|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=314256 Oud Vuil. |
|
pure chaostheorie; verandering is ontwikkeling... daaruit onstaat een nieuw evenwicht...a New Order euh..ja...headbang!!!!! |
|
Of brengt dingen uit balans. Ultimate Chaos! |
|
Ik voel ook veranderingen... ...oh wacht het is gewoon die goulash van deze middag. |
|
Ik denk dus ook dat het Amerikaanse histerie is. En die negatieve energie, ik denk dat dat meer te maken heeft met de economische teruggang. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
veranderingen..tsja... Het is natuurlijk wel zo daqt de menselijke beschaving tot nu toe een cyclische beweging heeft doorgemaakt. Complete beschavingen zijn in elkaar gestort zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak, enkelen van die beschavingen deden op het intellectuele vlak niet onder voor onze huidige beschaving (zie het oude griekenland,het oude egypte,de inca's etc), maar toch kwam er vlak na het 'hoogtepunt' meestal een enorme terugval. Dus zo vreemd is het misschien helemaal niet, na 2000 jaar is de tijd misschien wel gekomen om de natuurlijke cyclus voor de zoveelste keer af te ronden, misschien dat de volgende beschaving een tikkeltje meer verantwoord met de wereld omgaat dan wij. |
|
quote: Dat ben ik helemaal met je eens, maar waarom worden net dit soort veranderingen nu zo succesvol in ons hoofd gestopt? Volgens mij is er toch een soort van kettingreactie aan de gang, omdat mensen gaan handelen naar hun perceptie, en het zo nog erger maken. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
pure dialectische theorie van hegel... er is altijd een these en antithise... 2 tegengestelde krachten..daaruit zal er een synthese ontstaan (rust) waaruit weer 2 tegengestelde krachten ontstaan euh..ja...headbang!!!!! |
|
Als het hier gaat in veranderingen in energie dan geloof ik daar niet in.. (sowieso niet in energie wicca, reiki etc.) Aan de andere kant geloof ik wel dat de wereld wel aan het veranderen is nu, alleen deed hij dat de afgelopen eeuwen ook al.... Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Wat wij nu meemaken, is GEEN beschaving, en al zeker geen hoogtepunt. Er is dan mischien wel luxe en technologie, maar de rest is verval. Wel een natuurwet trouwens dat alles cyclisch is. Er is dood na het leven... |
|
Nu ik er nog even over nadenk : iemand bekent met de 'timewave' theorie van mckenna? En ik denk dat je de huidge technologische ontwikkelingen niet zo maar kan uitvlakken als je het over beschaving hebt. Voor de eerste keer in de menselijke beschaving is de hele planeet daadwerkelijk een 'global village' geworden. De hoeveelheden informatie die voor ieder individu beschikbaar zijn (mits je een internet connectie hebt uiteraard) zijn nog nooit zo groot geweest. Ok op het maatschappelijk/sociale vlak kan de huidige beschaving nog veel verbetert worden. Maar ja alles heeft zo zijn prijs niet waar? [Dit bericht is gewijzigd door brotherlordacid op 20-10-2003 16:26] |
|
quote: Niks te natuurwetten. De mensheid handelt schijnbaar wel in cycli, omdat onze hersenen niet verbeteren, en we dus gebonden lijken aan bepaalde saaie patronen, die telkens terugkeren in een andere verpakking omdat we niet beter weten. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: cycli: dag-nacht (wakker - slaap) Winter - zomer (leven -dood) nieuwe maan - volle maan (eb -vloed) eten - schijten cycli genoeg lijkt me zo |
|
quote: Ah, ik dacht dat je het had over evolutie en geschiedenis hee. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Nee, ik geloof niet in evolutie. |
|
quote: waar geloof jij dan wel in? |
|
quote: Ik geloof niks. Het enige dat ik aanvaard is de wetenschap dat we zo goed als niks weten. Dus ik sta voor alles open, maar ik geloof niks. |
|
ah ok. dacht even dat ik met een creationist te maken had.(kon het me al niet voorstellen) "een waarlijk verstandig mens erkent dat hij niks weet" (semi socrates vertaling) |
|
quote: , je sig is "conservatief Nationalist heiden" Conservatief betekent al vanuit redenatie dat je denkbeelden stammen uit het verleden, en dat je je het meest kan vereenzelvigen met oude ideeen, wat dus impliceert dat je niet openstaat voor alle ideeen. [Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 20-10-2003 17:23] "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
maar daar gelooft hij dus wel in |
|
en dat is waar euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: Ga je nu zeggen dat elke theorie even (on)geloofwaardig is? Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Dat is echt een onzin-argument, gelul in de ruimte van jouw kant. Het feit dat je je met conservatieve ideeën vereenzelvigt zegt *niets* over in hoeverre je openstaat voor nieuwe dingen, je zit gewoon te muggeziften. |
|
quote: Ookwel "interessantdoenerig quasi-intelligent gelul" genoemd |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |