|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: (Ppfff...late reactie van mij) Maar idd, dat bedoelde ik. Ik heb hier weinig meer aan toe te voegen. Don't blush when I rip you open |
|
Elk topic over dierenleed heeft exact hetzelfde verloop: Eerst de agressies en verdriet van wat mensen doorspekt met enige 'wat boeit het nou, het was een dier' opmerkingen. Vervolgens wat negatieve reacties daarop. Dan komt de opmerking dat mensen dagelijks vlees eten en dat er dus dagelijks dieren moeten lijden. Ik wil eraan toevoegen dat ik het zeer droevig vindt, temeer omdat het schaap mijn lievelingsdier is. En ik heb geen zin om het argument van de vegetariërs aan te gaan vallen want dat heb ik al vaak genoeg gedaan. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
True.. Maar wat is het nut van zulke topics, je kan er zo weinig mee... 1000 reacties van mensen die het betreuren? Ik blijf het kinderachtig vinden als mensen het leed van 'recreatiedieren' zich zo aantrekken, terwijl ze wel bioindustrievlees eten. ( en dus meewerken dierenleed) Maar goed...dit soort topics blijven in hetzelfde circeltje ronddraaien. Slotje dan maar? [Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 23-03-2003 18:07] Don't blush when I rip you open |
|
quote: Of een algemeen dierenleedtopic... Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote: Whatever.. Don't blush when I rip you open |
|
dat verklaart die "alweer"... ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Ik kan me zo ongelofelijk kwaad maken dat gruwelpraktijken als het mishandelen van dieren nog gebeurd. Dieren zijn onschuldig..van mij mogen ze alle dierenmishandelaars samen zetten in een hok en hetzelfde met hen doen als zij met de dieren doen. Sorry maar ik heb totaal geen medelijden voor zulke gewetensloze mensen. De zwaarste straf kan niet zwaar genoeg zijn. Zelf ben ik vegetarier maar dit even terzijde. Iedereen doet daarmee wat hij of zij wilt, geen verwijten hier!!! Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not. |
|
quote: Je gal spuien bijvoorbeeld is een reden. verder: dierenleed is in ALLE VORMEN niet te tolereren, van klein leed tot groot leed. En ik wil nu voor eens en voor altijd weten van alle vegetariers waarom ze wel planten eten en geen dieren. planten leven ook, reageren ook op prikkels van de buitenwereld hebben strategiën om te overleven etc etc. Ik ben dus zeer benieuwd naar het argument waarom eten van planten niet schijnheilig is. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-03-2003 20:57] |
|
quote: Daar is iedereen het wel over eens denk ik.. En valt daar niet over te discussiëren.. Het is wel dierenleed! Nietus! Wellus! Vrij lam nietwaar quote: Dude... Als je zo redeneert kunnen vegetariërs (en veganisten) beter zelfmoord plegen, als ik inadem zijn er vast duizenden bacteriëen die de dood vinden door de zuurgraad van mijn speeksel, JA ik sla ongedierte (vliegen, muggen) dood, als ik op straat loop na een regenbui trap ik onvermijdelijk weleens een slak naar het hiernamaals, de gemene antistoffen in mijn lichaam doden elke seconde "organismen" et cetera! Afgezien van het feit dat ik de keuzes die ik in mijn leven maak aan niemand hoef te verantwoorden behalve aan mijzelf is het niet moeilijk voor te stellen dat planten, als die inderdaad over een vorm van "gevoel" beschikken, een lagere levensvorm zijn dan zoogdieren. En dan nog is "de knuffelfactor" die door vleeseters vaak als (onterecht) argument aan vegetariërs opgedrongen wordt voor veel vega's niet de reden om geen vlees te eten. Voor de redenen waarom dat dan wel zo is raad ik je aan, indien je daar behoefte aan hebt, het vega-topic eens grondig door te nemen. |
|
geen vlees eten maar wel vis ?? dat zijn halvanisten! Let´s bring back the METAL |
|
quote: verder nog iets nuttigs te melden, dombonist |
|
quote: Het is blijkbaar een misverstand dat elke vegetariër dat is omdat het 'leven heilig' is of zo?? Daarom ben IK in ieder geval geen vegetariër geworden.... Al moet ik zeggen dat ik mezelf nu nauwelijks vegetariër meer kan noemen. Maar ik heb nooit problemen gehad met het doden van dieren -- ik word eerder met walging vervuld van het spul dat in de supermarkt ligt (zowel vanwege culinaire, als vanwege bio-industriële redenen). |
|
dus je vind vlees goor, en je vind het ongehoord hoe er met die dieren omgegaan word? No meat is sweater |
|
quote: Uit de praktijk blijkt dat het niet voor iedereen zo evident is. en als een topic niet boeiend is of nietszeggend of vanzelfsprekend is hoef je het trouwens toch niet te lezen? en ik hoop dat je uit kunt leggen waarom planten een lagere levensvorm zijn. gevoelsmatig begrijp ik het wel maar voor het is echt niet zo. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-03-2003 9:15] |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina |