IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Pentagon wil 'lifelog' van leven bijhouden Vorige pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 12-06-2003 14:17 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 12 juni 2003 14:13 schreef helmet het volgende:
Dus principes als vrijheid en eigen gedachten zijn jou helemaal niets waard?

Laat ik het zo vragen.. hoe zou jij het vinden als er ineens een paar mannen in zwarte pakken in je leefomgeving aan het rondspeuren zijn? Op zoek naar bewijs voor iets waarvan je niet eens weet wat het is.. puur omdat je een keer wat naar iemand gemaild hebt?


Om Hans Teeuwen maar even te quoten: "Nou, dat vind ik wel een hele hypothetische vraag."

En dan een vraag aan jouw: jij hebt dus 0,0 vertrouwens in ons rechtsysteem?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-06-2003 14:17 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 14:17 schreef ghoulliette het volgende:
zal het ook niet worden, want dat is namelijk niet gunstig voor het overleven van de staat.


Inderdaad, maar is dat goed?

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 12-06-2003 14:18]


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-06-2003 14:19 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 14:17 schreef Claw het volgende:
En dan een vraag aan jouw: jij hebt dus 0,0 vertrouwens in ons rechtsysteem?


Bijvoorbeeld.

Stel nu dat jij opgepakt word, en beschuldigd van iets dat je helemaal niet hebt gedaan...?

Denk jij dat er nog nooit een onschuldige in de deathrow van een Amerikaanse gevangenis heeft gezeten?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 12-06-2003 14:21 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 12 juni 2003 14:19 schreef Asherah het volgende:
Bijvoorbeeld.

Stel nu dat jij opgepakt word, en beschuldigd van iets dat je helemaal niet hebt gedaan...?

Denk jij dat er nog nooit een onschuldige in de deathrow van een Amerikaanse gevangenis heeft gezeten?


Ik niet gek zijn.

Maar ik kap hiermee. Zoals je zelf al zei: je bent paranoide. Met paranoide mensen in discussie gaan, heb ik gemerkt, is zinloos.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-06-2003 14:21 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 12 juni 2003 14:17 schreef Claw het volgende:
Om Hans Teeuwen maar even te quoten: "Nou, dat vind ik wel een hele hypothetische vraag."
Okay, blijkbaar komt de onderliggende boodschap niet helemaal door. Dat is een hele reeele vraag! Je hebt er dus werkelijk geen idee van tot je er mee te maken krijgt.[/quote]

quote:
En dan een vraag aan jouw: jij hebt dus 0,0 vertrouwens in ons rechtsysteem?
Ik heb wel vertrouwen in ons rechtssysteem, maar niet veel. Meer vanuit de kant van de verdachte (in bovenstaande geval wij/ik/jij dus) dan vanuit het slachtoffer ("Sorry meneer, maar vanwege gebrek aan bewijs - drie getuigen is tegenwoordig niet genoeg - vervolgen we de jongen die je in een zatte bui in elkaar geslagen heeft niet").

Maar daar gaat het niet om. Het is niet de directe gerechtelijke schade die het probleem oplevert. Hoe denk je dat jouw omgeving er op reageert als er ineens allerlei overheidsinstanties bezig zijn met jouw leven uit te pluizen? Hoe denk je dat je werkgever reageert als ze daar even langskomen om wat dingen op te zoeken? Hoe denk je dat ze bij je op school reageren als ze daar even navraag doen over je activiteiten en je vorderingen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-06-2003 14:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-06-2003 14:23 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 14:22 schreef Snaack het volgende:


http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=791020


Nu zijn er al drie topics?? Dat wordt wat ingewikkeld...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-06-2003 14:24 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 14:21 schreef Claw het volgende:
Ik niet gek zijn.

Maar ik kap hiermee. Zoals je zelf al zei: je bent paranoide. Met paranoide mensen in discussie gaan, heb ik gemerkt, is zinloos.


Jij niet gek zijn zeg je? Jij in ieder geval wel extreem naïef zijn dan...

Kappen met een discussie vat ik op als 'je niet meer kunnen verdedigen'.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-06-2003 14:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 14:23 schreef Asherah het volgende:
Nu zijn er al drie topics?? Dat wordt wat ingewikkeld...


Ik dacht dat die discussie niet in dit topic plaats kon vinden dus heb ik er netjes een nieuw topic voor aangemaakt

Dit topic gaat toch specifiek over lifelogs terwijl mijn topic over privacyschending in het algemeen gaat. En om paranoia te kunnen uiten natuurlijk


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 12-06-2003 14:26 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Privacy is zeker niet belangrijk vanwege een vage emotie. Privacy geeft je een bepaalde vrijheid (of gevoel van vrijheid) en is daardoor ook op praktisch gebied van groot belang.
Onder het mom van bestrijden van criminaliteit iedereen totaal vast leggen is krankzinnig en gevaarlijk, want:
-Eenmaal vastgelegd is vastgelegd, en dus in de toekomst mogelijke veranderingen in beleid en moraal kunnen iemand ineens verdacht maken. ("vanaf nu is deze religie staatsgevaarlijk", "liefhebbers van metal zijn staatsgevaarlijke terroristen en als ze dat zelf nog niet door hebben, sluiten we ze alvast op ter preventie van") .
-De informatie wordt ook gebruikt voor economische spionage die er naar streeft dat we uiteindelijk geen keuze meer hebben en heel het jaar door alleen bruine schoenen maat 36 kunnen kopen en dat iedereen windows moet draaien op de computer. (beetje overdreven, ik geef het toe)
-Bij misdrijven waar het volk een dader moet hebben, maar de zaak is ondanks alles niet rond (allicht door strijdige belangen), weten ze genoeg om iemand te laten bekennen. (OK, is complot-gedachte)
-Hoe groter de grip op de massa, des te makkelijker deze monddood gemaakt kan worden. Probeer maar eens kritiek te uiten als dat opgeslagen wordt en mogelijk consequenties heeft voor je loopbaan of af te sluiten leningen.
-Zo'n systeem heeft veel mensen nodig, zodat je bijna niemand meer kan vertrouwen. Lekker gezellig; kroegenpraat wordt super oppervlakkig, want er zijn uit angst geen klachten of discussies meer....

Dit is allemaal een beetje overtrokken misschien, maar zeker wel een mogelijk gevolg nu de deur op een kier staat.



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-06-2003 14:26 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

OK, over naar het andere topic dan maar...


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 12-06-2003 14:27 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 12 juni 2003 14:24 schreef Asherah het volgende:
Jij niet gek zijn zeg je? Jij in ieder geval wel extreem naïef zijn dan...

Liever naïef dan paranoïde.

quote:
Kappen met een discussie vat ik op als 'je niet meer kunnen verdedigen'.

Vat het op zo je wilt.



Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen