IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Metal is geen metal, maar metal is wel metal.. wat is het nu? Volgende pagina
Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 03-09-2001 16:12 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Veel mensen schijnen hier te weten wat metal is en wat niet. Zelf luister ik alweer een aantal jaartjes metal, en bij sommigen is het hoorbaar, bij anderen kennelijk niet.
Ik bedoel dat slipknot geen metal is oke, maar ze hebben wel distortion en die gozer die schreeuwt, heeft melodic vocals (zoals fearfactory wat dus WEL metal is) maar geen metal(ff voor alle duidelijkheid, niet om
"mee te doen" ofzo, maar slipknot vind ik kut). Wat is het wel? hard-rock? Korn = POP-muziek.. (pop staat voor populair), dus schuif je slipknot daar ook onder? Of gaat het simpelweg om wat we mooi vinden en wat niet? Sommigen beweren ook dat Korn metal is.. maar dat vind ik absoluut niet.
Als ik nu naar het eerste album van BlackSabbath luister, zou je kunnen
zeggen dat dat geen metal is. Maar als dat geen metal is, dan is niets metal. Metallica beweert ook dat ze nu nog metal maken, maar ik vind dat rock(ben zelf wel een grote metallica fan "geweest", en heel soms gaan die oudjes er nogwel in.. maar..). Limb-bizkut heeft "rap-metal" ?.. en zo kan ik nog wel ff doorgaan... een of andere gozer heeft ook bedacht dat sepultura deathmetal is (waren ze ook), maar voor 20 jaar terug was dat dus ook iets nieuws.. dus, wat heeft een band nodig om "metal" te zijn


God hates us all ! God hates us all !


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 03-09-2001 16:43 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

goeie muziek is metal de rest niet.



Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 03-09-2001 18:42 by Creepieboy Wijzig reactieProfiel van CreepieboyQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/creepieboy

das heel mooi gezegt!
mijn complimentjes


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2001 18:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 16:12 schreef Ixl het volgende:
Veel mensen schijnen hier te weten wat metal is en wat niet. Zelf luister ik alweer een aantal jaartjes metal, en bij sommigen is het hoorbaar, bij anderen kennelijk niet.
Ik bedoel dat slipknot geen metal is oke, maar ze hebben wel distortion en die gozer die schreeuwt, heeft melodic vocals (zoals fearfactory wat dus WEL metal is) maar geen metal(ff voor alle duidelijkheid, niet om
"mee te doen" ofzo, maar slipknot vind ik kut). Wat is het wel? hard-rock? Korn = POP-muziek.. (pop staat voor populair), dus schuif je slipknot daar ook onder? Of gaat het simpelweg om wat we mooi vinden en wat niet? Sommigen beweren ook dat Korn metal is.. maar dat vind ik absoluut niet.
Als ik nu naar het eerste album van BlackSabbath luister, zou je kunnen
zeggen dat dat geen metal is. Maar als dat geen metal is, dan is niets metal. Metallica beweert ook dat ze nu nog metal maken, maar ik vind dat rock(ben zelf wel een grote metallica fan "geweest", en heel soms gaan die oudjes er nogwel in.. maar..). Limb-bizkut heeft "rap-metal" ?.. en zo kan ik nog wel ff doorgaan... een of andere gozer heeft ook bedacht dat sepultura deathmetal is (waren ze ook), maar voor 20 jaar terug was dat dus ook iets nieuws.. dus, wat heeft een band nodig om "metal" te zijn

Is inderdaad een urendurende-nooit-eindigende discussie. Ik vind het zelf meer in de uitstraling en de instelling van een band zitten


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 03-09-2001 19:24 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Zo is het maar net!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 03-09-2001 19:33 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht



Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 03-09-2001 19:39 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Iets wat ik al bij een andere discussie had gebruikt:

"Er zijn geen regels, maar wel ongeschreven wetten. Om iets te kunnen definieren als metal zou je langer moeten rondlopen in het metal-gebeuren. Goed kunnen luisteren en de verschillen kunnen ontdekken.

Vandaar dat ik zeg dat Korn en Limp Bizkit geen metal is, vanwege teveel hiphop invloeden en dergelijke. Slipknot is ook geen metal want metal heeft gewoonweg geen DJ's. (wat ook het geval is bij Limp Bizkit, dus zij zijn zeker 2x geen metal!)

Paradise Lost WAS metal nu niet meer...nu is het gothic. Na "Draconian Times" (geweldige plaat!) beschouw ik PL niet meer als metal, aangezien op "DT" de metal invloeden nog zeker te horen waren, op "One Second" niet meer. "Waarom dan???"....door te luisteren! En het verschil te weten....

Twijfelgevallen? Type O Negative vind ik bijvoorbeeld een twijfelgeval. Is het metal, of gothic, of misschien toch doom (dus toch metal)....dat is een band waarbij ik heftig twijfel.

Suicidal Tendencies: Op de ene cd pure hardcore/punk, dan thrashmetal, dan funky metal, dan weer pure punk.

Het is wel zo dat commercie een vies woord is binnen metal. Waarom?? Omdat in de metal alles om draait door elkaar te helpen enzo. Je weet wel, 20 piek voor een "groot" optreden, demo's ruilen, weggeven, je eigen helemaal gek betalen aan flyers, flyers wisselen enz. enz.

Voorbeeld WAS Dynamo, ons eigen metal-vahalla, geen buitenstaanders, voor weinig geld naar binnen, bands waar je naar uitkijkt en ook belangrijk, aanzien vanuit de gehele wereld...want Dynamo heeft me toch een reputatie.

Een reputatie die met grote brokken aan het afbreken is door achterlijke bands als Papa Roach en Korn te laten optreden op het heilige grond.

Oh ja, nog een tip hoe je Nu-gezeik en metal kan onderscheiden.

Geschreeuw...."oh ja..heeft metal toch ook"...ja, maar als je goed luistert is dat meer gecontroleerd. Bij Nu-flauwekul is het maar zo hard mogelijk ongecontroleerd schreeuwen. Tom Araya van Slayer wel eens horen schreeuwen??? Flink verschil he!"








Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 03-09-2001 21:46 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 19:39 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Iets wat ik al bij een andere discussie had gebruikt:

"Er zijn geen regels, maar wel ongeschreven wetten. Om iets te kunnen definieren als metal zou je langer moeten rondlopen in het metal-gebeuren. Goed kunnen luisteren en de verschillen kunnen ontdekken.




Goed, ik snap het verschil wel, maar volgens mij heeft het ookwel te maken met? jaloezie?
misschien niet de meest perfecte woordkeus, maar ik zou een voorbeeld geven :

als er vanaf het begin afaan werd gezegd dat slipknot metal is, dan zou het volgens mij gewoon in het rijtje thuishoren. Volgens mij kunnen sommige mensen er niet tegen dat dat soort bands nadat ze 1 album hebben uitgebracht gelijk op het podium van dynamo/ozzfest enz. staan. Meeste bands hebben daar toch ontzettend ONTZETTEND veel moeite voor moeten doen terwijl ze kwalitatief gewoon veel en veel beter zijn dan ?korn?slipknot?pappa-kakkerlak enz.
Zou het kunnen zijn dat in dat opzicht mensen beweren dat iets geen metal is, omdat ze jaloers zijn?
Ohja, en die dj is idd waar, maar vroeger had een metalband ook geen keyboard. Metal is altijd een style op zich geweest (en is het nogsteeds wel) denk -> het spelen op de gitaar, drum en stem. Wat ik wil zeggen is, dat is toch ook spontaan ontstaan? Als men vroeger had beweerd dat een band met een keyboard geen metalband kon zijn, sjah, dan misten we nu toch wel idioot veel bands, of is het zo dat een keyboard een algemeen instrument is, en bij een scratcher(of hoe je dat dan ook mag schrijven) gelijk gedacht wordt aan hiphop, en we dus de metal zuiver willen houden en niet willen combineren met andere stylen? Dan zouden de meeste black/death metalbands niet bestaan omdat ze een (keyboard-)orkest achter zich hebben staan.. .. anywayz, zo kan ik nogwel ff doorgaan, maar ik ben het tiepen zat en ik denk dat als ik het verhaal langer maak, mensen het op gaan geven () .. duzz.


God hates us all ! God hates us all !


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 03-09-2001 22:01 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 19:39 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Iets wat ik al bij een andere discussie had gebruikt:

"Er zijn geen regels, maar wel ongeschreven wetten. Om iets te kunnen definieren als metal zou je langer moeten rondlopen in het metal-gebeuren. Goed kunnen luisteren en de verschillen kunnen ontdekken.

Vandaar dat ik zeg dat Korn en Limp Bizkit geen metal is, vanwege teveel hiphop invloeden en dergelijke. Slipknot is ook geen metal want metal heeft gewoonweg geen DJ's. (wat ook het geval is bij Limp Bizkit, dus zij zijn zeker 2x geen metal!)

Paradise Lost WAS metal nu niet meer...nu is het gothic. Na "Draconian Times" (geweldige plaat!) beschouw ik PL niet meer als metal, aangezien op "DT" de metal invloeden nog zeker te horen waren, op "One Second" niet meer. "Waarom dan???"....door te luisteren! En het verschil te weten....

Twijfelgevallen? Type O Negative vind ik bijvoorbeeld een twijfelgeval. Is het metal, of gothic, of misschien toch doom (dus toch metal)....dat is een band waarbij ik heftig twijfel.

Suicidal Tendencies: Op de ene cd pure hardcore/punk, dan thrashmetal, dan funky metal, dan weer pure punk.

Het is wel zo dat commercie een vies woord is binnen metal. Waarom?? Omdat in de metal alles om draait door elkaar te helpen enzo. Je weet wel, 20 piek voor een "groot" optreden, demo's ruilen, weggeven, je eigen helemaal gek betalen aan flyers, flyers wisselen enz. enz.

Voorbeeld WAS Dynamo, ons eigen metal-vahalla, geen buitenstaanders, voor weinig geld naar binnen, bands waar je naar uitkijkt en ook belangrijk, aanzien vanuit de gehele wereld...want Dynamo heeft me toch een reputatie.

Een reputatie die met grote brokken aan het afbreken is door achterlijke bands als Papa Roach en Korn te laten optreden op het heilige grond.

Oh ja, nog een tip hoe je Nu-gezeik en metal kan onderscheiden.

Geschreeuw...."oh ja..heeft metal toch ook"...ja, maar als je goed luistert is dat meer gecontroleerd. Bij Nu-flauwekul is het maar zo hard mogelijk ongecontroleerd schreeuwen. Tom Araya van Slayer wel eens horen schreeuwen??? Flink verschil he!"

.....AMEN.....








bla...bla...bla...


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 03-09-2001 22:31 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Wat ook ongeschreven wetten zijn, zijn de overlappingen, waardoor er nieuwe hokjes komen.

Death met black => black/death
Thrash met Death => death/thrash

gitaren met veel computersamples, loops en dergelijke => industrial, en geen techno-metal of wat dan ook....

rap met gitaren => nu-zooi, rap-core of wat dan ook, maar geen rap-metal (lynchen diegene die dat heeft verzonnen)...omdat het niet hoort!

Bands als Slipknot, Papa Roach en Korn horen ook niet op Dynamo, dit soort bands zijn gekozen voor het commerciele idee. Kijk eens naar een festival als Wacken. DAT is pas een METAL-festival! Ozzfest zie ik noggeeneens als een metal-festival met de bands die er spelen.

Als je naar een playlist van Wet & Wild kijkt, dat is toch om te janken als metal-freak zijnde...70% kunnen ze eruit pleuren omdat het van die Nu-zooi is, of alternatief.
Niet om arrogant te zijn, maar als ik de playlist mocht uitzoeken, dan weet ik zeker dat ik meer kijkers trek dan nu!

Wat betreft 1 album uitbrengen maakt mij dat in ieder geval geen zak uit. Een band als SEVERE TORTURE werd genoemd voor Dynamo, 1 demo, 1 cd...en hoppa...maar wel death-METAL.

Het gebruik van een keyboard is al heel lang bij metal. Eerst alleen voor sfeer, maar op een gegeven moment werd het ook als een volwaardig instrument gebruikt. Dus wat dat betreft zit je even naast....

Een scratcher...tja, wat doet ie eigenlijk, niet voor sfeer, niet als volwaardig instrument, hij zit gewoon te kutten met z'n gescratch tussen een nummer door....flikker toch op met dat ding van dat podium!

Papa Roach, Korn, Coal Chamber en aanverwanten zijn geen metal, het is wel zo dat de "grenzen" binnen metal breeder zijn, maar die bands vallen er nog altijd buiten.

blabla-core zou misschien beter zijn voor hen, maar daarmee degradeer ik de mensen die hardcore freak zijn. Bands als Agnostic Front, Sick of it All, Madball mogen niet vergeleken worden met eerder genoemde bands..

oke, kom maar op met commentaar....





Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 03-09-2001 22:56 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht



God hates us all ! God hates us all !


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 03-09-2001 23:02 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 22:31 schreef Vampire Ricardo het volgende:
rap met gitaren => nu-zooi, rap-core of wat dan ook, maar geen rap-metal (lynchen diegene die dat heeft verzonnen)...omdat het niet hoort!



maar ff serieus.. "omdat het niet hoort".. maar waarom dan niet? waarom wel deaththrash, wel industrial (techno-metal?), en geen rap(rap-metal? had ook anders kunnen heten like uh.. GhettoMetal?)

Why why why.. .. niet "omdat het niet hoort", da's geen reden.


God hates us all ! God hates us all !


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 03-09-2001 23:23 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Ghettometal?!?!?
sjees, een nog grotere metal-schennis dan rap-metal...aangezien het gewoonweg niks met metal te maken heeft. Metal en ghetto hebben totaal niks met elkaar te maken. Rap en Ghetto eigenlijk ook niet aangezien het blijkt dat ie achterlijke "niggaz" die nog niet eens goed genoeg zijn om het stront tussen de groeven van mijn schoenzolen te halen ook maar een beschermde jeugd hebben gehad dus totaal niet "tough guys" zijn zoals ze beweren...

De overeenkomsten zijn zo minimaal (vergelijking Limb Bizkit,Korn,Papa Roach - Slayer bijvoorbeeld) dat het gewoonweg geen metal is.

En dat het niet hoort, is een perfecte reden. Waarom geen corpse-paint bij een thrash metal band. Omdat het niet hoort. Waarom geen grunt bij heavy metal...omdat het niet hoort...dit zijn ongeschreven wetten.

Deze discussies zijn al eerder gevoerd, en persoonlijk vind ik het totaal niet erg om discussies over metal te voeren, maar kijk effe naar de andere discussies. Om zo niet voor de 2e keer met dezelfde vraag te komen.

Ik denk dat je het meeste te weten komt bij "Nu metal..." in het onzin gedeelte en "Slipknot" in het heavy metal gedeelte...



Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 03-09-2001 23:35 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

nah kijk, ik hou er zelf helemaal niet van (limb, korn, slip, pappa).. doe mij ookmaar een beetje goodold slayer of fearfactory.

Maar zoals bij ghetto-metal (wat als VOORBEELD was), als mensen niets nieuws proberen hadden we nu geen death/black gehad.. iemand moet met iets nieuws komen, en dat de zanger dan toevallig ipv grunt/schreeuwt rapt is het geen metal. Uiteraard is het verschil gewoon goed te horen als je een slayer plaat opgooit of een korn nummer draait.

Ik ben dit onderwerp begonnen (naast inderdaad al die andere topics over ongeveer dit onderwerp) om eens een ECHT goede reden te horen waarom die bands er niet bij horen.

Ik vond trouwens die dj wel een goede reden.


God hates us all ! God hates us all !


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 03-09-2001 23:44 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Tja, over die DJ, als ik een DJ wil zien ga ik wel naar een discotheek of zo...niet naar een metal-concert!

Ga je rap met stevige gitaren mengen krijg je ook bepaalde gitaarlijnen die niet binnen de metal-grenzen zitten. Het gaat mee in het rap-gebeuren....

Wat zou nu rap-metal zijn. Als zo'n "bitch, nigga...waarom schieten ze zulke figuren niet neer?!?!" een end gaat rappen op een nummer dat bijvoorbeeld lijkt op "Hallowed be Thy Name" (Iron Maiden voor diegene die lopen te twijfelen...in geval van twijfel, de hoek in en ik wil je de komende half uur niet meer horen!) of "Angel of Death".
Aangezien er dat niet is, bestaat er dus ook geen rap-metal, maar is het gewoon rap met een stevig gitaar-randje. Een compleet nieuwe stijl dus.

Death/Thrash enzo zijn geen nieuwe stijlen, je kan ze beter zien als kruisbestuivingen.



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 04-09-2001 4:50 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik vind Slipknot geen "echte" metal, hoewel het er zeker op gebaseerd is. En Korn bv. al helemaal niet. Neemt niet weg dat ik het gaaf vind. Het zal me echt allemaal een worst zijn hoe het heet...


Dead things grow from deep inside...


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 04-09-2001 10:56 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 23:44 schreef Vampire Ricardo het volgende:

Aangezien er dat niet is, bestaat er dus ook geen rap-metal, maar is het gewoon rap met een stevig gitaar-randje. Een compleet nieuwe stijl dus.



Helaas staan deze bands dan tegenwoordig wel op dynamo.. omdat ze 'steviger' zijn als spear britney. Maar zo gaat het toch, een metal-festival als dynamo, ruikt op een gegeven moment POEN, en poen en idealen gaan niet samen.

Helaas..

MAAR ->>>> gelukkig komen er dan andere festivals, die klein beginnen en langzamerhand groeien en groeien tot een goed festival !! (kleine lettertjes : en dan te groot worden en poen willen zien en.. )


God hates us all ! God hates us all !


Nebel
The dark wave is the only wave.
Usericon van Nebel
Posted 04-09-2001 11:54 by Nebel Wijzig reactieProfiel van NebelQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2001 4:50 schreef SheRa het volgende:
Het zal me echt allemaal een worst zijn hoe het heet...


Vwala!


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 04-09-2001 23:38 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

ok..

allereerst wil ik ff wat clearen, om wat misunderstanding de wereld uit te helpen.. ik beweer niet dat slipknot of 1 van die
andere bands metal is, ik wil gewoon een goede reden

Ik zal nog een voorbeeldje noemen voor degene die erop wil reageren:
Als slipknot op dynamo speelt, schreeuwen we hard dat ze daar niet thuis horen en dat ze geen metal zijn, echter als rammstein op dynamo komt zijn we blij en gaan we vooraan in de pit staan. Nou moet ik toegeven dat ik veel liever een rammstein cd erin plug dan slipknot, maar volgens mij schelen die helemaal (qua geluid!!) nietzoveel van mekaar. Echter, rammstein heeft wel een aantal nummers waarvan je overduidelijk kunt zeggen dat het een metalnummer is (voorbeeld : der meister).
En dan nog eentje om het af te leren : Ik ben zelf een groot fear-factory fan , maar deze lui hebben ook jammergenoeg soms van die 'slipknot-geluidjes' door hun nummers heen. Een heel goed voorbeeld is edgecrusher, luister er maar eens aand8ig naar(obsolete). Bovendien hebben ze zelfs 2 ?trance?hiphop? (hoe je het dan ook mag noemen), laten we zeggen -remix cd's-... Met dit in het achterhoofd stel ik mijn vraag toch nog een keer (en waag het eens te zeggen dat FF geen metal is ;]])



God hates us all ! God hates us all !


Meshuggah
rumboon
Usericon van Meshuggah
Posted 06-09-2001 16:26 by Meshuggah Wijzig reactieProfiel van MeshuggahQuote dit bericht

ach als Slayer in de top 40 zou komen en commercieel nederland zou het helemaal te gek gaan vinden, dan is Slayer zeker ook geen metal meer?? dit is een zinloze discussie, volgens mij gaat het hier gewoon om metal tegenover commercie, wat in de ogen van de meeste metalheads dus niet samengaat, omdat metal "underground" moet blijven.. daarom is Slipknot toch ook kut?? omdat ze super commercieel zijn gegaan, omdat het iets van de massa is geworden.. ik durf te wedden dat als slipknot niet commercieel was gegaan, er veeeel minder kritiek op zou zijn gekomen (niet dat ik van slipknot hou hoor)


met0l!


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 06-09-2001 20:53 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRomantica op 04-11-2002 22:23]


ro=zizboos
Ogetfer De Onreine
Usericon van ro=zizboos
Posted 07-09-2001 9:36 by ro=zizboos Wijzig reactieProfiel van ro=zizboosQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2001 4:50 schreef SheRa het volgende:
Ik vind Slipknot geen "echte" metal, hoewel het er zeker op gebaseerd is. En Korn bv. al helemaal niet. Neemt niet weg dat ik het gaaf vind. Het zal me echt allemaal een worst zijn hoe het heet...




Ik vergiet als zeef hebben


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 07-09-2001 10:14 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2001 16:26 schreef Meshuggah het volgende:
ach als Slayer in de top 40 zou komen en commercieel nederland zou het helemaal te gek gaan vinden, dan is Slayer zeker ook geen metal meer?? dit is een zinloze discussie, volgens mij gaat het hier gewoon om metal tegenover commercie, *SNAP*



kijk DAT wou ik nou horen !


God hates us all ! God hates us all !


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 07-09-2001 21:05 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Q:wat is Crustcore dan???


Btw,Tom Araya heeft een beestig goeie stem!!Geen enkele van zijn emoties is vals,in tegenstelling tot het irritante gehuil van Fred "Kemdeust" van Limp Dickprick.

[Dit bericht is gewijzigd door madeline usher op 07-09-2001 21:13]


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 07-09-2001 22:12 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Mijn 'fret' heeft 'dorst' van Ledematen Biscuit suckt echt de pan uit.. da's nog erger als Jonathan Davis <- (hoe dat dan ook
geschreven mag worden) van kots.



God hates us all ! God hates us all !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-09-2001 23:08 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

En waar leg je de grens? papa Roach metal? Kane metal? Slipknot metal? Wat is het eigenlijke verschil? De een is iets harder dan de ander, maar het stond wel op Dynamo (en kane anders vast volgend jaar wel, meer meiden!) De grens ligt voor mij bij Nu-metal. Dat is geen metal meer. Noem het wat je wilt, maar geen metal. Neemt niet weg dat als een metalhead het leuk vind, hij of zij ineens geen metal meer is.

Noem het maar harde pop ofzo.

Net als Metallica, toen ze nog underground waren, waren ze metal. Nu zijn ze commercieel en dus geen metal meer. Ik denk dat op het moment dat je voor de verkoopcijfers gaat en niet meer je eigen ding doet, je geen metal meer maakt. Nuclear Assault had in de UK ook een hitje met Brain Death, maar dat het nou gemaakt was voor de cijfers... Neu. Het was gewoon een goed nummer. Nog steeds.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen