|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
DOA was wereldberoemd, maar is door ambtelijke geklooi vernield. |
|
Niet meer, wel DOA 3 dagen terug. Ozzfest, of Fields of Rock zuigen. 1 driedaags metalfestival, en 1 groot 1-daags metal-festival is meer dan genoeg voor Nederland. Een paar festivallen zijn cool, maar ik zie toch liever bands in een zaaltje spelen. En omdat ik de lotto nog niet gewonnen heb, en de festivallen altijd pleurisduur zijn vind ik het wel goed zo eigenlijk. Murder in the front row....... |
|
quote: we zaten het weekend voor waldrock... (weet zo de datums niet uit mn hoofd) het was in vroomshoop (dit is wel een min punt ja!) en een -puntje krabathor kwam niet opdagen.... maar dat had geen invloed op het bezoekers aantal... (vervanger was hammerhawk) |
|
quote: Dit festival was in Vroomshoop (in de buurt van Almelo)... Het was onderdeel van 'Bosrock', nu één dag (21 juni, gelijk met Waldrock dus!), maar toen twee dagen... Op vrijdag was destijds de 'Metalnight' en op zaterdag is het 'echte Bosrock' waar wat softere rockbands kwamen... Nu bestaat er alleen nog de zaterdag, omdat de Metalnight totaal niet liep. Toch was de line-up niet slecht voor die prijs (vond ik). Ben beide keren geweest en het is doodzonde dat dit festival is afgeschaft. Weet niet waardoor er maar zo'n schrale opkomst was, het festival is toch behoorlijk gepromoot (stond inderdaad o.a. in de Aardschok), maar ik geloof niet dat er ergens duidelijk bijstond dat het goed bereikbaar is. Maarja, als ik iets leuks aangegeven zie staan dan zoek ik wel uit waar het is en of het goed te bereiken is, toch? Het was trouwens een open air festival, dus het was geen zaal. Het werd gehouden op de plaatselijke ijsbaan, tegenwoordig op een pleintje bij een voetbalclubterrein. Conclusie: Een leuk, gezellig festival voor weinig geld... Én tóch weer af moeten blazen door geringe opkomst... Zonde ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Sorry, heb voor jou geantwoord, dacht dat je nie aanwezig was! ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: |
|
IK denk dat het op zich best mogelijk moet zijn om een groot 3 daags festival in Nederland te organiseren. DOA heeft het gedaan en als je een aantal grote echte metalnamen hebt, komen er ook echt wel Belgen, Duitsers, Fransen en Engelsen op af. Problemen liggen denk ik vooral bij de gemeenten (DOA kan geeneens een vergunning krijgen voor 1 dag) en bij de organisatoren, want zeg nou zelf, zou jij het aandurven voor enorm veel geld top metalbands te boeken met de kans dat er uiteindelijk te weinig mensen komen? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
over Nederland ga ik mij niet uitspreken, maar er moet een nieuw wave-gothic festival (zoals Eurorock) komen in België, na de verkloting van de organisatie van Eurorock Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Ach jij mag niet klagen, Belgie loopt, met Graspop, al voor op Nederland, wat betreft metal festivals.. Wave-Gothic kan dan best wel even wachten. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Voor jullie is Leipzig, M'Era Luna enzo minder ver dan voor mij, op Eurorock kon ik tenminste nog eens klasiekers uit de jaren 80 live zien, maar nu dus niet meer wegens het gepruts van de organisatie Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Hrm ok.. jij wint. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: vind het ook wel klote voor jullie, met DOA oa Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Ach ja.. het is in de lage landen gewoon niet geweldig met Metal Festivals, maar als je heel kritisch kijkt is het in duisland net zo. Mensen die ongeveer in het midden van duistland wonen moeten ook een eind rijden naar Wacken of Summer Breeze. en op zich mogen we ons nog gelukkig prijzen, want ik zou zo geen enkel goed Frans festival kunnen noemen.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Daar hebben ze zeker en vast ook wel metalfestivals hoor, ze hebben nl. ook wel erg goeie bands daar. http://194.98.19.109/concert.asp hier vind je de Franse metalconcertkalender, zie je ook wel festivals tussen staan. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Nou die line ups van 1988 en 1990 zien er wel heel erg lekker uit! Maar 1991,92,93 en zelfs 94 waren ook niet mis! Stop er een paar modernere bands bij zoals Nile, Cryptopsy, The Hauted, Pantera, Dimmu Borgir (allemaal publiekslievelingen van nu) En je hebt een heel leuk festival, er hoeven van mij geen 100.000 mensen te komen. In Wacken speelt trowuens meestal ook geen echte mega band en er komen ook 10.000'den mensen op af! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |