|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Ernie ball slinky's 60. / 130. Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in... |
|
D'addario EXL110 van 010 tot 046 |
|
wtf, zijn dat gouden snaren ofzo |
|
Nee, helaas zijn bass-snaren zo duur |
|
voor mijn basje immer Elites 045-105.. Klinken lekker fel en gaan behoorlijk lang mee.. Nu speel ik niet meer zo intensief maar vroeger lag er toch echt elke 3 maanden een nieuw setje snaren op.. quote:Geen flatwounds Robin? [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 02-06-2003 11:31] |
|
Nikkelwound 13-56 (B stemming ) |
|
quote: De tering , vreemd dat die 6e snaar dan zoveel verschil uitmaakt in de prijs. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
D'Addario 0.14-0.18-0.28-0.38-0.49-0.60 |
|
quote: Jullie staan in A geloof ik he? |
|
Jip, en met Bile in een G# met dezelfde snaren |
|
Bb speelt nog ok met die .54 waar ik mee speel. Lager gestemd met die snaren klinkt nog wel, maar speelt veel te los Laag heerst! |
|
Ik heb vroeger Gibson snaren gebruikt, toen Dean Markley, toen Ernie Ball. Nu gebruik ik D'Addario, maar daarover ben ik niet zo te spreken: ze breken te snel en roesten te snel. Ik stap binnenkort weer over op Ernie Ball: 0.09 - 0.46 of misschien 0.11 - 0.52 oid. ...only dead people are cool... |
|
quote:Moet jij geen mammoethaarsnaren of zo gebruiken? Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
De bijde gitaristen spelen nu standaard in b. Ze hebben snaren van 0.11 naar 0.64. Dit zijn snaren voor een speciale Yamaha drop 6 gitaar. Ik speel zelf op bassnaren van (dikste) 110. Maar ik ben nog steeds aan het proberen. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Ik heb ook vele merken gebruikt, zoals Gibson, GHS en Ernie Ball. Ik vond alleen GHS goed. Maar constant naar Groningen te rijden vanuit Stadskanaal vind ik een beetje zonde voor een pakkie GHS. quote: Ik gebruik nu D'Addario 0.11 - 0.49 voor mijn 6-snarige BC RICH en 0.10-0.56 voor mijn 7-snarige Ibanez. Alleen zal ik op de laatste wel over een maandje een iets minder zware set erop zetten. 0.10-0.52 [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 10-08-2003 16:14] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
Voor mijn akoestische gitaar gebruik ik altijd de standaard 'D Addario nylon snaren. Voor mijn elektrische heb ik nu altijd 0.09-0.42 van 'D Addario gebruikt maar ik ben nu overgestapt op 0.10-0.46 van Ernie Ball. Het is even wennen maar een aantal dingen spelen toch lekkerder. Mijn vingers zijn alleen eerder moe. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Even helemaal offtopic: ik vind het niet eerlijk dat (bas)gitaarsnaren veel langer en dikker zijn dan (alt)vioolsnaren maar dat ze veeeeeel goedkoper zijn. Grrrr. |
|
Ik speel nu al een tijdje op Ernie Ball´s Hybrid Slinky bassnaren (110, stemming E). Daar doe ik, met een speelgemiddelde van zo´n 8 á 10 uur per week, over het algemeen een jaar mee. Zo´n setje kost ± 34 euro dus dat haal ik er wel uit. Pasgeleden heb ik uit nood Slowwound 105 snaren (ik geloof van d´Adario, weet niet zeker) op mijn bas geplakt en dat was geen succes. Veel te flexibel en na nog geen 2 maanen eraf gesprongen. Be Patient, Death Will Come Eventually... |
|
Ernie Ball voor 7,25 ! Ik ben een noobie! this user is dead |
|
Warwick Red Labels 0.45-135 D'addario's Slowounds 0.45-135 1e is 16 euro per pakje en de tweede 60 euro, bij perioden van alleen maar oefenen gebruik ik de goedkope, bij gigs de duurdere...van de goedkope kun je makkelijk elke 2 weken nieuwe kopen |
|
Ik gebruik Elixir Nanoweb 0.100 snaren gaan lang mee qua geluid, maar kosten 77,50 euro. Ben nu bezig met het proberen van D'addario zelfde soort als de Elixir, maar zijn een stukje goedkoper 70 euro. Alle twee goede snaren en het geluid blijft langer "nieuw". |
|
ernie ball 0.10 Waarom??Geen idee........gebruik ik altijd al,en als ik dan nieuwe haal dan haal ik gewoon weer ernie ball..... spelfout weggehaald... |
|
Ik gebruik d'addario, gaan bij mij langer mee en spelen uber. De dikte..9 of 10 ofzo www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
D'Addario 0.10 heavy bottom 0.10 0.13 0.17 0.30 0.42 0.52 Bruce Banner |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |