|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Naar Drenthe verhuizen jongens Huisjes vanaf 80.000 euro |
|
quote:Dan kies je dus voor een hogere huizenprijs, en moet je dus niet zeuren. Ik wil lekker buitenaf wonen, voordeel: lage huizenprijs |
|
*schop* Hebben de denktankjes hier nog over geprutteld de laatste tijd? Snaack? Ik vind het nog steeds een interessant vraagstuk, hang zelf in het politiek luchtledige. Ik neig nog steeds wel naar een krachtige overheid met veel bevoegdheden inzake sectoren die van collectief belang zijn. Dus terugdringen van de privatisering in OV, elektriciteit, etc. Dit is alleen haast niet te betalen tegenwoordig, om nog maar te zwijgen van de kosten die terugdraaiing met zich mee brengt. Zijn er mensen die wel goede voorbeelden van succesvolle privatiseringen paraat hebben? Ik niet, maar ik kom dan ook niet verder dan OV en elektriciteit. |
|
Uit het NSBM-topic: quote: Wat is corruptie? Als iemand 'gecorrumpeerd' raakt en op basis van die corruptie 'goede' beslissingen voor het land neemt, is dat dan ook slecht? In hoeverre kan je corruptie toestaan? Als een bestuurder/dictator 'goede' beslissingen neemt en gedurende dat proces het land tilt voor zeg, 1 miljard, hoe erg is dat? quote: Dat gebeurt nu ook, de massa heeft geen enkele inspraak. Tenzij ze met z'n allen de straat opgaan, en dan krijg je anarchie en gebeurt er niets (behalve revolutie, waarna weer iemand opstaat --> cyclus herhaalt zich). quote: 'Mag'? Waar haal je dat vandaan? Als je die macht hebt, dan maak je je toch helemaal niet druk over of het 'mag' of niet? En wie zegt dat goede beslissingen op kennis dienen te berusten? Trouwens, je hebt helemaal niet zoveel kennis nodig. Wat ook kan is dat je iemand aanstelt die toevallig veel kennis heeft over wie goede bestuurders zijn; die kiest dus een goede ploeg 'regeerders' uit om zich heen. Verder weet-ie geen reet van landbouw of zo, maar dankzij z'n goede netwerk komt er toch een competent landbouw-figuur. Een 'dictatuur' hoeft niet per sé één managerstype op z'n troon te zijn die over ALLES beslist. Zolang hij maar de eindverantwoordelijkheid heeft. quote: Onderdrukking is nodig, en gebeurt nu ook. Houd de mensen zoet met brood & spelen en ze hebben het niet door. Ze haten hun werk, willen minder premie & belasting betalen en elke dag heftige seks, en toch blijven ze braaf doorgaan. Waarom? Omdat elke dag naar de friettent kunnen en GTST kunnen kijken. In GTST werkt iedereen ook en haat iedereen ook z'n baan (etc. etc.) dus vinden ze het 'normaal'. Het is een briljant systeem! quote: Waarom is het het 'minst kwade'? Wat is dan 'kwader'? En sinds wanneer is het 'minst kwade' een fatsoenlijk criterium voor een staat? Noot: ik stel alleen maar lastige vragen hoor, het is nu niet bepaald zo dat ik daar zelf een antwoord op heb. Ja, als we met z'n allen in een gedecentraliseerde structuur vol kleine autonome units gaan leven, misschien, maar dan moet eerst 90% van de wereldbevolking dood en iedereen grondig gedeconditioneerd worden. Dat scenario kan dus naar het sprookjesboek worden verwezen. |
|
quote:Vraag dan niet wat je krijgt, overigens. Ook al ligt het Noorden qua huizenprijzen wat achter op de rest van Nederland, dat wil nog niet zeggen dat je daar hetzelfde voor minder krijgt. Touché, pussycat! |
|
quote:Je krijgt iig een groter huis dan voor 80.000 in de randstad ... |
|
Nou, het is hier qua woningmarkt echt niet allemaal rozengeur en maneschijn, hoor. Daarbij gaat het natuurlijk niet alleen om het huis (afmetingen, staat van onderhoud, verbouwd of niet, etc), maar ook de plek waar het staat, de voorzieningen in de buurt, bereikbaarheid, sociale verhoudingen, en ga nog maar even door. Een westerling die in het noorden neerstrijkt, heeft niet voor wat 'minder' pegels zonder meer de plek waar zij/hij zich thuisvoelt. Touché, pussycat! |
|
quote: ik ben het geheel met deze visie eens. probleem is idd hoe te betalen maar er zijn wel dingen waar op te bezuinigen valt denk ik. Ontwikkelingshulp bijvoorbeeld en het koningshuis. dan heb je nog niet veel maar een begin is gemaakt. overigens mogen bepaald dingen van mij wel "geliberaliseerd" worden. Winkelsluitigstijden bevoorbeeld, de belangrijkste reden dat die op zondag nog dichtt zijn is gebaseerd op religie. en waarom zijn boeken en cd's overal even duur. laat daar de markt maar op los in plaats van op het openbaar vervoer. |
|
"Naast een verschil in toegang tot het hoger onderwijs blijken kinderen uit gezinnen met een betere sociaal-economische positie ook vaak beter te presteren in het onderwijs. Daardoor maken zij een grotere kans op maatschappelijk succes. Dit kan ongewenste en onrechtvaardige inkomensverhoudingen in de hand werken en bestendigen. Bovendien komen zo de talenten van kinderen uit de minder draagkrachtige gezinnen niet voldoende tot hun recht. Door middel van overheidssubsidies kan de toegankelijkheid van het hoger onderwijs voor kinderen uit een sociaal-economisch minder sterke positie worden verbeterd. Op die manier vindt er een herverdeling van inkomen plaats van rijk naar arm (cpb, 2002)." http://www.minocw.nl/brief2k/2003/doc/52265b.pdf Ben bezig met een paper over studiefinanciering (over het algemeen beetje boring maar er zitten leuke stukjes bij, zoals deze om de VVDérs onder u te irriteren) |
|
De reden waarom de kinderen van beter gesitueerden beter presteren in het onderwijs heeft niks met geld te maken met geld maar met het feit dat goed opgeleide en succesvolle ouders hun kroost eerder gaan stimuleren dan wat ongeschoren tuig uit Rotterdam Zuid. Er wordt teveel aandacht besteed aan losers i.p.v. aan degenen die de maatschappij echt moeten dragen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
stimulatie is niet gratis. |
|
quote: Jawel. Het vereist dat ouders ineteresse in hun kinderen zien, dat zij het belang van een opleiding inzien etc. Die dingen zijn allemaal gratis. De losers op R'dam Zuid bezitten echter niet genoeg hersencapaciteit om dat in te zien en daarom proberen de linkse knuffelaars iedereen geld aftroggelen om hun te onderhouden. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
De loser's op rotterdam Zuid....Hou je een beetje in jah....daar woon ik ook |
|
Ik gebruik het als metafoor Ik ben ook elke 2 weken op Zuid te vinden he? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Weet het...wordt tijd dat die moslims de kuip eens gaan gebruiken als doelwit |
|
Als de ouders op Zuid hun kinderen niet stimuleren, moet de overheid dat toch in zekere mate doen. Als je die hangjeugd daar namelijk helemaal niets aan onderwijs mee geeft, ben je er zeker van dat je een heel stadsdeel vol met uitkeringstrekkers krijgt. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
DAT is een goede redenatie. In het stuk van Ghoul stond er echter allemaal standaard gezeik over 'onrechtvaardige verdeling', 'inkomensherverdeling' etc. Daar walg ik van. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: zoiets noemt men solidariteit... :p |
|
quote: Daar walgt hij blijkbaar van... Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: ja, waarschijnlijk ook fan van Amerika. ikke ikke ikke ikke ikke ikke ikke ikke :p |
|
Schei toch uit, stelletje moeder Theresa's. Mijn god... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Ik hield me toch aardig in Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Zolang iedereen solidair is met mijn rijkdom, vind ik het best ... |
|
quote: oei! t'is satan himself :p |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |