IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Metal is geen metal, maar metal is wel metal.. wat is het nu? Vorige pagina
Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 07-09-2001 23:15 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Nah, metallica is echt veranderd van style. Ze zijn nogwel harder dan het doorgaans-normale-rock-bandje.. maar toch, om het nu nog metal te noemen..

Maar een ding is wel zeker, als metallica nu was begonnen met deze muziek en zichzelf rocktallica had genoemd, dan was er zeker minder commentaar geweest..

Het is precies wat je zegt : niemand zeikt ook over dat Kane zo kut ofzo.. Gewoon omdat het niet in 'ons' gebied ligt. Kane is gewoon (pop-)rock... klaar!


God hates us all ! God hates us all !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-09-2001 23:19 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Zullen we het er maar op houden dat rock wel en metal niet commercieel is, en dat ze slap biskwietje en Klipsnot beter nu-rock hadden kunnen noemen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 08-09-2001 2:34 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Daar moet ik toch van zeggen dat het niet klopt. Nogmaals, het maakt mij niet uit hoe het heet, maar Slipknot is geen rock, en is ook niet zoals de meeste bandjes die nu-metal heten. Ze zijn harder en veel meer beinvloed door metal.


Dead things grow from deep inside...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-09-2001 16:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Tering, die gasten zijn dus ook nog eens verantwoordelijk voor een geheel eigen nieuwe muziek-stroming... Nou, wie het nog snapt, gelieve naar voren te stappen en de verlossende laatste woorden uit te spreken. Want SheRa heeft nog gelijk ook...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 08-09-2001 19:51 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

New wave nu rock metal influenced pop(ulair) music


God hates us all ! God hates us all !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-09-2001 22:35 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Da's een hele muil vol, maar komt toch aardig in de richting. Topic nu maar sluiten dan, voor iemand met weer wat anders komt...?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-03-2002 22:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

inhoudsloze grijzemassa wannabeemetal

om deze eeuwig voortdurdende discussie maar es te laten oplaaien


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-03-2002 22:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Swordblade pagan hellfuck death-incarnate napalm metal!!!!! FUCCCKKK AAARGGHHH


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 20-03-2002 22:58 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

whaha een half jaar later word er nog es ff op gereageert



Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 20-03-2002 23:09 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

Op www.anus.com gevonden:

Metal is a genre of music which refuses to compromise the inherent
nihilism of life as it seeks more romanticist outpourings of
emotion and ideal. Coming from the underground the music is
closely joined to intensely alienated social values but translates
this dissent into a non-political yet unwaveringly steadfast
metaphorical resistance to mainstream thought process.

Maakt dit de opdeling al wat gemakkelijker?


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 21-03-2002 11:52 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Na zeker 5 keer lezen, ehm, misschien.


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-03-2002 12:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Metal is maar net de naam die je het beestje wilt geven.. En omdat in principe elke band anders is, blijven er naampjes bijkomen.

Daarom plak ik er liever geen etikketje op en deel ik muziek op in 2 genres: goede en slechte Klaar!


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 21-03-2002 13:20 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2002 12:32 schreef Snaack het volgende:
Metal is maar net de naam die je het beestje wilt geven.. En omdat in principe elke band anders is, blijven er naampjes bijkomen.

Daarom plak ik er liever geen etikketje op en deel ik muziek op in 2 genres: goede en slechte Klaar!



...AMEN...


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-03-2002 13:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 19:39 schreef Vampire Ricardo het volgende:

Slipknot is ook geen metal want metal heeft gewoonweg geen DJ's. (wat ook het geval is bij Limp Bizkit, dus zij zijn zeker 2x geen metal!)

Oh ja, nog een tip hoe je Nu-gezeik en metal kan onderscheiden.

Geschreeuw...."oh ja..heeft metal toch ook"...ja, maar als je goed luistert is dat meer gecontroleerd. Bij Nu-flauwekul is het maar zo hard mogelijk ongecontroleerd schreeuwen. Tom Araya van Slayer wel eens horen schreeuwen??? Flink verschil he!"




maar om het toch wat ingewikkelder te maken. Mordred gebruikte al heel lang geleden een d-jay en die zijn wat mij betreft gewoon metal.

en ik heb het idee dat bij Nu-metal bands juist NIET wordt geschreeuwd maar alleen maar melodieus gezang(papa roach en al die andere shit)

weet je, mensen beoordelen of een band nu wel of niet metal is voornamelijk op hun smaak en wat ze reeds gewend zijn. toen metallica en slayer etc hun eerste releases uitbrachten vinden veel oudere metalherads dat absoluut geen metal maar rammelherrie. zo zie je maar dat de geschiedenis zich herhaalt met dat nu-metal.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-03-2002 14:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2001 16:43 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
goeie muziek is metal de rest niet.

Ik heb best heel erg goede platen van Tori Amos; is dat nou dan ook metal?

De muziekwereld blijft zich ontwikkelen, dus ook de metal-wereld. Iedereen trekt haar/z'n eigen grens, en zo moet het ook zijn. De rest is onbelangrijk.

Nog even een riskante opmerking: ik vind de stem van Corey van Slipknot eigenlijk wel heel heftig. Ik denk zelfs dat menig metalbandje met zo'n stemgeluid een stuk heftiger zou klinken.

Check ook (als je d'r trek in hebt) het topic "who cares?" Heeft dezelfde strekking als dit gedoe.


Touché, pussycat!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-03-2002 21:06 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Plaatje... Hmm, oh ja geocities...


[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 26-03-2002 18:04]



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 26-03-2002 18:02 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

wat maakt het uit wat je ut kunt noemen of in welk hokje je ut kunt stoppen, als muziek goed is !


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-03-2002 19:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Goed of niet goed is te subjectief; perfect voor je eigen beleving, maar niet constructief voor een discussie.

Ontopic:

Waarom ik nu metal geen metal vind, afgezien van de raps en grooves die mijns inziens meer bij hardcore horen, is het gevoel dat ik erin zie; het puberale rijkeluiskindjespunk zeg maar. Papa roach is daar een goed voorbeeld van; welgestelde westerse pubers die opstandig tegen hun ouders willen doen maar geen recht van klagen hebben.

Het zgn klagen om het klagen.

Het heeft zo iets van; ik ben zo zielig want niemand begrijpt mij enz. (En dit dan op een oppervlakkig puberaal niveau ipv een diepe oprechte depressie a la doommetal)

Is toch iets anders dan 'Fighting the world', niet?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen