 'het doel van de muziek' is niet eenduidig te karakteriseren voor muziek als geheel. Wat is JOUW doel van muziek? Waarom luister je het? |
|
quote: Vermaken van mensen? Overbrengen van een boodschap ? Damn, lijkt eerder 2 van de 10 ge/verboden dan doelen van muziek. Muziek maak je mijns inziens toch om je zelf te vermaken, dan pas een ander. Boodschappen overbrengen vind ik ook weer zo betweterig: "luister naar mijn boodschap" ja & amen .. blaa |
|
quote: Als ik betaald zou krijgen om iets te doen waar ik plezier in zou hebben zou dat mooi meegenomen zijn. Het is niet mijn vereiste. Echter is het wel fijn als je wat van de verdiensten van een zaal ziet als je optreed, jij zorgt er tenminste (hopelijk) voor dat er mensen komen en dat die het leuk hebben en dat ze geld uitgeven (daarom worden concerten georganiseerd door zalen, geld verdienen. En om je plezier je arm te laten maken is ook een plezierdodende factor. Optreden is dus niet alleen om geld mee te verdienen, het is slecht een factor in het geheel van muziek maken. |
|
quote: Met dat laatste ben ik het niet eens. Het is niet voor iedereen belangrijk dat andere mensen dat kunstwerk kunnen horen/zien. Muziek is creativiteit, en heeft dan ook met veel meer te maken dan alleen maar het uitdrukken van gevoel. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Hoe je het formuleert maakt me niet uit maar je zit niet voor niets een tekst te schrijven. Je geeft iets weer in een nummer, een verhaal dat ondersteunt word doormiddel van geluid. Dit is mischien wat zwart/wit gezien. In nummers word bijv. gesproken over wereldse situaties, persoonlijke ervaringen, anti dit en anti dat, enz. Een luisteraar zal bij sommige nummers ontroerd zijn of aangesproken, noem het zoals je wilt, of niet natuurlijk. En zoals jij zegt "luister naar mijn boodschap" bedoelde ik het natuurlijk niet. Mensen vermaken zich nou eenmaal bij muziek, of het nou een fan is of de muziekant zelf. Het zal vast wel beginnen als eigen vermaak. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
denk boodschap uitbrengen naar de wereld, dat heeft opzich veel met optreden te maken. Denk ook dat muziek voor de meesten emotie is... iedereen moet zijn/haar emotie kwijt, de een via praten, tekenen en de ander met muziek ... kan er weinig van zeggen want ik luister alleen muziek... dan weet je niet goed wat het doel is, want die wordt bepaald door de groep... denk ik I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Als je muziek om de boodschap maakt ben je belerig bezig, in teksten schrijf ik over dingen die mij gebeurd zijn en waar ik over blijf doordenken, het zijn geen boodschappen voor een ander. Iemand die die teksten leest kan er natuurlijk wel een boodschap uithalen, maar dat is dan niet mijn bedoeling, bijvoorbeeld doordat die persoon zeg kan inleven in de situatie. Dit is dus dan niet bedoeld om een boodschap over te brengen, maar dat doet het dan blijkbaar toch .. dat is voor de schrijver natuurlijk leuk om te merken dat dat zoiets bij iemand losbrengt. Maar teksten schrijven dat alles islamieten dood moeten (ik geef maar een simpel voorbeeld) vind ik betweterig overkomen, en ik hou er niet van als iemand mij een mening propbeerd op te dringen, dus ik zal het zelf zo weinig mogelijk proberen te doen (wat best moeilijk is overigens). |
|
Het is gewoon mooi, en sommige teksten zetten je tot denken aan. Maar meestal luister ik muziek gewoon puur omdat ik het mooi vind, en me er goed bij voel als ik het luister. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Muziek als ego-gratificatie dus. Kan ook heh . |
|
het is een boodschap leuk verpakt maar zoals bij veel mensen gaat het meestal meer om de verpakking dan de inhoud Je moeder. |
|
Ik luister naar muziek om mijn stemming of emotie te versterken of te veranderen. Om een sweer te creëren. Ik maak muziek (probeer het lukt nie) omdat ik het leuk vind. Het belangrijkste van de muziek vind ik dus dat het bij mijn emotie past. Daardoor luister ik ook naar verschillende soorten muziek. Heb nou eenmaal verschillende emoties. Is ook nog eens leuk als de emotie van het nummer bij de tekst past. En dat is wat ik heel vaak mis bij top 40 nummers. TotZiens |
|
denk dat muziek vooral een medium is om plezier te hebben en om in contact te komen met soortgelijken. muziek maak je idd zelf om fun te hebben en deze met andere te delen. ook eventuele boodschappen kunnen hierin verwerkt worden (is niet noodzakelijk, oh wat gaat ik die teringlijers die altijd zagen van die band brengt geen boodschap, dus ze kunne oprotte). het gratis verspreiden van muziek op i net of dergelijke is een andere zaak, as de band er zelf met akkoord is waarom niet... pz ik ga slapen straight edge - extravaganza as fuck |
|
quote:Heb je die post gewoon gecopy-paste uit een ander topic? Ik meen eens precies hetzelfde gelezen te hebben van U... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: nee, post hier nog maar een week ofzo. miskien op een ander forum maar dees is geen copy paste maar gewoon mijn mening straight edge - extravaganza as fuck |
|
Muziek heeft helemaal geen doel, en dat is er net zo leuk aan. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
voor mij is muziek vermaak, en ik denk ook dat het oorspronkelijk wel zo bedoeld is. Overigs luister ik voornamelijk muziek zonder naar teksten te luisteren (dus zuiver naar melodie) overigs is het 'doel' van muziek naar mijn mening sterk afhankelijk van het soort muziek [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 11-03-2003 11:53] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
vermaak/expressie/begeleiding/geld verdienen (dat is ok als het een gevolg is, jammer genoeg is het vaak een doel op zich) I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Muziek heeft verscheidene doelen. Muziek is er soms om de ene te choqueren, om te andere te amuseren, om dan nog een andere zich te laten uiten,...(is maar een greep uit het gamma). Je kan me de bout hachelen! |
|
dat zeg ik! Gamma! |
|
Geluiden hebben mensen altijd geïntrigeerd zelf in de oertijd maakten ze muziek welliswaar niet zoals we die nu kennen (alhoewel sommigen dat nog steeds doen: Rap en hiphop). dus ja in den beginne was het een vorm van communicatie, aandacht trekken....en dit is nog steeds zo! After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |