IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : euthanasie Volgende pagina
blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 02-04-2003 9:44 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik ben benieuwd hoe dat iedereen hier tegen over staat,omdat ik er nu zelf mee te maken heb .en hier voor kiest als de pijn ondragelijk word in de laatste fase die me nog rest,zo als het nu verslechterd zal ik deze keuze al vlug maken.want ik wil waardig sterven nadat ik van iedereen die me lief is afscheid heb genomen .ze zullen ook allemaal( me vrouw en me kinderen) bij me zijn als ik in zal slapen,door hulp van de hiusarts.die nu elke dag langs komt om me morfine injecties te geven.ik ben bang dat ik de deze dag van afscheid nemen vlug zal komen omdat de laatste fase erg vlug aanbreekt,en bepaalde vitale delen het aan het begeven zijn.de dokter had ook nooit verwacht dat het zo vlug zou gaan naar het einde toe in zo,n korte tijd,van een paar weken in plaats van de diagnose van± 4 maanden.ikkan nu me bed niet meer uit,en gebruik de laptop die ook op het netwerk zit aangesloten omdat wij meerdere pc hebben in huis.ik heb met een van mijn dochters afgesproken dat zij het op het prikbord zal laten weten als ik er niet meer ben


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 02-04-2003 10:03 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

tering black! dit is echt kut!

ik ben pro euthanasie, als het iemands pijn kan beeindigen vind ik het alleen maar beter.

dat jij op zo'n manier waardig wil sterven kan ik alleen maar prijzen! beter dat je gaat als je er nog goed uitziet, dan dat er niets meer van je over is. ik druk me misschien een beetje bot uit, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik kan dit soort dingen niet echt lekker verwoorden.




Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 02-04-2003 10:04 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Mocht ook ooit een levensbedreigende ziekte krijgen,heb ik mijn naasten al laten weten me een goed eind te geven.Ik wil niet sterven als kasplantje.Ik zit alleen nogal met het idee van 'de dokter komt met naald...dan weet ik dat ik niet meer wakker wordt'

Ehm..Blacksoul..misschien is dit heel erg ongepast om te vragen maar Ben je bang om dood te gaan?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 02-04-2003 10:09 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

ik hoop dat ik moedig genoeg ben om zon keus te maken als ik in een vergelijkbare situatie terecht kom...

ik ben wel voor euthanasie. ik ben altijd van mening geweest dat het je eigen leven is en dat je daarmee mag doen wat je wil.

iig heel veel sterkte!


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 02-04-2003 10:09 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik vindt nog altijd dat een persoon die beslist een einde te maken aan zijn leven (voor welke reden dan ook, al is jouw reden waarschijnlijk één van degenen waar ik het meest begrip voor kan opbrengen), dat die dat ook zonder problemen zouden moeten kunnen doen. Ik heb het hier dan niet over dingen die nog even de hele stad gaan dwarsliggen of zo, zoals onder de trein springen, maar over injecties en dergelijke.

Nogmaals, veel sterkte toegewenst. Ik vindt het echt heel spijtig dat de laatste fase zo snel aanbreekt...


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 02-04-2003 10:11 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

quote:
Op 2 april 2003 10:04 schreef Vampie het volgende:
Mocht ook ooit een levensbedreigende ziekte krijgen,heb ik mijn naasten al laten weten me een goed eind te geven.Ik wil niet sterven als kasplantje.Ik zit alleen nogal met het idee van 'de dokter komt met naald...dan weet ik dat ik niet meer wakker wordt'

[Ehm..Blacksoul..misschien is dit heel erg ongepast om te vragen maar Ben je bang om dood te gaan?]

nee ik ben niet bang om dood te gaan,omdat ik weet dat ik niet alleen ben als ik inslaap


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 02-04-2003 10:15 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Die gedachte moet heel geruststellend zijn denk ik.Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen alleen datik veel bewondering heb over hoe je praat over je ziekte en je einde.
Heel veel sterkte gewenst ook voor je gezin.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-04-2003 10:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

damned blacksoul666

Ik ben absoluut voor euthanasie, ik vind dat je het recht heb te kiezen wanneer je (menswaardig) wilt sterven.

Waarom onnodig lijden en uitkijken naar de dood, verlossing, als je dat moment zelf ook kan bepalen.

Ik vind het overigens heel erg moedig van je dat je hier zo open over kan praten en dat je ook de beslissing hebt durven nemen jezelf te euthaniseren als het niet meer gaat

Heel erg kut dat je nu aan je bed gekluisterd bent, ik had gehoopt dat je nog enkele maanden vol van het leven had kunnen genieten met je gezin samen


Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 02-04-2003 10:18 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

Hoe staat je gezin er eigenlijk tegenover?
Voor hen lijkt het me wel erg vreemd om te zoiets mee te maken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 10:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 10:11 schreef blacksoul666 het volgende:
nee ik ben niet bang om dood te gaan,omdat ik weet dat ik niet alleen ben als ik inslaap


Ik ben voor euthanasie, mits streng gereguleerd. En alleen als het uiterst duidelijk is vastgelegd door de patiënt. Maar het lijkt me beter om die fase vol pijn over te slaan mocht er echt geen kans meer op genezing aanwezig zijn.
Ik wil je wat vragen, ik hoop niet dat je dat vervelend vind. Geloof je dat er na het overlijden iets is? Ik heb gehoord dat dat mensen sterkte kan geven.


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 02-04-2003 10:24 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

mijn gezin staat geheel achter mijn keuze.ja ik geloof in een leven na de dood waarin ik mijn dochter weer terug zal vinden omdat ik zeker weet dat zij me verwacht


welcome to hell,fuckin, hell yeah


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 10:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 10:24 schreef blacksoul666 het volgende:
mijn gezin staat geheel achter mijn keuze.ja ik geloof in een leven na de dood waarin ik mijn dochter weer terug zal vinden omdat ik zeker weet dat zij me verwacht



Ik vraag me af of bij euthanasie het volgende nadeel ontstaat: te sterk verdoofd zijn om het laatste moment bewust mee te maken. iets wat ik wel graag zou willen tezijnertijd. maar dat is natuurlijk makkelijk schrijven vanuit een gezonde positie.als je veel pijn lijdt is het natuurlijk anders. ken je de boeken van Raymond Moodie (of iets in die trent)? die heeft veel onderzoek gedaan en ervaringen verzameld van bijna doodervaringen. wat ik ervan gelezenheb zijn het schitterende ervaringen. Ik hoop dat je die boeken te pakken kunt krijgen.
Ik wil je nogmaal zeer veel sterkte toewensen (en natuurlijk ook voor jou gezin) voor het pad dat je af gaat leggen.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-04-2003 10:44 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Damn, zo snel al Ik denk opzich wel dat ik voor euthanasie ben, al is het in mij ogen een vorm van zelfdoding, en daar ben ik normaal erg tegen. Maar in jouw geval zou ik er waarschijnlijk zelf ook wel voor kiezen. Sterkte man... Respect voor je dat je er op zo'n nuchtere en normale manier met je gezin en zelf mee om kunt gaan


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 02-04-2003 11:11 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

waarom niet; als iemand niet meer fijn leeft door ziekte ofzo moet euthanasie toch gewoon kunnen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-04-2003 11:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

pro-euthanasie .. zolang iemand nog helder kan denken vind ik dat hij mag beslissen over zijn eigen lot..



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-04-2003 11:26 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Maar wie beslist wat "helder denken" is, en waar ligt de grens tussen niet helder en wel helder denken?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-04-2003 11:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Waarom zou een ander het mogen verbieden dat ik een einde aan mijn leven wil maken?

Interessante link:

http://home01.wxs.nl/~rwvanes/hetzelfbeschikkingsrecht.htm


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-04-2003 11:42 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Goed punt Azzy.
Ik ben ook zeker pro "eigen leven in eigen handen".
Blacksoul, ik had geen idee. Ik had altijd al een vaag idee dat je de oudste was op ZM en dit bericht vind ik best schokkend.
Ik wens je en je familie heel veel Sterkte en Moed met je keuze.
We zullen je missen!
<--denkbeeldig iets minder lachende, serieus kijkende smiley.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-04-2003 11:49 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 2 april 2003 11:33 schreef Snaack het volgende:
Waarom zou een ander het mogen verbieden dat ik een einde aan mijn leven wil maken?



Ten eerste zie ik ook niet in waarom je dat "mag" verbieden, en ten tweede, als iemand het echt wilt, dan kan je het niet verbieden (behalve in uitzonderings gevallen, maar daar hebben we het niet over). Dus het heeft geen zin om het te verbieden.

Trouwens, het lijkt me ook wel duidelijk waar zo'n verbod vandaan komt. Het zijn etische gedachtespinsels met een religeuze wansmaak. Als dat soort mensen graag hun laatste levensdagen lijdend door willen brengen moeten ze dat ook zelf weten, maar dit soort ethiek opdringen, dmv van het rechtssysteem, naar "de maatschappij" is een gruwlijke misdaad. Weer een symptoon die aangeeft hoe giftig een geloof kan zijn.



suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 02-04-2003 11:51 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 10:18 schreef Smirre het volgende:
Hoe staat je gezin er eigenlijk tegenover?
Voor hen lijkt het me wel erg vreemd om te zoiets mee te maken.
Een beetje vreemd is het wel, maar niet echt vervelend of zo (ok, dat klinkt raar)

Mijn vader is nu ruim twee jaar geleden overleden aan kanker. Op een morgen heeft hij besloten dat hij niet meer kon en toen hebben we allemaal afscheid van hem genomen. De huisarts heeft hem toen een hogere dosis morfine gegeven, waardoor hij in slaap viel. Om de zoveel tijd kreeg hij een nieuwe injectie, waardoor hij steeds verder weg raakte en uiteindelijk overleed. Het was absoluut niet vervelend om bij te zijn (vond ik dan). Naast verdriet voelden wij ook opluchting na zijn overlijden, omdat zijn pijn en ziekte voorbij was.

Blacksoul, ik wens jou en je familie nogmaals veel sterkte en liefde toe, ik leef met jullie mee...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 11:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 11:49 schreef Azagthoth het volgende:


Trouwens, het lijkt me ook wel duidelijk waar zo'n verbod vandaan komt. Het zijn etische gedachtespinsels met een religeuze wansmaak. Als dat soort mensen graag hun laatste levensdagen lijdend door willen brengen moeten ze dat ook zelf weten, maar dit soort ethiek opdringen, dmv van het rechtssysteem, naar "de maatschappij" is een gruwlijke misdaad. Weer een symptoon die aangeeft hoe giftig een geloof kan zijn.


ja, maar je zou het ook als een bescherming van de patient kunnen zien zonder religieus tintje. bijv. de gewetenloze doctor die iemand versnelt doet sterven omdat een rijke pief een nieuwe lever nodig heeft (gewoon een voorbeeldje). dus euthanasie, ja, maar wel onder zeer strikte voorwaarden.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-04-2003 11:55 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 2 april 2003 11:52 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar je zou het ook als een bescherming van de patient kunnen zien zonder religieus tintje. bijv. de gewetenloze doctor die iemand versnelt doet sterven omdat een rijke pief een nieuwe lever nodig heeft (gewoon een voorbeeldje). dus euthanasie, ja, maar wel onder zeer strikte voorwaarden.


Okay, ik ben het er mee eens dat er strikte voorwaarden moeten zijn, maar dat impliceert geen verbod.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 12:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 11:55 schreef Azagthoth het volgende:
Okay, ik ben het er mee eens dat er strikte voorwaarden moeten zijn, maar dat impliceert geen verbod.


idd, strikt genomen mag je het niet verbieden. en al zeker nit op basis van religie. (toch gek trouwens dat zoiets vanuit religieus standpunt verboden is terwijl je jezelf wel mag opblazen in de naam van God).


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 02-04-2003 12:11 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Blacksoul, ik heb onbeschrijflijk veel respect en bewondering voor je moed en kracht. Ik leef absoluut met je mee...

En ontopic: Ik ben VOOR euthanasie, niemand anders bepaalt het verloop van iemands leven dan die persoon zelf!

[Dit bericht is gewijzigd door DCLXVI op 02-04-2003 12:13]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-04-2003 12:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Waarom er (in ieder geval in de westerse wereld die ik ken) imho zoveel heisa over euthanasie is:

Die (fijne ) maatschappij staat helaas op christelijke fundamenten. Het mooie zelfbeschikkingsrecht (waar ik net een link over plaatste) is de christenen vreemd omdat zij menen dat hun God over leven en dood beslist.

Als jij ondraaglijk lijdt heeft die (hond van een) God daar een reden voor! Jaja! En HIJ beslist wanneer jij zal sterven!

Waar haal je het lef vandaan om voor God te beslissen! Als je dat doet twijfel je aan die God (wat uiteraard een enorme fout is waarvoor je in de Hel zal branden)

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr..


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-04-2003 12:23 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 2 april 2003 12:04 schreef attila_de_hun het volgende:
idd, strikt genomen mag je het niet verbieden. en al zeker nit op basis van religie. (toch gek trouwens dat zoiets vanuit religieus standpunt verboden is terwijl je jezelf wel mag opblazen in de naam van God).


Het is allemaal creatieve interpretatie van de "theologen". Oftewel, als het me uitkomt (om wat voor domme reden dan ook) dan maken we er zo'n verhaal van, en als het anders uitkomt, dan interpreteren we het gewoon zo. Het wordt allemaal natuurlijk met een mooi lulverhaal gebracht, het zijn ook vaak de "goede babbelaars", de intelligente leiders, die religie als "werktuig" gebruiken om hun macht uit te breiden of te behouden. Het is een zeer complexe "mindfuck" die honderden jaren geleden begonnen is, wat heeft geleid dat onze maatschappij berust op ethiek. Of het "goed" of "fout" (hehe) is moet je zelf uitzoeken, maar het is volgens mij een zeer onstabiele fundament om een maatschappij op te berusten, uiteindelijk zal het breken. En dat is het einde van de "maatschappij" en een nieuwe kans om het deze keer wel goed te doen (1 met de natuur is volgens mij de enige juiste manier, zoals bijv. de indianen). Helaas is het te laat om de huidige situatie terug te draaien, alleen wachten tot het uiteindelijk "breekt". Maar dat gaan wij niet meemaken. Maar eh... genoeg.. weer terug naar euthanasie.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 02-04-2003 12:25]



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen