IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : cd's die je niet kunt kopiëren?? Vorige pagina | Volgende pagina
Magistus
Usericon van Magistus
Posted 19-05-2003 9:34 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

quote:

Ja dat had ik ook met de laatste Anorexia Nervosa, lekker irritant.

Ja, hoeren, douw ik die cd in mijn pc loopt ie gewoon vast. Mijn CD-Rom speler begint als een gek herrie te maken en te doen... dit is gewoon illegaal... ik heb gewoon het RECHT om een kopie (voor backup) te maken en nu opsodeflikkeren met je beveiligings bullshit

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-05-2003 9:38 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 18 mei 2003 14:11 schreef Shadow_Smile het volgende:
Met de juiste stekkertjes en programma, kan je beveiligde cd's via je discman en de mic poort van je geluids kaart copiëren.

Die stekkertjes kosten je nog 2 pleuro

en je heb geen verlies " quality "

Op deze manier heb je juist wel verlies van kwaliteit!
Je gaat namelijk van digitaal (CD) naar analoog (kabeltje) weer terug naar digitaal (computer)... Zo vind er 2x DA-AD conversie plaats waarbij dataverlies optreed!

Maar het is inderdaad soms de enige manier om bepaalde cd's te kopieren!

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 19-05-2003 9:56 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Waarom zou je cd's willen kopieren? Als je het origineel toch al hebt gekocht

Anders download je het gewoon, dan staat het ook op je pc...

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 19-05-2003 11:11 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Antenna van Cave-In is ook niet te kopieren, en in mijn geval ook niet af te spelen in mijn pc. Maar mijn pc is mijn cd-speler, dus zit ik met een cd die ik niet kan beluisteren...

Hufters bij RCA

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-05-2003 11:22 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 9:34 schreef Magistus het volgende:
Ja, hoeren, douw ik die cd in mijn pc loopt ie gewoon vast. Mijn CD-Rom speler begint als een gek herrie te maken en te doen... dit is gewoon illegaal... ik heb gewoon het RECHT om een kopie (voor backup) te maken en nu opsodeflikkeren met je beveiligings bullshit

Ja... officieel heb je inderdaad het recht om zogenaamde 'thuiskopien' te maken, ook van je audio-cd's .. echter hebben enkele platenmaatschappijen hier weinig boodschap aan en worden er zelfs cd's gemaakt die je computer of iig je brander/cdrom kunnen beschadigen! Hier staat dan ook een waarschuwing op, en op metal zal je dit zowiezo niet snel vinden aangezien er op de vijf grote labels weinig metal staat, maar het gaat wel tegen alles in.. je kan zo'n cd dus niet eens meer veilig afspelen op je pc.. laat staan branden..

o ja Claw, niet alles is te downloaden en niet iedereen heeft een snelle verbinding om datgene dat wel te vinden is te kunnen downloaden.. (ik gelukkig wel )

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 19-05-2003 11:28 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 19 mei 2003 11:22 schreef Valorian666 het volgende:
o ja Claw, niet alles is te downloaden en niet iedereen heeft een snelle verbinding om datgene dat wel te vinden is te kunnen downloaden.. (ik gelukkig wel )

Er is meer te downloaden dan dat er te koop is...

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 19-05-2003 11:39 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 21:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik kan de laatste van Stratovarius niet fatsoenlijk kopiëren. Ik denk niet dat het aan mijn computer ligt want bij andere cd's gaat het goed. De laatste van Voivod schijn je ook niet te kunnen kopiëren. Meer niet te kopieren cd's?

Ik heb die cd (Digipack versie) zonder problemen omkunnen zetten naar MP3 thuis. Geen enkel probleem.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-05-2003 11:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Heel simpel.

Eventueel maak je stiekem toch een kopie.. zolang er data op die CD staat valt het er ook af te halen. Vaak is het een kwestie van het juiste programma vinden (zoals Dwaallicht al zei, de 'storing' komt voort uit het feit dat er naast een index aan de binnenkant ook een index aan de buitenkant zit, met rare informatie. Een CD-speler ziet deze niet, een CD-Rom speler wel en raakt er van in de war).

Daarna breng je de CD terug naar de winkel en eis je je geld terug, je kunt hem immers niet fatsoenlijk afspelen. Knape winkel die je dat kan weigeren (zeker omdat 9 van de 10 keer het Philips CD logo gewoon op de CD staat en de kopieerbeveiliging wettelijk tegen de Philips specificaties in gaat).

Vervolgens stuur je een brief (geen E-mail!)naar de band in kwestie, met daarin het verhaal dat je hun CD wel wilde kopen maar het uiteindelijk niet gedaan hebt omdat er een beveiliging op de CD zit.

Als dit laatste maar genoeg gebeurt krijgen de bands er vanzelf genoeg van en hebben de platenlabels geen enkele poot meer om op te staan.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 19-05-2003 11:47 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Tja,

of je vraagt gewoon in de winkel om de versie zonder kopieerbeveiliging omdat deze gene met niet afspeelt in jou apparatuur. Mijn JVC cdspeler speelt bijna geen enkele cd af met zo'n beveiliging.

Winkels zijn verplicht om een je een onbeveiligde versie aan te bieden in het geval dat de beveiligde versie niet afspeelt bij jou. En ja van alle beveligde cd's is ook een versie zonder kopieerbeveliiging.

Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 19-05-2003 16:20 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Als je de CD in je DVD speler propt en hem brand met cloneCD op een brander lager dan 8 speed, komt het allemaal goed...

Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2003 16:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 11:39 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ik heb die cd (Digipack versie) zonder problemen omkunnen zetten naar MP3 thuis. Geen enkel probleem.

gek, bij mij gaat het dus wel mis(geen digipack). maar andere cd's worden prima geript. zit de afwijking dannet in die ene cd????

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-05-2003 17:00 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Cd's met een zogenaamde "afspeel" beveiliging zijn technisch gezien gewoon kapotte cd's er loopt momenteel zelfs een rechtzaak of ze dan eigenlijk nog wel CD (compact disc) mogen heten.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-05-2003 17:03 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 17:00 schreef Dargull het volgende:
Cd's met een zogenaamde "afspeel" beveiliging zijn technisch gezien gewoon kapotte cd's er loopt momenteel zelfs een rechtzaak of ze dan eigenlijk nog wel CD (compact disc) mogen heten.

Naar het schijnt wordt het echt leuk als die dingen echte krassen krijgen, het zou dan voor een cd-speler moeilijker worden om daar over te lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 19-05-2003 17:04]

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-05-2003 17:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 mei 2003 17:00 schreef Dargull het volgende:

quote:
Op 19 mei 2003 11:44 schreef helmet het volgende:
eker omdat 9 van de 10 keer het Philips CD logo gewoon op de CD staat en de kopieerbeveiliging wettelijk tegen de Philips specificaties in gaat.

Dat zei ik

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-05-2003 17:08 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Dikke lol trouwens is wel dat nu ik linux hoer ben geworden, ik er achter ben dat linux doodleuk 90% van alle beveiligen negeert of er een simpele work-around voor is

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 19-05-2003 17:08 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Was het niet Sony die het eerste met die copyprotections aankwam zetten?

Sony en Philips liggen ookaltijd met elkaar in de knoop... LOL.

Maareuh voor zo ver ik kan zien is Elements Pt. 1 niet beveiligd tegen kopiëren...

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-05-2003 17:09 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 mei 2003 17:08 schreef Dargull het volgende:
Dikke lol trouwens is wel dat nu ik linux hoer ben geworden, ik er achter ben dat linux doodleuk 90% van alle beveiligen negeert of er een simpele work-around voor is
Ja, dat is zo'n principe-voorbeeld he. De gegevens (audio) die je moet hebben staan gewoon op de CD, dus als je software zich niet laat foppen door een foutieve index is de CD gewoon te luisteren en te kopieren.

Linux software laat zich over het algemeen minder makkelijk foppen omdat het veel meer low-level is.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 19-05-2003 17:39 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Zoals al gezegd, alles is te kopieren. Je moet wel ff de de juiste software en eventuele cracks gebruiken.

Bazzio Attacks!!!

Arghoslent
Usericon van Arghoslent
Posted 19-05-2003 18:01 by Arghoslent Wijzig reactieProfiel van ArghoslentQuote dit bericht

KOPUHHHHHHH

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-05-2003 18:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 mei 2003 17:08 schreef Lord Morgoth het volgende:
Was het niet Sony die het eerste met die copyprotections aankwam zetten?

Sony en Philips liggen ookaltijd met elkaar in de knoop... LOL.

Maareuh voor zo ver ik kan zien is Elements Pt. 1 niet beveiligd tegen kopiëren...

Hehe, klopt... Philips zag geen brood meer in de cd-verkoop en heeft alle aandelen, rechten en bedrijven die ze hadden in de muziek-industrie verkocht... (hoofdzakelijk aan Sony!!) Hierna hebben zij zich hoofdzakelijk gestort op de cd-recorders-business en alles wat daarbij hoort... als je een Philips cd-speler koopt weet je zeker dattie alle soorten cd-r's leest! Interesseert Philips niet dat de consument kopieert, zij hebben toch geen aandeel meer in de muziek-industrie!

Sony daarentegen heeft een verschrikkelijk groot aandeel in die industrie en gaat alles zo veel mogelijk tegen... Bij een nieuwe Sony cd-speler is het nog maar de vraag wat voor cd's die allemaal kan lezen!!

Smart move van Philips!

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 20-05-2003 15:15 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Ik kan de laatste van Stratovarius niet fatsoenlijk kopiëren. Ik denk niet dat het aan mijn computer ligt want bij andere cd's gaat het goed. De laatste van Voivod schijn je ook niet te kunnen kopiëren. Meer niet te kopieren cd's?

Tip:

http://www.daemon-tools.cc/portal/download.php?mode=Download&id=6

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 21-05-2003 14:28 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:

Ik kreeg net dit mailtje terug van iemand van iemand van Nuclear Blast:

Hello Eltjo,
yes you are right there is a copy-protection on it - because the band
wanted it so ..!
Regs,
Rainer
NB

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-05-2003 14:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2003 14:28 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ik kreeg net dit mailtje terug van iemand van iemand van Nuclear Blast:

Hello Eltjo,
yes you are right there is a copy-protection on it - because the band
wanted it so ..!
Regs,
Rainer
NB

bedankt, en ook voor de link. zoiets verwacht ik toch meer van michael jackson dan van stratovarius. maar goed, lang leve de hackers.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2003 14:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kun je ze mailen dat dat niet legaal is, je moet namelijk kopietjes voor jezelf kunnen branden.

humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 21-05-2003 14:38 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

ok, die nieuwe van Satyricon (Volcano red.) is dus niet te rippen... althans, dat staat op de cd zelf. maar deze cd is dus wel heel makkelijk te copieren... ik heb hem nu al een paar gedaan zonder enig probleem. Wat wel is met deze cd is dat ze allerlei trukkjes hebben gedaan om hem niet copierbaar te maken, maar daardoor speelt hij niet goed af in mijn discman, het ligt niet aan mijn apparatuur want bij een tweede aanschaf van deze schijf had ik precies het zelfde (track 5 en 6 slaan heel vaak over).

Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com