IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Deathmetalbands die doom(achtig) gaan spelen. Vorige pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-06-2003 20:31 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Katatonia...misschien. Maar Opeth en Amorphis zeker weten niet. Zelfs nu niet. Opeth en Amorphis spelen/speelden death metal. Alleen is Opeth zwaar beinvloed door progressieve muziek. King crimson, Yes, Rush etc etc etc.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-06-2003 20:32 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juni 2003 20:28 schreef Asherah het volgende:
Ik zei toch niet dat dat geen doom/death is Ik bedoel maar, er zijn nog steeds mensen die AFDTE van Anathema doom noemen... mensen die Opeth als doom beschouwen...

"Bands zoals Anathema, Amorphis, Katatonia en het recente werk van Opeth (damnation) zijn goeie voorbeelden van bands die begonnen met deathmetal maar zijn overgestapt op meer "doom like"."

HIER GAAT HET TOPIC OVER!!!

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-06-2003 20:33 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 19:55 schreef Asherah het volgende:
Het enige dat ik zou willen opmerken over die vraag is dat wat jij nu als 'doom' omschrijft eigenlijk eerder een soort 'rock' is... (dusch wat bv nieuwere Anathema, Amorphis en Katatonia betreft) voor de rest slaat die vraag zeker wel ergens op, niet teveel zeiken Claw

EN JIJ LEEST DUIDELIJK NIET ALLES

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-06-2003 20:34 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

STERF!!!

Het topic gaat erover dat band X van Death Metal naar Doom Metal zou zijn gaan ontwikkelen.

En ik zeg, band X speelde altijd al Doom metal.

KLAAR. PUNT.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-06-2003 20:36 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Volgens mij snap je dus echt niet wat ik schreef...

Gaan we nu schelden?

bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 14-06-2003 20:36 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Opeth speelt geen death metal in de zin dat Opeth geen metal speelt in de zin dat Opeth ontzettend gay is. En wij weten allemaal dat metal nooit gay mag zijn.

Even serieus, het is een metalen wet dat doom-death in de eerste plaats DUISTER moet zijn. Geen van de bands die in dit topic worden genoemd zijn echt DUISTER in de zin dat je na het horen niets liever wilt dan je vriendin langzaam in tweeën zagen. Depressief en Duister zijn twee verschillende werelden. Depressieve klanken horen bij gothic en andere inferieure subculturen; metal gaat voor duisternis.

Ware doom-death: Excommunion, Dream Death, Winter, Morbid Angel op hun zwaarste momenten.

Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-06-2003 20:37 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Rot op newbie, ik ga net ruziemaken met Claw

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-06-2003 20:45 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juni 2003 20:37 schreef Asherah het volgende:
Rot op newbie, ik ga net ruziemaken met Claw

*mep*

(maar lieve lieve lieve nobobo ofzo: de topicstarter had het over de beginselen van bands als Katatonia en Opeth, en dat was wel Doom/Death. Zij het natuurlijk lang niet zo goor als Winter.)

bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 14-06-2003 20:52 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

assera, claw, ik ben geen fucking newbie; ik luisterde al naar metal toen jullie billen nog dagelijks kleefden aan jullie strontluiers.

Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-06-2003 20:59 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juni 2003 20:52 schreef bonobo het volgende:
assera, claw, ik ben geen fucking newbie; ik luisterde al naar metal toen jullie billen nog dagelijks kleefden aan jullie strontluiers.

En waarop baseer je deze opmerking? Je kent mij zo goed?

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-06-2003 21:01 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 20:52 schreef bonobo het volgende:

Schat, ik bedoelde uw pas recentelijke aanwezigheid op dit forum, en HET IS GODVERDOMME ASHERAH. Stomme aap, het feit dat je weer zoiets moet zeggen van 'ik luisterde al naar metal toen jullie nog...' bewijst dat het met uw intelligentie ook niet al te best gesteld is. En nu ga ik filmpje kijken.

bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 14-06-2003 21:02 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Ga een bak lasagne voor mij koken,

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-06-2003 21:03 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 21:02 schreef bonobo het volgende:
Ga een bak lasagne voor mij koken,

bon00bo @Claw dus

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 14-06-2003 21:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik vind jullie manier van discussieren wel 'schattig

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 14-06-2003 22:08 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Tien maal ...

NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 14-06-2003 22:40 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 19:04 schreef Tormented soul het volgende:
Ik merk het steeds vaker. Bands zoals Anathema, Amorphis, Katatonia en het recente werk van Opeth (damnation) zijn goeie voorbeelden van bands die begonnen met deathmetal maar zijn overgestapt op meer "doom like". (oke geldt niet voor Opeth).
Wat vinden jullie hiervan? Hadden de genoemde bands (eigen inbreng is ook welkom) bij hun 'roots' moeten blijven?

Die bands moeten doen wat ze zelf relaxt vinden.

the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 16-06-2003 6:39 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

Wat een gezeik om niks zeg, al die bands waren al doom/death en nu nog behalve opeth die is nooit doom geweesd en zal het ook nooit worden.

[Dit bericht is gewijzigd door the beast op 16-06-2003 6:40]

Sater
Usericon van Sater
Posted 16-06-2003 19:04 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 20:25 schreef Claw het volgende:
Het vroegere werk van Katatonia, Opeth, Amorphis is vrij gerechtvaardigd om Doom te noemen. Death/Doom wel te verstaan.

Katatonia is meer black(/doom)

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 16-06-2003 19:12 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

bij doom gaat het toch om de sfeer! en ik vind in dat opzicht anathema meer sfeer dan dat het vroeger was! maar goed das mijn idee!

btw: claw: heb ik al een theekopje bij elkaar gespaard?

the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 16-06-2003 19:16 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Als bands doom gaan spelen zijn ze ten dode opgeschreven, dan worden ze namelijk ongelooflijk saai...

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 16-06-2003 19:39 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 16 juni 2003 19:12 schreef ryn het volgende:
bij doom gaat het toch om de sfeer! en ik vind in dat opzicht anathema meer sfeer dan dat het vroeger was! maar goed das mijn idee!

btw: claw: heb ik al een theekopje bij elkaar gespaard?

euhm ja denk het bijna ... de regels van deze actie moeten nog geschreven worden

en het wordt waarschijnlijk een theekopje waar ik hoogstpersoonlijk 'Claw' op ga schrijven ... eheh, hopen dat die niet te duur zijn bij de blokker

Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 16-06-2003 21:34 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 19:45 schreef Asherah het volgende:

Het idiootste vind ik echter bands die een paar 'softere' albums maken, merken dat ze al hun fans kwijt zijn, Paradise Lost bv, en dan besluiten toch maar weer de vroegere 'death of iets heavier' toer op te gaan... identiteitscrisis ofzo heet dat denk ik

Nou, ik moet zeggen dat Paradise Lost in hun muziek op dit moment alleen maar de rustigere/softere kant op gaat en dat ik nog niks heb gemerkt dat ze weer heavier worden, zoals op gotic of icon.
Ook de albums symbol of life en one second zijn aanmerkelijk rustiger, dus ik vraag me af of ze nog wel ooit heavier gaan worden.
Op dit moment boeit het nieuwere werk mij niet zo heel erg meer.
Ik vraag me ook af of het geen poging is om een groter publiek te bereiken, in dat geval is het verloochening van je roots....

an evil incarnation of DEATH!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-06-2003 21:47 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

[mierenneuk-modus]
De Privilege of Evil-demo en de eerste cd The Karelian Isthmus van Amorphis zijn IMHO geen doom/death, maar gaan meer in de richting van 'gewone' death metal.
[/mierenneuk-modus]

Een beter voorbeeld in dit kader vind ik Sentenced.
Van Shadows Of The Past en North From Here ('gewone' death metal), via Amok, Love And Death en Down (doom/death metal) naar de crap (disclaimer: dat is mijn persoonlijke mening) die ze nu maken.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com