|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Er is maar één manier om er achter te komen wat de ideale set is voor je instrument en dat is zoveel mogelijk sets uitproberen.. |
|
Ik gebruik zelf de 7-snaar setjes van D'addario (0.09 - 0.54) en die bevallen me erg goed. Door de jaren heen heb ik veel merken en diktes geprobeerd, maar deze bevallen me het beste Alleen op mijn Ibanez speel ik op 0.09 - 0.56, een dikkere dikste snaar dus. Anders houdt ie em niet strak (in Bb gestemd). |
|
gebruik al tijden d'addario, .010 t/m .046 iets dikker dus als normaal, als band staan wij in D gestemd. Oud Vuil. |
|
quote: Hoe doet de drummer dat dan? En staat Raj ook in D gestemd? Of in mineurstemming? |
|
quote: * zucht * het drumstel is wel gestemd, maar waarin??? en raj is idd altijd treurig gestemd. Oud Vuil. |
|
Raj stapt binnen ... GRAAAAAARRRHHH Zo gestemd .. |
|
Bij mij is het Ernie Ball 010 Regular Klinken fijn en springen niet snel Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: Zeker XL ofniet In D Houdt dat de stemming wel goed? Wat is ongeveer het limiet voor een setje .010? En het maakt toch ook uit of je een fixed bridge of trem hebt |
|
Ik gebruik sinds kort weer D'Addario bassnaren met een dikte van .045-.130, lekker vol en zuiver geluid, ik kan het iedere basgitarist aanraden! headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
Zeker XL ofniet In D Houdt dat de stemming wel goed? Hoeft geen probleem te zijn mits de actie (hoogte van de snaren t.o.v. de hals) niet te hoog is. Wat is ongeveer het limiet voor een setje .010? Ik zou zeggen D is het laagste wat je kunt gaan. Ook maakt het verschil of je een gitaar met een 25.5" of een 24" hals hebt. Als je zo laag wil is een set 0.11/0.49 iets beter. En het maakt toch ook uit of je een fixed bridge of trem hebt. Naar mijn mening niet. Zelf stem ik in E en gebruik d'Addario's 0.11/0.49 voor mijn Warlock en 0.14/0.56 voor mijn Flying V die in B staat. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
Ik speel al jaren op Ernie Ball strings; 0.09 - 0.42 RPS (Reininforced Plain Strings) ze bevallen prima... |
|
Ernie Ball heavy bottom skinny top: 010-052 die overigens in de laatste 1,5 jaar met 50% in prijs zijn gestegen [Dit bericht is gewijzigd door Dreadfull_Hours op 01-06-2003 12:00] |
|
Ik gebruik DR of D'Addario bass-snaren. Ik heb ook eens Ernie Ball geprobeerd, maae die klonken nergens naar. |
|
O ja die klonken toen echt klote ja...... dat waren toch die snaren die 'hol' klonken ? |
|
Ja, die heb ik binnen een week weer eraf gehaald... |
|
ernie ball is mij ook slecht bevallen. Knappen aanzienlijk sneller dan d'addario. |
|
Klopt ook ja... is gewoon troep |
|
Ik gebruik DR strings 009-042 op de JEM, op de 7 snarige modellen DR 009-052 Marcellio |
|
Is 3.99 goedkoop voor een setje D'Addario EXL 009/042 of 010/046? |
|
Ik gebruik Ernie Ball super Slinky's (de roze: 009-042) wignlijk omdat mijn allereerste vriendje die altijd gebruikte, dus ik dacht: dat zal wel goed zijn |
|
Op die van mij zitten Marshall snaren, heb ze alleen nog nooit vervangen. |
|
quote: Hmm, ik heb altijd Ernie Ball gehad, maar nu heb ik ook D'Addario, ze bevallen me uitstekend moet ik zeggen , hoewel ik Ernie Ball snaren ook goed vind. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: ja ik heb er laatst 7.25 voor betaald bij fietbek |
|
quote: ik moest 45 euro voor m'n setje snaren betalen Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
rotosound swing bass 66 130-45... liever nog Warwick black labels maar die zijn moeilijk te vinden. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |