IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Doom metal wordt gothic metal? Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-05-2003 21:58 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Zijn de doom metal fans niet bang, dat ze doom metal gothic metal gaan noemen?
Voorbeeld: opeth.

Spuit uw gal!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 21:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mja .. je hebt van die kruisbestuivingen die dankzij de gothichype wel eens gothic genoemd kunnen gaan worden (Opeth/Katatonia).

Maar de 'echte' doom (bands als Winter, Disembowelment) als iemand die gothic noemt weet ie echt niet waar ie het over heeft

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-05-2003 22:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

GRRRRRRRRRRRRR!!!!!!! Mensen die doom metal gothic metal noemen moeten hard geslagen worden!

Zenial

Midnight
Usericon van Midnight
Posted 29-05-2003 22:00 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

ik denk het niet... alleen mensen die geen zak verstand hebben van doom en gothic zullen het door elkaar halen.. Iedereen die een beetje thuis is in metal hoort het verschil toch wel?

Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 29-05-2003 22:01 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 21:58 schreef wladimir het volgende:
Zijn de doom metal fans niet bang, dat ze doom metal gothic metal gaan noemen?
Voorbeeld: opeth.

Spuit uw gal!

Nee, Doom Metal is over het algemeen toch een stuk minder toegankelijk dan Gothic metal en lijkt er helemaal niet op.
Neem Until Death Overtakes Me bijvoorbeeld, ik denk niet dat mensen dat snel gothic metal noemen. Tenzij het mensen zijn die geen verstand hebben van metal etc en er ook niet voor open staan, die noemen alles gothic.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik weet nog wel dat een zeker iemand hier Type O gothic rock noemde ...

Heb je hem hard gestraft Morgil?

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 22:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Hmmm, ik begrijp de stelling wel een beetje. Veel 'gothic' bands halen hun inspiratie bij een band als My dying bride. Maar de doom scene word als reactie daarop steeds lomper. Kijk maar naar Evoken, Pantheist en vooral bands als Khanate. Dat ligt toch ver van gothic. Maar ja, doom cross-overs zijn toch niet ongewoon? Kijk maar naar Solitude aeturnus.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-05-2003 22:20 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Doch zullen de bekendere doom metal bands af stevenen op de benaming van gothic metal.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar dat zijn vaak bands als bijv. Opeth, die niet puur doom zijn ... die hebben invloeden van andere stromingen erin ..

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 29-05-2003 22:22 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Captain Winter War
OLD MAN'S CHILD en EMPALIGON kunnen echt samen.
Usericon van Captain Winter War
Posted 29-05-2003 22:24 by Captain Winter War Wijzig reactieProfiel van Captain Winter WarQuote dit bericht

Een beetje flauwe stelling.
Doom vergelijken met Gothic.
Echt een tik van de molen gehad.

GODLESS NORTH buy it now.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 22:25 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 29 mei 2003 22:21 schreef Jenje het volgende:
Maar dat zijn vaak bands als bijv. Opeth, die niet puur doom zijn ... die hebben invloeden van andere stromingen erin ..

Ik snap helemaal niet hoe Opeth ineens onder de noemer doom is komen te staan. Ze zijn begonnen als technische/atmospherische death metal band. En zijn later steeds meer invloeden gaat toepassen.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmja .. ze hebben echt wel doom invloeden in hun muziek zitten. Maar het is geen doom ...

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 29-05-2003 22:33 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:22 schreef Voice Of Doom het volgende:

Je haalt de woorden uit mijn mond

Doom metal was toch een andere naam voor Stoner-rock, of zeg ik nu iets verkeerds

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:33 schreef Naturens Galleri het volgende:
Je haalt de woorden uit mijn mond

Doom metal was toch een andere naam voor Stoner-rock, of zeg ik nu iets verkeerds
Ja .. je zegt iets HEEL verkeerds

Naturens Galleri
Posted 29-05-2003 22:37 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Ach, alleen dat gothicmetal van Opeth is te slikken, van de rest wordt men veel te depressief

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Men ?

Ik heb er geen last van ... langzaam betekent niet per definitie depressief ..

Naturens Galleri
Posted 29-05-2003 22:44 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Tja, ik bespeur ook heel wat snelle stukken in MDB en Opeth, maarreh.. what's in a name¿

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 22:56 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ehm, hier kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
1) Je zit te stangen
2) Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

Doom en stoner zijn 2 totaal verschillende genres. Hoewel ze wel hetzelfde uitgangspunt hebben (Black sabbath) lijken ze verder totaal niet op elkaar.

En Opeth is geen gothic, noch is het doom. Het is, volgens de band zelf, atmospherische death metal.

Fire
Usericon van Fire
Posted 29-05-2003 22:58 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Wat maakt het uit Het ene nummer is wel mooi het andere niet. Doom of gothic kennen allemaal goede en slechte nummers.

Naturens Galleri
Posted 29-05-2003 23:07 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

[quote]Op 29 mei 2003 22:56 schreef XnegativeX het volgende:
Ehm, hier kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
1) Je zit te stangen
quote]

.. omdat velen de neiging hebben om een etiket op de muziek van allerlei bands te plakken, wat in feite te kort doet aan het 'eigen gezicht' van de bands.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 29-05-2003 23:10 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Slayer is voor mij pas echte doom...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 29-05-2003 23:25 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:02 schreef Jenje het volgende:
Ik weet nog wel dat een zeker iemand hier Type O gothic rock noemde ...

Heb je hem hard gestraft Morgil?

Eeeuhm, dat ga je toch geen doom noemen hoop ik??

Ik snap in het geheel niet waarom iemand Opeth als doom of gothic of beïnvloed door beide zou omschrijven??? Unk?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 23:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:58 schreef Fire het volgende:
Wat maakt het uit Het ene nummer is wel mooi het andere niet. Doom of gothic kennen allemaal goede en slechte nummers.

En een appel is geen peer

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 30-05-2003 0:08 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Wat is Krux eigenlijk voor 'n stijl? Doom metal met 'n power-metal stem of zo?

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 30-05-2003 0:13 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Sorry hoor...

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com