IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Depressie Vorige pagina | Volgende pagina
zombie
Usericon van zombie
Posted 11-09-2001 14:50 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Crowbar, zoals al meerdere aangaven, is inderdaad een zeer goede keuze voor de opkomende herfstgevoelens. Mijn persoonlijke favoriet qua depressie, verslagenloosheid en hysterie is Dopesick van de Amerikaanse doomband Eyehategod. Die gasten kunnen echt hun emoties vertalen op hun instrumenten, gewoon fantastisch.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 14-09-2001 20:25 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2001 16:04 schreef XnegativeX het volgende:
Maar dit zijn wel allemaal bands in de gothic/doom sfeer (behalve ST) maar wat vinden jullie van Progrock/metal en sympho.
Zoals Savatage, Dream theater en Symphony X?

Ik heb nog wel iets wat niet onder gothic/doom valt. Silverchair's Neon Ballroom doet het op zulke momenten bij mij ook errug goed!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 14-09-2001 20:34 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Enkele songs die bij mij door merg en been gaan:

-Close watch(John Cale)
-Berlin(Lou Reed)
-Something I can never have(NIN)
-Every breath you take(Police)
-A forest of "Charlotte Sometimes"(Cure)
-There's a light that never goes out(Smiths)
-Wasted (?)(Iron Maiden)
-Hurt(NIN)
-Forever failure(Paradise Lost)
-Sleepless(Anathema)

en in 't Nederlands:
-Ex-liefdadigheid(ABN)
-Wanneer de redder komt(?)(Gorki)
-Heimweeman(De Mens)
-Ooit was ik een soldaat(Gorki)


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 15-09-2001 20:15 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Hmm het kan aan mij liggen, maar ik ben juist blij dat ik uit een depressie ben.
Al is zwelgen in melangolie wel een heerlijke bezigheid op zijn tijd.

Kippevelnummers die niet metal zijn:

The Answer van Richie Sambora
Fragile van Sting (zeker de laatste paar dagen)
Het Dorp van Wim Sonneveld (doet me denken aan mijn opa)
Zwerver met een weer en 1ste Helmerstraat van Acda & de Munnik
Michel van Anouk (ex-vriendje)
enz



bla...bla...bla...


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 15-09-2001 20:17 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2001 20:34 schreef madeline usher het volgende:

-Wasted (?)(Iron Maiden)




Wasted Times! Ik vind het overigens het slechtste Maidennummer allertijden!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 15-09-2001 22:27 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2001 20:17 schreef McDoom het volgende:
Wasted Times! Ik vind het overigens het slechtste Maidennummer allertijden!


Denk niet dat het over "Wasted time"gaat-is gvd ook al zo lang geleden dat ik het nog gehoord heb-


Het begon als volgt:

"Maybe one day,I'll be an honest man
Up till now,doing the best I can,yeah[...]

Refrein ging als volgt:

"Spend your days full of emptiness
Spend your days full of loneliness[...]



[Dit bericht is gewijzigd door madeline usher op 15-09-2001 22:28]


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 15-09-2001 22:30 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Jezus, ik loop uit mijn nek te tikken met m'n Wasted Times.Ik bedoelde natuurlijk Years. Rotkaters ook altijd!


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 15-09-2001 22:38 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Als ik depressief of verdrietig ben moet ik niet "leaves" van The Gathering opzetten want dan is het echt goed mis.... maar wat ik wel fijne muziek vind is Elend "Les tenebres du Dehors" ... magistrale plaat.


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 07-10-2001 22:57 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

Ha, McDoom is glamrocker?

Wasted times = skid row

WE ARE THE YOUTH GONE WILD!!!


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-10-2001 23:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 september 2001 22:27 schreef madeline usher het volgende:
Denk niet dat het over "Wasted time"gaat-is gvd ook al zo lang geleden dat ik het nog gehoord heb-


Het begon als volgt:

"Maybe one day,I'll be an honest man
Up till now,doing the best I can,yeah[...]

Refrein ging als volgt:

"Spend your days full of emptiness
Spend your days full of loneliness[...]




Dat is 'Wasting love' van Fear of the dark en dat vind ik ook een van de allerzwakste Maiden nummers...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 07-10-2001 23:12 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Ik ben eigenlijk nooit depressief.


Heads I win, tails you lose


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 07-10-2001 23:20 by Faas Ripsnaas Wijzig reactieProfiel van Faas RipsnaasQuote dit bericht

Lekker dpri cd'tje is ook die laatste van Katatonia, niet erg metal, doch zeer sfeervol et melancholischhhhhhh.


SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 08-10-2001 1:27 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

als ik depresief ben (ben het heel lang geweest) gaat er vaak iets van het volgende in mijn cd speler:

- Deathrow / hypocrisy
- the Final chapter / hypocrisy
- Drained / hypocrisy
- until the end / hypocrisy
- Hatework / morbid angel
- floods / Panthera
- Sandblasted skin / Panthera
- timelessness / Fear factory
- nation on fire / Machine Head
- i'm your god now / Machine Head
- would? / alice in chains
- Dragon man / Gore Fest
- Smile / Gore Fest
- Symbolic / Death

het ligt er bij mij ook aan wat voor een depri bui ik heb (soms ook gefrusreerd depri en dan moet ik echte schreeuw muziek hebben.) bij de lekkere deprisieve buien gaat altijd hypocrisy op, de rest is vooral voor specefieke depressie

zelf heb ik ook wat depri teksten geschreven. maar daar zit dan weer geen muziek bij dus kun je het moeilijk opzetten



hebben hier trouwens mensen ervaring met overspannenheid of burn-out? (reden waarom ik dit vraag is dat ik zelf 1,5 jaar thuis gezeten heb vanwege burn-out)

[Dit bericht is gewijzigd door Errorx op 08-10-2001 1:38]


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 08-10-2001 13:09 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik ga zelden depressieve muziek opzetten als ik me slecht voel...maakt het alleen maar erger(janken enzo)...als ik me rotslecht voel,ga ik eerder hele agressieve muziek opzetten-dat geeft me moed.Heeft m.i.geen zin om je verdriet nog wat aan te zwengelen...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 23-09-2002 19:02 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

chaostar - canticles


true disco chick


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-09-2002 19:35 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Forgotten Tomb.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 23-09-2002 19:59 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Anathema - alles!!!
My Dying Bride - vooral Like The Gods Of The Sun
Sentenced - Crimson (verschrikkelijk mooi!)
Your Shapeless Beauty (al kent niemand ze)


Dat zijn de beste doom platen voor mij!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2002 20:07 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik sluit me bij alle eerdergenoemde bands en nummers aan... hehe... en ik wil nog even dit nummertje noemen, niet echt metal maar een vd meest depri nummers die ik ken:
"Fall Apart" van Death in June


Zenial


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 23-09-2002 20:13 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2001 20:15 schreef Lady Rose het volgende:
Hmm het kan aan mij liggen, maar ik ben juist blij dat ik uit een depressie ben.
Al is zwelgen in melangolie wel een heerlijke bezigheid op zijn tijd.

Kippevelnummers die niet metal zijn:

The Answer van Richie Sambora
Fragile van Sting (zeker de laatste paar dagen)
Het Dorp van Wim Sonneveld (doet me denken aan mijn opa)
Zwerver met een weer en 1ste Helmerstraat van Acda & de Munnik
Michel van Anouk (ex-vriendje)
enz




thank god...(uhm? ) er is nog iemand met een Acda en de Munnik voorliefde. Mooie nummers idd.

Tom Waits werkt erg goed bij zwelgen in melancholie.


I spy with my little and verrry evil eye.....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-09-2002 20:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het meest depri nummer dat ik ken is van "my dying bride". ik ken effe niet op de title komen maar het is het op een na laatste nummer van "like gods of the sun". dat keyboard nummertje met verder alleen zang. bij dat nummer kan ik alleen maar aan stervende familiedleden en nog andere niet leuke dingen denken. verder vind ik dunkelheit van burzum ook vreselijk deprimerend.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 23-09-2002 20:16 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

The God Machine, dat is pas van de eerste seconde tot de laatste.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 23-09-2002 20:18 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 23 september 2002 20:07 schreef Zenial het volgende:
Ik sluit me bij alle eerdergenoemde bands en nummers aan... hehe... en ik wil nog even dit nummertje noemen, niet echt metal maar een vd meest depri nummers die ik ken:
"Fall Apart" van Death in June


Hey Z, download 'Black Angel' ook maar es van ze, ook een suuuper mooi nummer. 'Fall Apart' is ook fantastisch!

Joy Division is bekend bij jou? Zo niet, kopen die hap! Geweldig, Theatre Of Tragedy heeft er ook ooit een nummer van gecoverd, staat op verscheidene CD's, als ik met niet vergis was het 'Decades'.

En Atilla, Like Gods Of The Sun is inderdaad een super plaat, dat is voor mij één grote sleur aan depressie, en dat maakt het zo mooi!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-09-2002 20:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Godflesh.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 23-09-2002 20:19 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 23 september 2002 20:16 schreef mislyd het volgende:
The God Machine, dat is pas van de eerste seconde tot de laatste.



Schijnen nog mensen The God Machine te kennen ook
Ge-wel-dig !!

En nog iets wat me te binnen schoot, Neurosis!



Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 23-09-2002 20:23 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

[quote]Op 8 oktober 2001 1:27 schreef Errorx het volgende:

- Dragon man / Gore Fest
- Smile / Gore Fest

Woei! Nog iemand die later Gorefest ook tof vind


[edit] per ongeluk verkeerd ge-quote [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Inside-Lie op 23-09-2002 20:24]


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen