|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Vind ik ook wel interessant, hoewel ik meer van Ierse/Schotse/Noorse sprookjes/geloven/mythen hou |
|
quote:Vertel.... Of zet een link of zo true disco chick |
|
Walpurgisnacht is Halloween. Leuk topic! Ik heb er nog ergens een boek over dat ik eens zal zoeken.. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: ik zal wel even wat zoeken...1 moment a.u.b. |
|
quote:Ow, danke true disco chick |
|
bijvoorbeeld over Morrigan: Morrigan, oftewel Morrigu, was een Ierse godin van dood en oorlog. Ze stond de Tuatha De Danann bij in de twee slagen bij Magh Tuireadh. Morrigan was zeker iemand om rekening mee te houden. Ze verscheen soms als krijger op het veld, aan de zijde van haar gunstelingen om het tij te keren, maar soms nam ze de gedaante aan van een raaf, om angst aan te jagen of onheil aan te kondigen en dood en verderf te zaaien. Ze was verbonden met de andere oorlogsgodinnen Macha, Badb en Nemain. Haar favoriete gedaante was die van een kraai. Als kraai streek ze triomfantelijk neer op de schouder van Cu Chulainn nadat die tegen het leger van koningin Medb van Connacht was gesneuveld. Cu Chulainn had namelijk Morrigans avances afgewezen en haar bovendien verwond. Daarmee had hij zijn lot bezegeld. |
|
langs de weg waar ik altijd langs kom hebben ze maria een keer gezien wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote:Ach,dat was vast een demente(verdwaalde) oma true disco chick |
|
OE! ik weet nog een goede! bij ons op de dijk hebben ze een halve haarspeldbocht met een open veldje, vroeger stonden daar allerlei galgen en wordt sindsdien de Galgenbocht genoemd |
|
quote:hier hebben we een galgenberg en een tombestraat Ow en vroeger werd bij ons in het dorp gezegd dat het op een bep. weg op volle maan altijd spookte en dat er dan altijd vreemde lichtschijnsels te zien waren. Daar durfde dus niemand meer door,pas later ontdekte men dat langs die weg een kapotte ploeg lag die het maanlicht reflecteerde true disco chick |
|
creepy! hehehe m'n kamer is ook een oud volksgeloof: het spookt hier vooral als je kamer stikdonker is en je Darkwave gaat draaien en volle maan is (zoals nu) |
|
quote: Welke darkwave als ik mag vragen? true disco chick |
|
quote: Grabesmond en nu ben ik bang en ik ga slapen |
|
quote:dada true disco chick |
|
quote: en dan nog eens wierook brandt, dan is de sfeer compleet Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: bij mij Dargaard Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Walpurgisnacht is toch eind mei of zo? Dacht dat dat iets totaal anders was. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote: Oh pardon, je hebt helemaal gelijk.. Ja, Walpurgisnacht is 1 mei, de viering van de lente.. *ahum* quote: [Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 17-04-2003 0:34] Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: helemaal gelijk? Ik dacht dat het eind mei was Walpurgisnacht is trouwens wildplasnacht. Enorm leuk! [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Wildplasnacht?! Wow, leg eens uit? Moet je dan overal tegenaan pissen? (lijstje zm-wildplasnacht 2003?) Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Vijf jaar geleden of zo 'ns het lumineuze idee gekregen een nieuw ritueel uit te vinden --> walpurgisplas. Bos zoeken en hopen dat je niet in de ander z'n pis trapt natuurlijk. (en dat in het pre-plastuit-era) [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote: Walpurgisnacht komt dan van Beltaine, het feest van de Keltische zonnegod (Belenos, Belinus, jaja Beli Mawr ) Allerheiligen en Halloween komen van Samhain (Sowèn uitgesproken) het feest van de doden. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
ach het zijn niet veel boeiender verhalen als goed verzonnen sprookjes als assepoester, belle en het beest, sneeuwwitje enz [edit]er stond een w tekort in Sneeuwwitje[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 17-04-2003 19:27] |
|
quote: die kun je niet echt vergelijken vind ik, je kunt de bijbel ook niet vergelijken met b.v. de Gelaarsde Kat Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Eerder met LoTR, inzake "de best verkopende Fantasy ooit" I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |