IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Matt Barlow en Iced Earth Volgende pagina
Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 03-06-2003 3:15 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Matt Barlow verlaat Iced Earth, en erger nog, hij verlaat metal in het algemeen, hier is zijn Statement (lees die als eerste):

http://www.icedearth.com/bandboard/messages/11.html

En die van Jon Schaffer (lees als tweede):

http://www.icedearth.com/bandboard/messages/12.html

Zeer kort door de bocht:

Matt wil wat 'nuttigs' doen met zijn leven en voelt dat dat niet Iced Earth is, Jon heeft geprobeerd hem te houden, maar ja, je kan iemand niet zomaar stoppen als die zijn zinnen ergens anders op zet. De zang voor het nieuwe album 'The Glorious Burden' is opgenomen maar wordt niet gebruikt, want het gevoel in de zang was er niet. Jon zal zoeken naar een nieuwe zanger, maar is niet snel tevreden dus kan het nog wel een tijdje duren voor het nieuwe album er is. Over de tour wordt niks gezegd, maar ik denk dat die niet door gaat. Op de Wacken site staat nog geen info aangaande Iced Earth, maar ik hoop dat ze een goede vervanger kunnen vinden. Op Demons & Wizards 2 zullen we waarschijnlijk ook nog wat langer moeten wachten...

NP: Bolt Thrower - Pride

Modedit: topictitel op verzoek aangepast.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-12-2007 15:31]

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 03-06-2003 7:23 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!!!!!!!!!!

Godverdomme , da's meteen om een mens zijn dag naar de kloten te helpen, Aaaargh niksk Iced Earth op Wacken, shit zeg, die kerel heeft thans talent op overschot.

Voor Demons & Wizards kan jon toch nog Hansi van Blind Guardian bijhalen, maar da's slechts een pleister op de wonde,........dit is te erg

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 03-06-2003 7:27]

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 03-06-2003 10:28 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Bij jou maar een dag naar de kloten? Ik zit me godverdomme al maanden te verheugen op Wacken, ga vooral voor Iced Earth daarheen Dit is gewoon te erg *suicide-smiley*

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-06-2003 10:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 10:28 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Bij jou maar een dag naar de kloten? Ik zit me godverdomme al maanden te verheugen op Wacken, ga vooral voor Iced Earth daarheen Dit is gewoon te erg *suicide-smiley*

Ja... klote... vooral die timing he, zo net voor wacken ...

Ik wist een dag na wacken 2002 al wel zeker dat ik weer zou gaan... wat voor line up ook ... ik vind de line up zwaar klote dit jaar, slechter in ieder geval dan in 2000, 2001 en 2002 (mijn eerdere wacken ervaringen) ... besloot toch te gaan, voor de sfeer en de paar goede bands,, een van die bands was Iced Earth... Ik heb er zeer weinig vertrouwen in dat Jon een zanger kan vinden die het niveau van Barlow kan evenaren dus echt veel verwacht ik niet van het optreden... ... fuckin' hell.. .. was de headliner van de vrijdag.... en dan zaterdag slayer,, zit ik nou ook niet echt op te wachten...

ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 03-06-2003 10:38 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

godverdeteringshit! zou ik die lui eindelijk gaan zien op wacken! krijg je dit gezemel!

the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-06-2003 10:51 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik ben onder de indruk van de statement van Jon Schaffer

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 03-06-2003 10:54 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

jammer ja, maar het bederft mijn plezier niet, ik vind wacken zowiezo wel cool!

maar het lijkt er idd een beetje op dat ze aan het bezuinigen zijn op bands, maar Slayer is cool, Running Wild is altijd goed live, assassin vind ik ook cool en natuurlijk Rage, Primal Fear, Ganmma Ray, Testament, Annihilator ach er is nog genoeg en buiten dat is het toch wel lache!

Maar Dark Angel staat ook nog gewoon op de bill terwijl op hun offiecle site staat dat alle zomeroptredens zjin afgelast vanwege een zwaar ongeluk, maar op de wacken site staat ze nog gewoon!

RAAR!

Ik kan me vorstellen dat dit een hele aderlating is voor Iced Earth, zullen ze niet snel te boven zijn.........

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-06-2003 11:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*kuchje*

quote:
Op 2 juni 2003 17:59 schreef helmet het volgende:
Hmmm, okay, dan maar in dit topic:

#@(%*(%#%$(@#@59 gloeiende.. gloeiende...

http://www.zwaremetalen.com/nieuws/1386.html

Ander Iced Earth topik

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 03-06-2003 11:32 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 10:38 schreef ryn het volgende:
godverdeteringshit! zou ik die lui eindelijk gaan zien op wacken! krijg je dit gezemel!

Ik ben nu des te blijer dat ik ze vorig jaar eindelijk heb gezien (was de uitgestelde show, die normaal in de hefst van 2001 doorging )

Wel krachtig die post van Jon over de oppervlakkigheid van de muziekindustrie enzo, ik blijf denken dat die kerel best vrij arrogant overkomt (zie ook interview op bonus cd bij Horror show) maar het blijft een top muzikant.
Spijtig hoe zo'n gebeurtenis een mens gaat tekenen.

Ik ben het op één gebied eens met beiden: muziek is niet alles, je moet meer van je lven kunnen maken dan dat,.....maar om nu administratie te gaan doen (i.p.v. zichzelf wat te gaan inzetten als vrijwilliger buiten de band ofzo, maar ja)

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-06-2003 11:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind de statements behoorlijk doordrenkt met walgelijk typisch amerikaans sentiment eigenlijk..

Dat gejank over "trots zijn op je land" en "de aanslagen van 9/11" bla bla bla

Maar goed, ik zal wel weer de enige zijn Ik ben dan ook geen IE fanatic..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-06-2003 11:37]

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-06-2003 11:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 11:37 schreef Snaack het volgende:
Ik vind de statements behoorlijk doordrenkt met walgelijk typisch amerikaans sentiment eigenlijk..

Dat gejank over "trots zijn op je land" en "de aanslagen van 9/11" bla bla bla

Maar goed, ik zal wel weer de enige zijn Ik ben dan ook geen IE fanatic..

Ik ben wel een IE fanatic, maar ben het met je eens dat het wel ietwat patriotistisch is... maarja, amerikanen he...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-06-2003 11:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 11:44 schreef Valorian666 het volgende:
Ik ben wel een IE fanatic, maar ben het met je eens dat het wel ietwat patriotistisch is... maarja, amerikanen he...

Rare jongens die Romei.. uhm Amerikanen

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-06-2003 11:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

maar serieus,, het is echt die mentaliteit daar... ik bedoel zoiets als dit:

quote:
Jon Schaffer (statement):
I think it made most people step back, take a look at their lives and change their
priorities. I certainly did and so did most of the people I know.

Ok.. ik heb dit dus niet gedaan en ken niemand in Nederland die dit gedaan heeft... ik zit met mijn 22 jaar en een (zo goed als afgeronde) studie dan ook in een andere levensfase dan Jon, maar toch...

quote:
After 9-11 I nearly
dissolved the band because I thought that what I do with my band is pretty
insignificant in the big picture, and it is.

Tsja...wat moet je daar nou weer mee... het blijft een nobele gedachte natuurlijk, om WEL significant in the big picture te zijn,, maar kom op, als het er op aan komt is 95% van de wereldbevolking insignificant.... ....

..

Wat Jon zegt over de muziekindustrie en zijn motivaties om wel door te gaan met de band enzo heb ik trouwens wel respect voor....

...

NB: Mocht hij op wacken een woord over hebben over 9/11 dan daalt dat respect overigens meteen weer een stukje ..

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 03-06-2003 11:58 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

dat is NIET tof

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-06-2003 12:01 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Een zeer groot verlies voor de metal.. Barlow was zeker een van de beste zangers die er rondliepen.. En ook nog eens een hele vriendelijk kerel.. Ik heb hem ooit eens mogen interviewen ten tijde van Horror Show: http://www.vampire-magazine.com/interviews.asp?id=234&searchstring=iced%20earth

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 03-06-2003 12:01 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Hm, dat patriotische sentiment van hem ben ik inmiddels wel wat aan gewend, ik ben er ook niet zo'n fan van, maar ik ben wel blij dat hij in zijn statement ook erkent dat anderen er waarschijnlijk heel anders over denken. Zoals vaker ben ik overigens wel nieuwsgierig wat dit inhoudt voor de toekomst van Iced Earth, want ik heb het gevoel dat het nog lang niet voorbij is. Bovendien is Night Of The Stormrider (zonder Matt) toch nog een van mijn favoriete albums, wat ook wat hoop doet leven.

Wat betreft Demons & Wizards, inderdaad zou Matt er niet aan meewerken (als ie ook meedeed was dat zo'n beetje of meer een natte droom voor me ), maar ik kan me goed voorstellen dat Jon eerst zijn eigen zaakjes op orde wil stellen voordat hij verder gaat met dergelijke projecten.

En het andere Iced Earth topic zag ik inderdaad naderhand ook, maar toch leek deze mij niet heel misplaatst hier

NP: Menhir - Ziuwari

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-06-2003 12:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 12:01 schreef Pil het volgende:
. Zoals vaker ben ik overigens wel nieuwsgierig wat dit inhoudt voor de toekomst van Iced Earth, want ik heb het gevoel dat het nog lang niet voorbij is.

Ja.. dat gevoel heb ik ook... ik heb diverse interviews gelezen met Jon Schaffer,, en daaruit blijkt dat die ..

oh.. brandalarm..

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 03-06-2003 12:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 12:01 schreef Judge M. het volgende:
Een zeer groot verlies voor de metal.. Barlow was zeker een van de beste zangers die er rondliepen..

Dat is het 'em juist, zijn voorloper was niet slecht, maar het bereik va,n Barlow, het gevoel, jongens , ik ben echt wel benieuwd of er nog zo'n zangers rondlopen.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-06-2003 12:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 12:20 schreef Gunman het volgende:
Dat is het 'em juist, zijn voorloper was niet slecht, maar het bereik va,n Barlow, het gevoel, jongens , ik ben echt wel benieuwd of er nog zo'n zangers rondlopen.

Maar toch... Iced Earth was altijd en is nog steeds Jon Schaffer.... hij is de man met de inspiratie en ambitie, die vanaf de demo-tijd al de droom had om door te breken met zijn band,, inmiddels is hij een heel eind gekomen , en ik denk dat hij ook nog wel verder komt...

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 03-06-2003 12:33 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 12:28 schreef Valorian666 het volgende:
Maar toch... Iced Earth was altijd en is nog steeds Jon Schaffer.... hij is de man met de inspiratie en ambitie, die vanaf de demo-tijd al de droom had om door te breken met zijn band,, inmiddels is hij een heel eind gekomen , en ik denk dat hij ook nog wel verder komt...

Ook waar, Demons & Wizards bijvoorbeeld is voor mij zeker even goed als Iced Earth, daaraan merk je gewoon Schaffer's kwaliteiten als componist/muzikant op.
Het gewoon dat Barlow zowat de ideale aanvulling was voor de Iced Earth sound.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-06-2003 12:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 12:33 schreef Gunman het volgende:

Het gewoon dat Barlow zowat de ideale aanvulling was voor de Iced Earth sound.

Ja dat is zeker waar.. Barlow wist perfect dat gevoel wat Schaffer in zijn hoofd had om te zetten in zang... en daarnaast was hij natuurlijk subliem.. de hoogte en kracht die hij in zijn stem heeft..

MetalTuupLimburg
Posted 03-06-2003 12:41 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Toen m'n vriendin het uitmaakte, zei iedereen 'Geen hand vol, maar een land vol.' Maar nu is dus het probleem: er is maar één Iced Earth! Kut dit gaat nog lang duren voordat ik hier overheen ben
*kijkt diep triest naar z'n WOA-kaartje*

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 03-06-2003 13:04 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Hopelijk stoppen ze er eindelijk volledig mee dan... damn wat kan ik me ergeren aan deze plasticband. Hopelijk zetten ze nu een goeie band ipv IE op WOA, Byfist bvb

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

MetalTuupLimburg
Posted 03-06-2003 16:06 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 3 juni 2003 13:04 schreef IronGlory het volgende:
Hopelijk stoppen ze er eindelijk volledig mee dan... damn wat kan ik me ergeren aan deze plasticband. Hopelijk zetten ze nu een goeie band ipv IE op WOA, Byfist bvb

campske666
Usericon van campske666
Posted 03-06-2003 16:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2003 13:04 schreef IronGlory het volgende:

Slecht zijn ze niet ( ze zijn technisch echt wel zeer goed), maar ik luister er ook niet graag naar.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 03-06-2003 16:24 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Blaze Bayley zoekt nog een band geloof ik.

Bazzio Attacks!!!

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com