|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Gast. Die bands die je noemt zijn gewoon altijd Doom/Death bands geweest. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
|
|
ik hoor andere verhalen hoor . dan ben ik verkeerd geinformeerd |
|
Fukk de gasten die dat doen. Snerpende geldwolven. [Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 14-06-2003 19:08] |
|
btw, als je oude Kataonia vergelijkt met de nieuwe, en de meet detahmetal style amorphis snap ik niet wat je bedoeld :S |
|
quote: Die bands die je noemt zijn nooit "Death Metal bands" geweest. Ze hebben altijd het Doom genre met zich mee gedragen. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ze zijn idd nooit volwaardige deathbands geweest, niet echt goede voorbeelden dus "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ahem, bijvoorbeeld Anathema's demo's nooit gehoord |
|
quote: Daar hoor je echt wel dat het niet een standaard Death Metal bandje is hoor. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Niet standaard nee, maar wel death... |
|
heb ik het dan over standaard deathmetal gehad . Het gaat meer over hardere gitaren en grunts worden ingeruil voor een heldere stem en meer rustige muziek |
|
quote: OK, antwoord op de vraag: Hangt af van band tot band, Amorphis bijvoorbeeld had moeten blijven zoals ze ooit waren, omdat hun nieuwste baksels op niks trekken. Katatonia is met hun laatste album ook net iets te ver gegaan vind ik, in geval van Opeth: doodzonde van dat Damnation plaatje. Maar dan Anathema weer: hun laatste album heeft NIKS meer te zien met de deathmetal die ze ooit maakten, maar hun muziek is nog steeds geniaal Het idiootste vind ik echter bands die een paar 'softere' albums maken, merken dat ze al hun fans kwijt zijn, Paradise Lost bv, en dan besluiten toch maar weer de vroegere 'death of iets heavier' toer op te gaan... identiteitscrisis ofzo heet dat denk ik |
|
hehe eindelik een serieus antwoord |
|
quote: Beide passen prima in Doom thuis. Dus je vraag slaat nog steeds nergens op. Sorry. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Het enige dat ik zou willen opmerken over die vraag is dat wat jij nu als 'doom' omschrijft eigenlijk eerder een soort 'rock' is... (dusch wat bv nieuwere Anathema, Amorphis en Katatonia betreft) voor de rest slaat die vraag zeker wel ergens op, niet teveel zeiken Claw |
|
oke dan is de vraag fout, maar toch wist iemand goed antwoord te geven. Waar zit de fout dan? |
|
De fout zit bij het bekrompen geestje van Claw |
|
quote: nu ja, in hun pre-recording dagen zouden ze naar 't schijnt zelfs black metal gespeeld hebben; maar dat telt toch niet echt vind ik. Anathema is altijd al doom geweest imho. (misschien nu zelfs minder dan vroeger) In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
Euhm? Anathema doom? Tot aan The Silent Enigma misschien... nu hebben ze *niks* meer met doom te maken, behalve hun atmosfeer en teksten dan... maar ik meende dat het hier toch over de muziek ging |
|
oei, twordt ingewikkeld. Ik doelde dus idd op de sfeer In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
Mjah, dan is Pink Floyd ook doom |
|
quote: De meeste topics waar bij de vraag gaat om een grens tussen Doom en een willekeurig ander genre slaan al gauw nergens op. Doom is HEEEEL ERG BREED. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Net niet... er zijn gewoon veel te veel mensen die vanalles doom gaan noemen dat eigenlijk geen doom is... |
|
quote: Het vroegere werk van Katatonia, Opeth, Amorphis is vrij gerechtvaardigd om Doom te noemen. Death/Doom wel te verstaan. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik zei toch niet dat dat geen doom/death is Ik bedoel maar, er zijn nog steeds mensen die AFDTE van Anathema doom noemen... mensen die Opeth als doom beschouwen... |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |