|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Zijn de doom metal fans niet bang, dat ze doom metal gothic metal gaan noemen? Voorbeeld: opeth. Spuit uw gal! |
|
GRRRRRRRRRRRRR!!!!!!! Mensen die doom metal gothic metal noemen moeten hard geslagen worden! Zenial |
|
ik denk het niet... alleen mensen die geen zak verstand hebben van doom en gothic zullen het door elkaar halen.. Iedereen die een beetje thuis is in metal hoort het verschil toch wel? Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig! |
|
quote: Nee, Doom Metal is over het algemeen toch een stuk minder toegankelijk dan Gothic metal en lijkt er helemaal niet op. Neem Until Death Overtakes Me bijvoorbeeld, ik denk niet dat mensen dat snel gothic metal noemen. Tenzij het mensen zijn die geen verstand hebben van metal etc en er ook niet voor open staan, die noemen alles gothic. |
|
Ik weet nog wel dat een zeker iemand hier Type O gothic rock noemde ... Heb je hem hard gestraft Morgil? |
|
Hmmm, ik begrijp de stelling wel een beetje. Veel 'gothic' bands halen hun inspiratie bij een band als My dying bride. Maar de doom scene word als reactie daarop steeds lomper. Kijk maar naar Evoken, Pantheist en vooral bands als Khanate. Dat ligt toch ver van gothic. Maar ja, doom cross-overs zijn toch niet ongewoon? Kijk maar naar Solitude aeturnus. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Doch zullen de bekendere doom metal bands af stevenen op de benaming van gothic metal. |
|
Maar dat zijn vaak bands als bijv. Opeth, die niet puur doom zijn ... die hebben invloeden van andere stromingen erin .. |
|
I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Een beetje flauwe stelling. Doom vergelijken met Gothic. Echt een tik van de molen gehad. GODLESS NORTH buy it now. |
|
quote: Ik snap helemaal niet hoe Opeth ineens onder de noemer doom is komen te staan. Ze zijn begonnen als technische/atmospherische death metal band. En zijn later steeds meer invloeden gaat toepassen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Hmja .. ze hebben echt wel doom invloeden in hun muziek zitten. Maar het is geen doom ... |
|
quote: Je haalt de woorden uit mijn mond Doom metal was toch een andere naam voor Stoner-rock, of zeg ik nu iets verkeerds headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
quote:Ja .. je zegt iets HEEL verkeerds |
|
Ach, alleen dat gothicmetal van Opeth is te slikken, van de rest wordt men veel te depressief headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
Men ? Ik heb er geen last van ... langzaam betekent niet per definitie depressief .. |
|
Tja, ik bespeur ook heel wat snelle stukken in MDB en Opeth, maarreh.. what's in a name¿ headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
Ehm, hier kunnen 2 dingen aan de hand zijn: 1) Je zit te stangen 2) Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Doom en stoner zijn 2 totaal verschillende genres. Hoewel ze wel hetzelfde uitgangspunt hebben (Black sabbath) lijken ze verder totaal niet op elkaar. En Opeth is geen gothic, noch is het doom. Het is, volgens de band zelf, atmospherische death metal. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Wat maakt het uit Het ene nummer is wel mooi het andere niet. Doom of gothic kennen allemaal goede en slechte nummers. |
|
[quote]Op 29 mei 2003 22:56 schreef XnegativeX het volgende: Ehm, hier kunnen 2 dingen aan de hand zijn: 1) Je zit te stangen quote] .. omdat velen de neiging hebben om een etiket op de muziek van allerlei bands te plakken, wat in feite te kort doet aan het 'eigen gezicht' van de bands. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
Slayer is voor mij pas echte doom... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Eeeuhm, dat ga je toch geen doom noemen hoop ik?? Ik snap in het geheel niet waarom iemand Opeth als doom of gothic of beïnvloed door beide zou omschrijven??? Unk? |
|
quote: En een appel is geen peer |
|
Wat is Krux eigenlijk voor 'n stijl? Doom metal met 'n power-metal stem of zo? |
|
Sorry hoor... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |