|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja dikke lul zeker. als jij een potentiele allochtoon als kandidaat krijgt die qua eisen de beste is en verder geen problemen veroorzaakt,over hoofddoekjes loop te zeiken, de taal spreekt, goed is aangepast etc etc., ben je niet slim bezig als je een slechtere kandidaat aanneemt, puur omdat het ooit een buitenlander was (of voorouders heeft). ps: je hebt wel een mooi icoontje trouwens van een supergoede band. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-03-2003 17:28] |
|
[quote]Op 20 maart 2003 17:24 schreef attila_de_hun het volgende: foutje [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-03-2003 17:27] |
|
quote: net wat ik ook denk. Je moet de allochtonen niet blijven uitschijten of wat dan ook. Als een allochtoon beter is dan een blanke, geef hem die job dan, wat is het probleem? Als hij iets misdoet flikker hem eruit, net gelijk blanken eruitgeflikkerd worden. Iedereen gelijk, maar blijkbaar voelen sommige mensen zich gelijker dan andere... |
|
quote: Nou, ik vind dat IK (het is tenslotte MIJN winkel) zelf mag weten wie ik aanneem. Ik snap wel waar je naartoe wil met je opmerking. Maar over het algemeen wordt een klant liever aangesproken door gewoon een Nederlandse man/vrouw. En daar speel ik op in, want het mag me tenslotte geen omzet kosten. Kijk, ik krijg af en toe Turken in de winkel, dat ik naderhand (bij het schrijven van de order) pas in de gaten krijg dat ze El Chanoui of iets dergelijks heten met de achternaam. Die mensen zijn gewoon zó "ver-Nederlandst" dat je nog niet eens meer merkt dat ze buitenlands zijn. Maar het lijkt mij dat dat niet de mensen zijn waarover dit topic gaat. Dat zullen meer de mensen zijn die er op staan dat ze burka's mogen dragen onder het mom van "vrijheid van godsdienst", en zo'n figuur neem ik nog niet aan ook al krijg ik er geld bij !!!! BLASTBEATS FOREVER |
|
quote: haha, je denkt zeker dat je personeel zomaar de zak kunt geven. Helaas, zo zit het niet in elkaar. Daar moet een echte reden voor zijn, en niet zomaar "ik ben niet tevreden over je, dus blijf voortaan maar thuis" Ging het maar zo makkelijk !!! BLASTBEATS FOREVER |
|
Proefperiode? Touché, pussycat! |
|
De tijd waarin het bedrijf je zonder pardon mag ontslaan als zij vinden dat je het niet goed genoeg doet... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: dat ben ik absoluut zeker met je eens. maar bijn solicitatie kun je toch eisen dat zulke dingen niet mogen? |
|
quote: Daar durf ik niks over te zeggen, dat weet ik nml. niet. Maar het lijkt mij dat dat dan wel weer als discriminatie beschouwd wordt. Maar het lijkt mij de werkgever zijn goed recht als ie dat kan eisen. Je bepaalt tenslotte toch zelf wie je in je winkel zet. BLASTBEATS FOREVER |
|
quote: Ik had dit antwoord verwacht. Ga je zelf eens even ná, als jij in je proefperiode zit. Ben je dan niet de heiligheid zelve op je werk ?? Je wilt tenslotte toch aangenomen worden, niet ?? Daarna begint het gezeik pas, en dat heb ik verschillende keren van dichtbij meegemaakt. Neem van mij aan, als je iemand "hell on earth" toewenst, gun hem personeel !! BLASTBEATS FOREVER |
|
quote: Als jij kan aantonen dat zo'n burka (of wat dan ook) een negatieve invloed heeft op de gang van zaken in je winkeltje, dan heb je het recht om iemand om die redenen niet aan te nemen. Maar je kan altijd een reden verzinnen die sowieso "goed" is, bijvoorbeeld dat een andere kandidaat geschikter was. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Je kunt in de functieomschrijving "representatief uiterlijk" opnemen. Zo worden ook al jaren piercings uit supermarkten gehouden |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina |