IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : euthanasie Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:32 schreef Chantalie het volgende:
neenee, dat snap ik ook nog wel, ik wilde alleen even weten wat Jenje nou precies bedoelde.
Jenje bedoelt dat iedereen zelf bepaalt wanneer zijn leven eindigt, ziek of niet ziek


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:35 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:34 schreef Jenje het volgende:
Jenje bedoelt dat iedereen zelf bepaalt wanneer zijn leven eindigt, ziek of niet ziek


En ook als het om kinderen gaat?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:35 schreef Chantalie het volgende:
En ook als het om kinderen gaat?

Ja, wie bepaalt er dan of ze wel of niet door leven? Jij ? Hun ouders? De Staat Dacht het niet ..


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 02-04-2003 19:38 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Dus ook de niet zieke, kleine kindertjes?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:38 schreef Chantalie het volgende:
Dus ook de niet zieke, kleine kindertjes?

Als ze dood willen, vind ik niet dat iemand dat mag verbieden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 19:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:09 schreef Jenje het volgende:
Iedereen heeft het recht zelf te belissen wat er met zijn/haar leven en dood gebeurt. Klaar ...


zo simpel is het helaas niet. als je kunt beslissen is net de uitzondering. miljoenen en miljoenen mensen hadden wel gewild dat ze meer hadden kunnen beslissen. doodgaan is meestal iets wat gebeurt (en het kan zeer zeer rap gebeuren)zonder dta je ook maar een klein dingetje in kunt brengen helaas .


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:56 schreef attila_de_hun het volgende:
zo simpel is het helaas niet. als je kunt beslissen is net de uitzondering. miljoenen en miljoenen mensen hadden wel gewild dat ze meer hadden kunnen beslissen. doodgaan is meestal iets wat gebeurt (en het kan zeer zeer rap gebeuren)zonder dta je ook maar een klein dingetje in kunt brengen helaas .

Maar het gaat er hier om of mensen zelf die beslissing mogen nemen, inderdaad gaan mensen ook door andere redenen dood, vaak tegen hun wil in, helaas!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 20:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:57 schreef Jenje het volgende:
Maar het gaat er hier om of mensen zelf die beslissing mogen nemen, inderdaad gaan mensen ook door andere redenen dood, vaak tegen hun wil in, helaas!



de beslissing gaat er dan om of je de dood wilt versnellen. Die keuze krijgen mensen wanneer het al is "beslist" door het lot of zoiets(ik weet het ook niet anders te zeggen maar ik hoop dat het duidelijk is). het enige wat ze in kunnen brengen is om het proces te versnellen. Die keuze moeten mensen altijd zelf kunnen maken, dat vind ik ook.


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-04-2003 20:33 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Man wat zit ik hier te balen voor je.. Ik hoop echt van alle kanten dat je nog iets hebt aan deze laatste weken ( fuck wat klinkt dit klote .) Het is zo onrealistisch voor me, ik kan er helemaal niet bij dat het straks echt over is voor je, dat je gewoon stopt. Voor mij zal het zo zijn dat er 1 persoon minder op ZM post, en hoewel ik weet dat je er uberhaubt niet meer bent, zal ik me dat niet goed realiseren.
Ik zou willen dat ik je kan zien, meemaken om voor slechts een klein deel te voelen wat jij voelt, en kan zeggen wat ik wil zeggen, maar dat kan niet.

Dit is het laatste wat ik ooit richtig jou zal sturen. Laatste, wat een onvoorstelbaar woord..

Eigenlijk kan ik verder alleen nog maar het volgende zeggen: Sterkte man, heel erg veel sterkte voor jou en je familie, vrienden en kennissen. Ik hoop dat je een goede tijd tegemoet gaat samen met je dochter.

Bas


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 02-04-2003 20:52 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Dat dacht ik dus vanmorgen ook..ik lees nu zijn posts..die er over een half jaar ook nog staan terwijl hij er dan niet meer is

(reactie op SQT)



Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 20:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 20:52 schreef Vampie het volgende:
Dat dacht ik dus vanmorgen ook..ik lees nu zijn posts..die er over een half jaar ook nog staan terwijl hij er dan niet meer is

(reactie op SQT)




idd, als je dat beseft dan blijken veel problemen toch wel heel erg mee tevallen nietwaar? ongelooflijk wat hij en zijn familie door moeten maken.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 02-04-2003 20:57 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

idd...zit ik te zeiken over buikpijn terwijl hun een vader en man verliezen..


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Jakhals
Usericon van Jakhals
Posted 03-04-2003 18:39 by Jakhals Wijzig reactieProfiel van JakhalsQuote dit bericht

Sjeemigdepeemig, kom ik van het topic: "wat is je favouriete ziekte", lees ik dit.

Het mag duidelijk zijn dat mensen die over euthanasie denken hun favouriete ziekte niet aan den levende lijven ondervonden hebben.

Euthanasie is belangrijk voor mensen die hun dood iets eerder willen laten intreden. Het gaat vooral om het IETS eerder. Wat ik hier dan lees over verkapte zelfmoord vind ik walgelijk. Dat zijn dingen die gescheiden moeten blijven. Je mag niet aan een arts, die natuurlijk ook mens is, vragen iemand dat lijden te gaan beperken. Je kan zelf dan prima een over dosis heroïne halen en inspuiten.

Nee, euthanasie is belangrijk voor een heel gezin en niet alleen voor de lijdende in kwestie.

Veel sterkte voor iedereen die dit afscheid meemaakt.
(ethenasie getypt)

[Dit bericht is gewijzigd door Jakhals op 03-04-2003 18:48]


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 07-04-2003 14:45 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Weet iemand toevallig hoe het nu met hem is?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-04-2003 14:46 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik zit ook al dagen te wachten, ik hoop dat de laatste weken allemaal nog een beetje de moeite waard zijn..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-12-2011 16:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2011 17:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik kan er maar moeilijk bij dat het nog zo'n probleem is in veel landen en dat het pas in de jaren 90 in NL is ingevoerd.
Toch duidelijk te zien aan deze vrouw dat ze zeer goed weet wat ze aan het doen is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2011 20:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je hond laat je toch ook inslapen als die onnodig veel lijdt?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-12-2011 12:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Idd bij dieren snappen we het al zo lang, maar bij mensen lukt het opeens niet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-12-2011 16:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Gelukkig snapte de huisarts van mijn oma het destijds wel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-12-2011 16:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

De meeste artsen wel, ook die in landen waar het verboden is al gebeurt het dan wat meer discreet. In NL was het voor de euthanasiewet ook al tientallen jaren aan de gang en werd het doorgaans gedoogd en in de doofpot gehouden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 15-05-2022 7:34 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Maandag dit onderwerp bespreken bij de huisarts nadat het behandelteam hun kop er niet over kon houden.

Mijn moeder ziet wel in dat het beter is om er een einde aan te breien, maar ik ben bang dat vaders het niet wil accepteren. Maar die leeft misschien nog 20 jaar. Echt geen zin om daar op te moeten wachten.


We zijn klaar


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 15-05-2022 22:54 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

Dus omdat je liefje je gedumpt heeft wil je er de stekker uit trekken?

Was jij niet die ene die anderen altijd over 'hun' wereldbeeld aanspreekt?


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 16-05-2022 6:01 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Wereldbeeld? Je verwart me met iemand anders denk ik.

De stekker hoeft er niet meteen uit, staat nog een afwasje op het aanrecht. Maar de optie hebben is wel een prettige gedachte. En een dergelijk traject is lang.

Wat mij betreft mag je dit ook allemaal zeggen onder je normale account hoor.


We zijn klaar


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-05-2022 7:43 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Kan in 1 week geregeld zijn. Kan, als je dat heel graag zou willen. Heel graag...
Edit. En je docter is het er mee eens. En je scen arts




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 16-05-2022 7:48]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen